LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

Leo The Emperor schreef:Er bestaat dus niet zo iets als een NCP erkend beveiligingssysteem, er bestaan alleen NCP erkende installatiebedrijven. Sorry maar jullie roepen dus toch zomaar wat
hierin moet ik toch 'uw huis veilig' gelijk geven, er bestaan zeker wel NCP gekeurde componenten.
De centrale en de melders (pir's magneetcontacten enz) moeten ook een NCP keur hebben om toegepast te mogen worden in een gecertificeerde installatie.

Verder is het een mooi reclame praatje van die firma. Inderdaad wordt dit topic alleen maar misbruikt voor extra reclame te maken.
Ik adviseer mensen altijd om naar een BORG beveiligingsbedrijf te gaan en daar advies te vragen.

Een meldkamer is niet altijd nodig, je kunt ook gewoon de alarmmeldingen naar je GSM laten sturen. De Galaxy centrale kan zelfs standaard een sms versturen bij een alarm.
dan heb je ook geen extra maandelijkse kosten.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

Precies, helemaal mee eens.

Daarom mijn advies om naar een 'echt' beveiligingsbedrijf te stappen als je een beveiligingsinstallatie wil.

En een driedaagse cursus? meen je dat?
Dan hebben die 'monteurs' dus ook geen MBV of TBV opleiding, deze is wel benodigd wil je een gecertificeerde installatie aanleggen.

Bij beveiligen komt meer kijken dan sommige mensen denken.

anmasi
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2013 08:02

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door anmasi »

gisteren middag werden wij benaderd door dit bedrijf,of ze 's avonds mochten komen praten over veiligheid.
onder het eten spraken we af dat we nergens voor zouden tekenen, niet dus
na een vrij opdringerig gesprek zijn wij er helaas ingetrapt.
vanmorgen heb ik gelijk maar via de mail de overeenkomst weer ontbonden,dit wel na een slapeloze nacht.
nu maar hopen dat alles goed komt. :evil:

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

anmasi schreef:gisteren middag werden wij benaderd door dit bedrijf,of ze 's avonds mochten komen praten over veiligheid.
onder het eten spraken we af dat we nergens voor zouden tekenen, niet dus
na een vrij opdringerig gesprek zijn wij er helaas ingetrapt.
vanmorgen heb ik gelijk maar via de mail de overeenkomst weer ontbonden,dit wel na een slapeloze nacht.
nu maar hopen dat alles goed komt. :evil:
Pas op! Stuur liever een aangetekende brief met bericht ontvangst, kost natuurlijk wel iets maar dan heb je tenminste zekerheid.Als er problemen komen ''de mail kwam nooit aan'' of zoiets ben je ingedekt, het gaat toch om een groot bedrag.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

anmasi schreef: onder het eten spraken we af dat we nergens voor zouden tekenen, niet dus
na een vrij opdringerig gesprek zijn wij er helaas ingetrapt.

hoe kan het toch dat er elke keer toch getekend wordt?
staan ze met een pistool op je hoofd te dreigen: Teken nu!! of anders...

als ik niet wil tekenen dan teken ik toch echt niet.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

thecure schreef:
anmasi schreef: onder het eten spraken we af dat we nergens voor zouden tekenen, niet dus
na een vrij opdringerig gesprek zijn wij er helaas ingetrapt.

hoe kan het toch dat er elke keer toch getekend wordt?
staan ze met een pistool op je hoofd te dreigen: Teken nu!! of anders...

als ik niet wil tekenen dan teken ik toch echt niet.
Dat komt vaak door de doortrapte manier waarop het gebracht word. Ook ik laat mezelf niet omver l*llen maar heb toch wel begrip voor degenen die dat wel doen.Maar ik begrijp je opmerking maar al te goed.Er word wel eens gezegd dat ''topverkopers'' sneeuw aan de Eskimo's kunnen verkopen en wellicht zit hem het daar in.

anmasi
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2013 08:02

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door anmasi »

heb inderdaad maar gelijk een aangetekende brief verstuurt, en nu dus maar afwachten.
wat betreft, je tekent toch zelf en niet onder dwang, dat klopt helemaal,
kan me zelf dus wel voor de kop slaan, want ik zeg tegen mijn ouders altijd dat ze nergens in moeten trappen, doe ik het zelf wel. :oops:

koektrommel
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door koektrommel »

[quote="thecure"]Precies, helemaal mee eens.



Goedzo! Annuleren die hap. Daar heb je nu de tijd nog voor. En die tijd gaat pas in als de koopovereenkomst bij de KvK ingeschreven is.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

koektrommel
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door koektrommel »

Regel was altijd annuleren zonder reden binnen 8 dagen, maar als de koopovereenkomst nog niet gedeponeerd is bij de Kvk dan kon dat tot ie wel gedeponeerd was. Dus naar mijn weten ook bijv. 2 weken na het tekenen,of een maand als blijkt dat de koopovk de KvK nog niet heeft bereikt.

Maar zou kunnen dat ik het mis had met die 8 dagen en dat die direct beginnen te lopen is best redelijk.

Just_me1989
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2013 17:49

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Just_me1989 »

Wij hebben een alarmsysteem van uwhuisveilig en zijn absoluut niet ontevreden.
De verkoper nam de tijd en heeft alle kosten genoemd. Na afloop hebben we het contract nog rustig door mogen lezen, ook de kleine lettertjes. We hadden twijfels bij het inflatiegebeuren, dat wel. Daarna hebben we getekend omdat we altijd nog konden annuleren en hebben de volgende dag even gebeld met onze financieel expert die ons geruststelde. We wonen inderdaad in een criminele wijk (politie heeft hier enkele maanden geleden dna-samples uitgedeeld om spullen te merken), dus ik had geen vraagtekend bij het feit dat hij dat meldde.
Nadien is er iemand langs gekomen om de boel te installeren. Deze kerel was een hork eersteklas. Tijdens de installatie bleek ook dat er een vergissing was gemaakt en dat het pakket niet voldoende was om ons huis mee te beveiligen (er was 1 deur vergeten mee te tellen, hier was geen beveiliging voor geteld). Wij hebben direct de vertegenwoordiger gebeld en die was binnen 30minuten ter plaatse bij ons. Ik zag de bui al hangen...
Samen hebben we gekeken en we hebben op kosten van het bedrijf een extra sluiting gekregen. Daarna heeft de vertegenwoordiger ter plekke een klacht namens ons ingediend bij het bedrijf tegen de installateur. Ik heb gemeld dat als hij de sluiting zou komen plaatsen ik hem de deur zou wijzen.
Er is snel daarna een nieuwe installateur gekomen om de laatste sluiting te plaatsen en de boel is goed geinstalleerd. Het spul is hier nu al een aantal maanden in werking.

Er zijn heus fouten gemaakt maar alles is imo goed opgelost. Horken hebben we hier wel vaker, stadse omgeving en die installateurs moeten het nu eenmaal niet van hun hoge opleiding hebben. Onze klacht werd serieus genomen en direct melding gemaakt. Dat is een compliment waard. Absoluut geen klachten hier.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

Just_me1989 schreef:Horken hebben we hier wel vaker, stadse omgeving en die installateurs moeten het nu eenmaal niet van hun hoge opleiding hebben. Onze klacht werd serieus genomen en direct melding gemaakt. Dat is een compliment waard. Absoluut geen klachten hier.
Pardon? worden alle installateurs nu over één kam geschoren?
Een alarminstallateur/technicus moet als het goed is minimaal een mbv of tbv diploma hebben, dus een opleiding hebben de meeste zeker wel.
deze opleidingen zijn niet makkelijk, dus om nou te zeggen dat ze geen hoge opleiding krijgen...

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door prijk »

Daarnet twee heren aan de deur van Uw Huis Veilig. Na een blik op hun kaartjes vraag ik meteen: "Wilt u iets verkopen? Ik heb geen belangstelling." Zegt een van de twee studentachtige jongens: "wij komen helemaal niets verkopen."
Wie gelijk met zo'n leugen begint, kan nooit een gelijkwaardige gesprekspartner zijn. Een goede raad: wijs deze heren of dames gelijk vastberaden de deur, zonder verdere discussie, en beantwoord vooral geen enkele vraag, want dan hebben ze hun voet bij wijze van spreken al tussen uw al dan niet beveiligde deur!

chantal2712
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2013 20:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door chantal2712 »

goede avond allen..
voordat bep personen hier meteen van hun stoel vliegen omdat ik mij net heb geregistreerd...ik volg deze site al maanden maar geen behoefte gehad om te posten maar nu moet ik toch echt even wat recht zetten
..

ook ik ben benaderd door uw huis veilig super vriendelijke jongen die niet opdringerig was maar toch ons overgehaald..omdat ik toch meer wilde weten dit forum opgezocht en terecht gekomen in dit paniekerige sfeertje..
ik dacht nog hoe stom kon ik zijn om dit te doen..hoewel ik nog steeds achter het concept gaan (in veel europese landen zelfs normaal) maar in dit "zeikerige doe maar gewoon landje " not done..er moet oplichting in het spel zijn bla bla bla...
sorry maar hoe naief ben je als je denkt dat het gratis is NIETS is gratis in dit land...
anyway ik ging twijfelen NIET vanwege argwaan ve wurg contract want wij hadden alles incl de kl letters gelezen voordat we tekenden maar meer dat het systeem niet pasten bij ons..

maar aangezien er hier alleen maar "horror stories" vermeld staan begon bij mij ook lichte paniek te ontstaan (niet vanwege het concept maar dat je er niet af zou komen)... dus ik meteen een mail naar desbetreffende email adres gestuurd en een aangetekende brief.
twee dagen gewacht aangezien ik pas op dag 6 zat dus nog 2 dagen te gaan om het te annuleren..
opnieuw een mail gestuurd,meteen reactie dat de email verwerkt was en de overeenkomst is geannuleerd, nadat de post bezorgd was zat er keurig een brief van uw huis veilig met een bevestiging..

dus mensen laat je niet gek maken helaas zitten hier een aantal mensen op die op dit forum op meerdere onderwerpen heel erg graag negatief / paniekerig uitlaten over de kleinste dingen

chantal2712
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2013 20:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door chantal2712 »

dus... ook al is het erg duur want dat is waar ..maar dat is je eigen keuze..
ik heb dus geen negatief gevoel bij dit bedrijf en zowel met de verkooper ad deur of de adviseur was niks op aan te merken .
maar als jezelf tekend voor een 11jarig contract (ook raar want op die van ons staat 5jr)..is het je eigen schuld..ff rekenen voordat je tekend ..

je komt er dus wel vanaf ... maar beter is om er van te voren over na te denken dat lesje heb ik nu ook geleerd ;)
oja nog 1 ding wat ik hier zag en het bijna in mijn broek deed vh lachen
de politie komt altijd bij een inbraak ..weet niet waar dit vandaan komt helaas zelf ooit slachtoffer geweest en de politie in a'dam komt echt dus NIET aangifte via internet aub aangezien er minimale schade was ..

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

politie komt tegenwoordig alleen maar na een geverifieerde melding. Dit kan door alarm in meerdere zones, of door inluisteren.
bij alarm in één zone komt de politie al niet meer.

chantal2712
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2013 20:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door chantal2712 »

is bij ons niet verteld..er komt een auto van securitas langs en die schakelt evt de politie in...

anyway politie komt bijna nergens meer voor ze zitten liever te klaverjassen te gamen of fietsers pesten... daar heb je dus ook niks aan bij inbraak

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

chantal2712 schreef:anyway politie komt bijna nergens meer voor ze zitten liever te klaverjassen te gamen of fietsers pesten... daar heb je dus ook niks aan bij inbraak
nee grapjas dat heeft helemaal niets met kaarten te maken.
Het aantal nodeloze alarmen bij inbraaksystemen ligt nogal hoog, dus het aantal keren dat de politie voor niets komt, liep nogal de spuigaten uit.

Vandaar dus alleen bij verificatie, dus bijvoorbeeld 2 zones in alarm. Iemand die inbreekt loopt vaak toch het hele huis door, dus de kans dat er meerdere zones aangesproken worden bij een echte inbraak is zeer groot.

Gesloten