LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO zonder schaamte

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Michelvanes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10

ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door Michelvanes »

Geachte mevr/heer,

Ik vind het echt schandalig hoe u met uw klanten omgaat. Ik ben nu meer dan een jaar bezig geweest om een hypotheek over te zetten naar een nieuwe. Ik zou u een overzicht kunnen toesturen welke onacceptabele fouten de ABNAMRO heeft gemaakt zonder zich daarvoor te schamen of enige belofte aan beterschap. Zie andere post.

Onlangs heb ik via een afkoopverklaring en een afkoopkwitantie voor mijn oude spaargroeiverzekering nr.. aangeven dit bedrag gelieve te storten op mijn nieuwe hypotheek spaarrekeningnummer .... Op 6 december heb ik telefonisch contact gehad met mijn ex-partner die mij bevestigde dat haar deel inmiddels binnen was. Zij kon hier dus direct over beschikken.

Echter kreeg ik van de ABNAMRO een brief gedateerd op 5 december 2011 dat de ABNAMRO een bedrag van xxx heeft overgemaakt op rekening 51.60....... Dit nummer was mij totaal niet bekend en heb maar weer eens a 0.10 pm naar uw telefoonnummer gebeld. De mevrouw van uw bank vertelde mij dat dit een tussenrekening van de bank was en dat ze niet wist wanneer de tussenrekening uitgezocht zou worden en dat ik volgende week maar eens moest bellen.

Op 7 december 2011 weer een brief van de bank. Dat een uitkering van xxxx is gedaan op rekeningnummer 5160 tnv ABNAMRO hypotheekgroep BV met als kenmerk afkoop xxxxx bankspaarnummer xxxxx M van Es. Beetje dubbel op lijkt mij in plaats van uw klanten te helpen. Maar je raakt er aan gewend als je al een jaar bezig bent met je eigen bank dat niets vanzelf gaat.

Ik vind het dan ook echt te zot voor woorden dat ik niet over dit geld kan beschikken en dat de bank hier bijna een maand lang rente van dit bedrag geniet terwijl ik jarenlang premie betaald heb voor deze woekerpolis en recht heb op dit geld.

Als het dan ook zo moeilijk voor jullie is dan verzoek ik u het bedrag ad xxxxx per omgaande het bedrag op mijn privérekening over te maken. Mijn rekeningnummer is xxxxxx tnv

Ik ben er nu echt klaar mee en wens mijn geld per direct te ontvangen. Inclusief de gemiste rente die ik op dit geld misgelopen ben en de vele telefoongesprekken die ik heb moeten voeren op te 0900-0024.

Daarnaast verwacht ik van u een spoedig antwoordt. U heeft dit hele proces al meer dan een jaar vertraagd en wens dit nu eindelijk eens af te ronden.

Hoogachtend,


Michel van Es

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Beste Michel,

er klopt iets niet aan je verhaal... eerst heb je het over een overboeking:
gelieve te storten op mijn nieuwe hypotheek spaarrekeningnummer
.

Vervolgens zeg je het volgende:
Ik vind het dan ook echt te zot voor woorden dat ik niet over dit geld kan beschikken
In het geval dat het geld in kwestie op een bankspaarrekening gestort wordt, kan je er sowieso niet over beschikken. Gezien je eerste alinea over het omzetten van een hypotheek gaat het hier zeer waarschijnlijk om.

Michelvanes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door Michelvanes »

Dat klopt. Ik kan er niet vrij over beschikken. Want het moet op een geblokkeerde spaarrekening. Maar indien je meer inlegd dan wordt de maand last ook lager. Je hoeft natuurlijk niet meer uiteindelijk af te lossen dan dat nodig is. Dus hiermee gaat mijn maandlast naar beneden en trekt de ABNAMRO hier gewoon rente van. Het geld moet gewoon binnen een acceptabele tijd op zijn plek terecht komen. Nu krijg ik van de mevrouw van de afdeling levensverzekeringen te horen ja wij hebben gedaan wat we moesten doen. Dan klopt. Haar straatje is schoon en de afdeling hypotheken moet hier nu mee aan de slag. Ja voor die mevrouw is het probleem misschien opgelost maar niet voor de klant.
En zo is er weer een week verder zonder enig actie. Ja terugbellen doen ze wel maar met een oplossing komen niet.Alleen ja het verdiend niet de schoonheidsprijs en excuses. Wat heb je daaraan. Gewoon actie ondernemen en klantenservice bieden.

Michelvanes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door Michelvanes »

Vanaf vandaag houdt de ABNAMRO al 26 dagen mijn geld vast waardoor ik 3.95% aan rente misloop.

Op mijn klachten wordt al niet meer gereageerd ik zeur blijkbaar teveel over mijn eigen geld.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door Noble »

Michelvanes schreef:Vanaf vandaag houdt de ABNAMRO al 26 dagen mijn geld vast waardoor ik 3.95% aan rente misloop.

Op mijn klachten wordt al niet meer gereageerd ik zeur blijkbaar teveel over mijn eigen geld.
en?? blijft het bij klagen, of ga je de overstap service gebruiken??

of moet iemand ánders wat voor je gaan doen??

Michelvanes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door Michelvanes »

En nog niets. Heb een brief gestuurd naar de directie met verzoek per omgaande over te maken. Zij hebben het doodleuk aan de klachtenafdeling doorgestuurd. Ik heb vanaf half november bijna dagelijks een klacht ingediend. Echter wordt je wel netjes teruggebeld maar een oplossing ho maar. Ik heb inmiddels een bevestiging van mijn brief en dat zij er uiterlijk 12 januari op terugkomen. Dan heeft de ABNAMRO gewoon twee maanden lang mijn geld vastgehouden. Lees goed mijn geld waarover ik niet kan beschikken. Kan dit zomaar? Heeft de bank zoveel macht dat zij bepalen wanneer je over je geld kan beschikken. Echt schandalig.

Michelvanes
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door Michelvanes »

O ja, heb inmiddels het e-mail adres van de voorzitter vd RVB. Even een mail sturen wellicht helpt dat een keer.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door Xpert »

Je denk toch niet dat de heer Zalm zich met dit soort zaken bezighoud. Hij heeft wel wat anders te doen en zal dit via een klachtenafdeling laten behandelen. Lijkt meer dan normaal. De heer Van Es is een klant als ieder ander en wordt daarom ook gelijk behandeld.

Wanneer je klacht terecht is dan zal de klantenafdeling een voorstel doen voor een coulance uitkering voor gederfde rente. Lijkt mij niet mee dan logisch.

Maar ik begrijp je verhaal niet helemaal........

Je begint je verhaal met het sluiten van ene nieuwe hypotheek en dat de gelden van de Spaargroeiverzekering naar een geblokkeerde spaarrekening gaan. Hoe zo krijg je het geld dan zelf uitbetaald?

Wanneer heb je hypotheek afgelost??? Bank kan de polis pas afkopen wanneer de hypotheek is afgelost / omgezet. Dan pas kan de verpanding op de polis vervallen en kan deverzekeringsmaatschappij de afkoopprocedure starten. In de afkoopbrief van de ABN AMRO staat dat de uitbetalingsprocedure 6-8 weken kan duren. Jij wilt toch je hypotheek oversluiten. Of denk je soms dat je de enige klant van de bank bent???

Maar op welke datum heb je de hypotheek overgesloten?

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door aardjee »

beste Michael, ik snap een ding niet je zegt steeds dat je niet over je eigen geld kan beschikken, maar volgens mij is het je eigen geld niet meer, aangezien je deze laat storten op een geblokkeerde spaarrekening die is bestemd voor de aflossing van je nieuwe hypotheek. Volgens mij worden je maandlasten pas lager als je een deel van de hypotheek aflost, kan het zo zijn dat het bedrag misschien wel in mindering is gebracht op je hypotheek?

MAXIEM

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Michelvanes

Het geld is geen ramp, maar de bank is een ramp. Vandaar R........AMBO!

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 25 dec 2011 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: ABNAMRO zonder schaamte

Ongelezen bericht door tuinman »

Klachten melden bij Autoriteit financiele markten en de verantwoordelijke minister, die mails ook doorsturen naar andere politieke partijen.
Hoe eerder dat ze verzuipen in de klachten, hoe eerder dat er wat veranderd.

Gesloten