LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scannen bankpas bij bestelling via het internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dounia74
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2011 20:15

scannen bankpas bij bestelling via het internet

Ongelezen bericht door Dounia74 »

Ik heb een nieuw telefoonabonnement via internet afgesloten met gratis mobiel. Het pakketje werd gisteren bij me aangeboden. Ik was stom verbaasd toen de koerier in opdracht van T-mobile behalve een scan van mijn identiteit bewijs ook een scan van mijn bankpasje moest maken. Hij wist me te vertellen dat dit wettelijke gezien niet verplicht is, maar zonder scan mocht hij van T-mobile het pakketje niet afleveren. Ik had dus geen keus als ik alsnog mijn mobieltje in ontvangst wilde nemen. Kan dit zomaar?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: scannen bankpas bij bestelling via het internet

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hmm vind het wel een beetje veel, scan identiteitsbewijs (incl BSN enz) en bankpasje.

De andere keus was dan inderdaad geen pakketje in ontvangst nemen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: scannen bankpas bij bestelling via het internet

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ben doet het ook zo. Wordt van te voren wel meegedeeld.

Vind ik altijd nog netter dan Vodafone, die bankafschriften wilde zien, toen ik een tweede abbo(tje) voor kind wilde afsluiten.
Had toen zelf ong. twee jaar een abbo bij hen...automatische afschrijving van datzelfde bankrekening nummer. :roll:
Nee dank u, dan zoek ik wel een ander.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: scannen bankpas bij bestelling via het internet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Ben doet het ook zo. Wordt van te voren wel meegedeeld.

Vind ik altijd nog netter dan Vodafone, die bankafschriften wilde zien, toen ik een tweede abbo(tje) voor kind wilde afsluiten.
Had toen zelf ong. twee jaar een abbo bij hen...automatische afschrijving van datzelfde bankrekening nummer. :roll:
Nee dank u, dan zoek ik wel een ander.
Heb ook Vodafone maar als die foon komen brengen dan schrijven ze 1 cent van je bankrekening af zodat ze weten dat de bankgegevens kloppen die je hebt doorgegeven.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: scannen bankpas bij bestelling via het internet

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb mijn bezwaar over hun werkwijze schriftelijk kenbaar gemaakt en kreeg als antwoord dat degene die mij dat had verzocht, dat niet had mogen doen.
Tja, je gaat er toch van uit dat hetgeen je telefonisch wordt uitgelegd, klopt.
Denk......een derde persoon bij vodafone zou dan weer kunnen zeggen dat wat meneer twee zei, eigenlijk niet gezegd had mogen worden. :mrgreen:

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: scannen bankpas bij bestelling via het internet

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Jolijn schreef:Ik heb mijn bezwaar over hun werkwijze schriftelijk kenbaar gemaakt en kreeg als antwoord dat degene die mij dat had verzocht, dat niet had mogen doen.
Tja, je gaat er toch van uit dat hetgeen je telefonisch wordt uitgelegd, klopt.
Denk......een derde persoon bij vodafone zou dan weer kunnen zeggen dat wat meneer twee zei, eigenlijk niet gezegd had mogen worden. :mrgreen:
onzin van de klantenservice medewerker.
Is altijd lekker makkelijk om het op het vervoersbedrijf af te schuiven.
Die werken gewoon volgens procedures die vanuit de provider komen en mogen daar ook niet van af wijken.
Elke provider, dus ook kpn en vodafone, maken een kopietje of een scan van je ID en Bankpas/bankafschrift.
En inderdaad geen kopie is niet afleveren.
Met dank aan de vele fraudeurs.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: scannen bankpas bij bestelling via het internet

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Roy, Vodafone heeft de schuld niet op de vervoerder afgeschoven.
Toen ik (telefonisch) mijn (tweede) abbo wilde afnemen, zei betreffende Vodafone medewerker dat hij daarvoor eerst mijn bankafschriften wilde zien.
Voor die eer heb ik vriendelijk bedankt, klacht over deze werkwijze nog eens schriftelijk aan Vodafone laten weten en daarop antwoordde een andere Vodafone medewerker, dat de eerste foutieve info had gegeven.

Gesloten