LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
jenthejester
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2010 14:45

Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door jenthejester »

Hallo,

Ik vroeg me af of meer mensen zijn gebeld door de Nationale Postcode Loterij.

Vorige week kreeg ik een telefoontje van hun met de vraag of ik geïnteresseerd was in het eenmalig meespelen met gratis loten (2 om precies te zijn). In eerste instantie was ik erg argwanend, want met dit soort dingen zit je altijd vast aan iets of zit er wel ergens een addertje onder het gras.
Dus ik vroeg de meneer aan de telefoon of ik vast zou zitten aan een abonnement, hij verzekerde me dat dit niet het geval was. Dus ik dacht "nou vooruit" eens kijken wat ze me op gaan sturen.
De meneer legde het een en ander uit over de postcode loterij en zei dat nadat ik gespeeld had met de gratis loten, ik altijd kon stoppen. Hmmm, jaja.
Aangezien het gesprek werd opgenomen heb ik aan het eind van het gesprek nogmaals gevraagd of ik vast zat aan een abonnement, de meneer zei weer van niet.

En tot mijn (niet zo heel grote) verbazing kreeg ik vandaag een brief met:

Hallo fijn dat u meespeelt..., met uw loten kunt u 14x per jaar dit en dat winnen en je merkt het wel wanneer het word afgeschreven van uw bankrekening.
Ow en natuurlijk is het de eerste maand gratis.

Ik was er toch zeker van dat ik had gevraagd of hier een abonnement aan vast zat. En ik ben er nog steeds zeker van dat de meneer aan de telefoon me verzekerde van niet.
Ik mag toch wel spreken van misleiding hier dacht ik zo.

Ik ben hier niet zo blij mee en ik ga er vanuit dat meer mensen zijn gebeld. Heeft iemand hier wat van gehoord? Of ook toegestemd met "gratis" loten?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door henk51 »

De meneer legde het een en ander uit over de postcode loterij en zei dat nadat ik gespeeld had met de gratis loten, ik altijd kon stoppen. Hmmm, jaja.
Bovenstaande opmerking zegt al genoeg denk ik zo.
Het is al zoveel keer aan de orde geweest 1e maand is gratis en zonder opzeggen zit je aan een abonnement vast.
Zodra men hoort gratis luisterd men niet zo goed meer naar wat er vervolgens gezegd wordt.
Natuurlijk kan je stoppen moet je wel aangetekend doen anders zit je er maanden aan vast.In uw geval met liefst 2 loten iedere maand.

gr Henk

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bij mij hebben ze ook een geintje geflikt,mijn man was in jan jarig dus ik werd gebeld,ja we hebben een verassing ik argwanend jaaaaaaaaaaaa...
ja u speelt gratis mee met de postcodeloteij en sponsorbingo?dus 4 loten!!
ik zeg nee dat hoeft van mij niet,ja u moet wel...nee ik wil het ,ja maar mev u moet wel,nou ja zeg als u maar in de pc zet dat ik dus niet er aan vast wil zitten,nee dat zit u niet,nu gaan we het opnemen,dus aan het einde zei ik ook,ja en daarna wil ik er vanaf...
zo ik vertelde het mijn man die is bloedlink geworden,we zaten dus gewoon aan 4 loten vast,en hoe het dus was gegaan,mag nooit...
dus geregeld,hij werd nog wel terug gebeld,ja zegt ze maar we kunnen op het bandje alleen ja horen en aan het einde daarna niet meer,nou dat is toch genoeg of niet..ja ja ja..sorry excusses...maar we horen niet dat mev van ons zegt het moet,nee dat doet ze link voor de opnames starten...
dat zijn dus van die callcenter medewerkers die de target van die dag nog moeten halen!
ik heb het gelijk helemaal opgezegt...van die geintjes hou ik niet.

daarna nooit meer wat van gehoord,dus gelijk bellen!!!!!!!!!!!!!!!!!
even op internet het tel nr zoeken of hetstaat op die brief dat je dit niet wenst!!

succes...
laat je even wetenhoe het afloopt ...
en halen ze wat van je rekening gelijk terug halen!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

rozemarijntje schreef:en halen ze wat van je rekening gelijk terug halen!
En dat kan dus niet bij loterijen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb gelijk met de bank gebeld en er is een blokkade op het rekening nr gezet,als dat zo is,dan moet hij dat ook doen voor de zekerheid! ik wist dat niet goed dat je het zegt.
bij mij is dat dus nooit gebeurd...maar ik heb gelijk boem..einde verhaal...

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door tennis »

Je krijgt 2 gratis loten, maar om deze te bemachtigen, moet je adres en bankrekeningnummer geven.
Als je niet verder wil spelen, moet je meteen opzeggen.
Maar je zit dan tenminste aan 1 maand vast, want zo snel werkt het opzeggen niet, dus je bent gewaarschuwd.
Trouwens opzeggen schriftelijk, anders geldt het niet!

PS Klopt , je kan het geld niet terughalen (storneren)!

jenthejester
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2010 14:45

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door jenthejester »

Ja, de brief ligt al klaar.

Ik heb sinds een tijdje een nieuw rekeningnummer en ik kon dat aan de telefoon niet zo vlug vinden, dus gaf ik mijn oude op. Er staat al heel lang geen geld op en geen debet dus er kan niets van worden afgeschreven.
Die brief ga ik aangetekend laten sturen en dan zie ik wel wat er gebeurd.

Kan hier nu niets aan worden gedaan?
We zijn het er allemaal wel over eens dat het enorm misleidend is, sterker nog er word keihard gelogen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou mijn man is zo boos geworden dat een brief niet nodig was... :D ik werd zelfs terug gebeld,ik zeg ogenblik ik geef mijn man wel even....en het was geregeld,ik heb het nu over jan...en ze hebben niks meer afgehouden...wel een brief gehad van dat het opgezegd is...
stelletje...

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik had ze dit weekend ook aan de lijn. Inderdaad een heel mooi verhaal over gratis loten, tot ik begon over dat er wel een abonnement aan vastzat. Dat was volgens de 'heer' aan de andere kant niet zo. Hij brabbelde nog wel iets over een lidmaatschap en zo, maar een abonnement was het volgens hem niet want je kon het altijd opzeggen.

Toen ik hem vroeg om even naar wikipedia.nl te surfen en de definitie van 'abonnement' op te zoeken kwam de opmerking van hem dat dat niet hoefde, zijn niveau was hoog genoeg. Mijn antwoord daarop dat zijn niveau blijkbaar niet hoog genoeg was om te begrijpen wat een abonnement was schoot blijkbaar in het verkeerde keelgat, want na een zeer norse laatste opmerking dat hij het gesprek ging verbreken voegde hij de daad bij het woord... Voor mij duidelijk: ik had dus gelijk, en ze belazeren de kluit waar je bij staat. Helaas voor hen ben ik niet voor 1 gat te vangen :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

top gedaan!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D geweldig,ik lig hier helemaal in een deuk!hiihih

IJscobeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:56

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door IJscobeer »

Ik werd net ook door die knakkers gebeld op mijn mobiel. Eerst had ik een vrouwtje aan de lijn die zei dat mijn postcode geselecteerd was om de hele maand september gratis mee te spelen met de nationale postcodeloterij. Toen dreunde ze nog eens alle goede doelen op waar je voor kon spelen (Ja, want daar spelen wij brave Neerlandse borsten allemaal voor natuurlijk), waarna ook nog eens allerlei andere te winnen prijzen volgden, zoals een Audi A3 en wat dies meer zij. Nadat ze was uitgerateld, vroeg ik aan haar hoe ze aan mijn mobiele nummer kwam. Ze begon te lachen en zei dat het heel lastig werd om dat te achterhalen. Ik liet het even voor wat het was, en vroeg door.

Het was dus gratis, maar waar zit je allemaal aan vast? Ik ging voorlopig akkoord met het voorstel, aangezien ze me toevertrouwde dat ik tijdig op kon zeggen. Ze zou me ook nog wat dingen toesturen. Ze checkte even wat gegevens van me en op den duur wilde ze mijn rekeningnummer weten. Ik ga natuurlijk niet over de telefoon zomaar mijn rekeningnummer geven! Ik vraag dus aan haar of ze het voorstel niet door kan mailen of gewoon over de post sturen (Ik sla immers niets af dan vliegen), maar dat kon niet. Ik zeg dat ik het maar onprofessioneel vind om mensen op hun mobiele nummer te bellen, waar ze op een louche manier aangekomen zijn, en dat ik zo nooit kan weten of degene aan de andere kant van de lijn te vertrouwen is. Ze begon weer te lachen en begon zichzelf te rechtvaardigen. Ik legde uit dat ze op haar kop kon gaan staan, maar dat ik dan nog steeds niet zeker kon weten of ik te maken had met de èchte postcodeloterij of een stel oplichters die zich toevallig goed hadden ingelezen. Na een paar minuten viel het kwartje gelukkig en gaf ze me haar leidinggevende, ene Michael (Aan zijn accent te horen had hij zijn roots ergens in het Caribisch gebied).

Michael legde me gelukkig meteen uit hoe hij aan mijn nummer gekomen was (Het kon dus wel snel!), ik had ooit eens meegedaan met een actie van de Appie Heijn (Ik kan me overigens niet herinneren dat ik akkoord gegaan ben met het verhandelen van mijn mobiele nummer, maar dat terzijde). Ook legde hij uit dat het niet mogelijk was om me voor deze actie per post of mail op te geven, wat ik natuurlijk heel vreemd vond. Hij zei dat het te maken had met de plotselinge behoefte aan nieuwe sponsors voor een bepaald project in Pakistan (En natuurlijk de andere 50-nogwat goede doelen) en het daarom op deze manier moest. Maar hoe kun je als consument dan ooit weten dat je te maken hebt met de èchte postcodeloterij en niet een stel oplichters? Aangezien mijn mobiele telefoon ook aangaf dat het om een privénummer ging. Vreemd verhaal..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dit vind ik heel vreemd!!
ik zou de bank bellen en zeggen dat je buiten de instanties die je normaal laat afhouden verder overal een blokkade op wilt hebben...
speel je al mee?zo ja dan hebben ze je rek nr al en dan hoeven ze er niet om te vragen,ik vind dit heel vaag,normaal zeggen ze ook dan starten we nu het bandje!
mijn man wat ik hierboven had geschreven die was toen oeh pislink en gebeld en ik kreeg nu ook weer een envelop in de bus voor extra loten..me zolen vind er eentje genoeg...maar hij had toen gebeld met zijn mobiele nr en dat staat nu op die papieren dus?
maar ik vind jou verhaal heel vaag,niet van jou kant,maar ik vertrouw het niet.
bel de postcodeloterij zelf....en vraag of ze contact met je hebben opgenomen?

Fleur19
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:24

Re: Telefoontje Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Fleur19 »

Bij mij is vandaag hetzelfde gebeurd! Ik kijk best vaak naar Kassa, maar waarom heb ik dit nou weer gemist :(?
Ik heb al gebeld dat ik er eigenlijk vanaf wil zien, maar dat kon pas na 1 week zeiden ze (uiteraard). Ze zeiden ook dat ik hun rekeningnummer niet kon blokkeren, omdat het hier om een loterij betreft. Klopt dat?
Wat moet ik doen? Ik denk dat als ik volgende week bel (dus na 7 dagen) er al vanalles van mijn rekening gehaald is. En ik heb al zo weinig geld....

Gesloten