LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
M.H. van den Brink
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2009 18:45

Staatsloterij

Ongelezen bericht door M.H. van den Brink »

Geachte Radarredactie,

Op 5 mei 2009 doe ik een schriftelijke opzegging naar de Staatsloterij voor een abonnement op 2 staatsloten van mijn bankrekening.
In plaats van deze opzegging te accepteren lopen mijn afschrijvingen gewoon door. Wel ben ik nu een week geleden gebeld met het aanbod nog 2 maanden mee te spelen waarvoor ik een gratis staatslot krijg.
Mijn opzegging mag ik dan later herhalen ?? !!
Ik heb hiervoor bedankt en gevraagd mijn schriftelijke opzegging te respecteren. Dit is toch schandelijk?? Ik weet nu ( 7-7-2009) 2 maanden na mijn brief nog niet wanneer mijn afschrijvingen beëindigd gaan worden.
Hoogachtend

A Millie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2009 18:07

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door A Millie »

Geachte heer Van den Brink,

Het lijkt mij verstandig om bij het opzeggen van uw staatsloten om een schriftelijke bevestiging te vragen. Als die er na twee tot drie weken nog niet is kunt u het volgende doen:
Bellen met de Staatsloterij om te vragen of zij uw brief hebben ontvangen en per wanneer uw deelname wordt beëindigd.
Hebben zij de brief niet ontvangen dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan in de post en kunt u hem nog een keer opsturen, wellicht aangetekend. Volgens mij kan faxen ook.

Wat ik niet zou doen:
Klagen bij Radar terwijl u niet eens weet of uw brief is aangekomen.
Ik denk dat als u na twee maanden nog geen reactie heeft gehad dat het ook niet meer gaat gebeuren.

Hoogachtend

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Onlangs (begin juni) heeft mijn vrouw opgezegd.
Ze kreeg een bevestigingsbrief dat haar deelname zou worden beëindigd per 11 juli. Dus alleen deze maand doet ze nog mee en daarna is het afgelopen.
De Staatsloterij bevestigd opzegging dus wel degelijk keurig netjes.

Ik raad u aan uw brief nog een keer te sturen en nadrukkelijk om bevestiging te vragen.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door marinepik »

Ach ja, de staatsloterij doet maar wat. Ook ik heb na de laatste trekking, 10 juli, mijn automatisch meedoen schriftelijk opgezegd. Nu kreeg ik een brief dat zij daar mee accoord gaan (zo,zo) en dat mijn lidmaatschap per 11 augustus wordt geanuleerd. Dat wil dus zeggen dat er nog een keer geld wordt geincasseerd omdat de laatste trekking op 10 augustus valt. Waarom niet per direct is mij onduidelijk maar ik heb de automatisch incasso bij mijn bank laten annuleren voordat er nog een maal 30 euries worden gestolen. Ik koop wel een lot bij de sigarenboer als mij dat uitkomt!!
Theo

stofzuigertje

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het opzeggen moet tijdig gebeuren want enige weken voor de trekking word dit automatisch afgeboekt dus als je nu in Juli opzeg doen ze augustus die nog betaald moet worden ook mee, eind Juli zou zelfs September nog kunnen dus tijdig opzeggen is noodzakelijk want afmelden duurde daar langer dan aanmelden want dat is wel snel geregeld.

Zo eerlijk is deze loterij dus!

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Wat een onzinnige reactie. 'Jouw lot' bestaat helemaal niet. Als je automatisch meespeelt bij de Staatsloterij krijg je iedere maand een ander lotnummer toegewezen.

Volgens mij regaeer jij alleen maar om reclame te kunnen maken voor dat lotodelen gedoe. Daar heb je zeker zelf zakelijk belang bij?

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Als we het dan toch over onzin hebben....

Ik speel al 9 jaar automatisch mee met altijd hetzelfde lot.
Kun je voor kiezen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door Jan1 »

Niemand heeft er een zakelijk belang bij, het is namelijk gewoon gratis. Het is simpelweg erg leuk bedacht.
Totdat er echt een grote prijs wordt gewonnen, de man/vrouw de het lot op haar naam heeft/int, die wordt door de belasting aangeslagen in box drie. En/of de andere deelnemers moeten schenkingsrecht betalen. Ik zou hier NOOIT aan meedoen.

jenteromy
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:58

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door jenteromy »

Ik kan me wel vinden in het gegeven van wie de topic startte.

Ik heb de Lotto tijdig opgezegd en zeer expliciet om een schriftelijke bevestiging gevraagd
Die is niet gekomen.
Vervolgens ben ik via email gaan vragen hoe of wat, krijg ik keer op keer de mededeling of ik geen mails wil sturen maar me moet richten tot de website van de Lotto. Moet je eerst de site even goed uitspitten hoe je aan een webformulier komt.
Tja, ik kan misschien ook bellen, maar dan heb ik niets zwart op wit staan en dat wil juist wel.
En daarbij: je krijgt tegenwoordig in sommige gevallen de meest onbeschofte, meest arrogante en asociaalste callcentermedewerkers aan de lijn!

Vervolgens krijg je een reactie en die is niet veelzeggend. Als je daarop reageert, krijg je email met het verzoek of je niet op die manier wilt beantwoorden. Je dient je daarvoor te wenden tot de website.

A: de groeten en B: wat ontzettend onvriendelijk!

Maar het kwam hier op neer: mijn opzegging? Geen opzegging ontvangen, niets van bekend?! Kunnen we niet nagaan!
Eh...gewoon een brief schrijven en opzeggen, wordt er dan medegedeeld
Ja, duh...nog een keer!
Hallo, ik wil een schriftelijke bevestiging! Het antwoord: DAT VERSTREKKEN WE NIET!

Nou sorry hoor, maar ik zie het ook wel een beetje als agresieve klantenbinding. Om opzeggingen gewoon maar te negeren. En dat komt bij heel veel bedrijven voor!!
Of ik nu een abonnement bij Tele2 opzeg, of bij Vodafone, ze presteren het zo om je geld nog een maand of wat afhandig te maken!
Gelukkig lukt ze dat echt niet in alle gevallen, maar dat komt ook vooral door de wijze waarop je zelf met de dingen omgaat. Ik laat het nergens meer bij zitten tegenwoordig omdat het tegenwoordig de verkoper/instelling/het bedrijf is die heel erg tegen zijn of haar klanten aanschopt. Ze gooien maar met Algemene Voorwaarden maar waar staat waar die rechtsgeldend zijn?!

Blijven herhalen, blijven lastigvallen/volhouden! Maar wel rustig en beleefd blijven, dat heeft vaak het meest effect.

Succes allemaal

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Uit ervaring kan ik zeggen dat zowel de Staatsloterij, de Postcodeloterij als de Lotto keurig netjes bevestiging van je opzegging sturen als je daarom vraagt.

Verder mijn excuses voor mijn opmerking dat je geen vast lotnummer kunt hebben bij de Staatsloterij. Kennelijk kan dat wel. Nooit geweten. Mag je het nummer ook zelf uitzoeken of alleen het eindcijfer?

jenteromy
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:58

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door jenteromy »

Ik krijg echt geen bevestiging!
Zal ik de mail kopieren? Dan stuur ik u die wel toe
Daar staat toch even heel erg duidelijk door een medewerker van de Lotto gezegd dat ze geen bevestiging sturen!
Ik zit hier toch zeker geen onzinverhaal op te hangen?
Dacht u dat ik voor mijn lol op dit forum actief was?
Vodafone, idem dito of je het nu aangetekend stuurt of niet, Tele2 idem en UPC reageert uberhaupt nergens op!
Zoals zovelen niet hoor. Het is een dwangmatige manier om klantjes vaste te houden dan wel aan het bedrijf te blijven binden
Zeker in tijden van crisis waarbij de meesten de hand op de knip willen houden gaat alle overbodige luxe de deur toch vaak uit. Ook bij mij. Abonnementen ed, alles. Maar dat opzeggen kost gewoon verschrikkelijk veel moeite. Want bedrijven willen je niet kwijt, dan komt er toch ook geen geld meer binnen?

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Ik zeg niet dat je een onzin verhaal ophangt, ik zeg alleen dat het ons gelukt is om van de postcodeloterij, de bankgiroloterij, de lotto en de staatsloterij bevestiging van opzegging te krijgen.

Bij de eerste twee ging dat tot mijn verrassing vrij vlot. Bij de staatsloterij duurde het iets langer en lieten ze weten dat de opzegging per de 11e van de maand zou ingaan (dus moesten we nog een maand meespelen omdat de trekking op de 10e is). Bij de lotto tenslotte heb ik er nog een keer achteraan moeten bellen, maar toen kregen we toch echt ook schriftelijk bevestiging.

We zijn nu overal vanaf en spelen alleen nog met een straatje staatsloten dat we bij een tabakswinkel kopen.

Gesloten