LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door genux »

Ik ben woonachtig in Ethiopië Ik heb destijds bewust het Rabob Wereldpas genomen omdat ik dan onbeperkt en zonder extra kosten kon pinnen. Per 1-1-2012 is het plotseling niet meer mogelijk voor mij om te pinnen in Ethiopië. Het is voor mij de enigste mogelijkheid om aan contant geld te komen. Andere betaalmiddelen zijn er niet. Ook is hierover is geen enkele communicatie geweest naar mij of andere klanten. De helpdesk geeft aan dat ze geen mogelijkheid zien om mij aan geld te helpen , dus zit ik hier met mijn gezin zonder enig contant geld. Ook biedt de rabobank mij geen andere oplossing. Tevens is de reclame die de rabobank maakt "wereldwijd pinnen " misleidend.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door Chocomelk »

genux schreef:Ik ben woonachtig in Ethiopië Ik heb destijds bewust het Rabob Wereldpas genomen omdat ik dan onbeperkt en zonder extra kosten kon pinnen. Per 1-1-2012 is het plotseling niet meer mogelijk voor mij om te pinnen in Ethiopië. Het is voor mij de enigste mogelijkheid om aan contant geld te komen. Andere betaalmiddelen zijn er niet. Ook is hierover is geen enkele communicatie geweest naar mij of andere klanten. De helpdesk geeft aan dat ze geen mogelijkheid zien om mij aan geld te helpen , dus zit ik hier met mijn gezin zonder enig contant geld. Ook biedt de rabobank mij geen andere oplossing. Tevens is de reclame die de rabobank maakt "wereldwijd pinnen " misleidend.

Waarom heeft de Rabobank het geblokkeerd ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door bprosman »

Creditcard ? Daar kun je ook contant geld mee opnemen/pinnen. Kosten zijn wel wat hoger maar ben je in ieder geval geholpen. Is Rabobank daar de enige in ? Hebben ze aangegeven waarom ?

cindyanne76

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

Je kunt beter vragen wat de reden is waarom je pas het niet doet. Zo maar blokkeren doet een bank niet, misschien is er een blokkade opgezet ter preventie van fraude..juist zodat je straks nog wel wat geld hebt om te kunnen pinnen!. het is altijd makkelijk om meteen te lopen klagen over dat je niet wereldwijd kunt pinnen, terwijl er een goede reden voor kan zijn waarom je pas het niet doet..
ps: je kunt overigens niet onbeperkt pinnen met een wereldpas, in het buitenland kun je standaard maar ( omgerekend ) 500 euro per dag pinnen !

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door newmikey »

Van een reis-website enkele jaren geleden:
Veelgestelde vragen over Ethiopie
Kan ik geld pinnen in Ethiopië?

Heel soms kan je pinnen, maar, de pinautomaten zijn ABSOLUUT NIET BETROUWBAAR! Daarom verzoeken wij iedereen cash geld mee te nemen om dat ter plaatse te wisselen. Euro's kan je prima wisselen, zolang het geen verfrommelde of gescheurde briefjes zijn. Geld wisselen is een tijdrovende bezigheid, dus het is handig om gelijk aan het begin van de reis het zakgeld te wisselen. Zolang je het bonnetje van de wisseltransactie bewaart is het geen probleem om geld terug te wisselen, mocht er nog iets over zijn gebleven. Probeer trouwens bij iedere betaling zoveel mogelijk klein geld te 'sparen', want je zal daar plezier van hebben, m.n. in het zuiden van Ethiopië.
De combinatie van onbetrouwbare pinautomaten en een Afrikaans land lijkt mij niet echt een specifiek RABO probleem. Ik kan me voorstellen dat RABO daar géén service voor kan bieden. Gezien de berichten over het geldverkeer in Ethiopie zou ik daar niet eens durven te pinnen eigenlijk...

Het is echter voor u buitengewoon lastig. Misschien is er een mogelijkheid via bezoekende familie/vrienden cash geld of traveller cheques te ontvangen.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door genux »

@Chocomelk: dat kunnen ze mij dus niet vertellen. @ bprosman: natuurlijk kan het met een creditcard (als je er een hebt). De kosten per opname is € 7.30 voor Birr 4000. Als je weet dat ik per maand ongeveer Birr 40.000 nodig hebt lopen de kosten op jaarbais aardig op. Tot 1-1-2012 kon iedereen (behalve ABN) pinnen in Ethiopië. @ Cindyanne 76: ik klaag niet maar constateer dat het voor alle Rabobank gebruikers in Ethiopië niet meer mogelijk is om te pinnen.En € 500 per dag is voor mij voldoende geweest afgelopen jaren hier in Ethiopië (ik woon hier al een aantal jaren). @ newmikey: pinnen in Ethiopië is nooit moeilijk geweest en zeker niet gevaarlijk. Als ik het van te voren geweten had (ben met kerst nog in Nl geweest) had ik inderdaag cash geld meegenomen. Maar er heeft geen communicatie vanuit de Rabo plaatsgevonden en ik werdt bij terugkeer geconfronteerd met het feit dat ik niet meer kan pinnen(zoals alle rabobank gebruikers).

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door Upstairs »

Wij hebben het meegemaakt in Barcelona (2001). Mijn man had 1x de pincode ingevoerd en meteen werd de pas geblokkerd. De code was wel goed. Gelukkig hadden we net een creditkaard aangeschafd maar dat was toen FL. 10,= extra per pintransactie. Bij terugkomst meteen naar de Rabobank gegaan. Hun enige reactie was: "Soms gaat het mis en bij twijfel wordt dan de pas geblokkeerd."
Als we dus geen creditkaard hadden gehad was er wel een groot probleem. De extra gemaakte kosten werden ook niet vergoed.

gr.

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door aardjee »

het zou met het nieuwe pinnen te maken kunnen hebben. Dat het andere pinautomaten zijn waardoor de Nederlandse pas niet meer gebruikt kan worden

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door Chocomelk »

genux schreef:@Chocomelk: dat kunnen ze mij dus niet vertellen. @ bprosman: natuurlijk kan het met een creditcard (als je er een hebt). De kosten per opname is € 7.30 voor Birr 4000. Als je weet dat ik per maand ongeveer Birr 40.000 nodig hebt lopen de kosten op jaarbais aardig op. Tot 1-1-2012 kon iedereen (behalve ABN) pinnen in Ethiopië. @ Cindyanne 76: ik klaag niet maar constateer dat het voor alle Rabobank gebruikers in Ethiopië niet meer mogelijk is om te pinnen.En € 500 per dag is voor mij voldoende geweest afgelopen jaren hier in Ethiopië (ik woon hier al een aantal jaren). @ newmikey: pinnen in Ethiopië is nooit moeilijk geweest en zeker niet gevaarlijk. Als ik het van te voren geweten had (ben met kerst nog in Nl geweest) had ik inderdaag cash geld meegenomen. Maar er heeft geen communicatie vanuit de Rabo plaatsgevonden en ik werdt bij terugkeer geconfronteerd met het feit dat ik niet meer kan pinnen(zoals alle rabobank gebruikers).

Heel vreemd dat de rabobank je niet kan vertellen wat het probleem is.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door genux »

@ Ardjee : het heeft niets met het neiuwe pinnen te maken. Ik heb al nieuwe bankpassen ontvangen en die werken ook niet. Verder heeft Ethiopië zeer moderne pinautomaten. @ chocomelk: dat is nu juist wat mij ontzettend frustreert. En het feit dat ze niet communiceren richting de klant.

Heeft iemand voor mij een telnr of email adres waar ik terecht kan bij de rabobank hoofdkantoor? Het adres en nummer wat ik heb is van de regio waar mijn bank staat en die geven nog steeds geen duidelijkheid omtrent het niet kunnen pinnen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: RABOBANK blokkeert pin automaat buitenland

Ongelezen bericht door CB »

Probeer het eens op onderstaande link. Die gaat over de gehele klachtenprocedure.

http://www.rabobank.nl/particulieren/kl ... t_indienen

Gesloten