LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zojuist de RADAR uitzending over ooglaseren gezien...

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
JHD
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2006 23:10

Zojuist de RADAR uitzending over ooglaseren gezien...

Ongelezen bericht door JHD »

Zojuist de RADAR uitzending over ooglaseren gezien... :cry:

Snel van je bril of contactlenzen af is de slogan om je te laten laseren...

Probleem is echter bij de lange contactlensdragers dat er vaat ingroei in de cornea (hoornvlies) kan zijn opgetreden.. en mede daardoor een laser behandeling al een kleine slagingskans heeft. Vanwege een zuurstof tekort gaan bloedvaatjes daar naar op zoek. Men heeft op voorhand al een "droge ogen " probleem om het door de behandeling alleen maar erger te maken :oops:

Indien je er voor geschikt bent en echt van je bril of contactlenzen af wilt is er momenteel een klein vouwbaar lensje beschikbaar die door een speciaal opgeleide arts kan worden ingezet. Het voordeel van dit lensje is dat deze er weer uit te halen valt, om welke reden dan ook 8)

Vergeet laser want wat eraf is komt er niet weer bij, en loslatende flapjes van de lasik zullen nog veel meer voorkomen, want in Nederland zijn we pas een 10-tal jaar bezig... Dus langere termijn effecten zijn nog niet (goed) bekend Ga helemaal niet naar hocuspocus landen waar je goedkoop van je bril af kunt komen. Geen Nazorg :shock: Laat je je ogen in het buitenland verknallen en ga je in Nederland op de nazorg van oogartsen teren :!: :!:.

We hebben wel vele honderden euro's over voor een trendy montuur die we na een paar weer vervangen worden.... Je hebt maar 1 paar ogen die je niet zomaar vervangt :!:.
Kijk met je ogen naar kwaliteit en niet naar de centen als je het graag wilt :!:

Voor mij gewoon een bril of deze (..Nederlandse vinding en in Groningen gemaakte) goede lensjes voor in het oog!!! Kijk op www.ARTISANLENS.COM of www.ARTIFLEXLENS.COM :idea: :idea:

Voor mensen die nu met droge ogen rondlopen zouden "smartplugs" in de traanbuis nog een verlichting kunnen geven. Het traanvocht zal dan minder snel afgevoerd worden. Door de oogarts zijn deze makkelijk erin te zetten (en... er eventueel weer uit te halen) :?

Iedereen succes!!

JHD

Tally
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:56

Re: Zojuist de RADAR uitzending over ooglaseren gezien...

Ongelezen bericht door Tally »

Ik heb sinds een jaar lensimplantaten, dus de artisan lens. Ik ben helemala tevreden, had -10 in beide ogen. Heb nu alleen nog maar een leesbrilletje voor de computer en savonds in de auto, heerlijk!

Ze konden bij mij niet eens laseren en ik vond de risico's te groot. En dit is altijd omkeerbaar! Dus als mijn ogen op late leeftijd toch slechter of anders worden, kan er altijd een ander lensje in!

Groetjes Chantal Graff (29 jaar) :P

Ooglasertrefpunt
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:32

Re: Zojuist de RADAR uitzending over ooglaseren gezien...

Ongelezen bericht door Ooglasertrefpunt »

Voor uitgebreide info over ooglaseren, beoordelingen van ooglaserklinieken door consumenten en duizenden ervaringen met ooglaseren kunt u terecht op http://www.ooglasertrefpunt.nl
Laatst gewijzigd door Ooglasertrefpunt op 01 mei 2008 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.

angela1968
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:34

Re: Zojuist de RADAR uitzending over ooglaseren gezien...

Ongelezen bericht door angela1968 »

Ik heb afgelopen week ook de aflevering over het ooglaseren bekeken en in januari jongstleden heb ik zelf de Lasik-behandeling ondergaan.

In een aantal maanden tijd heb ik bij meerdere bedrijven informatie aangevraagd tot het moment dat ik een aardige stapel op voorraad had. Door een aantal bedrijven werd alleen informatie verstuurd, door een aantal bedrijven werd na de verzonden informatie gebeld met aanbiedingen. Deze aanbiedingen varieerden van een agressieve benadering vanuit een callcentre in London waarbij het niet mogelijk bleek om in het Nederlands te communiceren tot een drammende vertegenwoordiger. Mijn laatste "beller" was echter heel positief. Ik werd op een gegeven moment gebeld door de heer Johan Bergen van Inter-Vision Europe.

Tijdens ons telefoongesprek heeft hij mij uitvoerig geïnformeerd over de procedure en besloot ik om een afspraak te maken voor een geheel vrijblijvend onderzoek. De heer Bergen is optometrist en voert de procedure zelf niet uit maar verzorgt het voor- en natraject van de Lasik-behandeling. Waar ik wel heel goed over heb moeten nadenken is het feit geweest dat de operatie niet in Nederland werd uitgevoerd maar in Turkije. Wat mij over de streep hielp om de procedure in Turkije te laten uitvoeren is de langere ervaring die men in Turkije heeft met de ooglaserbehandelingen en het feit dat deze behandeling daar in ziekenhuizen plaats vindt, wat in Nederland natuurlijk niet altijd het geval is. Natuurlijk heb ik het betreffende ziekenhuis en de oogchirurg ( Dr. A.N. Ofluoglu) die de behandeling ging uitvoeren even via Google opgezocht en kon niets negatiefs vinden.

En dan is er natuurlijk het kostenplaatje. Dat was voor mij niet een doorslaggevende factor, maar de Lasik behandeling kost in Nederland tussen de € 4.000 en € 5.000, terwijl deze behandeling in Turkije minder dan de helft kost. Ik had nooit op eigen gelegenheid naar Turkije vertrokken om mijn ogen te laten laseren of dit via een soort "oogreisje" gedaan, die je overal op internet tegenkomt. Voor mij was het heel erg belangrijk dat er een kundig persoon in Nederland is die mij onderzoekt alvorens de behandeling zou plaatsvinden, waarbij ik aan kan kloppen als ik vragen heb of denk dat er zich een probleem voordoet.

De operatie is nu een aantal maanden achter de rug, ik heb een fantastisch zicht en na operatie ben ik nog twee maal gecontroleerd door de heer Bergen. Mocht er iets in de toekomst mis zijn of lijken te zijn, dan weet ik waar ik terecht kan en eigenlijk kan ik niet anders zeggen dat ik heel erg tevreden ben over de behandelwijze.

Voor het vertrek naar Turkije was ik al ver van te voren voorzien van informatiemateriaal over hoe de behandeling zou verlopen en wat de eventuele nadelige gevolgen konden zijn. Ik heb natuurlijk geen ervaring met andere praktijken, maar ik ga ervan uit dat je als patiënt in spé van te voren goed wordt geïnformeerd.

Angela

Gesloten