LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plus Boodschappenpakket 2019

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door renewouters »

berndv schreef:
19 dec 2019 13:27
alfatrion schreef:
19 dec 2019 13:06
Het verschil is dat je nu €250,- of 50% meer moet uitgeven om een pakket te krijgen.
in 40% meer tijd is het verschil niet zo heel erg groot, zoals NeoDutchio aangeeft.
En aangezien iedereen klaagt dat alles zoveel duurder is geworden hoef je dit jaar minder producten te kopen :-)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
19 dec 2019 13:38
Wie aangeeft dat het verschil klein is, omdat er gemiddeld per week ongeveer evenveel uitgegeven moet worden, miskent dat er in totaal 50% meer moet worden uitgegeven om het pakket te krijgen.
Nou en. Waarom zou een actie ieder jaar hetzelfde moeten zijn?

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 dec 2019 13:06
NeoDutchio schreef:
24 nov 2019 21:00
Dus in 14 weken tijd moet u voor €750,- boodschappen doen (...).

De vorige actie liep 10 weken en moest je voor €500,- kopen. (...)

Even rekenen laat dus zien dat er echt niet zoveel verschil zit in de oude actie en de huidige.
Het verschil is dat je nu €250,- of 50% meer moet uitgeven om een pakket te krijgen.
In 2017 was het ook €750,-. Goh, dus in 2018 mocht je in een kortere tijd dus 33% minder besteden voor het pakket. En 2019 is weer gelijk getrokken met 2017.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door alfatrion »

renewouters schreef:
19 dec 2019 14:16
alfatrion schreef:
19 dec 2019 13:38
Wie aangeeft dat het verschil klein is, omdat er gemiddeld per week ongeveer evenveel uitgegeven moet worden, miskent dat er in totaal 50% meer moet worden uitgegeven om het pakket te krijgen.
Nou en. Waarom zou een actie ieder jaar hetzelfde moeten zijn?
Dat lijkt mij een vraag voor NeoDutcho om te beantwoorden.

Er zijn drie soorten leugens: de gewone leugen, de grove leugen en statistiek. Je ziet hier een verschil in prijs van €250 (van €500 voor €750 = 50%) en nadat er gerekend is het verschil €3,57 (van €50,- voor €53,57 = 7,14%).

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 dec 2019 19:05
renewouters schreef:
19 dec 2019 14:16
alfatrion schreef:
19 dec 2019 13:38
Wie aangeeft dat het verschil klein is, omdat er gemiddeld per week ongeveer evenveel uitgegeven moet worden, miskent dat er in totaal 50% meer moet worden uitgegeven om het pakket te krijgen.
Nou en. Waarom zou een actie ieder jaar hetzelfde moeten zijn?
Dat lijkt mij een vraag voor NeoDutcho om te beantwoorden.

Er zijn drie soorten leugens: de gewone leugen, de grove leugen en statistiek. Je ziet hier een verschil in prijs van €250 (van €500 voor €750 = 50%) en nadat er gerekend is het verschil €3,57 (van €50,- voor €53,57 = 7,14%).
Waarom zou ik die vraag moeten beantwoorden? Je kan ook de vraag aan TS stellen waarom ze vorig jaar niet geklaagd had dat ze een kortere periode had tov het jaar daarvoor.
Je krijgt langer de tijd om te sparen en daar mag iedereen iets over denken. Ik heb enkel laten zien dat de bedragen nagenoeg gelijk zijn gebleven en dat je de gratis boodschappen zelf betaald door bij een dure supermarkt te gaan kopen.
Je kan het ook positief zien, ten opzichte van 2017 hoef je nu minder producten te kopen om tot hetzelfde bedrag te komen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
19 dec 2019 20:01
Waarom zou ik die vraag moeten beantwoorden?
Jij ziet kennelijk redenen in voorkeur van dit standpunt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook met deze reden eens bent. Uit het feit dat je gaat rekenen zodat een prijsverhoging van €250 lijkt op €3,57 maak ik op dat je deze redenen overtuigend acht. Waarom zou je anders niet gewoon erkennen dat het een groot verschil is?

Zelf zou ik richting TS schrijven:

Het gaat inderdaad om een groot verschil, namelijk om maar liefst een verhoging van 50%. In Nederland hebben partijen contractuele vrijheid waardoor ze zelf mogen bepalen onder welke voorwaarden ze met elkaar handelden. De overwegingen van plus kunnen zijn: <vul in een paar redenen>.

Gelukkig geeft de contractuele vrijheid u ook de vrijheid om te bepalen met wie u handeld en onder welke voorwaarden. De prijsen bij de plus liggen <x>% hoger dan gemiddels terwijl de prijzen bij <concurrent> <x>% lager liggen waardoor u voor hetzelfde geld <x>% meer kunt krijgen.

Ik snap dan ook dat u klaagt, maar de oplossing is om bij <concurrent> te gaan winkelen

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 dec 2019 20:26
NeoDutchio schreef:
19 dec 2019 20:01
Waarom zou ik die vraag moeten beantwoorden?
Jij ziet kennelijk redenen in voorkeur van dit standpunt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook met deze reden eens bent. Uit het feit dat je gaat rekenen zodat een prijsverhoging van €250 lijkt op €3,57 maak ik op dat je deze redenen overtuigend acht. Waarom zou je anders niet gewoon erkennen dat het een groot verschil is?
Nogmaals, niemand klaagde over de verlaging in 2018. Een enorm verschil dat je in 2018 ineens €250,- minder hoefde te besteden. Plus is natuurlijk ook niet gek en houdt het weekbedrag al jaren op dezelfde hoogte. Oftewel, diegene die in 2017 met de actie konden mee doen kon dat ook in 2018 en nu ook weer in 2019. En dat er in 2018 door welke reden dan ook de supermarktdirectie besluit om een kortere spaarperiode in te plannen, daar heeft de klant geen invloed op. Ze hadden toen ook kunnen zeggen dat je, net zoals in de jaren daarvoor, voor €750,- moest kopen.
U noemt het een prijsverhoging, ik noem het dezelfde actie als alle jaren daarvoor. Enkel viel 2018 op doordat er een kortere spaarperiode was. Dus niets prijsverhoging.
Iemand kan doemdenken door zijn eigen kant op te rekenen door te zeggen dat ze nu ineens 50% meer moet besteden, terwijl je net zo goed kan zeggen dat er geen verschil is met andere jaren. Net zo goed dat je, door de gestegen prijzen, minder hoeft te komen om tot hetzelfde resultaat te komen.
alfatrion schreef:
19 dec 2019 20:26
Zelf zou ik richting TS schrijven:...
Dat mag u zeker doen. Dat is het voordeel van een vrij Nederland. Iedereen mag zeggen en schrijven wat hij zelf wilt. Wel natuurlijk binnen de grenzen van wet en fatsoen, maar dat is hier nu niet aan de orde.

Je kan alle kanten op rekenen en het mooie is is dat het allemaal waar is.
*Ja, je moet nu €250,- meer besteden dan in 2018;
*Ja, de actie is weer gelijk aan 2017;
*Ja, je hoeft nu minder artikelen te kopen tov andere jaren vanwege de gestegen prijzen/BTW;
*Ja, het te besteden bedrag delend door het aantal actieweken laat maar een klein verschil zien;
*Ja, je betaald je eigen gratis pakket omdat je duurder uit bent met de boodschappen.

Het is maar net welk punt je voor jezelf er uit wil halen. Ik bekijk het op een andere manier dan u. En een ander kan het weer op een andere manier zien. Is allemaal niets mis mee. Juist door de verschillende invalshoeken te benoemen kan je laten zien dat wat lijkt niet zo hoeft te zijn.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Nijogeth »

renewouters schreef:
19 dec 2019 14:16
Nou en. Waarom zou een actie ieder jaar hetzelfde moeten zijn?
Nou, zodat mensen geen reden hebben te klagen en de nutteloze discussie, die overigens echt helemaal nergens over gaat, tussen Alfatrion en Neodutchio dan weg kan blijven.

Ervan uitgaande dat mensen geen extra spullen gaan kopen om die zegels binnen te halen maakt 500 euro in 10 weken (dus 50 euro per week) en 750 euro in 14 weken (53,57 per week) geen klap uit. Als je extra geld gaat uitgeven om die zegels binnen te halen, dan ben je sowieso al een dief van je portemonnee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door moederslink »

Boodschappen moet je toch halen en je kunt zelf beslissen of je aan dat soort spaaracties wilt meedoen.
In principe haalt , denk ik , iedereen wel zeker zo.n € 50 aan boodschappen per week .
Nou dan krijg je die " gratis " zegels , kun je gaan plakken en misschien haal je er dan wel zo.n gratis pakket mee.
Iedereen blij .
Boodschappen worden nu eenmaal ieder jaar duurder dus een vergelijking maken met andere jaren lijkt mij niet zinvol.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Berteman »

Om bij één van de duurste supers boodschappen te doen (en misschien ook wel meer dan nodig is) om iets "gratis" te krijgen... tja.

Doe je boodschappen op de markt, bij discounters en ketens als Big Bazar, Op = Op of Action.

Scoor ergens een doos, koop van het geld wat je bespaart hebt producten die je ook echt nodig hebt, kunt gebruiken en lekker vindt: een flesje wijn waarvan je weet dat je daarvan kunt genieten, een doos chocoladebonbons of - als je die smakelijker vindt - rijstwafels, biscuits of een zak nootjes, stop alles in de gescoorde doos en voila... een boodschappenpakket waar je echt iets aan hebt en van kunt smullen, zonder rommel en producten die achter in kast blijven staan om vervolgens in de kliko verdwijnen.

En zeg nou zelf: wat moet je met 'gratis' machinevaatwasmiddelen als je geen vaatwasser hebt? Of een pak cakemix als je geen oven hebt of waar je nog zoveel aan moet toevoegen, dat je daar alleen al 5 kant en klare cakes kunt kopen, zonder risico van een misbaksel...

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kom lang niet aan die 50 euro per week, echt lang niet. En wat ik wel besteed, besteed ik in hoofdzaak in 3 supermarkten, met uitstapjes naar nog 2. De Plus kom ik eigenlijk al heel lang niet meer, om de simpele reden dat we hier geen folders meer krijgen. Dat pakket van hun zou ik dus van zijn levensdagen niet bij elkaar kunnen sparen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Revoked »

moederslink schreef: In principe haalt , denk ik , iedereen wel zeker zo.n € 50 aan boodschappen per week .
Huh? Dat bedrag is hier maar voor 1 dag. €50,- per week? Wie redt dat?
En inderdaad: het Winterdorp is hier een Winterstad geworden...

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
19 dec 2019 23:24
Ik kom lang niet aan die 50 euro per week, echt lang niet. En wat ik wel besteed, besteed ik in hoofdzaak in 3 supermarkten, met uitstapjes naar nog 2. De Plus kom ik eigenlijk al heel lang niet meer, om de simpele reden dat we hier geen folders meer krijgen. Dat pakket van hun zou ik dus van zijn levensdagen niet bij elkaar kunnen sparen.
Vijf supermarkten voor minder dan € 50,00 aan boodschappen? Ik moet er niet aan denken.

Ik kom er bij twee, omdat de ene niet alles heeft wat ik wil hebben. En bij de ene, waar ik het grootste deel haal, kom ik één keer per 14 dagen.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
19 dec 2019 23:55
Vijf supermarkten voor minder dan € 50,00 aan boodschappen? Ik moet er niet aan denken.
Er zijn heel veel mensen in Nederland voor wie dit geen keuze, maar bittere noodzaak is.
Revoked schreef:
19 dec 2019 23:37
En inderdaad: het Winterdorp is hier een Winterstad geworden...
Herkenbaar :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik snap het niet zo, iedereen doet om voor hem of haar moverende redenen boodschappen bij een bepaalde grootgrutter, en als dat al de Plus was, dan is deze zegeltjes sparen een kleine moeite zonder extra kosten. Heb je er niet genoeg? Doneer ze dan als het mogelijk is aan een lokaal initiatief van zeg een voedselbank, of aan iemand die er wel nut voor heeft via een van de vele facebook weggeefgroepen.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Meer moet je er niet van maken. Maar ja: Nederland - zeurland...

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
19 dec 2019 20:49
alfatrion schreef:
19 dec 2019 20:26
Zelf zou ik richting TS schrijven:...
Dat mag u zeker doen.
De vraag is wat is het meest overtuigend? Wat ik doe is strategisch toegeven. De discussie gaat niet over gezeur over dat je eigenlijk per week zou rekenen. Dat is een argument wat niet overtuigd, omdat onduidelijk is welk doel van de klant daarmee gediend is. Je komt dan al snel uit op dat het doel van deze excursie is om recht te praten wat krom is. Maar als je strategisch toegeeft dan kom je er voor uit en kun je vervolgens aangeven waarom het recht is.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
20 dec 2019 10:47
NeoDutchio schreef:
19 dec 2019 20:49
alfatrion schreef:
19 dec 2019 20:26
Zelf zou ik richting TS schrijven:...
Dat mag u zeker doen.
De vraag is wat is het meest overtuigend? Wat ik doe is strategisch toegeven. De discussie gaat niet over gezeur over dat je eigenlijk per week zou rekenen. Dat is een argument wat niet overtuigd, omdat onduidelijk is welk doel van de klant daarmee gediend is. Je komt dan al snel uit op dat het doel van deze excursie is om recht te praten wat krom is. Maar als je strategisch toegeeft dan kom je er voor uit en kun je vervolgens aangeven waarom het recht is.
Wat u doet is uw keuze, wat ik doe de mijne. Wat TS er mee doet is niet aan ons. Van meerdere kanten kan iedereen TS laten zien wat onze standpunten zijn. En dat kan voor iedereen anders zijn.

mh73

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door mh73 »

alfatrion schreef:
20 dec 2019 10:47
De vraag is wat is het meest overtuigend? Wat ik doe is strategisch toegeven. De discussie gaat niet over gezeur over dat je eigenlijk per week zou rekenen. Dat is een argument wat niet overtuigd, omdat onduidelijk is welk doel van de klant daarmee gediend is. Je komt dan al snel uit op dat het doel van deze excursie is om recht te praten wat krom is. Maar als je strategisch toegeeft dan kom je er voor uit en kun je vervolgens aangeven waarom het recht is.
Krom of recht, ik geloof niet dat de TS of het forum hier nu mee gediend is.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
20 dec 2019 09:19
Lady1234 schreef:
19 dec 2019 23:55
Vijf supermarkten voor minder dan € 50,00 aan boodschappen? Ik moet er niet aan denken.
Er zijn heel veel mensen in Nederland voor wie dit geen keuze, maar bittere noodzaak is.
Ach, het geeft me een paar keer per week een 'uitje'. Dan zie je nog eens iemand, en je spreekt iemand - de kassière. Meer sociale contacten zitten er in dit dorp niet in. En het geeft wat beweging.

Gesloten