LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING trekt zonder aankondiging Doorboeklimiet in.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Verbeteren
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2011 08:26

ING trekt zonder aankondiging Doorboeklimiet in.

Ongelezen bericht door Verbeteren »

Als zakelijke klant van ING had ik een beperkt doorboeklimiet van €250,-
Zonder aankondiging is deze service ingetrokken.
Na mijn klacht kreeg ik een waardeloze uitleg:
''De reden dat ING het Doorboeklimiet van €250 afschaft, is dat het Doorboeklimiet niet wordt gezien als een aantrekkelijk product voor de klant. Het Doorboeklimiet is te laag om u echt te helpen uw betalingsverkeer soepeler te laten verlopen. Daarnaast is de rente bij het Doorboeklimiet gelijk aan ongeoorloofd rood staan zonder krediet.''

Hallo, ik ben ook een klant en vond het wel degelijk een fijn alternatief om een klein te kort te kunnen overbruggen.
Ik mag nu op de site een krediet van minimaal €5000,- aanvragen.
Wat een 'voorrecht'.
ING steekt met beleefde woorden als 'excuses' en 'jammer dat u daar bij uw betalingen last van heeft gehad' de middelvinger omhoog.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING trekt zonder aankondiging Doorboeklimiet in.

Ongelezen bericht door CB »

Verbeteren schreef:ING steekt met beleefde woorden als 'excuses' en 'jammer dat u daar bij uw betalingen last van heeft gehad' de middelvinger omhoog.
Ik ben het met u eens! Dat is niet netjes van de ING!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ING trekt zonder aankondiging Doorboeklimiet in.

Ongelezen bericht door JtC »

Dit limiet is standaard en wordt na een jaar ingetrokken. Los van het feit of dat netjes is: als jij na een jaar zelfstandig ondernemerschap al de boot in zou gaan om die Euro 250,00, kan je net zo goed stoppen. Daarnaast, wat is het probleem, als je echt prat gaat op die Euro 250,00 dan vraag je toch dat andere krediet aan en gebruik je max Euro 250,00 ervan en dan ben je ook nog eens goedkoper uit.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING trekt zonder aankondiging Doorboeklimiet in.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat, als je starter bent, het best wel makkelijk kan zijn een paar tientjes in de min te kunnen staan. Er is dan wat speelruimte om kleine, noodzakelijke dingen aan te schaffen, of kleine rekeningen te betalen, zonder dat je als starter, of de bank zelf, een groot risico loopt.

Maar inderdaad, het kan daarna twee kanten op: de onderneming wordt een succes - of niet. In het eerste geval zet die 250 euro geen zoden meer aan de dijk, in het tweede geval helpt zo'n krediet van 250 euro ook niet om de boel alsnog levensvatbaar te krijgen.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: ING trekt zonder aankondiging Doorboeklimiet in.

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

In aanvulling op bovenstaande discussie willen we graag reageren.
De zakelijke doorboeklimiet was Euro 250,-. De doorboeklimiet was te laag om klanten werkelijk te helpen hun betalingsverkeer soepeler te laten verlopen. Wij begrijpen dat de afschaffing van deze faciliteit vragen oproept.
Wij hebben op ing.nl gecommuniceerd dat de doorboeklimiet wordt afgeschaft en hebben ervoor gekozen niet alle zakelijke klanten individueel te informeren.
De rente bij de doorboeklimiet was hoog en gelijk aan ongeoorloofd rood staan zonder krediet. ING heeft alternatieven beschikbaar die aantrekkelijker zijn voor de klant.
Hier kunnen onze zakelijke adviseurs klanten verder over informeren.

Roy
ING Webcare Team
http://www.ing.nl/webcare

Gesloten