LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DanielBoss
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 09:45

Hi abonnement

Ongelezen bericht door DanielBoss »

Hallo,

Ik heb afgelopen maand een abonnement bij Hi afgesloten.
€9,95 per maand en voor €4,95 per maand extra had ik Eindeloos Online er bij.

Maar bij het online afsluiten van mijn abonnement liep ik tegen een probleem aan;
ik moest namelijk mijn simkaart nummer invoeren, ik wist niet precies welk nummer dit was.

Dus ik bellen naar de klantenservice van Hi. Na 45 minuten had ik eindelijk iemand aan de telefoon. Ik legde mijn probleem uit en werd doorgestuurd naar een 'collega'. Hier hetzelfde gedaan, uitleggen. En weer werd ik doorgestuurd, tot wel vier keer. Toen eindelijk iemand aan de telefoon die mij wel kon helpen. Hij naar dat abonnement toe (hi.nl/simonly) en begon wat gegevens van mij te vragen, wat collega's van hem ook al hadden gedaan. Maar voor ik het wist had hij al een abonnement voor mij afgesloten. Zonder aan mij te vragen of ik er nou internet bij wou of niet. Deze optie had hij dus niet aangevinkt, en zat ik dus met een abonnement zonder internet, terwijl ik mét internet wou. Dus moest ik maar bellen naar annuleringen. Zo gezegd zo gedaan, weer minstens een half uur in de wachtrij gestaan, weer drie keer doorgestuurd. En ja, toen eindelijk iemand van annuleringen die mij kon helpen. Ik moest de dag daarna maar even weer bellen.

Ik bel de volgende dag weer en alles ging heel erg snel en makkelijk. Maar een paar minuutjes wachten bij de klantenservice. Alles was geregeld en dit keer een abonnement mét internet.

Diezelfde week krijg ik mijn abonnement nog opgestuurd en ik uiteraard meteen gebruikt. Nou kreeg ik afgelopen week een rekening van €72,-. Hier schrok ik natuurlijk behoorlijk van en meteen maar gebeld. Nou bleek dus dat als je een tijdelijk nummer hebt, dat je abonnement nog niet is ingegaan. Dit is mij nooit verteld, niet in de mail, niet in een brief, niet via de telefoon. En ik vind het persoonlijk absurd dat je dit zelf moet gaan uitzoeken, want je kán het wel vinden op de site van Hi, maar je moet wel even je best doen om dit uit te zoeken.

Dus ik weer bellen naar Hi klan(ch)tenservice. Wordt mij dus verteld dat je abonnement nog niet in gaat met een tijdelijk nummer. Kon ik de helft van mijn internet kosten terugkrijgen (plusminus €30,-). Maar ik wou ook meteen even zeker weten of ik nou die internetbundel erbij had of niet?
Nou bleek dus dat ik ik geen internetbundel erbij had. En nu kon dat nog wel, maar dan voor € 9,95 per maand omdat Eindeloos Online bij het afsluiten of verlengen van een abonnement dus goedkoper is (werd mij verteld). Dus moet ik €5 euro meer betalen dan ik in eerste instantie had afgesproken met de mensen van Hi, én waar ik dus zelf nog twee keer achter na heb gebeld. En toch gaat het zo, dat je uiteindelijk wel €5 extra betaald per maand, wat een toeval niet?

Nou kon ik €100 euro krijgen van Hi om de kosten alleen het eerste jaar Eindeloos Online te vergoeden. Jammere is dat daar die €30 ook bij inzit die ik nog terug kreeg voor het dure gebruik van mijn tijdelijke nummer. Ook heb ik Hi net €70 onnodige kosten betaald dus in totaal heb ik dus maar €30 gekregen, maar zit ik wel twee jaar vast aan een abonnement waar ik zelf niet mee akkoord ben gegaan, en nu moet ik elke maand €5 extra betalen door 'fouten' van de medewerkers van Hi.

Nou vind ik persoonlijk €5 in de maand niet veel, maar het gaat hier om het principe dat ik ongelooflijk (en onnodig) mijn best loop te doen voor het goede abonnement, en dan toch loopt het verkeerd af.

Mvg,

Daniël Bos

Hutchers
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:22

Re: Hi abonnement

Ongelezen bericht door Hutchers »

Hoi Daniel,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem! Ik heb ook een nieuw abonnement aangevraagd bij Hi, 22,50EUR in de maand inclusief onbeperkt internet, dus ik ging ook meteen aan de slag met mijn telefoon die supersnel de volgende dag al bezorgt werd. Ik was in mijn nopjes met mijn nieuwe telefoon!

Vorige week checkte even online mijn betaalrekening en zag dat er 517,40EUR was afgeschreven door Hi! Ik was gelukkig op tijd om dit bedrag te storneren, en heb dat dus gedaan. Nu krijg ik vandaag een smsje van Hi, dat ik mijn rekening moet betalen omdat ik anders wordt afgesloten.

Nu ben ik dus op onderzoek uitgegaan en ik kwam er ook achter (net als jij) dat deze rekening online te vinden is, je moet dan wel aangemeld zijn en een gebruikersnaam hebben. Die heb ik vandaag aangemaakt. Zo kon ik zien dat de kosten zijn voor het gebruik van internet op mijn telefoon, terwijl ik nog een tijdelijk nummer had. Die kosten zijn natuurlijk belachelijk hoog! Ik vraag me af wat ik nu kan doen, want ik vind dit zo belachelijk dat ik niet wil betalen.

Heeft iemand ideeën of tips?

Bedankt alvast!

Hutchers
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:22

Re: Hi abonnement

Ongelezen bericht door Hutchers »

Ik heb zojuist de klantenservice van Hi gebeld. Eindelijk kreeg ik een onvriendelijke dame aan de telefoon die zei dat ik zelf maar beter de voorwaarden online had moeten lezen en dat ze niets voor me kon betekenen. Ik moest maar een mail sturen naar de klachtenafdeling. Ze kon me ook niet doorverbinden omdat die alleen met e-mails werken en niet telefonisch bereikbaar zijn. Wat een lachertje, volgens mij is het een en al klacht wat er binnenkomt bij KPN.

Ze kon ook nog vermelden dat ik maar het best heel snel kon betalen, omdat ik anders het incassobureau op mijn dak krijg en dan wordt het alleen nog maar duurder. So much for klantvriendelijkheid.

Heb jij nog een update over jouw verhaal?

Gesloten