LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0 uren contract van HI-KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Wie heeft er ook problemen met het gedwongen 0 uren contract van Hi dan wel KPN?

Ja
5
56%
Nee
4
44%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Horinees
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:29

0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door Horinees »

Geachte heer, mevrouw,

Ik ben zéér teleurgesteld in Hi, en in KPN in bredere zin.
Ik was na twee dagen nadat ik mijn SIM only had gekregen al klaar met de schimmige oplichtingpraktijken van Hi. En nu er na 4 weken een bedrag van ruim 200euro per machtiging is afgeschreven, ben ik BOOS!

Ik zal trachten mijn volledige verhaal hier neer te schrijven zodat u ziet hoe ik tot mijn boosheid ben gekomen.
Mijn relaas:

Mijn zoon heeft van zijn moeder en mij een 2ehands SIM-lockvrije Iphone 3G gekregen.
Helemaal blij natuurlijk. Echter zijn AH Mobiel prepaid Sim kaartje is niet geschikt voor het gebruik van internet.
Ik, zijn vader, is op internet en in belwinkels eens gaan zoeken naar een SIM only met een klein bel/sms/-abonnement maar wel met een onbeperkte internet toegang.
Dat is nog een hele klus! Zóvéél aanbieders op internet, zoveel belwinkels.
Ik kwam er al snel achter dat uiteindelijk de kosten per maand niet zoveel uiteenlopen voor een SIM only, je neemt immers geen duur toestel af.
Daarom koos ik uiteindelijk voor Hi-KPN.
Waarom?
Ten eerste vanwege het betrouwbare KPN netwerk wat er achter zit.
De gunstige prijs/kwaliteitverhouding. (onbeperkt internet)
Maar bovenal het vertrouwen in het bedrijf. Ik zag in de belwinkels teveel haken en ogen voor me, en ook op internet zie ik bedrijven die ik niet voldoende ken, c.q. vertrouw om mee in zee te gaan.
Ik heb contact gezocht met de klantenservice afdeling verkoop voor wat extra informatie.
Ik kon ook via internet bestellen. Nou prima, zo gezegd zo gedaan.

150belminuten/300 Sms’jes mits je het verdubbelaar aanzet en onbeperkt internet.
Voor nog geen 11euro per maand. Goede deal.

Ik kon het SIM only kaartje ook op mijn werk laten bezorgen! Wat een service. Fijn bedrijf die KPN, dacht ik nog. Ik moest alleen wel mijn bankpasje, paspoort, loonstrook (bijzonder vond ik dat nog, onbetamelijk eigenlijk) bij me hebben om mijzelf goed te kunnen legitimeren. Na wat onduidelijkheden aan de telefoon met de dame waarmee ik de bezorgafspraak zou maken. Zo was het allemaal okay en kon het contract losgaan, dacht ik…
Op vrijdagmiddag eind augustus kwam er een meneer van een koeriersbedrijf mij de SIM only overhandigen. Allemaal gelukt, foto gemaakt van het contract, met bankpas en paspoort erbij. Helemaal correct. Ik vroeg nog wel even aan deze meneer, goh wanneer gaat het nummer nou in? Immers mijn zoon wilde zijn nummer behouden, en dat konden we ook regelen bij Hi. Maar wanneer ging dat nou in? Dat wist deze meneer mij niet te vertellen. Ook niet raar, hij was een koerier en geen Hi-medewerker.
’s Avonds samen met mijn zoon natuurlijk gelijk dat SIM only kaartje in zijn Iphone gestoken! Hij was dolblij. En ik voor hem.
Wij testen. Het bleek een tijdelijk nummer te zijn dat was ingesteld op zijn SIM kaart.
Dat wisten we niet. Maar okay, dat zal dan wel morgen of zo worden omgezet, verzekerde ik hem. Ik nog thuis wat zitten zoeken op internet hoe lang dat zou gaan duren etc. Niets gevonden. Maar….ik denk ik heb gekozen voor KPN, en die doen die dingen goed!

Totdat ik maandagochtend erachter kwam dat het nummer nog niet was omgezet en ik mijn collega sprak hierover.
Hij waarschuwde mij dat er wellicht een zogenaamd 0-uren contract verbonden zou kunnen zijn aan het SIM only contract wat ik dacht te hebben afgesloten. Dit zou volgens hem kunnen betekenen dat er eerdaags een abnormaal hoge rekening zou binnenkomen. Ik heb zijn advies opgevolgd en mijn zoon direct de SIM kaart laten verwijderen uit zijn Iphone.
Deze kaart kan er dus technisch gesproken hooguit van vrijdagavond 18.00 tot en met 9.00 maandagochtend in hebben gezeten. Dat is 2,5 dag.
Ik belde geloof ik ’s middags met de klantenservice van Hi om eens wat na te vragen.

Ik kreeg na een minuut of 10 iemand aan de telefoon.
Zij beaamde het 0-uren contract en bovenal vertelde ze mij dat het minimaal 4 weken zou duren voordat het behouden nummer actief zou worden. Maar eigenlijk ook dat mijn contract dus dan pas zou ingaan….hier schrok ik van. Want ik had immers mijn contract via internet lang en breed bevestigd. Niet wetende dat dit contract uitgesteld zou worden met een 0-uren contract waar ik niet om gevraagd heb en waar ik ook geen weet van had ten tijde van het afsluiten van het contract via internet. Ik heb het geluk gehad dat mijn collega mij hierop heeft gewezen na twee dagen. Anders had ik een rekening binnengehad die enkele duizenden euro’s zou bedragen.
Toen ik haar vroeg waar ik dat nou had kunnen lezen, kon ze mij dat niet direct vertellen. Toen ik doorvroeg zei ze dat dat op het contract zou moeten staan. Ik denk, contract, dat bleek die pakbon te zijn geweest van de koerier. Ik had hem bij me. Ik lezen en ja hoor, in de kleine lettertjes stond daar geschreven dat ik bij het toestel een SIM kaart zou krijgen waarop een 0-uren contract zou zitten. Ik zeg nog tegen de dame van klantenservice. Nee, dat geldt niet voor mij want ik heb een SIM only abonnement zonder toestel. Dat maakt niet uit, zei ze.
Ik zou de komende 4 weken aan deze 0-uren contract verbonden zijn. Ik was daar niet van op de hoogte, maar ja, ik heb dat contract (lees: de pakbon) wel getekend. Dus dan is het zo. Juridisch gesproken ben ik het daar helemaal mee eens. Als je iemand een contract laat afsluiten via internet, en vervolgens zet je er bij het tekenen van dit daadwerkelijke contract allerlei nieuwe bepalingen in, dan heeft de contractant (ik) zich verbonden aan alle voorwaarden, ook al had hij deze niet kunnen weten voordat hij zou zijn contract zou tekenen.
Ik vroeg nogmaals aan de dame, waar had ik dit nou kunnen vinden als goedwillende aspirant KPN/Pikant. Dat kon zij mij niet zo vertellen. Op zich een vreemde zaak.
Ik heb verder nog de site bekeken en hierop gezocht, de voorwaarden gelezen die als boekje bij de SIM zaten, en eigenlijk tot op de dag van vandaag weet ik het nog niet.

Maar goed. Ik dacht ik wacht het wel even af. Immers, hoeveel kan er op dat 0-uren contract worden geboekt in 2,5 dag. Dat was namelijk ook het advies van de klantenservice. Ik zou sowieso die rekening gewoon eerst moeten betalen (want contract getekend, rekening gemachtigd ga zo maar door). En dan vroeg ik? Ik wil namelijk een officiële klacht indienen hierover. Ik kon mij zo voorstellen dat er meer klanten zijn die dit meemaken. Zijn er niet veel meer klanten die dit meemaken? Het antwoord vanuit de klantenservice hierop was “nee”. Nu een aantal weken later weet ik dat deze bewering niet waar is. Niet alleen mijn collega heeft eenzelfde geval meegemaakt met zijn zoon, ook de moeder van mijn kinderen, een ouder op de school van mijn zoon.
En op internet staat het bol van de klachten.
Dit is maar 1 site waar dit vermeld staat, er zijn er tientallen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=84594

Nu vandaag na 4 weken wordt het nummer van mijn zoon geactiveerd.
Ik heb even voor de zekerheid wederom met de klantenservice gebeld om te vragen of het nummer inderdaad wordt omgezet en of het abonnement (zoals ik het heb aangevraagd) nu ook echt gaat werken. Ik weiger namelijk nog hoge rekeningen te accepteren vanaf mijn gemachtigde rekening.
Ten eerste kon hij mijn gegevens niet vinden, ik gaf hem het oude nummer van mijn zoon. Op zich vreemd, want ik ben al wel klant. Toch? Ik had immers inmiddels vele sms’en gehad op mijn eigen nummer aangaande de status van mijn bestelling. Prachtig, wat een bedrijf! Wat een service! Maar nu ik belde was ik even onzichtbaar. Ik gaf zelf aan dat op mijn postcode ook gezocht moest kunnen worden. En ja hoor. Ik was gevonden. Ik vraag dus aan hem welk contract heb ik nu? Een 0-uren contract. Ik vroeg ja, dat hebben jullie voor mij bepaald, maar ik heb als klant een 150belminuten en onbeperkt internet besteld. Dat kon hij mij pas vertellen nadat het nummer vandaag aangesloten zou worden. Hij kon dus niet mijn contractgegevens nagaan op dat moment. Ik was verbolgen. Ik zou morgen, als het SIM kaartje zou zijn aangesloten op het nummer van mijn zoon, zelf moeten terugbellen om te verifiëren of mijn contract nu wel echt in zou gaan en mijzelf wederom te behoeden voor abnormale rekeningen. Mijn klomp brak. Er was geen andere manier.
Sterker nog, dat is nou eenmaal het nadeel van via internet bestellen, vertelde de Hi-medewerker mij. Dan wordt niet alles ghoed uitgelegd, want als ik aan de telefoon had besteld dan was het gesprek opgenomen en dat had ik op band verklaard akkoord te zijn gegaan met de voorwaarden. Maar dan had het 0-uren contract wel goed worden uitgelegd. Eigenlijk was het dus mijn eigen schuld allemaal, ik had natuurlijk niet via internet moeten bestellen. Dat is toch wel stom eigenlijk van mijzelf. Ik sla mijzelf inmiddels voor mijn kop.

Op het moment dat ik deze brief schrijf, zit de SIM kaart in de Iphone, dat moet omdat vandaag het nummer aangesloten dient te worden en daarvoor de kaart in het toestel zit. Maar eigenlijk loop ik als klant inmiddels een ongeoorloofd risico. Als de telefoon aanstaat, of verkeerd staat ingesteld kan mij dat tot morgen zo maar eens 100euro kosten. Geen probleem want Hi-KPN schrijft dit automatisch van de rekening af. Geen omkijken naar dus.
Walgelijk!

KPN, Hollands trots. Hi, ik voel me onwelkom bij jullie Society. Hoe heb je mij als aspirant klant nu al teleurgesteld! Voordat het contract dat ik heb afgesloten is ingegaan, voordat mijn zoon 1 minuut heeft kunnen bellen via zijn eigen nummer of onbeperkt internetten? Ik heb een tijdelijk contract gekregen, met abnormale tarieven, maar niet hetgeen wat ik heb besteld. Dat gaat vandaag Deo Volente in. Ik vind het schandalig! Het is diefstal en oplichting.

`Diefstal` is een strafrechtelijk delict dat bestaat uit het op onrechtmatige wijze eigenhandig in bezit nemen van andermans eigendom. ( artikel 310 Wetboek van Strafrecht).
`Oplichting` is een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht)

Het zal u dan ook niet verbazen dat mijn primaire eis aan Hi is, de volledige kwijtschelding van de kosten die zijn gemaakt in het weekend van eind augustus met het 0-uren abonnement.
En eventuele kosten die vandaag gepaard gaan met het aansluiten van het nummer.
Mijn secundaire eis is dat u uw communicatiemateriaal op internet en op papier zodanig verbetert dat het voor een aspirant klant (zo zie ik mijzelf namelijk nog steeds tot op vandaag) direct duidelijk is, hoe de vork in de steel zit.
Nu zit deze cruciale klantinformatie opgesloten in kleine lettertjes op een “ pakbon” wat u het contract noemt.
Daarnaast verwacht ik in eerste instantie een mondelinge terugkoppeling persoonlijk via de telefoon. En dan niet van iemand van de front office. Die mensen kunnen er niets aan doen, dat er managers zijn die deze schimmige praktijken bedenken, willens en wetens de markt opslingeren en daarna nog laten bestaan ook nadat een klachtenstroom op gang is gekomen niet alleen via de helpdesk maar ook in het openbaar via Fora op internet.
In tweede instantie mag u mij dan alle brieven sturen die u wenst te sturen.
Maar ik wil een persoonlijke terugmelding van mijn klacht.

Enkele dagen nadat ik de SIM kaart had ontvangen, ben ik via mijn mail benaderd voor een klantentevredenheidsonderzoek wat ik ook heb ingevuld. Ik heb daar ook mijn geval in verteld. Ook heb ik mijn mobiele nummer vermeld zodat HI-KPN contact met mij zou kunnen opnemen hierover. Dat is tot op heden niet gebeurd.

Ik was het eigenlijk niet direct van plan, maar onder andere de hardnekkige oplichtingpraktijken via het contract en de diefstal van de rekening van ruim 200euro, dwingen mij ertoe. Ik zal in ieder geval een kopie van mijn brief naar Tros Radar sturen en op hun forum-site publiceren. Deze brief kunt u dan ook aldaar nalezen.
Ik zit nog steeds met de opmerking in mijn hoofd van uw klantenservice alsof deze klacht niet vaak voor zou komen. Alsof ik als klant in sprookjes zou geloven. Het enige sprookje waar ik ben ingetrapt en waar ik in heb geloofd is een contract te sluiten met KPN-Hi.

Maar natuurlijk vertrouw ik nog steeds op een adequate afhandeling van mijn klacht. Ik vind dat vanzelfsprekend vanwege het rotsvaste vertrouwen dat ik heb in het bedrijf KPN-Hi.
Ik hoop dat u mijn vertrouwen niet nogmaals zult beschamen.



Met vriendelijke groet

Horinees
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:29

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door Horinees »

Hierboven staat de brief die ik vandaag op de post heb gedaan.
heb jij ook dergelijke problemen? laat dat weten via de poll die ik heb geplaatst.
Ik hoop dat de redactie van Radar hier meer aandacht aan besteedt zodra er veel mensen zich hierover melden.
Aan de helpdesk nemen ze geen klachten in behandeling.
Het was even zoeken maar je klacht moet je schriftelijk indienen bij:

Hi klantenreacties
Postbus 13500
9700 EG Groningen

vincent987
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2010 11:51

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door vincent987 »

Horinees schreef:Hierboven staat de brief die ik vandaag op de post heb gedaan.
heb jij ook dergelijke problemen? laat dat weten via de poll die ik heb geplaatst.
Ik hoop dat de redactie van Radar hier meer aandacht aan besteedt zodra er veel mensen zich hierover melden.
Aan de helpdesk nemen ze geen klachten in behandeling.
Het was even zoeken maar je klacht moet je schriftelijk indienen bij:

Hi klantenreacties
Postbus 13500
9700 EG Groningen
Hey Horinees,

Ik zie dat Hi niet alleen bij mij moeilijk doet.
Ik ben er echter wel achtergekomen dat je ook telefonisch kan klagen, echter moet dan de helpdesk wel even een foutje maken bij het doorverbinden.
Momenteel ben ik ook druk bezig om mijn contract te laten ontbinden.

Veel succes!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door mich24 »

zucht.. :roll:


Weer eentje..


--------------------------------------------------------------
Noot: lees eens het forum rond..

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door BeatleStone »

[quote="Horinees"]Geachte heer, mevrouw,

Ik ben zéér teleurgesteld in Hi, en in KPN in bredere zin.
Ik was na twee dagen nadat ik mijn SIM only had gekregen al klaar met de schimmige oplichtingpraktijken van Hi. En nu er na 4 weken een bedrag van ruim 200euro per machtiging is afgeschreven, ben ik BOOS!

Ik zal trachten mijn volledige verhaal hier neer te schrijven zodat u ziet hoe ik tot mijn boosheid ben gekomen.
Mijn relaas:quote]


Je ben niet de enige...

Maar kijk nog eens goed naar de onderwerpen.... nog al wat mensen zijn een topic hierover gestart......ook door mijn persoontje.

KPN heeft uitgaande gesprekken en internet geblokkeerd...

Ze heeben mij verwezen naar een vaag onderdeel van hun website... maar daar staat niet in dat de rekening extreem hoog kan uitvallen voor een gesprekjes ( voor mij 275 euro)

Wat kunnen wij hieraan doen...?? Als je niet betaalt sluiten ze gewoon de boel af... het is te gek voor woorden.

Moedwillig houden ze informatie bij verkoop achter.
Het is gewoon misleiding

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door BeatleStone »

mich24 schreef:zucht.. :roll:


Weer eentje..


--------------------------------------------------------------
Noot: lees eens het forum rond..
Mich,...... niet zo blijven zuchten..... wordt anders hyperventilatie :D

Je kan het ook zo opvatten.... Weer eentje... die door KPN of HI bedrogen is.....
en dat is :x :x :?

Hutchers
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:22

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door Hutchers »

Ja en hier weer eentje! Bij mij hetzelfde verhaal, alleen gaat het om een bedrag van 550 Euro. Gelukkig heb ik dat bedrag op tijd kunnen laten storneren.

Nu kan ik niet meer bellen en ontving ik vandaag een brief waarin staat dat als ik niet voor 5 Oktober betaal, mijn nummer geblokkeerd wordt, ik moet dan mijn abonnement afkopen, de kosten die ze hebben om mij af te sluiten (bijna lachwekkend) en de kosten voor het incassobureau betalen. Ook zullen ze mij registeren, zodat ik nooit meer een abonnement af kan sluiten.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Ik vind deze acties belachelijk, echt zo'n geval van ik ben groot en jij bent klein, dus wij kunnen alles doen wat we willen.

Wat zouden jullie doen? Betalen of niet??? (Alleen maar om erger te voorkomen??)

rmuller80
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2010 21:53

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door rmuller80 »

en nog eentje.......

is er al iemand die resultaat heeft gbeoekt in deze misleiding! één zinnetje in een van de brieven was genoeg geweest maar nee hoor. Begrijp nu waarom ze een levenlang internet voor €2,50 aanbieden. Dat levenlang heb ik in één maand al betaald. En dan hebben we het over KPN, dacht dat een respectabel bedrijf was.........

Henry63
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 18:39

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door Henry63 »

Ik kom ook even klagen over HI-KPN.
Heb op 30-09-2010 een mobiel besteld voor mijn zoon van 16 jaar. Op 27-09-2010 zag ik via internet bankieren dat er € 882.63 was afgeschreven. Door onvoldoende saldo van mijn zoon zijn rekening is het niet mogelijk geweest dit af te schrijven.Door een account aan te maken via HI, ben ik er achter gekomen dat er een o-uren abonnement is tot dat nummerbehoud is geactiveerd. Op 15 -09-2010 van KPN een brief gekregen dat nummerbehoud op 21-09-2010 wordt geactiveerd. Nu blijkt dus 21 dagen voor absurd hoge bedragen gebruik gemaakt te hebben van het o-uren contract.Er volgt waarschijnlijk nog een hoge rekening. De € 882.63 is gebaseerd op de periode van 30-08 tot 15-09-2010.Voor 15-09 tot 21-09-2010 volgt nog een rekening. Al met al word de rekening totaal boven de € 1000,00.voor 21 dagen gebruik te maken van het 0-uren abonnement

Ook ik heb rechtsbijstand ingeschakeld.

Ilona3
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2010 20:50

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door Ilona3 »

Ook hier een gevalletje: 1400 euro! (bij een ander topic ook al geplaatst)
Klacht ingediend.... telefonisch bij 1 of andere manager... Binnen 3 weken horen we er van. De klacht zou ook een uitstel geven: dus niet afgesloten worden. Maar na 2 dagen toch afgesloten en voor 5 okt betalen anders helemaal afgesloten (het bekende verhaal). Als we wisten van dit 0 uren contract hadden we de i-phone nog lekker even in z'n doosje laten liggen, dat geduld hadden we echt wel gehad! We hebben een gezin met 3 jonge kids.... wij nemen nooit financiële risico's en dan dit!! Echt om in de stress van te raken... en aan de andere kant zo lachwekkend ongeloofwaardig.

Nou sterkte iedereen.
Ilona

Snuffie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2010 11:22

Re: 0 uren contract van HI-KPN

Ongelezen bericht door Snuffie »

Hoi,

ook hier iemand die inmiddels ruim 900 euro armer is door een 0 euro abonnement van KPN. Ik wist niet eens dat ze bestonden!
Ik heb in eerste instantie de incasso teruggetrokken maar nadat KPN mijn klacht, zonder resultaat voor mij, had afgesloten werd mijn telefoon helemaal afgesloten waardoor ik onbereikbaar was :evil: . Heb inmiddels dus maar betaald en een klacht ingediend bij de Geschillencommissie. Dat kan wel 5 maanden duren voordat er een antwoord komt maar dat heb ik wel over voor 900 euro.

Gesloten