LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcode loterij en hun wijze van werven

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.

Moet deze wijze van adverteren verboden worden?

ja
13
87%
nee
2
13%
geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 15

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Postcode loterij en hun wijze van werven

Ongelezen bericht door NAK »

Ik ben dan ook erg tegen te poscodeloterij vanwege hun opzet dat iedereen in Nederland tegen wil en dank mee doet. Laten ze dan op zijn minst zelf een getal verzinnen.
Zijn er meer mensen die er zo over denken?
Ik denk er niet zo over, want zolang ik NIET BETAAL doe ik ook NIET aan de postcodeloterij MEE.

Dat brengt mij gelijk bij hetgeen ik afgelopen week op tv zag:
Zaterdag avond, het journaal van 20.00 uur nadert zijn afsluiting. Nieuwslezer van dienst, Sacha de Boer wijst, in aanloop naar de aanstaande postcode miljoenen klapper, de kijkers op de verdeeldheid die kan ontstaan als bekend werd waar de "grote pot" gaat vallen.
Er kwam een inwoonster van Heusden en Altena in beeld die, half huilende en op de rand van overspannenheid, verklaarde de postcodeloterij aan te klagen wegens toegebrachte psychische schade.
Vanaf het moment dat zij vorig jaar hoorde dat de hoofdprijs in haar straat was gevallen verkeert zij in deze toestand.
Niet vanwege de gewonnen de grote geldprijs, nee.............. vanwege het feit dat zij niet mee deed.

Zij zegt dat de psychische schade zo groot is dat ze maatschappelijk niet meer in staat is om te functioneren.

In mijn ogen een typisch voorbeeld van:
NOOIT MEE WILLEN DOEN OMDAT HET ZONDE VAN HET GELD IS, MAAR GAAN JANKEN EN DREIGEN MET EEN AANKLACHT ALS DE WINST AAN DE DEUR VOORBIJ GAAT.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Postcode loterij en hun wijze van werven

Ongelezen bericht door donn@ »

Ja dat heb ik ook gezien. Het moet niet gekker worden. Sacha de Boer had het over de verliezer :? . Nu vraag ik me af hoe je verliezer kan zijn als je niet meespeelt.
En wat die reclame betreft, je bent vrij om het te lezen en als je het helemaal niet wil ontvangen plak je gewoon een sticker op je brievenbus.

DonPedro
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2006 15:42

Re: Postcode loterij en hun wijze van werven

Ongelezen bericht door DonPedro »

Wat mij vooral stoort, is de snelle manier waarop op internet dingen kunnen worden aangeklikt. Dit is een kwestie van seconden.
Maar als er dan op één of andere manier iemand misbruik maakt van jouw gegevens, want we spreken b.v. over een rekeningnummer en email adres, deze zijn eenvoudig te vervalsen.Het is net zoiets als bij de pizaboer 100 piza's bestellen voor iemand die je haat, wie gaat dat gelach betalen :?:

Afbeelding

Zoals we zien hebben we bij dat postcode ding niet echt veel nodig, maar een controle of jij wel echt dit persoon bent is er niet bij :twisted:

Als deze persoon niet 'de echte persoon' is, dan moet de echte persoon via een schriftelijke opzegging aantonen dat hij niet gediend is van deze zooi.

Via internet is het bij veel zaken een KLIK AND GO systeem geworden, binnen seconden zit je vast aan een contract, maar je moet hemel en aarde bewegen om er weer vanaf te komen.
Had deze aanvaring laatst bij het boeken van een vliegticket die eigenlijk nooit beschikbaar had mogen lijken, maar ik had hem wel kunnen boeken en via de CreditCard betaald.
Moest U eens weten hoeveel wegen ik moest bewandelen om deze afschrijving van de CC ongedaan te maken.
Heb dagen geen gebruik kunnen maken van mijn CC door deze KLIK AND GO cultuur op internet.
Ik ben daarom behoorlijk terughoudend geworden om zo maar even de KLIK AND GO in te gaan.

Waar ik ook al achter ben is dat een loterij NOOIT iets gratis weg gaat geven, je moet ALTIJD loten kopen om echt kans te maken, als je al over een 'kans' kan spreken. :?
Dus zoals nu alleen maar even je code intoetsen en klaar is kees....vergeet het maar, de volgende pagina laat je heel snel wakker worden en aantonen waar het ECHT om gaat.
Ze willen jouw als betalende klant, al lijkt het maar E 8,50 per lot + E 1,50, maar op jaar basis is dat toch maar mooi E 130,- ( 13x E 10,- )
Een gewaarschuwd mens telt voor acht ( 8 ) :!:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Postcode loterij en hun wijze van werven

Ongelezen bericht door Bailey »

Het is toch niet normaal meer dat iemand die niet meedoet een aanklacht gaat indienen. Alleen omdat ze er psychische schade ondervindt omdat haar buren wel geld gewonnen hebben. Dan had ze maar mee moeten doen :!: :!: :!: Dat is het risico wat je nu eenmaal neemt.

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt, dat zou ik ook doen. Maar een aanklacht indienen gaat veel en veel te ver.

helena109
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 dec 2006 15:36

Re: Postcode loterij en hun wijze van werven

Ongelezen bericht door helena109 »

@Bram_Haan: ik ben het met je eens, zie mijn commentaar.

Gesloten