LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone klantenservice vreselijk.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Al ruim 2 maanden wordt ik op mijn mobiele nummer (ik ben klant bij Vodafone) lastiggevallen door een persoon die ik niet ken. Veel sms'jes, vage oproepen waarbij niets gezegd wordt, eerst dacht ik nog dat deze persoon misschien een verkeerd nummer had, maar daarvoor bevatten de berichtjes net iets teveel privé info. Ik werd er zelfs nogal bang van, de sms'jes werden echt van bedreigende aard, hij/zij wist waar ik woonde en zou me wel even komen opzoeken (en daar deze persoon nogal veel van mij wist, kon ik er niet zeker van zijn dat dit een loze bedreiging was).

Natuurlijk eerst geprobeerd zelf duidelijk te maken dat ik hier niet van gediend was, berichtjes teruggestuurd met 'ik weet niet wie je bent, laat me alsjeblieft met rust', als er gebeld werd hetzelfde geroepen. Helaas, dat hielp niet.

Gelukkig, zo dacht ik, heeft de Vodafone een fijne klantenservice, en een mogelijkheid tot het doorgeven van telefonische overlast. Diegene zou dan een waarschuwing krijgen, werd daar niet op ingegaan, dan werd het nummer geblokkeerd. Ik had liever dat het meteen helemaal geblokkeerd werd, maar helaas, ach, als ik er maar van af was, zo dacht ik.

Formulier ingevuld, nog een heel werk, en ja hoor, 10 dagen later (nét binnen de termijn die Vodafone zelf stelt), een antwoord per telefoon: omdat ik zelf contact had opgenomen met deze persoon konden ze helemaal niets doen, jammerdepammer, ik had natuurlijk ook gewoon niet moeten zeggen dat ik het niet fijn vond wat deze persoon deed, hoe kan ik ook zo stom zijn.

Vervolgens (want het ging gewoon door) weer een formulier ingevuld, 2x zelfs, omdat er zoveel oproepen/berichtjes binnenkwamen). Dit keer was ik wel zo slim om helemaal nergens meer op te reageren. Dit was op 25 februari.

Vandaag komt er echter een brief binnen, gedateerd 11 maart, van de Vodafone, waarin staat dat ik sinds 1 maart wéér zelf contact heb opgenomen (ohja? nee dus, al sinds 26 februari mijn mond gehouden), en ze dus geen waarschuwing willen sturen, en al helemáál niet van plan zijn te gaan blokkeren. Even wat vrienden met verstand van dat soort dingen opgetrommeld, uitgezocht dat de stalker klant is bij Telfort, en hen maar een wanhopig berichtje gestuurd, in de hoop dat zij wél een fatsoenlijke klantenservice hebben.

Even voor de duidelijkheid: met blokkeren bedoel ik in dit geval dat deze persoon nog steeds z'n nummer kan gebruiken, maar mij niet meer kan bereiken, of dat nu telefonisch of per sms is.

Ik ben nu nogal boos, zo niet te zeggen woedend op Vodafone, voel me een beetje belachelijk gemaakt, alsof ik de dader ben i.p.v. het slachtoffer.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? En hoe hebben die het uiteindelijk opgelost? Vodafone blijft doof voor mijn klachten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hallo Fleurtjuh666,

Het is een vervelend verhaal.

Heb je al eens overwogen aangifte te doen bij de politie? Misschien kun je Vodafone aansporen meer moeite te doen nav een aangifte.

Als Vodafone beweert dat je na x datum wel zelf contact hebt opgenomen (of gereageerd hebt) moeten zij dit toch kunnen aantonen middels een specificatie lijkt mij? Dat ze dat dan maar eens eerst overleggen.
Misschien kun je ook een klacht indienen bij de Opta evt via ConsuWijzer? Ik weet niet of het kan, misschien weten andere forumgebruikers dat?

Maarja die persoon heeft dan nog steeds je nummer en kan vanaf een ander nummer je nog steeds blijven lastig vallen. Je kunt ook overwegen om zelf een ander nummer aan te vragen, en dan maar meteen over te stappen van provider..

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Emmy75, dankjewel voor je reactie, ik zat zelf ook al te denken aan aangifte doen inderdaad, de andere opties waren nog niet bij me opgekomen, maar zal er eens induiken!
Het vervelendste vind ik dat ik word behandeld als dader ipv slachtoffer, zo zou het niet moeten zijn natuurlijk.
Het is zo dat die persoon mij nog steeds met een ander nummer zou kunnen bereiken, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd, en ik denk dat het tóch teveel moeite zou zijn als hij een ander nummer moest zoeken om mij lastig te vallen.

Ik heb Vodafone ook gevraagd om een specificatie, zie zelfs dat ik er nog wat naast zat, kan in m'n telefoon zien dat ik voor het laatst een berichtje (met verzoek om op te houden) heb gestuurd op 17 februari, en dus zéker niet na 1 maart nog. En inderdaad, zo gauw mijn prepaid 'lock' op mijn telefoon verloopt, neem ik lekker een andere provider, eentje met een fatsoenlijke klantenservice, bij voorkeur.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ga er niet te gemakkelijk van uit dat dat teveel moeite is... Is heel gauw geregeld als deze persoon echt vervelend wil zijn. Dat het tot nu toe niet is gebeurd, komt omdat het nog niet nodig is geweest...
neem ik lekker een andere provider, eentje met een fatsoenlijke klantenservice, bij voorkeur.
Nadeel is dat je dat pas weet als je een klacht hebt. :wink:
Als je klant wilt worden, zijn ze allemaal vriendelijk en behulpzaam.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Fleurtjuh666 schreef: En inderdaad, zo gauw mijn prepaid 'lock' op mijn telefoon verloopt, neem ik lekker een andere provider, eentje met een fatsoenlijke klantenservice, bij voorkeur.
Dat laatste, word moeilijk.

Maar waarom wachten?
Waarom niet gewoon (tijdelijk) een simpel nieuw prepaid ding halen?
Bij kijkshop heb je ze voor 20 of 25 euro. Of, eventueel een nieuw startpakket van dezelfde aanbieder - kan die in je eigen telefoon, maar wel een nieuw nummer.

Wel vreemd dat vodafone beweert dat je contact hebt opgenomen - ik zou hen toch eens vragen deze bewering te onderbouwen, en nogmaals met klem verzoeken de beller te blokkeren en anders jouw te voorzien van kosteloos een nieuw nummer - aangezien je nooit contact hebt opgenomen en zij beweren van wel - dan is er toch iets niet helemaal goed ...

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door bianca82 »

aangifte doen bij de politie en doorgeven aan vodafone dat je aangifte heb gedaan

voor de rest toch erop staan dat ze deze persoon blokkeren voor jou telefoon.

ik heb er geen ervaring mee met wat jou is overkomen wat betreft vodafone ikzelf heb gelukkig altijd gelijk hulp gehad bij vodafone klantenservice

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik ben geen fan van Vodafone , maar normaliter werken alle providers volgens hetzelfde protocol, inderdaad als eerst je telefonische contacten met de beller heb gehad, kunnen de providers niets meer voor je doen :idea:

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Henri42 schreef:Ik ben geen fan van Vodafone , maar normaliter werken alle providers volgens hetzelfde protocol, inderdaad als eerst je telefonische contacten met de beller heb gehad, kunnen de providers niets meer voor je doen :idea:
Vodafone beweert dat ik na 1 maart nog contact heb gehad, en dit is niet zo. Laatste contact (poging om het zelf stop te zetten) was 17 februari, zoals ik al aangaf.

Ik weet dat er mensen zijn die goede ervaringen hebben met vodafone, verder heb ik er ook niets over te klagen, goede dekking, redelijke tarieven, alleen die klantenservice....is niet de eerste keer dat het helaas misgaat.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Fleurtjuh666 schreef:
Henri42 schreef:Ik ben geen fan van Vodafone , maar normaliter werken alle providers volgens hetzelfde protocol, inderdaad als eerst je telefonische contacten met de beller heb gehad, kunnen de providers niets meer voor je doen :idea:
Vodafone beweert dat ik na 1 maart nog contact heb gehad, en dit is niet zo. Laatste contact (poging om het zelf stop te zetten) was 17 februari, zoals ik al aangaf.

Ik weet dat er mensen zijn die goede ervaringen hebben met vodafone, verder heb ik er ook niets over te klagen, goede dekking, redelijke tarieven, alleen die klantenservice....is niet de eerste keer dat het helaas misgaat.
stagaires op een kluitje gezet met en A4 vol antwoord instructies
:wink:

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

stagaires op een kluitje gezet met en A4 vol antwoord instructies
:wink:[/quote]

Haha, nou dat zou ik niet weten, ik heb in dit geval gebruik gemaakt van de email-klantenservice, en ben teruggebeld door een 'medewerker overlast office', dezelfde mevrouw die de brief die ik kreeg ondertekende.

(Ik had niet zo veel zin om te gaan betalen om in de wacht te worden gezet :p)

JustJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 18:38

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door JustJ »

Ja, ik ben morgen EINDELIJK van Vadofuk uhh vodafone af.

Inderdaad, klantenservice is zo een beetje de slechtste die je kan hebben.

Ik ben zelf ook maanden lastig gevallen. Word ik gebeld, zie ik "geen nummer" in het scherm staan, en boven de knop waar normaal; "opnemen" staat, stond "terug bellen" (terwijl ik werd gebeld).

Dat is dus niet bepaalt vertrouwd.
Na 3 dagen, om de 20 minuten dus dit fenomeen te hebben gehad (om de 20 minuten, 24 uur per dag), ben ik dus gaan bellen met Vodafone.
Reactie, meneer u zal wel wat verkeerd doen, want wat u zegt kan niet.

En anders moest ik maar gewoon opnemen om te kijken wie het was.
Dat wou ik best doen, maar wel onder de volledige verantwoording van vodafone. Want stel het is een of ander raar programma, dat mijn abonnement kopieert, dan zit ik straks met een rekening van 4000 euro of meer.
Dat kon men dus weer niet garanderen, maar dat zou ook niet gebeuren, want ik praatte onzin (het kon namelijk niet).

Dus maar naar de vodafone winkel gestapt, en prompt word ik gebeld terwijl ik het uitleg. De jonge die mij hielp, stond raar te kijken van de melding "geen nummer" en "terugbellen" ipv "opnemen".
Dus heeft de medewerker gebeld met het vodafone service centre. En toen werdt het verhaal ineens wel gelooft (alsof een jochie van 17, geloofwaardiger is dan een technicus van 32).
Maar goed, oplossing, simkaart veranderen.
Dus andere simkaart, alles over gezet, wel hetzelfde 06 nummer.
Heeft 2 dagen geduurt, en toen begonnen we weer.
VEEL gezeur met vodafone gehad. En uiteindelijk heb ik zelf maar een adner nummer genomen, omdat vodafone me 100 keer beloofde terug te bellen (technische dienst), maar ik na 1,5 jaar nog wacht op het belletje.

De persoon die nu mijn vorig nummer heeft, zal wel lastig gevallen worden nu.

Ik heb odnertussen een sim only abo genomen, onder dezelfde voorwaarden als mijn abonement.
Ineens een toren hoge rekening, want ineens bleek alles anders te zijn. Ik kon dit pas veranderen na 2 jaar, want dan was mijn contract afgelopen. Andere oplossingen waren er niet.
Alles wordt onder het kopje "wij bieden een contract onder voorbehoudt", gegooid.
Dus geen poot om op te staan, niemand die je wil helpen, en interesse niveau is net zo hoog als het IQ niveau, namelijk 0,0.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Fleurtjuh666 schreef:stagaires op een kluitje gezet met en A4 vol antwoord instructies
:wink:
Haha, nou dat zou ik niet weten, ik heb in dit geval gebruik gemaakt van de email-klantenservice, en ben teruggebeld door een 'medewerker overlast office', dezelfde mevrouw die de brief die ik kreeg ondertekende.

(Ik had niet zo veel zin om te gaan betalen om in de wacht te worden gezet :p)[/quote]


Bovenstaande vind ik juist een van de positieve zijde van Vodafone, het gratis bellen met 1200 via de gsm, ik heb een abbo bij Vodafone.
Mijn factuur moet ik elk jaar via My Vodafone controleren en vaak laten corrigeren :idea:
De maildienst van Vodafone is naar mijn beoordeling slecht, standaard antwoord na 3 werkdagen etc, zelden daarna nog reactie :?:

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Nou, hallelujah, ik heb een reactie ontvangen op de mail die ik had gestuurd. En wel de volgende (letterlijk gekopieerd, niet aangepast):

"Hartelijk dank voor uw e-mail. Ik begrijp dat u verschillende meldingen gedaan heeft van telefonische overlast en dat u nu het gevoel heeft dat u de dader bent i.p.v het slachtoffer .Ik vind dat heel vervelend voor u .
De betreffende afdeling Security heeft u gevraagd toch opnieuw melding te doen om eventuele actie te kunnen ondernemen .
Omdat ik geen toegang heb in bepaalde programma's en dit niet voor u kan nakijken en oplossen wil ik u dan ook verzoeken nogmaals te reageren naar de betreffende afdeling die uw klacht in behandeling heeft .
Ik adviseer u ook aan deze afdeling het gevoel door te geven dat u hierbij ervaart , zodat het probleem opgelost kan worden ." (einde bericht)

Het vervelend vind ik alleen....ik heb dus al drie keer eerder melding gemaakt van overlast middels het formulier waar deze persoon naar verwijst, zonder succes. Mijn klacht is dus níét in behandeling bij een andere afdeling, want er wordt daar glashard gezegd dat ik zélf nog contact heb gehad na 26 februari (laatste keer dat ik wat stuurde was 17 februari, met de tekst 'hou alsjeblieft op, val me niet langer lastig'). Dus nu maar wéér dat formulier ingevuld, met de vraag of ze mij kunnen vertellen wanneer ik dan zogenaamd contact heb gehad, misschien dat ik wel op mysterieuze wijze in mijn slaap sms, en vervolgens mijn verzonden berichtjes wis, zodat ik er de volgende dag niets meer van weet?

Ik ben een biet als ik het snap, eens kijken of Vodafone mijn punt nu wél snapt, laat ze maar bewijzen dat ik contact heb gehad. 'tis ondertussen meer een principekwestie geworden, dat besef ik zelf ook, maar ik vind de houding van Vodafone bijzonder kinderachtig, om het maar zo te zeggen.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Yme »

he bah, principekwesties... Niet goed voor de bloeddruk. :wink:

Wie weet hebben ze verkeerd gekeken bij het vorige onderzoek. Hopelijk komt er uit het nieuwe onderzoek wel een antwoord naar jouw zin. Kan je anders niet gewoon jouw mobiele nummer laten veranderen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Yme schreef:he bah, principekwesties... Niet goed voor de bloeddruk. :wink:

Wie weet hebben ze verkeerd gekeken bij het vorige onderzoek. Hopelijk komt er uit het nieuwe onderzoek wel een antwoord naar jouw zin. Kan je anders niet gewoon jouw mobiele nummer laten veranderen?

Dat is natuurlijk wel een optie - maar waarom zou dat moeten.
Laten ze die persoon die TS steeds lastig valt maar een ander nummer opdringen - met alle bijkomende kosten.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Guardian72 schreef:
Yme schreef:he bah, principekwesties... Niet goed voor de bloeddruk. :wink:

Wie weet hebben ze verkeerd gekeken bij het vorige onderzoek. Hopelijk komt er uit het nieuwe onderzoek wel een antwoord naar jouw zin. Kan je anders niet gewoon jouw mobiele nummer laten veranderen?

Dat is natuurlijk wel een optie - maar waarom zou dat moeten.
Laten ze die persoon die TS steeds lastig valt maar een ander nummer opdringen - met alle bijkomende kosten.
Daar sluit ik me van harte bij aan. Niet dat ik lui ben ofzo, maar ik heb er echt geen trek in om aan alle vrienden, familieleden, collega's en overheidsinstanties mijn nummerwijziging door te geven. Laat het deze persoon (de 'stalker', om maar even zo te zeggen) gewoon duidelijk zijn dat ik er niet van gediend ben, maar Vodafone weigerde dus zelfs maar om een waarschuwing in te stellen.
Ik begrijp eigenlijk sowieso niet waarom er eerst 2x een waarschuwing gegeven moet worden voor er tot blokkeren overgegaan wordt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Fleurtjuh666 schreef:Ik begrijp eigenlijk sowieso niet waarom er eerst 2x een waarschuwing gegeven moet worden voor er tot blokkeren overgegaan wordt.
Ik denk dat ze dit bewust doen als drempel.
Als je in andere onderwerpen leest wat mensen voor flauwe streken uithalen met anderen - zou men ook 'voor de grap' nummers kunnen laten blokkeren.
Door een systeem van waarschuwingen in te bouwen maak je het mogelijk om een ten onrechte beschuldigde een kans te geven zich te verdedigen.

Of denk eens aan een relatie die met fikse ruzie eindigt?

Voor mensen die lastig gevallen worden vervelend - maar wel zo eerlijk denk ik, gezien het feit dat er echt wel mensen er op uit zijn om anderen te zieken.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Guardian72 schreef:
Fleurtjuh666 schreef:Ik begrijp eigenlijk sowieso niet waarom er eerst 2x een waarschuwing gegeven moet worden voor er tot blokkeren overgegaan wordt.
Ik denk dat ze dit bewust doen als drempel.
Als je in andere onderwerpen leest wat mensen voor flauwe streken uithalen met anderen - zou men ook 'voor de grap' nummers kunnen laten blokkeren.
Door een systeem van waarschuwingen in te bouwen maak je het mogelijk om een ten onrechte beschuldigde een kans te geven zich te verdedigen.

Of denk eens aan een relatie die met fikse ruzie eindigt?

Voor mensen die lastig gevallen worden vervelend - maar wel zo eerlijk denk ik, gezien het feit dat er echt wel mensen er op uit zijn om anderen te zieken.
Ik begrijp je punt, Guardian72, maar ik denk dat je even wat mis hebt als het om het blokkeren gaat. Met blokkeren wordt, in dit geval, bedoeld dat er wordt geblokkeerd dat de persoon mij kan bereiken. Dus NIET dat zijn nummer afgesloten wordt, of iets in die geest, maar puur dat er geen contact meer mogelijk is vanaf zijn nummer naar het mijne, en vice versa, dat heeft dus weinig te maken met 'zieken' of 'voor de grap', als je snapt wat ik bedoel. Als het nummer echt helemaal gewist zou worden (zodat het niet meer bestaat, zal ik maar zeggen), dan klopt je punt zeker, maar in dit geval is dat dus zeker niet zo.

Het gaat hier puur om het verbreken van contact tussen twee nummers, het "doorsnijden" van de verbindingslijn, en niet om het wissen van iemands nummer.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, en ik hoop ook dat je nu begrijpt waarom ik het zo kinderachtig en vreemd vind van Vodafone.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Fleurtjuh666 schreef:Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, en ik hoop ook dat je nu begrijpt waarom ik het zo kinderachtig en vreemd vind van Vodafone.
Volkomen :)
En mijn werkgever leest ook mee - Vodafone is geen optie voor onze bedrijfsmobiel meer..

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Vodafone klantenservice vreselijk.

Ongelezen bericht door MrV1976 »

enige oplossing is zelf een ander nummer nemen. Degene die je lastig valt is niet te blokkeren om jou nummer te bellen/smsen. zodra hij anoniem belt of geen userid meezend met zijn sms kan hij je blijven stalken. Maargoed je had al een ander nummer. zorg dat hij dit nummer niet te pakken krijgt

Gesloten