LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] staatsloterij antwoordt niet

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Sympathy »

Ik dacht ook een gratis lot te ontvangen... maar mooi niet dus hè? Ik heb mijn lidmaatschap met grote spoed weer stopgezet, wat redelijk snel is gelukt. Met deze oplichterij wil ik niets te maken hebben.

A.M.
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 00:01

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door A.M. »

Spelen al sinds 1997 met een straatje /met machtiging inclusief de eindejaars trekking/Waar ik ziek van wordt zijn die belachelijke hoge prijzen" jackpot" en de exstra kans op € 20 miljoen een echte klapper op oudejaars- trekking.Inleggeld nu € 135 nog nooit 1x eigen inleggeld terug gewonden.De adminastratieve afhandeling is correct /maar de prijs verdeling en prijs kansen (soms denk ik ook van wie controleerd de staatsloterij ????

mis-amy
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 08:16

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door mis-amy »

wij spelen ook mee met de staatsloteij

alleen wat voor lot nummer wij hebben dat weten wij dus niet want het lot ontvangen wij online of thuis gewoon niet
ze halen wel het geld eraf maar voor de rest weten wij totaal niets heb ook meerdere keren contact opgenomen en dan zou het geregeld worden maar nee
ook zouden wij een gartis lot krijgen nee die hebben wij ook niet ontvangen
ben nu al meer dan 3 mnd aan het ebllen en schrijven en mog steeds is het niet geregeld

gewoon raar

er klopt gewoon totaal niets van

H.Peter Smaling
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 10:12

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door H.Peter Smaling »

Tot 2001 heb ik meegespeeld in de Staatsloterij; op enig moment voor 27,50 per maand. Na een kwartaal kwam ik er achter dat niet de afgesproken 27,50 per maand was afgeschreven maar 30,--. Dit zonder mijn toestemming. Ik heb ze van diefstal beschuldigd immers, ze hebben zonder mijn toestemming 3x 2,50 teveel uit mijn portemonnee gehaald.
Natuurlijk heb ik mijn deelname direct gestopt en verzocht mij uit hun mailbestand te doen verwijderen aangezien ik geen zaken met dieven doe. Tot op de dag van vandaag krijg ik nog reclamebrieven toegestuurd die uiteraard per ommegaand worden geretourneerd, maar toch, waar is het fatsoen?

fjvdbrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:38

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door fjvdbrink »

Tot mijn stomme verbazing komen er meerdere reacties die allen de slordige en trage afhandeling vermelden welke de staatsloterij hanteerd.
Ongelooflijk dat deze organisatie, die loten verkoopt en vele z.g. goede doelen sponsort , zich op een dergelijke verwerpelijke wijze manifesteerd.
Het wordt wel echt tijd voor kamer vragen en een onderzoek dat het onderste uit de kan haalt.
Helaaas heeft nog niemand gereageerd op mijn vermelding van een ,helaas anoniem, schrijven wat de schijn van oplichterij zou kunnen bevestigen.
Maar alle onoirbare praktijken van deze oppermachtige organisatie zijn natuurlijk uit den boze.
Daarom zijn alle reacties over deze organisatie welkom al weet ik absoluut nietwat ik ermee aan moet vangen.
Ik ben niet kapitaalkrachtig genoeg om rechtszaken e.d. aan te gaan spannen of dure accountants opderzoeken te bekostigen.
Als er geen malversaties plaatsvinden en de genoemde loterij wel te goeder trouw handelt hoeven ze een grondig onderzoek niet te vrezen.
Jan van den Brink

Mootjeb
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:59

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Mootjeb »

Ik speelde al een aantal jaren automatisch mee met de staatsloterij, met 1 heel lot met een vast nummer. Dit wilde ik op een gegeven moment graag omzetten naar 5 1/5 loten.

Ik belde de Staatsloterij met het verzoek dit te wijzigen. Ten eerste vertelde men mij aan de telefoon dat ik dan 4 of 6 1/5 loten moest nemen. 5 was niet mogelijk. Daarnaast kon men dit telefonisch niet regelen, maar moest ik dit per email doen.

In een tijdsbestek van 3 maanden heb ik 8 emails gestuurd naar de Staatsloterij, maar ik ontving hierop geen reactie. Toen heb ik maar weer eens gebeld, maar volgens degene die ik aan de telefoon had, was er bij hen niets aan de hand en lag het aan mij.

Ik was het zat en heb toen een opzegging gestuurd (op verzoek van de Staatsloterij weer via email). Maar na twee maanden en 5 emails later heb ik het maar per brief gedaan. Dit werkte zowaar in 1 keer.

Ik ben speel nu dus niet meer automatisch mee, maar koop af en toe wat 1/5 loten. Eigenlijk stom van de Staatsloterij want ik speel nu lang niet iedere maand meer mee, terwijl ik dat wel had gedaan als ze mijn loten gewoon even hadden omgezet. :roll:

Ik heb overigens in alle jaren dat ik meespeelde nooit iets gewonnen dat boven de eigen inleg uitkwam.

Overigens moet je er op letten dat je opzeggingen stuurt naar:
Staatsloterij
Postbus 3334
5902 RH VENLO

en dus niet naar Den Haag!!!

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door stekel »

Op 9 november een mail gestuurd dat ik alleen met het straatjesspel wil deelnemen en een lot van de oudejaarsloterij niet wil hebben! Op 22 november een email ontvangen dat de deelname aan de oudejaarsloterij opgezegd is! Groet Stekel. mailadres: [email protected]

Antbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2005 15:09

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Antbos »

10 oktober , na het overlijden van mijn schoonmoeder , de deelname van schoonmoeder opgezegd per mail . Op 11 oktober een automatische bevestiging ontvangen . Op 20 oktober maar weer een mail gestuurd ,omdat er verder nog niet gereageerd was , op mijn mail van 10 oktober .Op 3 november kwam weer gewoon een staatslot op mijn schoonmoeders naam en werd natuurlijk ook weer afgeschreven . Toen maar eens gebeld en na 20 minuten wachten (10 cent per minuut ) werd mij verteld dat ik alleen schriftelijk op kon zeggen op een adres in Venlo . Ik heb toen het adres gevraagd van de directie in Den Haag om mijn beklag te doen . Ik heb dat ook gedaan per brief van 4 november en daar tevens in gezet dat zij de opzegging verder maar moesten regelen . Op deze brief heb ik tot op heden , geen reactie ontvangen .Op 8 november heb ik wel een mail ontvangen als reactie op mijn eerste mail van 10 oktober dat de deelname van mijn schoonmoeder na de trekking van 8 november is beeindigd . Dus het kon wel per mail . Op 17 november tenslotte , kreeg ik een mail , met het verzoek om alle gegevens nog een keer door te geven , zodat ze alles in hun systeem kunnen nakijken . Nou van mij krijgen ze het nakijken.

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Ictinus »

Speel ook elke maand mee met 10 loten, automatische incasso.

Tot vorig jaar kregen we elke keer zo'n 60 pleuri uitgekeerd, maar toen ze aankondigden dat ze meer prijzen zouden krijgen werd het opeens 40 pleuri per maand wat we standaard kregen.

Ergo conclusio: we betalen al die extra prijzen zelf!

En oja, in VIJF jaar spelen hebben we nog NOOIT eigen geld gehad!

Tijd om er mee op te houden denk ik :)

Ict

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door yb »

Nou, daar zou ik dan een start mee maken, want zoals je kunt zien kan het nog even duren voor je er van af bent!

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik speel sinds een jaar of 11 automatisch mee en ik heb al 2 maanden geen lot meer ontvangen en heb dat gemeld bij de klantenservice van de Staatloterij. Ze hebben na een paar dagen een mail gestuurd met de vraag of ik mijn gegevens (adres en rekeningnummer) wilde sturen, dan zou het e.e.a. geregeld worden. Niets meer gehoord...
Nu staat er wel ergens op die site dat het niet zo heel erg is als je geen lot ontvangt, want alles staat geregistreerd, dus als ik 6 miljoen win ( :lol: ) wordt het automatisch gestort.
Ja ja, dat is leuk meespelen zo. Nu kijk ik vaak alleen maar naar het laatste cijfer, want als ik al win, is het vaak alleen maar 5 of 10 euro.
Dus ik heb besloten om tot de oudejaarsloterij mee te doen en daarna lekker op te zeggen. Ik doe wel mee met de Lotto; kun je tenminste je eigen "winnende" cijfers invullen...

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Nog even over dat opzeggen: als dat zo moeizaam gaat, kun je toch ook gewoon een "rode kaart" opsturen? Dus het intrekken van een machtiging? Kijken of ze dan wel reageren... :shock:

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door stekel »

Nou ik dacht dat ik de oudejaarsloterij had opgezegd! Nee hoor gewoon €25 van mijn rekening afgeboekt. Ik krijg nu ook de indruk dat de staatsloterij haar eigen gang blijft gaan! Ik kreeg nog wel een mail dat ik te laat was met het opzeggen en vandaag weer een mail dat ik de aanbieding verkeerd had begrepen en dat de oudejaarsloterij er bij hoort! Wel heb ik recht op een gratis 1/2 oudejaarslot. Ben benieuwd. Groet Stekel.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik ga na de oudejaarsloterij mooi een brief sturen dat ik niet meer mee doe. Ik kreeg al 2 maanden geen lot meer thuis, maar als het goed is vanaf nu weer wel. Uit hun mail begreep ik dat ik zelf zou hebben aangevraagd dat ik geen lot meer wilde ontvangen en alleen nog maar automatisch mee zou spelen. Nou ja, ik heb bij hen nog nooit iets aangevraagd !!!

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door yb »

Hoera, eindelijk ben ik van deze zooi af.
30 jaar meegespeeld, nooit wat gewonnen en dan wil je stoppen. Maar dat gaat dus zomaar niet!
Na meerdere opzegbrieven en ontelbare (overigens merendeels onbeantwoorde) e-mails, is er deze maand geen bedrag meer afgeschreven. Ik ben er ruim drie maanden zoet mee geweest om er van af te komen. Ik heb het helemaal gehad met deze organisatie (nou ja, niet eens het juiste woord, want georganiseerd???).
Ik zou willen dat Radar meer bekendheid zou maken aan deze bende!
Binnen een tel (muisklik) ben je aangesloten, maar owee als je ooit wil stoppen,dat gaat dus zomaar niet.

shithead
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2005 10:18

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door shithead »

IK ben vorige maand helaas ook lid geworden van deze brutale oplichters.Ze gaven op hun website aan dat als je automatisch mee zou spelen dat je dan een half oudejaarslot kado kreeg.Omdat dit me iedere maand een wandeltocht naar de sigarenboer scheelt, leek me dit een prima oplossing.Maar tot mijn verbazing hebben ze me nu ook 27 euro voor een heel oudejaarslot afgeschreven. Ik heb geen oudejaarslot besteld hier staat ook niks van bij de aanmelding en in de voorwaarden kan ik er ook niks over vinden.Ik heb een screen gemaakt van de bestelprocedure: http://img229.imageshack.us/my.php?image=sl6xo.jpg
Ik vind dit heel erg asociaal ze mogen toch niet zomaar geld incasseren voor iets wat je niet hebt besteld?

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door yb »

Het blijkt dus duidelijk van wel. Het lukt ze gewoon om geld te incasseren voor iets wat je nooit hebt besteld en wat niet in de voorwaarden staat. Onbegrijpelijk. maar helaas de waarheid.

J. Ouddeken
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:41

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door J. Ouddeken »

Op 14 December wordt er € 75,= afgeschreven van mijn Girorekening o.v.v. :

KN: 0142339052576
OUDEJAARSLOTERIJ 31-12-2005
LOTNUMMER(S) BEKEND VOOR 24-12
St Expl Ned Staatsloterij

Tot op heden nog steeds niks over die loten gehoord...... :roll:

Aangezien het een incasso is, heb ik nog een aantal dagen om dat terug te laten boeken,..... hoewel..... Bij loterijen schijnt dat niet te kunnen... Hoezo, genaaid......??? :lol:

mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Als ik al die berichten hier boven lees begrijp ik niet dat het niet eens meer in de openbaarheid wordt gebracht hoe de Staatsloterij werkt!!!

Kan hier door Radar niet eens meer bekendheid aan worden gegeven in een uitzending??

Ook bij ons wordt een oudejaarslot afgeboekt. Ik krijg hiervoor wel het lot toegezonden. Vorig jar was dat 25 euro. Is ook vermeld in de brief van dit bedijf aan ons toen we automatisch wilden gaan meespelen. Er werd vermeld dat jaarlijks 25 euro zou worden afgeschreven voor een oudejaarslot. Deze brief was van november 2004. Maar een jaar later al wordt er 27 euro afgeschreven. Kunnen ze dat zomaar verhogen?

Sinds ruim een jaar spelen we nu automatisch mee maar niet één keer iets gewonnen. Zelfs niet een paar euro.
Toen we zelf nog de loten gingen komen hadden we regelmatig een paar euro/eigengeld gewonnen. Maar sinds er automatisch wordt meegespeeld helemaal niets meer.

Vorige week had ik het hierover met een paar vrienden en wat blijkt? Zij hebben hetzelfde. Sinds er automatisch wordt meegespeeld lijkt het wel of je lot niet meer meedoet.

Ik begin na het lezen van alle bovenstaande berichten ook te geloven dat de Staatloterij niet eerlijk werkt.

Ik ga nu ook per direct opzeggen bij dit bedrijf en eis dat ze al mijn gegevens uit hun bestand halen.

Beste Tros Radar, als u dit bericht leest besteeds er dan aandacht aan in een uitzending zodat andere mensen hierover van te voren kunnen worden ingelicht hoe slecht de Staatloterij werkt!!!!

e.de.ruyterdewildt
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2006 19:29

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door e.de.ruyterdewildt »

..

Gesloten