LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
thweb.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2012 19:01

Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door thweb.nl »

Ik heb een particuliere Betaalrekening, echter zijn er in het verleden veel Betaalpassen uitgegeven die mislukt zijn. de ING heeft telkens opnieuw een Betaalpas aan moeten maken, maar de historie wordt bijgehouden door het systeem en daarop wordt ik telkens geconfronteerd.

Ik wou een nieuw rekeningnummer, maar géén 9 cijfers. IK besloot om een Zakelijke Rekening met 7 cijfers te openen en deze later om te laten zetten naar particulier. Klacht ingediend en het zou verholpen worden. Blijkt later niet mogelijk omdat ik minderjarig ben, ze zei dat ik een nieuwe zakelijke rekening aan kon vragen op naam van mijn moeder. Dit gedaan en toen werd mij gezegd dat dit alleen gedaan wordt voor grote bedrijven die al meer dan 30 jaar bij de ING bankieren.

Vervolgens een oude contactpersoon bij de ING gemaild en deze mevrouw zou mij helpen. Later kreeg ik een brief en de mevrouw die mijn klacht heeft behandeld over de omzetting stuurt een brief dat het zéér ongewenst is dat ik die medewerker rechtstreeks email en dat ze afwachten totdat ik mijn Betaalrekening ophef en naar een andere bank ga.

Er is mij door mijn contactpersoon gezegd dat ik een directieklacht in kan dienen. Dit heb ik gedaan, echter stuurt ING Directie waarschijnlijk per ongeluk de klacht door naar de Klachtenafdeling. Deze man belde mij op en zei dat ik ''maar iemand anders lastig moet vallen'' en dat hij er ''klaar mee is'' en gooide de telefoon er kwaad op. Overigens ontvang ik een factuur van een afdeling waarin de gemaakte klachten kosten zijn doorberekend. Dit kan ik niet betalen en zit nu met zelfmoordneigingen. Meneer zei ook nog van ''U bent geen klant meer en moet uw Betaalrekening nú opheffen''

Overigens mag een klant altijd een klacht indienen bij de ING.


En ik snap het niet, want als je goed kijkt zie je dat ING gewoon de Postbank is, du wat nou de kracht van de Postbank?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door berndv »

thweb.nl schreef:Ik heb een particuliere Betaalrekening, echter zijn er in het verleden veel Betaalpassen uitgegeven die mislukt zijn. de ING heeft telkens opnieuw een Betaalpas aan moeten maken, maar de historie wordt bijgehouden door het systeem en daarop wordt ik telkens geconfronteerd.

Ik wou een nieuw rekeningnummer, maar géén 9 cijfers. IK besloot om een Zakelijke Rekening met 7 cijfers te openen en deze later om te laten zetten naar particulier. Klacht ingediend en het zou verholpen worden. Blijkt later niet mogelijk omdat ik minderjarig ben, ze zei dat ik een nieuwe zakelijke rekening aan kon vragen op naam van mijn moeder. Dit gedaan en toen werd mij gezegd dat dit alleen gedaan wordt voor grote bedrijven die al meer dan 30 jaar bij de ING bankieren.

Vervolgens een oude contactpersoon bij de ING gemaild en deze mevrouw zou mij helpen. Later kreeg ik een brief en de mevrouw die mijn klacht heeft behandeld over de omzetting stuurt een brief dat het zéér ongewenst is dat ik die medewerker rechtstreeks email en dat ze afwachten totdat ik mijn Betaalrekening ophef en naar een andere bank ga.

Er is mij door mijn contactpersoon gezegd dat ik een directieklacht in kan dienen. Dit heb ik gedaan, echter stuurt ING Directie waarschijnlijk per ongeluk de klacht door naar de Klachtenafdeling. Deze man belde mij op en zei dat ik ''maar iemand anders lastig moet vallen'' en dat hij er ''klaar mee is'' en gooide de telefoon er kwaad op. Overigens ontvang ik een factuur van een afdeling waarin de gemaakte klachten kosten zijn doorberekend. Dit kan ik niet betalen en zit nu met zelfmoordneigingen. Meneer zei ook nog van ''U bent geen klant meer en moet uw Betaalrekening nú opheffen''

Overigens mag een klant altijd een klacht indienen bij de ING.


En ik snap het niet, want als je goed kijkt zie je dat ING gewoon de Postbank is, du wat nou de kracht van de Postbank?
Ik denk dat in dit geval de kosten redelijk gerechtvaardigd zijn. U had uw antwoord al en hebt vervolgens nog via 3 andere wegen geprobeert uw gelijk te halen, en dat alleen voor een 7 cijferig rekening nummer, dat terwijl binnenkort toch het 18 cijferige Iban de standaard gaat worden. Vervolgens hier op het forum maar gaan melden dat je zelfmoordneigingen krijgt van e factuur? **** toch niet zo! Degene die erover praten, voeren het meestal toch niet uit, en daar gaat uw probleem echt niet van opgelost worden.

Ik lees op de site nergens de kosten van een klacht, dus betwijfel de echtheid van die kosten. Hoeveel zou u moeten betalen?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door nevermind »

En ik snap het niet, want als je goed kijkt zie je dat ING gewoon de Postbank is, du wat nou de kracht van de Postbank?
Helaas is de Postbank verleden tijd, dus het is ING en deze heeft nu de kracht van de Postbank overgenomen.
Verder wil ik op de door TS geprobeerde omzeiling van het openen van een andere rekening niet ingaan.
Als minderjarige kan je alleen een rekening met toestemming openen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Moet je dit serieus nemen???nee toch zeker??

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:Moet je dit serieus nemen???nee toch zeker??
Ach, wat moet je nog serieus nemen.
Ik zet een vraagteken bij vele van dit soort onderwerpen.

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Ik kan me de inhoud van de reactie van ING m.b.t. het opzeggen van de relatie begrijpen. De manier waarop laten we maar in het midden.

thweb.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2012 19:01

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door thweb.nl »

Het probleem is, is dat ik wordt ''lastiggevallen'' met het feit dat ik teveel Betaalpassen heb gehad. Dit terwijl ik hier niks aan kan doen en daar ook vanuit de Directie een schadevergoeding heb gehad van 60,00.

Door Persoon A is mij gezegd dat het géén probleem is om de Zakelijke Rekening om te zetten naar Particulier. I.V.M minderjarigheid zegt persoon A later ''het is helaas niet mogelijk''. Ik stelde voor om een Zakelijke Rekening onder de naam van mijn moeder te openen. Persoon A zegt weer ''Dat zou dan wel kunnen, maar je moeder moet dan zélf contact opnemen met de ING''. Klacht opnieuw aangemaakt en nu wordt ik beschuldigd van fraude omdat ze denken dat ik de handtekening heb gezet, en niet mijn moeder. Dit is absoluut niet zo en dat heeft mijn moeder ook gezegd. Persoon A biedt haar excuses niet aan en belt hierover niet meer op.


Het feit al dat ze de kosten gaan doorberekenen omdat ze andere klachten niet hebben kunnen afhandelen, geeft al aan wat voor instelling het is.

Op http://www.ing.nl/particulier/klantense ... -gaan.aspx staat duidelijk dat ik in beroep kan gaan door een brief te sturen naar de directie.

Verder kreeg ik een e-mail van de ING met de volgende tekst:

'' Indien u het niet eens bent met de
afhandeling kunt u overwegen om een directieklacht in te dienen.
''


Ik zal de brief eens opzoeken + factuur en deze hier als bijlage posten.
Het is wel erg makkelijk om een nutteloze reactie te plaatsen met de tekst ''Hoe serieus moeten we dit nemen?'' en ''hij is minderjarig''. Ik ben overigens 17.

Hier het bewijs en een verhaal van een boze ING-klant over het succesvol omgezette Zakelijke Rekening.

http://www.rechtkrom.nl/consument/ing.htm

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door nevermind »

Het is wel erg makkelijk om een nutteloze reactie te plaatsen met de tekst ''Hoe serieus moeten we dit nemen?'' en ''hij is minderjarig''. Ik ben overigens 17.
En ben je met 17 meerderjarig?
Dan klopt toch de benaming "hij is minderjarig".
Blijkbaar heb je de boel direct of indirect belazerd, en de ING houd het voor gezien.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door newmikey »

nevermind schreef: En ben je met 17 meerderjarig?
Dan klopt toch de benaming "hij is minderjarig".
Blijkbaar heb je de boel direct of indirect belazerd, en de ING houd het voor gezien.
+1!

Jochie of meisje: ga even spelen met zaken die bij je leeftijd passen...

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmm, ok, een TS met boter op zijn hoofd die blijkbaar nog niet aan het smelten is, maar die wel terugkomt...
Ik heb een particuliere Betaalrekening, echter zijn er in het verleden veel Betaalpassen uitgegeven die mislukt zijn. de ING heeft telkens opnieuw een Betaalpas aan moeten maken, maar de historie wordt bijgehouden door het systeem en daarop wordt ik telkens geconfronteerd.

Ik wou een nieuw rekeningnummer, maar géén 9 cijfers. IK besloot om een Zakelijke Rekening met 7 cijfers te openen en deze later om te laten zetten naar particulier. Klacht ingediend en het zou verholpen worden. Blijkt later niet mogelijk omdat ik minderjarig ben, ze zei dat ik een nieuwe zakelijke rekening aan kon vragen op naam van mijn moeder. Dit gedaan en toen werd mij gezegd dat dit alleen gedaan wordt voor grote bedrijven die al meer dan 30 jaar bij de ING bankieren.
Als je 17 bent en dan al zoveel betaalpassen hebt versleten, ligt dat dan niet een klein beetje aan jezelf? Zo'n ding moet toch een jaar of 5 mee kunnen, af en toe zal er heus wel eentje voortijdig aan zijn eindje komen, maar af en toe is af en toe... Hoe kan het dat je er zoveel versleten hebt?

En dan die zakelijke rekening, wat moet je nu als 17-jarige met zoiets? Alleen omdat je een 7-cijferig bankrekeninnummer wilt? Wat is er mis met je huidige rekening dan?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:En dan die zakelijke rekening, wat moet je nu als 17-jarige met zoiets? Alleen omdat je een 7-cijferig bankrekeninnummer wilt? Wat is er mis met je huidige rekening dan?
Ik snap eigenlijk het nut niet van al die ophef voor 2 cijfertjes. Zeker als we strak allemaal over moeten op het veel langere IBAN nummer.

Als TS hier overigens al zelfmoordneigingen van krijgt wordt het hoog tijd dat hij eens met een psychiater, maatschappelijk werk of andere hulpverleners gaat praten die TS kunnen leren wat sterker in zijn schoenen te staan en zich wat beter te wapenen tegen het leven.

@thweb,
Dat ook wij zo reageren ligt grotendeels aan de ietwat overdreven toonzetting en het optreden uwerzijds zoals over zelfmoordneigingen beginnen enz. Deze wijze van communicatie is u blijkbaar eigen, dit kan ook de oorzaak zijn van de beslissing van ING.

Oftewel: C'est le ton qui fait la musique.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door tufima »

witte angora schreef:Hmm, ok, een TS met boter op zijn hoofd die blijkbaar nog niet aan het smelten is, maar die wel terugkomt...
Ik heb een particuliere Betaalrekening, echter zijn er in het verleden veel Betaalpassen uitgegeven die mislukt zijn. de ING heeft telkens opnieuw een Betaalpas aan moeten maken, maar de historie wordt bijgehouden door het systeem en daarop wordt ik telkens geconfronteerd.
Als je 17 bent en dan al zoveel betaalpassen hebt versleten, ligt dat dan niet een klein beetje aan jezelf? Zo'n ding moet toch een jaar of 5 mee kunnen, af en toe zal er heus wel eentje voortijdig aan zijn eindje komen, maar af en toe is af en toe... Hoe kan het dat je er zoveel versleten hebt?
De bankpassen zijn als ik het goed begrepen heb door een fout van ING niet goed uitgegeven. Hier kan TS niks aan doen.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom TS een 7 cijferig rekeningnummer wil hebben. Wat is het verschil met een 9 cijferig rekeningnummer (behalve 2 cijfers)?

Een zakelijke rekening kan je toch ook alleen maar openen als je een bedrijf heb dat ingeschreven is bij de KVK? Blijkbaar is TS een jonge ondernemer. Maar het lijkt me niet de bedoeling dat je een zakelijke rekening opent uitsluitend om hem om te zetten naar een particuliere rekening.

thweb.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2012 19:01

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door thweb.nl »

tufima schreef:
witte angora schreef:Hmm, ok, een TS met boter op zijn hoofd die blijkbaar nog niet aan het smelten is, maar die wel terugkomt...
Ik heb een particuliere Betaalrekening, echter zijn er in het verleden veel Betaalpassen uitgegeven die mislukt zijn. de ING heeft telkens opnieuw een Betaalpas aan moeten maken, maar de historie wordt bijgehouden door het systeem en daarop wordt ik telkens geconfronteerd.
Als je 17 bent en dan al zoveel betaalpassen hebt versleten, ligt dat dan niet een klein beetje aan jezelf? Zo'n ding moet toch een jaar of 5 mee kunnen, af en toe zal er heus wel eentje voortijdig aan zijn eindje komen, maar af en toe is af en toe... Hoe kan het dat je er zoveel versleten hebt?
De bankpassen zijn als ik het goed begrepen heb door een fout van ING niet goed uitgegeven. Hier kan TS niks aan doen.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom TS een 7 cijferig rekeningnummer wil hebben. Wat is het verschil met een 9 cijferig rekeningnummer (behalve 2 cijfers)?

Een zakelijke rekening kan je toch ook alleen maar openen als je een bedrijf heb dat ingeschreven is bij de KVK? Blijkbaar is TS een jonge ondernemer. Maar het lijkt me niet de bedoeling dat je een zakelijke rekening opent uitsluitend om hem om te zetten naar een particuliere rekening.

Het gaat hier over een ''Mijn Betaalpas''. Dit is een Betaalpas met een eigen foto erop. De foto is een aantal keer (best wel veel) mislukt en mijn contactpersoon bij de ING (die had ik gekregen i.v.m confrontaties met de Klantenservice) heeft de Betaalpassen telkens opnieuw uit moeten geven en bij de zoveelste keer was ie wél goed.

Ik vind dat ik gewoon een Postbank nummer moet kunnen houden zonder problemen. Die zijn er wel (dus de confrontaties met de Betaalpssen historie) en waarom zou ik dan dit nummer moeten opheffen omdat hun maar mij confronteren? Daarnaast ben ik niet de enige die een Postbank nummer heeft of wilt hebben. Er zijn genoeg mensen die bij de ING blijven omdat de nummers ''uniek'' zijn. Particulier worden ze niet meer uitgegeven.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door grun »

thweb.nl schreef:Ik vind dat ik gewoon een Postbank nummer moet kunnen houden zonder problemen.
Nou, de bank vindt van niet. Ze hebben geen acceptatieplicht, dus dan houdt het op lijkt me.

thweb.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2012 19:01

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door thweb.nl »

grun schreef:
thweb.nl schreef:Ik vind dat ik gewoon een Postbank nummer moet kunnen houden zonder problemen.
Nou, de bank vindt van niet. Ze hebben geen acceptatieplicht, dus dan houdt het op lijkt me.

Maar het is toch niet normaal dat ik wordt geconfronteerd dat ik teveel Betaalpassen heb gehad waar ik niks aan kan doen? Volgens de Directie mogen ze mij helemaal niet mee confronteren, maar het gebeurd wél.

Dan zou het erg raar zijn als ik ''maar een nieuwe Betaalrekening moet openen''.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door berndv »

thweb.nl schreef:mijn contactpersoon bij de ING (die had ik gekregen i.v.m confrontaties met de Klantenservice)
dit geeft al niet een heel erg duidelijk beeld van je. Je bent een puber en hebt al dergelijke confrontaties gehad met een klantenservice, dat de klantenservice je al niet meer te woord wil staan?

Als je toentertijd je fatsoen had weten te houden, was je nu ook fatsoenlijk geholpen. Wijze les, wie kaatst kan de bal verwachten. En zoals jij anderen behandeld zul je zelf ook ooit behandeld gaan worden.
thweb.nl schreef:
Ik vind dat ik gewoon een Postbank nummer moet kunnen houden zonder problemen.
En de ING vind van niet, dus ben je uitgepraat. De Postbank bestaat niet meer. En daarbij zoals ik al heb gezegd en al vaker is genoemd, straks moet je toch over naar het Iban nummer, dus ga je sowieso 18 tekens krijgen.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat hier over een ''Mijn Betaalpas''. Dit is een Betaalpas met een eigen foto erop. De foto is een aantal keer (best wel veel) mislukt en mijn contactpersoon bij de ING (die had ik gekregen i.v.m confrontaties met de Klantenservice) heeft de Betaalpassen telkens opnieuw uit moeten geven en bij de zoveelste keer was ie wél goed.

Ik vind dat ik gewoon een Postbank nummer moet kunnen houden zonder problemen. Die zijn er wel (dus de confrontaties met de Betaalpssen historie) en waarom zou ik dan dit nummer moeten opheffen omdat hun maar mij confronteren? Daarnaast ben ik niet de enige die een Postbank nummer heeft of wilt hebben. Er zijn genoeg mensen die bij de ING blijven omdat de nummers ''uniek'' zijn. Particulier worden ze niet meer uitgegeven.
Het wordt nu wel ietsje duidelijker. In zoverre, ik heb geen betaalpas met een foto, gewoon een normale oranje.

Van je nummerverhaal snap ik niet veel. Ik heb een 'Postbank'-nummer, dat is inderdaad 7 cijfers. Maar wat is het probleem dan dat je dat perse wil? En waarom moet je dan dat andere nummer opheffen?

Verder, ik blijf niet bij de ING omdat mijn nummer zo uniek is, mijn nummer interesseert me geen fluit. Zo gauw het mogelijk is ga ik daar weg omdat ik ze niet bepaald klantvriendelijk, behulpzaam en meedenkend vindt. Integendeel.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door Emmy75 »

thweb.nl schreef:Maar het is toch niet normaal dat ik wordt geconfronteerd dat ik teveel Betaalpassen heb gehad waar ik niks aan kan doen? Volgens de Directie mogen ze mij helemaal niet mee confronteren, maar het gebeurd wél.

Dan zou het erg raar zijn als ik ''maar een nieuwe Betaalrekening moet openen''.
Waar u destijds wel degelijk iets aan hebt kunnen doen was aan de confrontaties met de klantenservice zoals u ze noemt. Die staan ook geregistreerd en ja ze zijn in dit soort gevallen een klant liever kwijt dan rijk.

Nieuwe postbanknummers worden gewoon niet meer uitgegeven en is een sterfhuisconstructie.

Bovendien vraag ik me nog steeds af wat nu zo belangrijk is aan die 2 cijfertjes verschil. We gaan toch allemaal naar een 18-cijferig nummer. Denk dat ING hier ook geen dringende redenen voor ziet.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:
Zo gauw het mogelijk is ga ik daar weg omdat ik ze niet bepaald klantvriendelijk, behulpzaam en meedenkend vindt.
Waar moeten ze over meedenken dan?
Daar heb ik in het verleden al eens iets over neergepend, heb geen zin om daar op in te gaan. Zou trouwens ook off-topic worden.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Klacht ING: ING berekent kosten voor klachtenafhandeling

Ongelezen bericht door tufima »

Ik heb ook een rekening bij de ING (voorheen Postbank in mijn geval). Dit is zo'n 7 cijferig rekeningnummer.

Ik ga binnenkort mijn rekening sluiten omdat ik deze nauwelijks meer gebruik. Het feit dat het een 7 cijferig nummer is interesseert me niks. Ik persoonlijk zie er geen meerwaarde van in.

En zoals al eerder aangegeven per 1-2-2014 verdwijnen de huidige rekeningnummers. Dus je maakt een probleem om een rekeningnummer te krijgen dat er over 1,5 jaar toch niet meer is.

Ik zou je druk maken om andere zaken.

Gesloten