LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
valkyre
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 mar 2009 12:54

Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door valkyre »

Zou het dan ook slecht gaan bij de Internet Gemeente Gids? de grondlegger van ongeveer alle oplichterspraktijken van webgidsen

http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/voetbal ... ndam_stopt

dianalaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2012 13:43

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door dianalaa »

6 jan 2012
Internetgemeentegids nog steeds actief! Een van mijn medewerkers heeft ze aan de tel gehad en verteld dat hij niet bevoegd is tot het nemen van beslissingen en vroeg om schriftelijke info.
Vervolgens arriveert er een brief met bevestiging van plaatsing a raison van 199 euro!
Telefoonnummer niet bereikbaar, fax gestuurd en brief op de post gedaan. We wachten af.

MAXIEM

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

dianalaa

In elk geval zou ik hiervan melding doen bij de SAF.

Maxiem.

Note: overigens hoop ik, dat je de fax en de brief NIET hebt ondertekend. Er zijn bedrijven die middels creatief knippen en plakken, met een handtekening een nepovereenkomst in elkaar fröbelen.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 14 jan 2012 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En de FIOD, en de politie..

Fraude, en inkomsten die men naar alle waarschijnlijkheid niet opgeeft bij de belasting..

(hoe moet dat in de boeken?)

MAXIEM

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Guardian72

Met dank voor de aanvulling.

Collegiale groet, Maxiem.

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Internetgemeentegids c.s. is zich kennelijk aan het hergroeperen, na de voor deze firma toch wel erg pijnlijke uitzending van 4 januari 2011. http://www.opgelicht.nl/uitzending/2011 ... tiefraude/ Moederbedrijf Website Services BV heet nu Holland Internet Group. De verkooptactieken die we zo goed kennen van telefoongids.com worden nu gehanteerd door internettelefoongids.nl Veel van hun oude sites zoals de website www.infositebv.nl zijn uit de lucht of tonen een lege pagina. Nieuwe namen, dezelfde ellende, :evil:

valkyre
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 mar 2009 12:54

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door valkyre »

oftewel snel de naam veranderen en weer verder gaan met een "frisse start" . Zij waren toch ook eigenaar van advertentiefraude.nl ?

MAXIEM

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Daarom is het ook erg belangrijk, dat je de nieuwe bedrijfsnamen zo snel mogelijk doorgeeft aan de Stichting Aquisitie Fraude.

Maxiem.

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Zeker, altijd alles melden wat je weet. Inzake de nieuwe namen van de firma's van Holland Internet Group: niet zo heel moeilijk te achterhalen want ze hebben nog de oude KvK-nummers. Advertentiefraude.nl hoort inderdaad ook bij de Holland Internet Group, dat zeggen ze zelf op hun website. Leidinggevende van Advertentiefraude.nl is een mevrouw (oh nee ik mag hier geen namen noemen, ze heet in ieder geval geen Herfst...) die in het verleden o.a. directeur was van Telefoogids.com, woordvoerder van Internetgemeentegids.nl, promotor van thuisbeller.nl en meer van dat soort betrekkingen.

MAXIEM

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Fedde3,

Begrijp ik het nu goed, dat de site Advertentiefraude.nl de praktijken van de aquisitiefraudeurs juist ondersteunt. De wolf in schaapskleren dus???

Maxiem.

valkyre
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 mar 2009 12:54

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door valkyre »

@ Fedde het was ook geen winter of lente volgens mij ;)

lijkt er meer op dat ze het als soort vangnet gebruiken om klachten op te vangen over zichzelf of wellicht om informatie te vergaren over andere bedrijven actief in deze "branche"

URL advertentiefraude.nl is zelfs geregistreerd op naam van Website Services BV (bron: openbaar SIDN register)

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Fedde3 »

@Maxiem: Inderdaad, zie ook het antwoord van Valkyre. Beschouw het maar als een soort rookgordijn om de eigen bedrijfsactiviteiten te verdoezelen en/of een afleidingsmanoeuvre zodat googelende gedupeerden niet op het wél echte www.fraudemeldpunt.nl terecht komen. Overigens heeft de firma o.a. ook de webadressen acquisitiefraude.nl en eerlijkzakendoen.nl in bezit, met een vergelijkbare website erachter. Voor de jongere lezertjes: de voormalige Stichting Eerlijk Zaken Doen was de voorloper van het huidige Steunpunt Acquisitiefraude, www.fraudemeldpunt.nl .

MHO
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2012 18:46

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door MHO »

Vandaag al weer gebeld door de internetgemeentegids... Ik ben pisnijdig geworden en heb gezegd dat het een stelletje fraudeurs zijn. Ze weerspreken het niet eens! In de afgelopen zes weken ben ik inmiddels zo`n 8 keer gebeld door dergelijke bedrijven. (Internetgemeentegids, mijnbedrijfsgegevens.nl en bedrijvengids dacht ik). Straks ga ik iedereen verdenken en begin ik vuur te spuwen als er een echt bedrijf aan de andere kant van het lijntje zit...

munga
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 nov 2007 15:55

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door munga »

ook ik wordt steeds weer gebeld door deze oplichters met mijn kleine onderneming

wat leuk is om te zeggen dat je geintereseerd bent en laat je hun verhaal uitleggen.
je de hoorn niet op de haak en kijk hoelang ze het volhouden, voor ze er achter zijn ik heb al 8 minuten!
beetje zonde van je telefoon tijd maar ik vermaak me kostelijk.

HenrietteJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2012 15:25

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door HenrietteJ »

Internetgemeentegids is nog steeds actief. Zij benaderen willekeurige medewerkers met het verhaal dat er al een gratis basisabonnement bestaat en of de gegevens nog steeds kloppen. Ook al antwoord je negatief op de vraag of je een uitgebreider abonnement wilt sturen ze je evengoed een factuur van Eur 199,-.

hbelectronica
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:56

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door hbelectronica »

Vandaag aan de lijn gehad. Geantwoord dat de tekenbevoegde persoon met vakantie is. Hebben in juni al problemen gehad met telefoongidsregistratie.nl ... Is het niet mogelijk om deze bedrijven aan te pakken? Waar is de KVK en wetgeving als je ze nodig hebt. Als ondernemer moet je aan zoveel regels voldoen en deze "bedrijfjes" fietsen overal tussendoor. Wie heeft de oplossing?

ppraktijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2012 12:54

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door ppraktijk »

Ik werd telefonisch benaderd, terwijl ik met griep in bed lag. Of de tekst zo moest blijven, of dat er aanvullingen waren. Met mijn zieke hoofd, dacht ik dat het ging om de telefoongids.nl, waarvoor ik mijn bedrijf had opgegeven. Ik gaf aan dat de tekst zo kon blijven. Een week later een factuur van 236,- euro (199,- en 19% BTW). Direkt gebeld en gezegd dat ik geen gebruik wens te maken van hun aanbod. Helaas, zo liet men weten, het leed was al geschied en ik zou moeten betalen. Daarna blies ik wat hoger van de toren waarna men mij vroeg of ik eigenlijk wel klanten had. Kreeg nog het 'joviale aanbod'van de helft te meoten betalen, gezien de kosten die men had gemaakt. heb toen nog iets hoger van de toren geblazen.
wat een ongelooflijke schoften!

Peter Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2012 16:39

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Peter Bos »

De internetgemeentgids heeft al vele pogingen ondernomen en gelukkig heb ik ze meestal door. Laatst echter was ik een uitvaart aan het regelen voor familie en sta ik op de gang. Of ik de gevens even wilde controleren. Een onachtzaam moment waardoor ik er toch weer in ben getrapt. de 236 euro komen me bekend voor. Ga uiteraard niet betalen: ontmoet ze graag voor de rechter. Gewetenloze oplichters waar ik liever helemaal geen energie in stop. Ik heb me voorgenomen om elke telefonische acquisitie botweg te weigeren. Ben wel blij dat de club bekend is.

PS vandaag ook op de zelfde wijze gebeld door de NATIONALEtelefoongids. Ook foute boel.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door cvproductions »

Zojuist om 09:20 gebeld. (nummer onbekend). Jaaaa, is dan mijn reactie. Van de andere kant: U spreekt met Marc .... van de Internet Gemeentegids. Mijn antwoord: Geen belangstelling. Direct maar even naar google, want ik vertrouwde het meteen al niet. En jawel hoor, een draadje bij Tros Radar.

NietTeGeleuve
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:54

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door NietTeGeleuve »

Eind oktober 2012 ook een factuur van dit 'bedrijf' ontvangen. Uiteraard onterecht.
Ik raad u aan om de volgende stappen te ondernemen wanneer u hetzelfde is gebeurd;
- Meld deze acquisitiefraude bij www.fraudemeldpunt.nl
- Indien u de factuur heeft betaald, aangifte doen van acquisitiefraude bij politie.
- Indien u de factuur niet heeft betaald, vooral niet doen en een melding maken van acquisitiefraude bij politie.
Doe dit! Hoe meer meldingen/aangiftes des te groter de kans dat deze schoften effectief kunnen worden aangepakt.
- U kunt bij deze idioten een kopie van de (gemanipuleerde) geluidopname van het 'telefoongesprek' opvragen. Bel ze tussen 10:00 en 18:00 en de kans is redelijk groot dat u ze te pakken krijgt. Wanneer u het gesprek terug hoort dan lijkt het goed gedaan, de manipulatie, maar er kan wel degelijk worden aangetoond dat het om knip- en plakwerk gaat. Stuur deze opnames dus door naar uw contact bij de politie.
Hier geld weer, hoe meer mensen dit doen, des te beter.

Ik heb vandaag een melding gemaakt bij de politie. Voor de grap heb ik ze nog even opgebeld om een kopiefactuur op te vragen "omdat ik het origineel op het politiebureau heb achtergelaten" en "of ze het kopie naar een ander adres wilden sturen, namelijk;
FIOD - ECD, t.a.v. Afdeling Acquisitiefraude, Bernadottelaan 13 15, 3527 GA Utrecht".
In de hoop dat ze een beetje stres in het hoofd krijgen daar, zoals ze dat bij ons ook proberen.

Succes!

-

Gesloten