LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge telefoonrekening Hi bij Iphone 4

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
feline09
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2011 21:07

Hoge telefoonrekening Hi bij Iphone 4

Ongelezen bericht door feline09 »

Op 11 april heb ik mijn telefoon abonnement verlengd bij HI. Deze zou eigenlijk aflopen in augustus, maar aangezien ik dit 4 maanden vantevoren kon verlengen heb ik dit gedaan.

Waar ik eerst nog een abonnement had zonder internet is deze verlengd naar een Iphone abonnement (Hi-i125 125 min/250sms/500MB). Ik was er van overtuigd dat mijn nieuwe abonnement ook pas daadwerkelijk in augustus zou ingaan en dat ik tot die tijd dus geen gebruik moest/kon maken van 3G. Dit heb ik dan ook direct nadat ik mijn Iphone 4 had ontvangen uitgezet.

Vandaag heb ik Mijn Hi bekeken en hierop stond tot mijn grote verbazing dat ik geen sms/bel tegoed meer heb en dat ik ook al ruim 50 euro extra verbruikskosten heb. En dat in twee weken tijd! Ik heb direct naar de klantenservice van Hi gebeld om te vragen hoe dit kon. Zij vertelde mij dat mijn Iphone abonnement al op 11 april is ingegaan en dat zij pas over twee weken (wanneer de rekening komt) kunnen zien waar de extra kosten aan liggen.

Ik vraag mij af of iemand hier toevallig al weet hoe ik de extra kosten kan hebben gemaakt? Ten eerste heb ik de 3G functie direct uitgeschakeld. Ten tweede heb ik net mijn smsjes geteld en zit ik hierin nog niet over het maximum. Ook mijn belminuten zitten er nog lang niet overheen. Ten derde heb ik wel minimaal gebruik gemaakt van het draadloze Wifi netwerk hier thuis. Dit zou dus gratis moeten zijn, maar al zou ik hier toch kosten voor moeten betalen, dan kan ik toch nog niet over mijn 500 MB zitten?

Alvast bedankt.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Hoge telefoonrekening Hi bij Iphone 4

Ongelezen bericht door harley68 »

Het kan zijn dat je iphone een aantal malen per dag dingen vernieuwd zoals de AEX, het weer en meer van die fratsen die erop zitten. Ik heb op die wijze ongewild een rekening van bijna 300 euro bij Vodafone gekregen. Heeft te maken dat je iPhone automatisch contact maakt met bekende netwerken, en dat is het Hi-netwerk voor jou dus.

Zou dit het bij jou kunnen zijn?

Overigens heeft Vodafone uit coulance de kosten niet in rekening gebracht vanwege mijn uitleg.

!in$der
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2011 07:38

Re: Hoge telefoonrekening Hi bij Iphone 4

Ongelezen bericht door !in$der »

als je het 3G netwerk uitzet, kan je nog wel gewoon data verbruiken over het 2G netwerk. Je iphone4 maakt dan gewoon contact met het internet. Het is alleen wat langzamer.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Hoge telefoonrekening Hi bij Iphone 4

Ongelezen bericht door Yme »

Je moet ook niet alleen 3G uitzetten. Bij dezelfde instellingen moet je mobiele data uitzetten, dan kan je telefoon niet meer vanzelf op internet komen.

Gesloten