LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, opgelicht door postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Mortko33
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2011 11:04

Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door Mortko33 »

31 december 2011 waren we te laat om een staatslot te kopen dus ging op de site van de postcodeloterij kijken. Daar was de mogelijkheid om eenmalig mee te doen met de trekking van Januari zonder verder vast te zitten aan een abonnement van de postcodeloterij.

Ik heb mijn lot met iDEAL betaald en GEEN machtiging ingevuld. Maar we zijn erachter gekomen dat sinds dien de postcodeloterij elke maand geld van onze rekening afschrijft. (en in februari maar liefst 2 keer)

Ik heb onze bank gebeld om te vragen hoe ze geld van de rekening af kon schrijven zonder machtiging.
Ik kreeg het antwoord dat de postcodeloterij de gegevens van iDEAL gebruikte als machtiging!!!

Is dat wel legaal?

De bank medewerker zei dat ik de postcodeloterij moest bellen en eisen dat ze stoppen en het geld terug betalen dat ze onterecht afgeschreven hebben zeggend dat ik nooit een abonnement heb willen hebben. Hij vroeg mij of ik het telefoonnummer van de postcodeloterij wou hebben dat had hij namelijk BIJ DE HAND!!!
0900 300 1500

En natuurlijk wordt het bij het bellen van dit nummer.... NIET OPGENOMEN!

Nu lees ik op het net dat veel mensen hebben geprobeerd een abonnement (terecht of onterecht) schriftelijk stop te zetten maar dat het weken soms maanden duurt voor dat ze werkelijk stoppen met afschrijven en soms helemaal niet. En over geld terug krijgen begin ik niet eens over.

Wat moet ik doen?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik weet even niet of het wel of niet zou mogen wat PCL doet in dit verhaal.
Overigens kun je de bank opdracht geven het bedrag te storneren. Beetje extreme maatregel dat wel..
Mocht je dit besluiten let dan wel even op het feit of er in die periode al trekkingen zijn geweest, zo ja dan heb je meegespeeld in de trekking en zou het bedrag betaald dienen te worden, mits de PCL rechtmatig handelt.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door elwintje »

Een Staatslot kan je niet bij de postcodeloterij kopen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door tennis »

Je hebt toch jouw gegevens moeten invullen, dan komt ergens de vraag: Met deze ga je akkoord met de voorwaarden.
En ergens staat, dat als je niet meteen opzegt, dat het gewoon doorloopt!
Nu lees ik op het net dat veel mensen hebben geprobeerd een abonnement (terecht of onterecht) schriftelijk stop te zetten maar dat het weken soms maanden duurt voor dat ze werkelijk stoppen met afschrijven en soms helemaal niet.
Ja , eerst lezen, wat er met een bedrijf aan de hand is.
Vandaag weer een brief gehad, en keurig op de bus gedaan met" bewoners niet meer op dit adres"!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

elwintje schreef:Een Staatslot kan je niet bij de postcodeloterij kopen.
Dat heeft TS ook niet gedaan - hij ging juist naar de pcl omdat er geen staatslot meer te koop was :idea:

rene.olthof
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:47

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door rene.olthof »

op 10 oktober hebben wij per fax de bankgiroloterij stopgezet. :!:
Stom van ons maar ze gaan gewoon door met afboeken en dat hebben we zojuist gezien.
Ik begrijp niet hoe de Staat dit fenomeen laat doorjatten.
Hoe krijg je dit gestopt. Ze boeken gewoon steeds een aantal loten af en gaan van 1 naar 2 naar 3 zonder dat wij daarvoor toestemming gegeven hebben.
De bonus die de directie daar krijgt is gestolen geld. terug betalen de enige optie. een schande :twisted:
Al die clubs deugen niet!
r.olthof . de bilt

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Dit snap ik niet goed?

Waarom laat je het allemaal gebeuren? Blokkeer hun rekeningnummer bij de bank... en als je kunt bewijzen dat er GEEN machtiging meer is.. laten stoneren toch.!

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door ppp333333 »

als je geen machtiging hebt gegeven
hoe ga je dat dan bewijzen

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

In de voorwaarden staat dat je schriftelijk of per fax moet opzeggen. Als dat is geneurd kun je de bank toch laten zien dat er GEEN machtiging meer is en er geen overeenkomst meer is.

et hoeft niet aangetekend verstuurd te worden maar je hebt meer bewijs dat de brief is bezorgd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ppp333333 schreef:als je geen machtiging hebt gegeven
hoe ga je dat dan bewijzen
Nee - jij stelt 'er is geen machtiging'.
Als zij wel incasseren, moeten zij aantonen dat die er wel is.

Bij verzenden opzegging per fax kan je een faxrapport overleggen waarop staat dat de transmisse gelukt is - en dan reken je een kalendermaand na die datum (opzegtermijn) - iedere incasso NA die termijn is onterecht, en dus diefstal.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Het gaat mij over het stoneren van de geïnde bedragen. De banken doen dit niet voor loterijen.!!!! Maar als je kunt aantonen dat je de zg "machtiging"hebt opgezegd zullen ze toch wel moeten immer anders is het in mijn ogen medeplichtigheid aan het plegen van diefstal ..toch?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Help, opgelicht door postcodeloterij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Will50 schreef:Het gaat mij over het stoneren van de geïnde bedragen. De banken doen dit niet voor loterijen.!!!! Maar als je kunt aantonen dat je de zg "machtiging"hebt opgezegd zullen ze toch wel moeten immer anders is het in mijn ogen medeplichtigheid aan het plegen van diefstal ..toch?
Correct.
Alleen, hoe kan je als rekeninghouder aantonen dat er geen machtiging is?
Het is zo dat de loterij moet bewijzen dat er WEL een machtiging is.

Maar, je fax (met verzendrapport) zou voldoende moeten zijn.
Waarschijnlijk kan je het beste terug naar de bank, wel persoonlijk, en nogmaals vragen om het onterecht afgeboekte te storneren op grond van incassofraude (klinkt hard - maar zo is het nu eenmaal)
Als ze blijven weigeren, meld dan dat je dan verplicht bent aangifte te doen van diefstal, en dat je zult vermelden dat zij (de bank) willens en wetens de dader beschermen.
Ik zou ook overwegen om dat toch maar naar een andere bank te gaan.

Gesloten