LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ariesgirl
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2013 08:55

Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door ariesgirl »

Afbeelding

Kennen jullie deze reclame? Vast wel! En die man die op de TV beweert dat hij 3 brillen heeft voor 99 euro? Goeie actie van Pearle! En mijn bril was wel aan vervanging toe na 3 jaar dus ik naar de Pearle.
Blijkbaar doe ik wat verkeerd ... 3 brillen voor 129 euro??? Dacht 't niet!

Effe rekenen hoor: bril 1: gewone bril met glazen 129 euro, komt bij 20 euro voor ontspiegeld glas, 20 euro voor dunner glas, 20 euro voor kraswerend glas dat maakt 129+60 = 189 euro voor bril 1. Dus denk ik, mooi dan krijg ik die tweede bril dus gratis erbij.
Dan komt bril 2, dat moet een zonnebril op sterkte worden: 99 euro (jawel!), plus zonnebrilglazen 30 euro, plus ontspiegeld 20 euro = 149 euro.
Maar ... ik heb wel een cadeaubon gekregen bij de eerste bril die ik mag verzilveren bij de tweede dus ik krijg 59 euro korting, blijft over 90 euro.
Dus bril 1 + bril 2 kosten in totaal 189 + 90 euro = 279 euro.
Dan krijg ik bij de 2e bril ook weer een cadeaubon van 59 euro voor de 3e bril, die ik niet nodig heb (wat moet je in vredesnaam met 3 brillen?). Dus ik vraag kan ik die cadeaubon dan ook inwisselen om meer korting te krijgen op de 2 brillen die ik al heb? Nee, dat kan niet. Dus in plaats van 3 brillen voor 129 euro, betaal ik 279 euro voor 2 brillen. En krijg ik nog een cadeaubon van 59 euro voor een 3e bril die ik niet nodig heb, dat dan weer wel ... goeie actie van Pearle.

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat ik fout doe?????
Nou ja, 2 nieuwe brillen, dus ik kan weer even vooruit.
Maar ik nomineer bij deze de Pearle voor de categorie onzinnige misleidende reclame!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door sjohie »

ariesgirl schreef:Afbeelding

Kennen jullie deze reclame? Vast wel! En die man die op de TV beweert dat hij 3 brillen heeft voor 99 euro? Goeie actie van Pearle! En mijn bril was wel aan vervanging toe na 3 jaar dus ik naar de Pearle.
Blijkbaar doe ik wat verkeerd ... 3 brillen voor 129 euro??? Dacht 't niet!

Effe rekenen hoor: bril 1: gewone bril met glazen 129 euro, komt bij 20 euro voor ontspiegeld glas, 20 euro voor dunner glas, 20 euro voor kraswerend glas dat maakt 129+60 = 189 euro voor bril 1. Dus denk ik, mooi dan krijg ik die tweede bril dus gratis erbij.
Dan komt bril 2, dat moet een zonnebril op sterkte worden: 99 euro (jawel!), plus zonnebrilglazen 30 euro, plus ontspiegeld 20 euro = 149 euro.
Maar ... ik heb wel een cadeaubon gekregen bij de eerste bril die ik mag verzilveren bij de tweede dus ik krijg 59 euro korting, blijft over 90 euro.
Dus bril 1 + bril 2 kosten in totaal 189 + 90 euro = 279 euro.
Dan krijg ik bij de 2e bril ook weer een cadeaubon van 59 euro voor de 3e bril, die ik niet nodig heb (wat moet je in vredesnaam met 3 brillen?). Dus ik vraag kan ik die cadeaubon dan ook inwisselen om meer korting te krijgen op de 2 brillen die ik al heb? Nee, dat kan niet. Dus in plaats van 3 brillen voor 129 euro, betaal ik 279 euro voor 2 brillen. En krijg ik nog een cadeaubon van 59 euro voor een 3e bril die ik niet nodig heb, dat dan weer wel ... goeie actie van Pearle.

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat ik fout doe?????
Nou ja, 2 nieuwe brillen, dus ik kan weer even vooruit.
Maar ik nomineer bij deze de Pearle voor de categorie onzinnige misleidende reclame!
Wat je fout doet zijn 2 dingen, 1 bij pearle naar binnen lopen, en 2, reclame zomaar geloven. :wink:

Even serieus, die 60 euro extra kosten bij de eerste bril zijn vermoedelijk de reden, aangezien dat extra opties zijn bovenop de standaard bril uit de actie. Idem voor een aantal extra's bij je zonnebril.

mh73

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door mh73 »

Het kan ook anders, ik had bij een ander bedrijf een bril gekocht, met ontspiegeld glas en toen zeiden ze ook: de tweede bril is gratis. Ik zei dat ik geen tweede bril hoefde en toen kreeg ik een behoorlijke korting op de eerste bril. Vond ik heel netjes.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik maar -0.5 en - 1.25 heb. Veel van die acties gaan vaak over als je een sterkere afwijking hebt. Mijn man moet ook altijd extra bijbetalen voor de glazen. Staat over het algemeen duidelijk in de voorwaarden.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ga eens naar eyewish... Daar zijn eind van het jaar de monturen tot 200 euro gratis, hoef je alleen de glazen te betalen. Maar vergeet niet: alleen zon en regen krijg je voor niets.

stofzuigertje

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

3x Montuur gratis was beter, geen 3x complete bril,
en vandaag weer bij Hans Anders geweest, niet in mijn stad maar 15 km verderop omdat daar iemand zit die beter werkt...

Dus ook de vestiging is belangrijk, goed meten en aanpassen en nog gratis parkeren ook....
Soms is het beter een iets verder weg vestiging te nemen maar wat voor Hans Anders geld zal ook voor alle andere ketens gelden....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De vraag is: kan je er een bril kopen voor 59 Euro (of 79 Euro in geval van een "goud" pakket). Als dat mogelijk is dan klopt de advertentie (al kan het natuurlijk wel zo zijn dat de bril niet aan je wensen voldoet).

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door wieder »

Paar jaar geleden had ik ook een nieuwe bril nodig. Pearl had toen ook zo'n "aanbieding". Aan het einde van de rit zou ik dan €450,- voor twee brillen moeten betalen. Wat de aanbieding was kon de persoon me ook slecht uitleggen.
Toen voor de grap naar HA.. en tot mijn stomme verbazing vond ik een leuk brilletje. Prijs gevraagd. Dame vertelde iets over een actie en.. nu heb ik dus dat brilletje voor €38,- en voor €50,- een zonnebril op sterkte. Dat ze verder totaal geen service kennen bij HA neem ik maar op de koop toe. Maar voor dat geld heb ik nog nooit twee brillen kunnen aanschaffen.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vermoed ook dat de 'gratis' brillen uit het assortiment tot 59 euro komen. Als je er daar eentje uit kiest is die inderdaad gratis, of het je smaak is, is een ander verhaal.

ariesgirl
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2013 08:55

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door ariesgirl »

Mijn sterkte kan het probleem niet zijn: - 1,50 en -2,25.
Blijkbaar moet je wel weer voor een montuur betalen als je tweede bril geen gewone bril is maar een zonnebril. En ontspiegeld glas zou standaard moeten zijn, geen optie. Als je dat niet hebt heb je erg veel last van alle lichtinval ... nou ja, mijn moeder heeft altijd gezegd "als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het meestal ook zo", dus 3 brillen voor 129 euro had ik niet verwacht.
Wat mij reëel leek: ik koop 1 complete bril en betaal bij voor de evt. extra's en de tweede krijg ik gratis met dezelfde extra's. Die 3e mogen ze dan ook nog houden ... hoe dan ook: de reclame is bijzonder verwarrend en niet eerlijk.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door Dirkie »

witte angora schreef:Ga eens naar eyewish... Daar zijn eind van het jaar de monturen tot 200 euro gratis, hoef je alleen de glazen te betalen. Maar vergeet niet: alleen zon en regen krijg je voor niets.
Dat hebben wij ook gedaan voor onze dochter. Het montuur is gratis, je betaald alleen de glazen en daar rekenen ze dan minimaal (!) 80 euro per stuk (!) voor werd ons verteld.
Toch maar even naar onze eigen (niet aan een grote keten gerelateerde en als duur bekend staande) opticien gegaan. En draar kreeg ze een merk montuur met glazen voor een veel lager bedrag. Kortom reclame is reclame en meer niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zogenaamd "dure" winkels zijn in de praktijk inderdaad helemaal niet zo duur. Vooral als je dan de servicecomponent nog meerekent. Bij ketens is het over het algemeen zo dat een medewerker een bepaalde tijd per klant mag besteden. Bij onafhankelijke winkels gaan ze voor tevreden klanten.

Helaas kiezen de meeste consumenten tegenwoordig voor de eenheidsworst (om vervolgens te klagen dat alle steden er tegenwoordig hetzelfde uitzien en de kleine winkelier verdwijnt).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat hebben wij ook gedaan voor onze dochter. Het montuur is gratis, je betaald alleen de glazen en daar rekenen ze dan minimaal (!) 80 euro per stuk (!) voor werd ons verteld.
Voor de kerst geweest , merkmontuur inderdaad "gratis" , geen spectaculaire (veraf) glazen, ontspiegeld, dun glas, 199 Euro.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik heb even de proef op de som genomen.....

Ik heb ervoor gekozen om gewoon voor de basisbrillen te gaan , zonder verdere extra opties zoals dunnere glazen.....
Je 1e bril moet minimaal 129 euro kosten, en voor de 2e en 3e bril krijg je waardebonnen van 79 euro.
De 2e en 3e bril zijn dus niet van dezelfde prijsklasse, maar goed dan wil ik 2 gratis brillen twv 79 euro erbij, dat is nog steeds een leuke aanbieding ..

Maar als je dan gaat zoeken op de website van Pearl dan hebben ze verschillende prijsklassen van brillen. In de prijsklasse " 70 euro-99.99 euro" vind je alleen brillen van 99 euro . De enige brillen goedkoper dan 99 euro die ik kon vinden zijn brillen van 29 euro. Dat zijn dan de enige brillen die je gratis erbij kunt krijgen....

Kortom, het KAN wel 3 brillen voor 129 euro , en in die zin is het niet misleidend. Maar in de reclame klinkt het allemaal zoveel interessanter.
Uiteindelijk kun je inderdaad beter gewoon een korting krijgen op je 1e bril.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Op een bril van 129 euro kan je niet zoveel korting geven. Zo'n 3 voor 1 aanbieding is dan interessanter omdat ze bepaalde werkzaamheden maar 1 keer hoeven te doen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
Dat hebben wij ook gedaan voor onze dochter. Het montuur is gratis, je betaald alleen de glazen en daar rekenen ze dan minimaal (!) 80 euro per stuk (!) voor werd ons verteld.
Voor de kerst geweest , merkmontuur inderdaad "gratis" , geen spectaculaire (veraf) glazen, ontspiegeld, dun glas, 199 Euro.
Eyewish levert alleen de betere glasmerken. Het is maar de vraag of je bij de prijsvechters hetzelfde krijgt. Optisch maakt het niet zoveel uit, maar de coating kan behoorlijk verschillen. Ooit eens een keer een bril van HA geprobeerd en na hele korte tijd zaten er al vlekken in de coating. Het was wel goedkoop, dat wel.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door Dirkie »

bprosman schreef:
Dat hebben wij ook gedaan voor onze dochter. Het montuur is gratis, je betaald alleen de glazen en daar rekenen ze dan minimaal (!) 80 euro per stuk (!) voor werd ons verteld.
Voor de kerst geweest , merkmontuur inderdaad "gratis" , geen spectaculaire (veraf) glazen, ontspiegeld, dun glas, 199 Euro.
En wij dus 139 euro voor een merk montuur met ontspiegelde dunne glazen bij onze eigen opticien tegen dus minimaal 160 euro bij Eyewish.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Drie brillen voor 129 euro. Goeie actie van Pearle!

Ongelezen bericht door wieder »

Nou, ik heb dus mijn eerste brillenpaar van HA maar ik merk geen verschil van bril en/of glas met mijn andere dure brillen. Die kwamen van een fatsoenlijke opticien vandaan en kosten idd net geen duizend euri ( inclusief glas, dat dan weer wel :lol: ) Echter nadat de oude eigenaar was vertrokken was het gedaan met de service. Toch jammer.

Gesloten