LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
koud
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:09

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door koud »

ZE KUNNEN JE NU OOK EENS GAAN BELLEN OVER EEN PRIJSVRAAG ACKTIE
EN DE MINI COOPER .
ZE VRAGEN JE DAN WAAROM GEEN INTRESSE ?GEWOON OP DE RADAR SITE GEKEKEN.
WAAROP HAAR ANTW WAS;JA HEB IK IETS VAN GEHOORT JA JAJAJA JE DOET ER ZELF AAN MEE HAHAHAH :lol:

stipje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:15

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door stipje »

ook ik heb 15.000 euro gewonnen enkele weken geleden kreeg ik de papieren binnen en heb alleen mijn rekeningnummer ingevuld en tot mijn verbazing krijg ik vandaag een brief binnen met de GEWELDIGE boodschap dat ik 1 EURO heb gewonnen en of ik even mijn bankrekening nummer in wil vullen en het formulier terug wil sturen wat mij dus ook nog een postzegel van 39 cent kost dus ik heb het enorme bedrag van 61 cent gewonnen (nou mooi niet hier trap ik dus niet in)

groetjes stipje

Loesinke
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2006 13:55

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Loesinke »

Ben me na het lezen van al jullie reacties kapot geschrokken.

Ik ben namelijk in november gebeld door puzzelparty. Zij vertelde mij dat ik met het invullen van een sudokupuzzel op internet bijna een minicooper had gewonnen. Ik hoorde volgens hen bij de laatste 10. Het enige wat ik moest doen was mijn gegevens doorgeven om in de 2e week van januari te horen te krijgen dat ik de eventuele gelukkige winnaar zou zijn.
Ook zou ik het blad de puzzelparty eenmalig ontvangen voor 4,95. Ik ben een echte puzzelaarster en nam dit voor waarheid aan.

Begin december kreeg ik een brief plus het blad puzzelparty. Op de brief stond een telefoonnummer waarop ik kon bellen om me af te melden voor dit blad.

Ik belde het nummer maar het bleek niet te bestaan. Stuurde een brief naar het adres, maar kreeg geen reactie.

Eind december werd ik door geluksbode gebeld. Zij hadden exact hetzelfde praatje. Ik confronteerde ze met het feit dat ik precies hetzelfde praatje eerder had gehad maar dan van puzzelparty. Ze zeiden daarvan niks te weten, waarschijnlijk was het toeval.

Na even rondgesurft te hebben kwam ik er snel achter dat dit een grote leugen was. Zowel Puzzelparty als Geluksbode hebben het callcenter Global Collect bv klanten voor zich laten winnen. Ook omdat de actie's vrijwel identiek zijn denk ik dat hier een en hetzelfde bedrijf achter zit.


Vandaag is door puzzelparty het bedrag van 29,95 van mijn rekeningeschreven. Via een enorme omweg het nummer opgezocht van Puzzelparty en een boos telefoontje gepleegd. Hier heb ik nooit toestemming voor gegeven. Ze hebben het abonnement alsnog stopgezet en mij geadviseerd het geld via de bank terug te laten sanneren. Zelf konden ze dat niet?!?
Mijn bank ABN Amro is er vrijwel zeker van dat ik het terug zal krijgen. Ik hoop het maar zal nog moeten afwachten.

Wil graag in actie komen tegen zo'n leugenachtig bedrijf! Ik kom daarom graag in contact met mede gedupeerden. Wie weet kunnen we er samen wat aan deze praktijken doen!

Groetjes Loesinke

TiffanyVester
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2006 20:19

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door TiffanyVester »

Ik ben net ook gebeld met de mededeling dat ik in de laatste ronde zit voor een mini cooper. Binnen 2 maanden zou ik bericht krijgen (iets wat ik al heel erg vaag vond) over mijn prijs, zou ik niets horen dan zou ik niet gewonnen hebben. Ook mij werd eenmalig een puzzelboek aangeboden voor €4,95, hier heb ik ja op geantwoord met de wedervraag of dit eenmalig was en ik nergens aan vast zou zitten. Ik zou nergens aan vast zitten wel zou er een brief bij zitten die ik goed moet lezen, nu begrijp ik waarom!

Zijn er mensen die aangifte hebben gedaan en hiermee het afboeken van het bedrag tegen hebben gehouden?


Ik hoop dat een van jullie een goede tip heeft!

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Het is zo jammer dat jullie niet even terug lezen, ik heb deze topic geopend en heb ook verschillende opties aangegeven hoe je hier van af komt en dat je een instantie kan inschakelen om hiet een einde aan te maken!! Zelf was ik er erg snel bij en heb me geld en alles terug, kreeg nog wel 2 keer 1 euro gestort......

freule
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2006 18:48

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door freule »

Ook ikheb diverse malen dit soort gelukspost gehad waarin werd gevraagd om je bankrekening in te vullen.
Maar precies boven het in te vullen rekening nummer stond nog een zin, waarin duidelijk vermeld stond dat er toestemming werd gevraagd om elke maand een bedrag af te schrijven.
Ik had dit wel gezien en heb die regel doorgestreept met een stift en het biljet verder verstuurd...NOOIT meer iets van gehoord natuurlijk.

Mijn advies is dus ook: LEES VOORAL GOED WAT ER IN DE MAILING STAAT. ook de kleine lettertjes

Maar als je geblokkeerd hebt en verder geen handtekening gezet zul je verder geen last meer hebben van die ?firma?

groetjes
Catharina

gewoon mezelf
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2005 16:34

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door gewoon mezelf »

hallo.
Vanmorgen een leuk telefoontje van puzzelparty.
Daarvoor al 3 keer post gehad met geweldige prijzen,deze waren goed voor de prullenbak. :P
De mevrouw had het blijde nieuws dat ik kans maakte op een weekendje weg.
Ik kon voor 4,95 de eerste puzzelparty ontvangen en verder werdt er niet verteld over een afschrijving van 29,95 per maand en hoe je er vanaf kon komen.
Ik liet haar uitpraten en zei toen u denkt toch niet dat ik hier in trap!!
Hoeveel mensen er niet gedupeerd waren en over allen klachten bij radar en kassa.
Schandalig!!! Ze schok van mijn reactie en was hier zeker niet van op de hoogte???ja ja. In ieder geval bedankt mensen voor het waarschuwen van anderen hoop dat er meer mensen zijn die hier iets aan hebben. :idea:

Tanto
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2006 17:04

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Tanto »

Ik heb een brief gekregen van puzzelparty. Ik had meteen de vraag hoe ze aan mijn gegevens kwamen omdat ik niet in het telefoon boek sta (ik woon nog bij mijn ouders) Dus ik belde het (gratis) nummer.

Ik werd meteen gevraagd om mijn persoonlijke code in de brief, deze heb ik niet gegeven omdat ik het nie vertrouwde. Mijn eerste vraag was dus hoe ze aan mijn gegevens kwamen maar hier kwam geen duidelijkheid in want de (onvriendelijke) vrouw aan de andere kant vertelde alleen dat ze de gegevens van kpn hadden opgekocht.

mijn 2e vraag was zit ik dan aan een abbonement vast ? nee was het antwoord ik kreeg het gratis nummer thuis gestuurd (niet gratis kost alsnog 4.95 euro) MAAR ik moest daarna dan wel bellen om me af te melden. Je zit dan TOCH vast aan een abbonement. Dus mijn vraag was wat gaat het mij dan kosten en het antwoord was dat het mij niets zou gaan kosten omdat ik geen abbonnee zou zijn. waarom zou ik me dan moeten afmelden?

ik vertrouwde het hele zaakje niet en heb dus opgehangen.

tilaena
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2006 22:27

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door tilaena »

Ik werd vanavond gebeld. Ik zat in de laatste ronde om de minicooper te winnen en die gaat er over een paar dagen uit. Waarschijnlijk de 30ste want dat is het einde van de maand. Het waren niet veel mensen meer die in de race zaten want de prijsvraag/puzzel op internet die ik had ingevuld liep al vanaf de zomervakantie. *kon me ergens vaag herinneren dat ik idd ooit zoiets had ingevuld online*.

Zelfde verhaal of ik dat blad eenmalig wilde aanschaffen tegen verzendkosten. Dat was dan 15 euro korting. En ik zat nergens aan vast, maar moest wel even een kaartje retourzenden of bellen. Heb maar netjes bedankt. En toen kon je ook merken dat ze zo snel mogelijk opwilde hangen en eigenlijk geen vragen verder over de minicooper etc wilde beantwoorden.

Zelfde als wat ik hier boven lees dus. In eerste instantie dacht ik, leuk, wie weet win ik, dat zou leuk zijn. Maar toen ik ging googlen en hier uit kwam dacht ik van: maar goed dat ik niet op de aanbieding in ben gegaan.

Danny-
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2006 14:20

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Danny- »

Ik heb vandaag ook een brief gekregen van de zogenaamde '' Geluksbode ''

Er stond in dat mijn postcode een van de gelukkige is geworden.
en dat ik een SONY LCD breedbeeld TV gewonnen heb.
Ik moest alleen nog maar even bellen naar gratis nummer, en binnen 3 dagen reageren. en dat ik als extraatje zomaar een gratis exemplaar van de geluksbode in handen krijg.
Nou ik denk dat ik hier niet moet gaan intrappen.
Het zou fijn zijn als jullie van Radar nog meer aandacht aan gaan besteden. want dit gaat echt veel te ver!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik zeg het zo vaak: het wordt eens tijd dat justitie dit soort bedrijven eens gaat dwingen om de voorgespiegelde prijzen daadwerkelijk uit te keren.

Dan leren ze het wel af om op deze manier anderen te bedonderen.

Als klant moet je alert zijn, en kunnen begrijpen dat een vette worst altijd te mooi om waar te zijn is. Maar als ondernemer mag je kennelijk alles doen wat je toevallig invalt.

sanneke36
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:15

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door sanneke36 »

achter puzzelparty en de geluksbode zit inderdaad het zelfde bedrijf. en eergisteren werd ik gebeld door een derde variant: naam weet ik niet meer, maar het ging om een afslankproduct en ik kon een beauty verwen weekend winnen.. zelfde concept als puzzelparty en geluksbode.. het afslankproduct kreeg je gratis de eerste keer en je betaald alleen verzendkosten (4,95). toen ik vertelde tegen de mevr van het call centre dat haar verhaaltje verdacht veel op het puzzelparty verhaal lijkt, handelde ze snel het telefoongesprek af.

tja erg schandalig dat ze proberen misbruik te maken van mensen door op hun gevoel te spelen... en mooie beloftes te doen. straks durf je niemand meer te vertrouwen.

en ik word zovaak gebeld voor aanbiedingen en geldadvies, en nu dus ook nog door bedriegers... ik word er boos om, en vind het grote inbreuk op mijn privacy. gelukkig ben ik niet finacieel gedupeerd maar alleen al de tijd die soms nodig is om van deze opdringende telefoontjes af te komen.. het bederft soms echt mijn humeur. maar ja.. het feit dat al je persoonlijke gegevens verhandeld word door bedrijven onderling.. daar is erg weinig aan te doen helaas.

wees waakzaam allemaal!

Jannie85
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2006 22:35

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Jannie85 »

Zodra je 1x iets hebt gekocht via internet of tv, mee hebt gedaan aan een enquete of een spelletje op internet en je gegevens invult kom je terecht in het bestand van de call centers..

Geluksbode, Puzzelparty, Starbright, Topform etc. het is allemaal van 1 bedrijf.. Als je gebeld word is het allemaal hetzelfde verhaal alleen met een andere naam..

Bij die eenmalige afschrijving van 4,95 blijft het dus niet!
Ga hier dus ook niet van uit.

Zelf werk ik ook bij een call center
Wij krijgen een script waar je 'verkoopverhaaltje' op staat.
Dat lees je op en verder weten wij er dus ook geen flikker van ..
Ik wist niet dat het zo erg gesteld is met dat bedrijf..
Dus op zich kunnen wij zelf er niks aan doen
Wij weten er verder ook helemaal niks van:?

Als jullie vragen heb hoor ik het wel

Bgg
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2006 09:51

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Bgg »

een tijdje terug werd ik gebeld met een mededeling:
ik had via internet met een puzzel meegedaan en was waarschijnlijk
een winnaar(leuk)
maar omdat ik graag deed puzzelen werd mij puzzelparty aangeboden

(de telefoniste gaf mij meteen ook een telefoonnummer om het af te kunnen zeggen als het mij niet beviel :D )

het heeft een tijdje geduurd voor dat ik het blad kreeg maar ondertussen werd ik weer gebeld over de geluksbode het hele verhaal over dat puzzelen draaide ze af en toen ik zei dat ik al een keer was gebeld en dat het oke was; werd ik dus onbewust lid van de geluksbode!!

nu heb ik het lidmaatschap op de puzzelparty af gezegd en ik vroeg aan de meisje daar in nuenen of zij iets wist over de geluksbode omdat ik daar over was gebeld en ze puzzelparty ook in dat verhaal noemde Zei zij: met dat blad hebben wij niets te maken!!!!!

ik wed dat het 1 kantoor is waar de nummer van puzzelparty en de geluksbode op binnenkomen!!!
puzzelparty:040-2302404
de geluksbode:040-2302475
beide zijn zelden te bereiken

ik heb al een brief geschreven aan de geluksbode
en hoop van dat blad af te zijn
anders moet radar er maar een uitzending aan besteden???

miertje75
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2006 11:57

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door miertje75 »

hoi,

ook ik ben slachtoffer van de geluksbode.
ik heb simpel meegedaan aan een enquete over hoe belangrijk mijn gezondheid voor me was.zo zijn ze aan mijn naam en telefoonnummer gekomen.vervolgens werd ik gebeld ik kreeg de mogelijkheid om mee te doen aan een proef met afslankmiddelen en kon gratis deze ontvangen,hoefde alleen de verzendkosten 4,95 te betalen.zo stom als ik was ,ik heb ze zo mijn bankrekeningnummer gegeven.gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen dat ze de volgende maand 19,95 zonder toestemming of handtekening afschreven.dankzij de berichten en waarschuwingen van jullie heb ik het teruggevorderd.het enige wat we kunnen blijven doen is deze waarschuwing door te geven.

valo19
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2006 19:38

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door valo19 »

Hoi,

Ik ben zelf gebeld met de mededeling dat ik 1 van de 100 kanshebbers was op een mini, had ooit meegedaan met een prijsvraag. ik vond dat erg leuk om te horen (dom dom dom).
Ik hoefde alleen maar mijn bankrekeningnummer te geven en dan zou ik eenmalig de geluksbode krijgen en kon ik dat meteen weer opzeggen door hun alleen maar te bellen, leek me erg leuk!
Een maand later kreeg ik die geluksbode, ik kijken, niks boeiends er in, maar ach! door laksigheid vergeten te bellen om af te zeggen, dus toen er een maand later 19,95 werd afgeschreven vond ik het niet echt leuk meer, ik bellen naar dat bedrijf, kon allemaal afgezegd worden, geen probleem, vanaf nu was alles opgezegd!
Ik opgelucht, maar niet voor lang... Maand later werd het weer afgeschreven, nu werd ik wel een beetje kwaad. Ik hun opgebeld alles verteld en gezegd dat ik al had opgezegd, nu zeiden ze me dat het deze keer dan echt gebeurde, ik om naam van diegene gevraagd en opgehangen. Ik zag later dat ik ook bedragen kon laten terugstorten en rekeningnummers kon laten blokkeren, ik meteen postbank gebeld en het was zo geregeld! dit raad ik iedereen ook aan, ik heb erna geen last meer gehad.

lipafoe
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2006 01:50

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door lipafoe »

ik ben dus ook via een wedstrijd via internet waarbij je een auto kon winnen erin getrapt. Ik werd gebeld en in dat gesprek werd verteld je houd van puzzelen en dit blad is leuk. Ik koop soms Bingo, dus ik dacht dat het zo'n soort blad was... dus niet
toen ik het blad kreeg vond ik het gelijk niks, ik probeerde het nummer te bellen wat de telefoniste me gegeven had, en bij dat nummer werd er niet opgenomen. Ik had zoiets van ja door dommigheid van mezelf 4.95 euro kwijt. Toen er weer geld werd afgeschreven heb ik het gelijk met girotel terug geboekt en weer gebeld, dit keer kreeg ik wonder boven wonder iemand aan de lijn, ik zei het is opgezegd ik heb het blad een keer ontvangen en daar is voor betaald en verder wil ik niks meer met jullie te maken hebben, toen zei die vrouw aan de telefoon als je het blad wel ontvangt wil je het dan terug sturen, ik heb natuurlijk ja gezegd, maar ik heb nooit geen tweede blad ontvangen. Was dat wel het geval geweest dan had ik het gelijk terug gestuurd, die soort onzin hoef ik niet.

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

LET OP!!!!!! Ik ben degene die het gehele verhaal van de geluksbode is begonnen hier op Radar, nu vele maanden later krijg ik nog steeds vele mailtjes van mensen die niet weten wat ze moeten doen, jammer dat er ondanks mijn verhaal toch nog zoveel mensen intrappen en dat men niet goed leest hier wat er aan te doen is. Ik heb verschillende optie's aangegeven meerderee malen hier op dit forum van radar.

Bij de geluksbode en andere idioten werken ze nu met voice.......d??dat betekend dat het gehele gesprek op band wordt opgenomen en als je tijdens het telefoongesprek dus iets toe hebt gezegd, zit je er dus aan vast (er is een bepaalde tijd dat je je er altijd van af kunt maken, heb alleen geen idee hoelang dat is) Wat er allemaal onder dezelfde noemer valt kan ik niet zeggen, hoor al verhalen van een puzzelparty, afslan producten en wat al niet meer.....alles in het teken van oplichting!!
Mijn zoon van 21 heeft een korte tijd voor een callcenter gewerkt, uit rotterdam, naam is mij ontschoten, hij heeft daar maar zeer kort gewerkt omdat hij het er moeilijk mee had om mensen te bedonderen, dit ging over verzekeringen ed....dus zulke dingen laten ze jongeren doen die een bijbaantje nodig hebben voor hun studie, verder weten ze nergens iets van maar krijgen wel de lastige klanten aan de telefoon die ze belazert hebben.....begrijp soms echt niet meer waar het naar toe moet in dit land en dat zulke bedrijven zo ontzettend lang door kunnen gaan zonder dat er ook maar iets aan wordt gedaan door de overheid, politie en weet ik wat al nog meer....

bolleboos
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jun 2006 12:21

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door bolleboos »

Van de week kreeg ik een mail waarmee je een "gratis" krantje kon aanvragen met allerlei vacatures voor thuiswerk.
Het principe is hetzelfde als Puzzelparty,puzzelrijk enz.
Je betaald eenmalig 4,95 verzendkosten en daarna zit je aan een duur abonnemt vast
Dus mensen opgelet en vooral niet intrappen

robpatat
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:30

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door robpatat »

Ik dacht dat jij niet meer op fora kwam Nel???? 8) 8)
maar ik zie dat je hier ook nogal eens ruzie had, gelukkig ben je hier geen moderator :lol: :lol:

Gesloten