Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MonkMonk
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2024 21:14

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door MonkMonk »

Mijn ouders moesten allebei apart hun deel van het voorstel accepteren en krijgen ook ieder de helft van het bedrag, ondanks dat ze gewoon nog gelukkig getrouwd zijn met een gezamelijke rekening :) Prima, voor me vader moest het via post of mail, me moeder kon via MijnIng akkoord gaan. Gedaan, en dezelfde dag nog stond het geld al op haar rekening. Toch lekker als je helemaal nergens rekening mee heb gehouden. We wisten in de afgelopen jaren wel dat we misschien wel recht hadden op compensatie, maar dacht dat je je daar officieel voor moest registreren en heel veel rompslomp enzo met papierwerk en uitzoeken, dus lieten het maar zo. Dan is het toch fijn dat de ING nu zelf contact opneemt met klanten die er gewoon recht op hebben. En dan kunnen we geloof ik later dit jaar nog een compensatie verwachten voor een ander produkt, we wachten af :)

donkerhans
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2024 09:20

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door donkerhans »

Eind maart een voorstel gehad van Credivance. Dochter van ABN Amro.. Kreeg even de indruk dat ze het probeerden te rekken maar begin mei stond het geld toch op mijn rekening. Nu nog wachten op twee ing rekeningen en ics voor voorstellen!

witte angora
Berichten: 30994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag het voorstel van ING even goed bekeken. Met name de voorwaarden als je tekent: je tekent ervoor dat je er niet meer op terug kan komen.

Eigenlijk een mooi voorstel. Voor de periode vóór 2008 is men uitgegaan van een maximale opname, en daarover is dan rente berekend. Winst voor de klant, verlies voor ING, want meestal zal er wel een deel afgelost zijn.

Ondertekend, en het geld staat inmiddels al op de rekening. Vlotter dan vlot dus.

Doha3072
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2024 13:17

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Doha3072 »

Goedemiddag allen,

Na diverse keren contact te hebben opgenomen met ABN AMRO en tot 2 keer aan toe te horen hebben gekregen dat ze geen aanmelding voor compensatie konden terugvinden, nu 1,5 jaar verder heb ik mij voor de 3e keer telefonisch aangemeld. Medewerker kon mij vertellen dat de nieuwe aanmelding ook nog binnen het termijn (Eind juni 2024) behandeld zou worden.
Ik lees een hoop verhalen en ervaringen en dat mensen reeds een voorstel en/of een uitbetaling hebben gekregen. Zijn er tevens voorbeelden te noemen van het geleende bedrag, duur en wat eindelijke het compensatie bedrag is geworden? Daar ben ik persoonlijk wel heel erg benieuwd naar.

Alvast bedankt en hoor het graag!

Doha3072
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2024 13:17

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Doha3072 »

Ik vraag in dezen toch ook niet om persoonsgegevens waardoor het te herleiden is naar een persoon.
Dank voor degene die niet zo kortzichtig waren en ik meld mij weer hier snel af ;-)

Lady1234
Berichten: 27274
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat hebt u aan een voorbeeld van zeg een lening van een ton meteen rente van 10 procent uit 2016 bij de Ing, terwijl u een lening hebt/had van € 2.000 bij de Amro voor negenprocent?

witte angora
Berichten: 30994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

jonis schreef:
29 mei 2024 14:54
Dus bijv: compensatie 1% van de hoofdsom oid.
Dit gaat het dus niet worden, aangezien het renteverschil per maand wordt berekend. Dat zou dan wel een heel lange lijst worden - die voor iedereen totaal anders is, dat ook nog eens.

Maar feitelijk heb ik al een antwoord gegeven hoe ING de berekening gemaakt heeft, op hoofdlijnen dan. Meer als dat zal niemand kunnen geven. En bedragen ga ik niet noemen, dat heeft geen enkel nut.

jonis
Berichten: 2772
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door jonis »

Die quote van mij was bedoeld en aangegeven als voorbeeld om juist geen concrete bedragen te benoemen.
Het heeft ook niets met de berekening te maken.

Plaats reactie