LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN "Helpdesk",

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
subaquaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:37

KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door subaquaal »

Donderdag, 4 november, ontdekte ik dat mijn vaste telefoon continue in gesprek was. Zelf bellen is er ook niet bij, want ik krijg geen kiestoon. Mijn telefoon op twee andere adressen getest en werkt naar behoren. Hierna mijn telefoon rechtstreeks op de aansluiting in de meterkast aangesloten zonder een splitter er tussen. Geen kiestoon. De gehele tijd heb ik wel internet (XS4ALL).
Dan maar de helpdesk bellen. Na ruim een minuut door de menu's te zijn gelopen krijg ik te horen dat het meer dan 20 minuten gaat duren vanwege de onverwachte drukte. Later nog een keer geprobeerd met dezelfde mededeling. Dag later weer geprobeerd en ruim 20 minuten gewacht en maar weer opgehangen. Het is ondertussen maandag en na lang zoeken maar eens gekeken bij "opzeggen". En daar staat de mogelijkheid om een telefoonnummer in te vullen en vervolgens wachten tot ze je bellen. Binnen een halve minuut KPN aan de lijn. Kort uitgelegd dat mijn probleem het bereiken van de helpdesk was. Vervolgens wordt mij gevraagd of ik op wil zeggen. Luisteren.......nog een keer, NEE ik krijg de helpdesk niet aan de lijn. Bovendien begin ik te overwegen om toch maar op te gaan zeggen. Krijg ik als antwoord dat je dan maar beter nog langer in wacht kunt blijven staan dan twee weken wachten op een andere telefoonprovider. Want dat duurt minimaal twee weken. Reactie op een gestuurde email is van niet veel hoger niveau. Er wordt mij geadviseerd 0900-0244 te bellen. In mijn email had ik al vermeld dat die niet te bereiken zijn. Verder kunnen zij ook niets doen. De afdeling "email" kan namelijk niet naar klanten bellen. Wat????? Een telecombedrijf wat niet kan bellen.
Nog even via 0800-0403 geprobeerd. Dit is de zakelijke tak. Daar zit ook zo'n figuur die mij op verwijtende toon meldt dat als iedereen de helpdesk gaat bellen de wachttijden erg lang gaan worden. Wat een Einstein zeg. Kortom Nederlandse KPN klant, u mag de helpdesk niet meer bellen, want dan worden de wachttijden te lang.

Hoewel ik vrij zeker ben dan de fout niet bij mij in huis ligt gaat het hier nog niet eens om. Het feit dat ik de helpdesk niet aan de lijn krijg en dus al ruim 4 dagen zonder telefoon zit is onacceptabel. Probeer ik via andere wegen de storing opgelost te krijgen krijg ik antwoorden en suggesties van ongekend laag niveau.

KPN, tot ziens. Ik ben weg.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door Jezebel »

Om dezelfde reden heb ik inmiddels ook opgezegd. De callcenter mederwerkers, en dan met name de dames, zijn daar zeer onvriendelijk!

Nadat ik 3 kwartier aan de telefoon hebt gehangen om op te zeggen, presteren ze het ook nog om een nieuw contract bij me in de bus te laten vallen. Vervolgens moet je dus daar weer over bellen. :twisted:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: typisch kpn , hoor gelukkig ook tot iemand die opgezegd heeft , nu nog de bevestiging en pleitos dag kpn :lol:

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door SirPeter »

Of je wacht even tot je iemand te spreken krijgt en lost het probleem op. Tevens belkosten terug vraagt en iedereen blij.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door tiptoo »

SirPeter schreef: Tevens belkosten terug vraagt en iedereen blij.
:mrgreen:
ken je lang wachten bij kpn

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door SirPeter »

Nee hoor

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik gok maar even, want het werd me uit je verhaal niet helemaal duidelijk.
Er staat wel dat je gebruik maakt van een splitter, maar toch.
Is het telefoontoestel aangesloten op/via het modem?
Oftewel, heb je 'voice over IP/voice over DSL' (internetbellen)?
Dan kan de oplossing van je probleem heel eenvoudig zijn:
even het modem een paar minuten zonder stroom zetten.
Daarna opnieuw spanning geven en 'm even de tijd geven weer volledig in bedrijf te komen.

subaquaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:37

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door subaquaal »

Tis weer bijzonder schreef:Ik gok maar even, want het werd me uit je verhaal niet helemaal duidelijk.
Er staat wel dat je gebruik maakt van een splitter, maar toch.
Is het telefoontoestel aangesloten op/via het modem?
Oftewel, heb je 'voice over IP/voice over DSL' (internetbellen)?
Dan kan de oplossing van je probleem heel eenvoudig zijn:
even het modem een paar minuten zonder stroom zetten.
Daarna opnieuw spanning geven en 'm even de tijd geven weer volledig in bedrijf te komen.
Ik heb nog een heel ouderwetse configuratie.
Een analoge telefoonaansluiting met KPN telefoonaansluiting. In de meterkast een splitter.
ADSL internet van XS4ALL.
Dus modem resetten is er niet bij.
Ik heb het probleem zover kunnen reduceren dat ik 100% zeker weet dat mijn telefoon in orde is. Internet werkt anders had ik dit niet op dit forum kunnen zetten.

Nu heb ik hier een telefoonkabel uit het jaar "Kruik" waarmee ik maximaal 2 mbit kan halen. Nu zat ik al even te dubben om naar kabelinternet over te stappen. KPN heeft mij fantastisch geholpen in mijn beslissing.
Vandaag is de aanmelding al de deur uit gegaan.

subaquaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:37

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door subaquaal »

Het is nu dinsdag, 9 november 2010. Ik heb 0900-0244 maar weer eens geprobeerd.
"Vanwege de onverwachtse drukte is de wachttijd langer dan 20 minuten". Dat hoor ik *)(^%%^$#$#^^& al vanaf vorige week vrijdag.

Al vanaf 4 november geen telefoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edit; Hoera, dan maar weer eens een andere cijfer uit het menu kiezen en eindelijk iemand aan de lijn gekregen die mij eens niet adviseerde om het keuzemenu te blijven volgen. Via een ander kanaal meteen met een medewerker van de storingsdienst in contact gekomen.
En er blijkt sluiting in de verbinding te zitten. Morgen tussen 8 en 10 een monteur.

Duimen maar!!!!!!!!!

O ja, volgens de helpdesk medewerker van de KPN was het 10 minuten eerder helemaal niet druk. Nou ja!!!! Blijkt die melding "vanwege de onverwachtse......" handmatig aan en uit gezet te worden.
KPN werken jullie nog met kleitabletten en spijkerschrift of zo????
Laatst gewijzigd door subaquaal op 09 nov 2010 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door dusus »

@SirPeter
Re: KPN "Helpdesk",
Of je wacht even tot je iemand te spreken krijgt en lost het probleem op. Tevens belkosten terug vraagt en iedereen blij.
Jaja.. eerst 20 minuten wachten, en dan 20 minuten doorverbonden, en dan 20 minuten je verhaal doen en zeuren om je belgeld-terug... dat allemaal op 0900-0244 = 10 ct/min "plus de kosten van uw mobiele telefoon" ... Belkosten terugvragen, maar eerst wel 2 maanden voorfinancieren

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

subaquaal schreef:Al vanaf 4 november geen telefoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je 4 november een brief of mail aan KPN had gestuurd was het nu misschien al opgelost geweest.

subaquaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:37

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door subaquaal »

Tis weer bijzonder schreef: Als je 4 november een brief of mail aan KPN had gestuurd was het nu misschien al opgelost geweest.
Mag ik je vragen naar welk adres ik moet mailen? Ik heb één emailformulier kunnen vinden en ingevuld. Het antwoord bevatte het volgende advies................0900-0244 bellen. I rest my case!!!

Op donderdag een brief sturen wordt op z'n vroegst op maandag behandeld. Op vrijdag had ik nog de hoop dat ik er zaterdag wel door zou komen.
Leuk om te lezen dat er altijd mensen zijn die achteraf precies kunnen vertellen hoe je het had moeten doen.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door SirPeter »

Bij brieven moet je 2 weken oid wachten. Persoonlijk contact is altijd beter en sneller bij elke provider of organisatie/maatschappij.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door tiptoo »

subaquaal schreef:
Leuk om te lezen dat er altijd mensen zijn die achteraf precies kunnen vertellen hoe je het had moeten doen.

nee hoor je hebt groot gelijk dat je niet wilt bellen kost een vermogen , ik zou zeggen ga naar het juridisch loket en dat bel me terug is ook op je eigen kosten hoor zijn gewoon oplichters succes.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door SirPeter »

Weer complete onzin van tiptoo en ja achteraf is het inderdaad makkelijk zeggen wat je moet doen. Vooraf had ik het je ook kunnen vertellen. Namelijk blijf die paar minuten wachten bij de juiste keuzemenu en je had nu geen problemen meer. Nu stap je over naar Ziggo/Xs4all/Tele2/Online oid. Daar hebben ze geen wachtrij.

Geduld is een schone zaak.

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door pukkie63 »

hmm nu lees ik echt complete onzin
Het is namelijk zo geregeld bij KPN als je belt dat je een storing hebt je ten alle tijden de belkosten die je hebt gemaakt vergoed krijgt
Een e-mail sturen die een storing bevat kan het e-mailcenter niets mee want dan krijg je inderdaad de melding dat je moet bellen
Het e-mailcenter heeft namelijk de mogelijkheid (nog) niet om telefonisch contact op te nemen met de klant.
Het is dus geen onwil maar er is gewoon geen mogelijkheid.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Best bijzonder, een telecombedrijf die niet kan bellen. :lol:

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door pukkie63 »

lezen wat ik schrijf ik zei niet dat het hele bedrijf niet kan bellen alleen de e-mailafdeling niet het heet niet voor niets e-mail he?

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ja, dat schreef ik al.
Best bijzonder, een telecombedrijf die niet kan bellen. :lol:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "Helpdesk",

Ongelezen bericht door tiptoo »

SirPeter schreef:Weer complete onzin van tiptoo en ja achteraf is het inderdaad makkelijk zeggen wat je moet doen. Vooraf had ik het je ook kunnen vertellen. Namelijk blijf die paar minuten wachten bij de juiste keuzemenu en je had nu geen problemen meer. Nu stap je over naar Ziggo/Xs4all/Tele2/Online oid. Daar hebben ze geen wachtrij.

Geduld is een schone zaak.

onvoorstelbaar sir peter neemt het voor de verandering weer eens op voor jawel de provider doet die altijd :lol:

Gesloten