LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door hoffie »

Daar heb ik het toch de hele tijd over? dat stilzwijgen verlengen, DAT zou eens moeten veranderen.
Dan neem ik aan dat jij daar ook de kosten van wil betalen....

maar ehhhh.....

ga we zo straks ook werken?????????
want als een werkgever vergeet dat je contract afloopt, en je blijft komen wordt het ook automatisch omgezet in onbepaalde tijd.

dus het is echt niet alleen bij abonementen zo :wink:

Jeannet

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Jeannet »

Ik kreeg telefonisch een proefabonnement aangeboden op het weekblad Privé en heb daarop positief geantwoord. Ik heb echter direct gevraagd, of het abonnement na de proefperiode stopt. Er werd mij medegedeeld, dat na het proefabonnement ik een acceptgirokaart zou ontvangen, daar moet ik dan een kruis doorheen schrijven en deze naar hen terugzenden. Zo kan het dus ook!

John M

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door John M »

Ik vind dat elke proefabonnement automatisch moet eindigen, tenzij je voor de einddatum aangeeft een regulier abonnement te nemen.

Mieneke

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Mieneke »

Als je zo'n proefabonnement neemt, is het verstandig om direct in je agenda of op de kalender te vermelden wanneer je je abonnment moet afzeggen.
Als het in het komende jaar afloopt. dan dit op de laatste bladzijde van je agenda of kalender vermelden. Zo ben je altijd op tijd. Moet lukken! :D

dommetjes

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door dommetjes »

Bij proefabonnementen direct en zo spoedig mogelijk opzeggen en een bevestiging daarvan vragen, niet wachten of in de agenda noteren. Overigens ook bij de Nationale Loterijen krijg je een extra lot of kans NOOIT zonder een verbintenis voor onbepaalde tijd als je niet opzegt. Kortom niet aan beginnen of direct :wink: weer opzeggen. :wink:

pimago

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door pimago »

Zou het normaal vinden dat er na de periode gevraagt werd wat u wilde doorgaan of stoppen .
maar helaars zijn er van die dingen waar ze aan verdienen.
net als telefoon spelletjes alles mag schijnbaar als je maar groot bent.
Prijzen weg geven maar wel 70 of meer vragen als je belt , dus niet op ingaan de beste manier .

brasem
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2005 12:07

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door brasem »

Stilzwijgend verlengen zou idd verboden moeten worden.Ik denk dat uitgevers hun eigen glazen ingooien als ze op zo'n manier aan abonnees proberen te komen.Ik in ieder geval zal nooit meer een abb.afsluiten bij zo'n blad als ik op zo'n manier er ben ingestonken voor een jaar. En de beste reclame is ook altijd nog die van mond tot mond gaat.Het is pas sevice als men een berichtje stuurt of je wilt doorgaan.Een andere mogelijkheid is om een nr. eerst los in de winkel te kopen dan kun je ook kijken of het wat voor je is.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door hoffie »

kan iemand me zeggen waarom je een proefabonement neemt als je het hele blad niet ziet zitten en dus nooit een abonement zou willen hebben erop?????????????????

brasem
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2005 12:07

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door brasem »

misschien wil je wel eerst uitproberen of een blad bij jou interesse past en de onderwerpen behandelt die jou bezig houden.

[email protected]

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door [email protected] »

Het kwalijke van deze praktijken is, dat het aangaan van een proefabonnement je wel héél gemakkelijk wordt gemaakt, maar hoe je kunt opzegen.......? Daar wordt meestal met geen woord over gerept.

JennySt

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door JennySt »

Prachtig al die cadeau's bij een nieuw abonnement. Al jaren neem ik regelmatig een ander blad, dit vanwege de extra korting of het te ontvangen cadeau. Je moet alleen ALTIJD DIRECT het abonnement weer beeindigen. Ik zet het op de kalender en het is me tot nu toe nog niet fout gegaan. Kwestie van alert blijven.

marruz

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door marruz »

Je sluit een proefabonnement af. In de voorwaarden staat: "het abonnement geldt tot wederopzegging".

Heel simpel. Welk abonnement geldt hier tot wederopzegging? Het abonnement dat je bent aangegaan lijkt me, en dat is het proefabonnement (wat meestal een "voordelig" abonnement is). Als men na het proefabonnement het abonnement voortzet als een "gewoon" abonnement (wat dus meestal veel duurder is) dan zit men fout. Dan had men in de voorwaarden moeten zetten dat het proefabonnement (tot wederopzegging) na die periode zal overgaan in een gewoon abonnement. Het is hier van belang dat de aanbieder zelf het onderscheid maakt tussen abonnement en proefabonnement. Hiermee geeft men zelf aan dat het om 2 verschillende dingen gaat. Hetgeen wat tot wederopzegging blijft bestaan/wordt verlengd kan dus nooit iets anders behelzen dan hetgeen je bent aangegaan.

Kortom, als er staat "het abonnement geldt tot wederopzegging" dan heeft dit ten alle tijden betrekking op de lettrlijke overeenkomst (bijvoorbeeld 26 donald ducks voor 26 euro). Verlengt men je abonnement met een half jaar (26 nummers voor 40 euro) dan is dit een ANDERE overeenkomst en is er sprake van een "omzetting" in een andere verbindtenis, en geen voortzetting van de overeengekomen verbindtenis.

Het is maar dat je het weet!


Mars

droppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2005 19:51

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door droppie »

Ook ik wilde een proefabonnement nemen op Troskompas. 26 weken voor maar €7,50! Maar als je dan de kleine lettertjes leest, zie je dat je er voor minstens 1 jaar aan vast zit. Naar mijn idee is een proefabonnement bedoeld om te kijken of je het iets vindt. Als ik bij de bakker of ergens anders oets mag proeven, ben ik toch ook niet verplicht elke week dat produkt te kopen?
Je reinste verlakkerij dus.
Ik koop dus wel elke week een los nummer, kan ik ook de goedkoopste nemen.

Droppie :wink:

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door edmoor »

De goedkopste? http://www.tvgids.nl :wink:

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door OMA »

Ik heb een proefabonnement genomen voor 8 weken op de Leeuwarder courant en na die 8 weken stopt de bezorging en zit ik er niet aan vast.

Ze hebben zo nu en dan een aktie en meestal neem ik dan een proef abonnement. Nooit geen problemen gehad, en na 3 maanden kun je weer opnieuw een proef-abo nemen.
Ik betaal per accept-giro dus geen eenmalige afschrijving en je hebt hetzelf in de hand.

grt,OMA

bart1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2005 12:01

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door bart1979 »

Je koopt dus elke week een los nummer.
Zijn de uitgevers ook weer blij, want je betaalt elke week teveel.

Een proefabonnement komt in verschillende vormen. Het troskompas kiest ervoor om een jaarabonnement aan te bieden met de eerste paar weken/maanden een goedkoper abonnement. Dat is hun goed recht en ze geven het netjes aan.

Hier zou ik niet zoveel drukte om maken. Kies een gids die je bevalt en neem daar een abonnement op.
Scheelt toch weer wat geld.
Of je gebruikt idd http://www.TVgids.nl.

golda
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2005 18:22

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door golda »

Ook ik ben de dupe geworden en zit nu volgens Sanoma voor een HEEL JAAR aan de cosmo vast.
Een aantal maanden geleden zat er in de Cosmopolitan een kaart, met een aanbieding, een aantal nummers voor 10euro.

Ik kreeg gister een acceptgiro van 50euro voor het komende jaar. :x

Na telefonisch kontakt heb ik nu duidelijk gemaakt dat ik niet van plan ben om een cent te gaan betalen voor iets waar ik geen machtiging voor heb gegeven..... :twisted:

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Let ook op Veronica!
http://www.gratiz.nl geeft duidelijk aan!

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Let ook op Veronica!
dank je .. die was ik bijna vergeten op te zeggen :D

stropie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2006 23:47

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door stropie »

Hoi
Ik had een proefabonnement van vriendin.
Na de op een na laatste werd ik gebeld of ik verder wilde met een abonnement.Niks niet moeilijk doen gewoon nee gezegd en nu houd hij op. :lol:

Gesloten