LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] albert heijn en prijzenoorlog

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hehe, ok. :)

Een snorfiets mag natuurlijk ook! Daar heb je niet eens een certificaat voor nodig.

Graag_Gedaan...
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2005 23:59

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Graag_Gedaan... »

Goede avond mensen,

wilde graag bij jullie de vraag neerleggen of de Aldi nu daadwerkelijk goedkoper is dan andere supermarkten of alleen het imago heeft dat ze goedko(o)p(er) is?
Werk zelf in een supermarkt van het hogere prijsniveau (durf 't al bijna niet te zeggen hier, maar goed.....Super de Boer).

Ga maar eens ons goedkoopste merk wat betreft kwaliteit en prijs vergelijken met de Aldi en kijk dan eens naar de prijsverschillen en of het nog de moeite waard is om een half uur bij de Aldi in de rij te staan. Wanneer ik werk houd ik 10 euro per uur over. Een kwartier naar een Aldi reizen en een half uur winkelen en een halfuur in de rij staan en een kwartier terug, kost mij dus 1,5 uur is 15 euro, doe ik dit bij een service supermarkt (die dus in de buurt zit) dan is het 5 minuten rijden, half uur winkelen, 5 minuten afrekenen en 5 minuten terug, dus 3 kwartier, dat kost mij dan dus 7,5 euro. Dan heb ik het nog niet over de te maken reiskosten etc. Ga dan bij een service supermarkt winkelen (die uiteraard wel in de buurt moet zitten), let op wat je koopt, c-merken en het lijkt me dan vreemd als er dan nog meer dan 7,5 euro verschil in je kassa bon zit.
Natuurlijk zullen er altijd verschillen blijven, maar ja...

Dan lees ik hier reacties van veel mensen die stellen dat een service niveau niets voorstelt.
Kun je bij een discounter ook postzegels halen, geld bij pinnen (kosteloos, heeft lang geduurt voordat pinnen bij de Aldi uberhaupt mogelijk was), foto's laten ontwikkelen? naar een toilet? kleding laten stomen, zelfzorgmedicijnen halen? etc etc.
Nu hoor ik de doemdenkers onder jullie alwel weer mopperen: dat heb IK niet nodig.
Denk dan eens aan al die wat oudere mensen, die in een dorpje wonen waar geen bank/postkantoor/stomerij/fotozaak/drogist/apotheek meer is. Voor dat soort dorpen (of zelfs wijken) is een fullservice supermarkt echt een belangrijke voorziening. En dat die mensen dan een kopje koffie drinken en gezellig even bijkletsen, dan is dat toch alleen maar mooi dat dat kan. Waarom denken jullie dat banken/postkantoren zo gesaneerd hebben, omdat er bij dergelijke diensten geld bij moet.....is het dan zo vreemd dat service supermarkten duurder zijn dan discounters (als ze al duurder zijn, zie wat ik hierboven stel).
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Vriendelijke groeten.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het interesseert me geen reet waar ik wat haal, zolang het maar goedkoop is. De rijen bij de Aldi zijn niet veel langer dan die bij de Jumbo in de studentenbuurt waar ik woon.

De Aldi is tenminste eerlijk en pretentieloos; bij de Jumbo krijg je zogenaamd je boodschappen gratis als je als 4e aansluit in de rij. Nou, ik sluit regelmatig als 40e aan in de rij en boodschappen gratis, ho maar. Er is namelijk standaard een kassa zogenaamd 'defect' waardoor die vlieger al niet opgaat. Daa is zelfs een standaard bordje voor geschreven. Ja, zo lust ik er nog wel eentje.

En postzegels en buskaarten haal je gewoon op het postkantoor oid, die zitten een straat verderop.

En laten we vooral niet beginnen over kwaliteit, het Aldi spul is drie keer beter dan het C-merk wat in de normale supermarkten wordt verkocht. Ook ik heb bij een 'normale' supermarkt gewerkt en ik weet waarover ik praat.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Waarom denken jullie dat banken/postkantoren zo gesaneerd hebben
Beetje kort door de bocht, met piepende banden zelfs :wink:

Het is een keuze, of je laat deze diensten uitvoeren in een apart gebouw met duur personeel of je doet het in een bestaand gebouw waar toch al veel mensen komen en met relatief goedkoop personeel, de supermarkt.
De keuze lijkt me niet zo moeilijk.

Maar om de "service" supermarkten neer te zetten als gezellige en sociale buurtcentra lijkt me nogal overdreven.
De meeste zaken die je noemt worden er bij genomen omdat er geld aan vast zit.
En dat in de dorpen de kleine middenstander niet meer is dat komt juist door de (oneerlijke) concurrentie van de supermarkt.
Dus eerst de boel kapot maken, overnemen en dan de redder van het volk uithangen, dat werkt niet :wink:

De "service" supermarkt is niets meer en niets minder dan een voedselboer met bijbanen die zichzelf met doordachte marketingverhalen opblaast.
Er zijn mensen die luchtbellen mooi vinden, anderen kunnen de neiging niet weerstaan om ze door te prikken

groeten

Graag_Gedaan...
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2005 23:59

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Graag_Gedaan... »

En postzegels en buskaarten haal je gewoon op het postkantoor oid, die zitten een straat verderop.
er zit hier in een omtrek van 20 km geen enkel postkantoor meer....(echt waar)
En dat in de dorpen de kleine middenstander niet meer is dat komt juist door de (oneerlijke) concurrentie van de supermarkt.
deze ontwikkeling is al sinds mensengeheugenis (sinds de eerste supermarkten er zijn) aan de gang, juist concurrentie zou toch moeten leiden tot lage prijzen? en meestal stoppen kleine zelfstandigen (slagers, bakkers ed.) omdat ze geen opvolging hebben en/of niet meer aan de huidige (veel te overdreven) regelgeving kunnen voldoen.

Maar om de "service" supermarkten neer te zetten als gezellige en sociale buurtcentra lijkt me nogal overdreven.
alsjeblieft niet zeg, wat ik eigenlijk wilde laten weten is dat sommige mensen juist tevreden zijn met een 'service' supermarkt bij hun in de buurt.
De Aldi is tenminste eerlijk en pretentieloos
De verhalen en personele problemen van de Aldi zeker niet gehoord? Mensen worden daar stelselmatig onderbetaald (dan doel ik op overwerk ed..), daar zijn al hele rechtzaken over geweest.

Wisten jullie trouwens dat een combi van een Aldi (of Lidl) en een service supermarkt naast elkaar, elkaars omzetten alleen maar versterkt?

groeten

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Je begrijpt me niet :cry:

Een supermarkt is een voedselboer, niet meer en niet minder.
Maar........ en zijn supermarkten die zich een beetje voor de eigen branche schamen, ze vinde de "gewone" supermarkt goedkoop en ordinair.
dus die hebben een mooie marketingstrategie bedacht, de service supermarkt.

Mooiere kleurtjes, zachte verlichting, geurtjes in de zaak blazen, beter uitgezochte muziek en wat exclusiever ogende verpakkingen, dat was stap 1
Stap 2 was het verkopen van alles er bij verkopen wat er niet thuis hoort uit wanhoop om maar klanten binnen te lokken.
Eigenlijk een uitvinding van AH maar in die wereld werkt men volgens de regel "beter goed gestolen dan slecht bedacht" :wink:
Zo konden ze de prijzen wat hoger houden en lokten ze een ander publiek.

Het is net als met een ballon, je kan hem opblazen tot ie vol is dan ziet ie er leuk uit, je kan ook iets verder doorblazen dan wordt ie nog groter en mooier (als je maar oppast dat ie niet knapt)
Toch blijft het in rubber verpakt lucht
En dat is het verschil tussen de supermarkten de ene is iets verder opgeblazen dan de ander en dat zijn de service supermarkten

Ik kijk alleen naar de uitkomst op de kassabon, wat er boven voor naam staat maakt me niet zoveel uit.
Dus ik ga niet extra betalen omdat de voedselboer zich van de rest wil onderscheiden

groeten

Graag_Gedaan...
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2005 23:59

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Graag_Gedaan... »

Tja...zo komen wij geen steek verder.
ik denk dat winkels zich van voedselboeren naar supermarkten ontwikkeld hebben.
ik bedoel als je de lijn van jouw gedachtengang door zou trekken zou je uiteindelijk je eigen koe ruilen tegen 1 varken en 10 kippen...
en das alweer heel wat jaar geleden...

De Zithoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2005 14:54

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door De Zithoek »

Mensen, mensen , mensen.

Kunen jullie je niet drukmaken om andere dingen?

Die 150 tot 200 euro die je op jaarbasis meer kwijt ben omdat je boodschappen doet in de "verkeerde"winkel.

je zit wel 9 van de 10 keer in de auto terwijl je kan fietsen of lopen.
Wat ben je daarvoor op jaarbasis kwijt?

Of een filmpje pakken en popcorn met een cola kopen voo 8a9 euro.


zo kan ik nog wel even doorgaan.

mensen geniet wat meer van het leven en maak je druk om andere dingen.

Nog 1 ding!
Als de supermarkten alle prijzen nog verder moeten verlagen dan komen er weer meer werkelozen bij omdat die niet betaald kunnen worden.

Dus dat worden dan meer uitkeringen, dus dat word voor u weer meer belasting betalen.

dus wat wilt u???

of een paar cent meer in de supermarkt
of 200 tot 300 euro per jaar meer belasting?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door hoffie »

Nog 1 ding!
Als de supermarkten alle prijzen nog verder moeten verlagen dan komen er weer meer werkelozen bij omdat die niet betaald kunnen worden.
Volgens mij kom jij niet zo vaak in de supermarkt... Als je daar eens goed gaat kijken zal je zien dat er alleen maar drop-outs van school werken, die mogen er dan 3 jaar blijven, en dan ophoepelen omdat ze te duur worden......

Volgens mij komen er dus meer (langdurig) werklozen door de supermarkten, want na 3 jaar vakkenvullen zonder diploma zien andere bedrijven je niet echt als aanwinst voor hun bedrijf :?

De Zithoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2005 14:54

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door De Zithoek »

Vind je niet dat je na 3 jaar vakken vullen eens toe bent aan een andere baan?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Jonjo »

Vindt je niet dat als AH de prijzen steeds maar blijft verlagen dat je al die jaren gesneden bent geworden door dit bedrijf?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door caruso »

Geplaatst op 11 Nov 2005 09:29 door Brynnar


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Werk er zelf dus ik weet waar ik over praat, en wat doet de concurrentie?Als makke schapen lopen ze achter ONS aan!


Met de volgende gevolgen:
1) Door de verlagingen moeten de winkels weer posten gaan zoeken om te bezuinigen. Het moet natuurlijk uit de breedte of uit de lengte komen. Uit eigen ervaring weet ik dat dit ten koste gaat van a) kwaliteitsbeheersing (o.a. koelketen), hogere druk op personeel en winkelmanagement (meer doen met minder uren), hierdoor lagere servicegraad.
2) Anderen lopen als makke schapen achter AH aan: AH bljft dus gewoon een van de duurste winkels van NL.

Ben ex-winkelmanager, dus ik weet waar ik over praat. Dit is ook de reden dat ik EX-manager ben.

Brynnar
Als besparingen bij jou ten koste gingen van oa. de koelketen en een lager servicegraad, dan begrijp ik wel waarom je EX-manager bent, en zeker niet van AH!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door mr T. »

De Aldi is tenminste eerlijk en pretentieloos
Ze doen in ieder geval niet mee aan die vreemde afrondingsregel die andere supermarkten wel hanteren. Ze hebben, gezien de winkelinrichting en het beperkte assortiment echter wel de pretentie goedkoop te zijn. Is voor de meeste artikelen achterhaald.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door kritisch consument »

De akties bij Albert Heijn zijn soms wel aardig. Vandaag nog Unox-kinderwantjes gescoord bij 3 blikjes worst. Sommige akties blijken echter niet meer dan een lokkertje; kado's die niet meer aanwezig zijn vanaf dag 1 van de aanbieding, planten van 3 euro aanbieden, presenteren alsof dat voor het hele schap geldt en dan blijkt dat je voor de echt mooie planten 9 euro kwijt bent (meer dan in het tuincentrum...), Albert Heijn steekt voor mij niet met kop en schouders boven de concurrentie uit ! :roll:

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door hbwoz »

Ik ga mijn boodschappen altijd doen bij de Carrefour in België. Vind ik veel leuker dan bij Albert Heijn, waar ik na een half uur wachten bij de kassa gevraagd wordt naar airmilespassen, bonuskaarten en zegels door een chagrijnig gezicht. :?

U.S.A
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:24

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door U.S.A »

De nederlandse supermarkten zijn in grote lijnen degoedkoopste van Europa en in nederland wordt er hard voor geknokt om te blijven overleven daar zijn al heel wat supers al mee gesneuveld in NL kijk maar naar kleine plaatsen in nederland de marges zijn niet heel erg groot meestal maar een paar cent per produckt deze prijsoorlog mag wat mij betreft wel weer wat minder worden het heeft al heel wat banen gekost en kleine buurt supers ook
De collectie is bij appie een stuk minder geworden .
tenslotte betalen we met ze alle daar weer de rekening van door belasting te betalen wat dan weer gebruikt wordt om uitkeringen te betalen en de overheid zoekt dan weer plaatsen waar zij kunnen op bezuinigen dan moet je denken aan zorg , onderwijs en weer verkapte belastingen om de begroting van de overheid weer te vullen een domino effect dus.
En het liefste betaal ik iets meer in de super maar dan moet het wel van eigen bodum komen dus uit NL dus van nederlandse boerderijen dan melk uit polen, en in china krijgen ze ook steeds intresse om ook voedsel als export produckt te verkopen en met dit tempo alles moet goedkoper komt de groente of je vlees of je brood over een jaartje of 10 allemaal uit china net zoals het meeste nonvoed nu (speelgoed , kleding , schoonen enz) dus kijk liever verder dan je neus lang is .
Tenslotte alles kan goedkoper maar daar betalen we met ze alle de rekening van door banen verlies door bezuinigingen en omdat de supers op zoek gaan waar ze hun produckten goedkoper kunnen krijgen en dat is meestal in het buitenland waar de loonen goedkoper zijn maar dat kost ons in eigenland DAN WEER BAANEN dus tenslotte pakken wij dus met ze alle weer ons zelf.
wist je dat bijna alles wat in het Nederland wordt gemaakt dat 75% van de kost prijs aan loon opgaat oftewel van elke Euro 0,75 aan loon opgaat en vergeleken met china is dat per Euro 0,02 en met polen 0,25 per Euro het gaat te koste van onze welvaart.

Gesloten