LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarief baispakket ING bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
keesbroekman
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2013 08:50

Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door keesbroekman »

Dag allemaal,

In 2012 berekende de ING bank 3,75 euro per kwartaal voor het BASISPAKKET.]
In 2013 is dat tarief verhoogd naar 4,35 euro per kwartaal.

Dat is een stijging van 16 procent.

Kan dit zo maa?

Hoor graag een reactie.

Kees Broekman

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, dat kan zomaar.

keesbroekman
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2013 08:50

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door keesbroekman »

kweenie schreef:Ja, dat kan zomaar.
Bedoel je dat serieus of cynisch?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Allebei. Net als ieder ander bedrijf kan een bank in principe voor zijn diensten vragen wat ze willen. Tenzij je een langdurig contract hebt waarbij je hebt afgesproken om voor een vaste prijs een bepaald product af te nemen, zoals bijvoorbeeld als je een hypotheek hebt en daar voor 10 jaar de rente vast zet. Dan mogen ze niet tussentijds ineens je lasten gaan verhogen.

Maar bij de meeste andere diensten kunnen de tarieven van jaar tot jaar variëren. Dus ook voor het basispakket.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door tufima »

€ 2,40 per jaar ......

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bank moet klanten hierover wel informeren en de mogelijkheid geven om op te zetten. Dat is hier niet gebeurt, dus mag het niet.

2013: € 4.35 (Stijging 16%)
2011: € 3.75 (Stijging 8,7%)
2010: € 3.45 (Stijging 11%)
2009: € 3.10
Laatst gewijzigd door alfatrion op 16 jan 2013 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door tufima »

alfatrion schreef:De bank moet klanten hierover wel informeren en de mogelijkheid geven om op te zetten. Dat is hier niet gebeurt, dus mag het niet.
Niet gebeurd? Dan heb je wel onder een steen gelegen.

Er is reeds in oktober afgelopen jaar een publieke discussie over geweest in het nieuws.
Daarnaast zijn de klanten wel geinformeerd middels een schrijven.

http://nos.nl/artikel/424976-ing-verhoo ... -fors.html
Laatst gewijzigd door tufima op 16 jan 2013 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door alfatrion »

tufima schreef:Er is reeds in october afgelopen jaar een publieke discussie over geweest in het nieuws.
Naar vaste rechtspraak is dit onvoldoende. Een verklaring moet de persoon bereiken om haar werking te hebben (3:37 BW).
tufima schreef:Daarnaast zijn de klanten wel geinformeerd middels een schrijven.
Dat heeft mij niet bereikt.
vogels schreef:Bankrekening kun je natuurlijk altijd op zeggen. En wie zegt dat de bank hierover niet geïnformeerd heeft?
Het is de bank die zal moeten stellen dat de verklaring mij wel heeft bereikt, dus het is de bank die dit zal moeten bewijzen. Dat je de bankrekening kunt opzeggen is leuk en aardig maar ondertussen brengt men deze verhoging wel in rekening.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door tufima »

@ alfatrion, begin jij maar een zaak tegen ING.

Ik deel je mening niet en weet al wie er aan het kortste eind trekt.

Ps. dezelfde discussie komt elke keer als de bank zijn kosten verhoogt weer terug.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik was niet van plan hier een zaak over te beginnen. Maar lees dit eens door:
http://www.plp.nl/doc/Aan-het-juiste-ad ... lg-gericht

In de zaak die hier aangehaald wordt was de brief per gewone post én per aangetekende brief verstuurd. En ondanks dat verloor de verzender.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door gtp »

jajajajajaj het is wel € 0,60 per kwartaal ofwel 91-92 dagen ofwel € 0,00659340659 per dag ( bij 91 dagen) tjonge-tjonge-tjonge toch het faillissement is nabij en kom nu niet aanzetten met jamaar het is het principe.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door Dirkie »

tufima schreef:
alfatrion schreef:De bank moet klanten hierover wel informeren en de mogelijkheid geven om op te zetten. Dat is hier niet gebeurt, dus mag het niet.
Niet gebeurd? Dan heb je wel onder een steen gelegen.

Er is reeds in oktober afgelopen jaar een publieke discussie over geweest in het nieuws.
Daarnaast zijn de klanten wel geinformeerd middels een schrijven.

http://nos.nl/artikel/424976-ing-verhoo ... -fors.html
Even voor alle duidelijkheid. Het tarief is verhoogd, dat mag en de ING moet je dan de gelegenheid geven om op te zeggen. Dat mag je ook volgens mij. Je kunt zo naar een andere bank, waar zo ook kosten in rekening brengen, geen probleem toch.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door tufima »

alfatrion schreef:Ik was niet van plan hier een zaak over te beginnen. Maar lees dit eens door:
http://www.plp.nl/doc/Aan-het-juiste-ad ... lg-gericht

In de zaak die hier aangehaald wordt was de brief per gewone post én per aangetekende brief verstuurd. En ondanks dat verloor de verzender.
Ik ben van mening dat het arrest niet op deze casus van toepassing is.

student538

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door student538 »

Voor overzicht van alle tarieven van de banken:

www.bankenoverzicht.nl

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door Renske99 »

Ik ben niet zo'n rekenwonder, maar ik weet wel, ons loon gaat niet omhoog, de btw is verhoogt van 19 naar 21%, dus ik betaal steeds meer, zonder dat mijn loon stijgt, het wordt steeds moeilijker om de eindjes aan elkaar te breien, en ja dan is elke cent teveel.

Nu per januari, we gaan wel 30 euro per jaar meer verdienen (jahaa 30 hele euro's) de koopkracht gaat vooruit, helaas niet bij mij, want die 30 euro ben ik enkel alweer kwijt aan bv eigen risico van de zorgverzekering.
Heb ik het nog niet over alle andere dingen die in prijs omhoog gaan.

1 ding weet ik wel, vroeger waren bankdiensten gratis bij de meeste banken, ing heeft dat nog heel lang vol kunnen houden, tegenwoordig betaal je idd per kwartaal voor het je pasje/rekening, dat is bij elke bank al lang zo.
De stijging van 16% klinkt wel als belachelijk veel, maar als je het omrekent is het maar een paar cent, helaas gaat dat met alles op deze manier, hier een paar cent, daar een paar euro.

student538

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door student538 »

Overheid had toch ook beloofd dat de euro niet alles duurder zou maken? In beginsel van de overgang van gulden naar euro zag je hele vreemde bedragen in euro's staan. Nu zie je dat de prijzen toch weer zo gemaakt worden dat het 6,99 euro kost dus toch weer eindigend in de 90 getal zoals we dat ook hadden met de gulden van 5,95 e.d.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door ruud_a »

volgens mij heb ik eerder postings gezien die beginnen met dag allemaal
volgens mij ging dat over een camper

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Renske99 schreef:Ik ben niet zo'n rekenwonder, maar ik weet wel, ons loon gaat niet omhoog,
De gemiddelde CAO stijging is dit jaar bijna 2%. En dat in 1 van de grootste crisissen die we de laatste decennia hebben meegemaakt....

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door alfatrion »

GJvdZ schreef:
Renske99 schreef:Ik ben niet zo'n rekenwonder, maar ik weet wel, ons loon gaat niet omhoog,
De gemiddelde CAO stijging is dit jaar bijna 2%.
En hoe hoog is de inflatie?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tarief baispakket ING bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:
GJvdZ schreef:
Renske99 schreef:Ik ben niet zo'n rekenwonder, maar ik weet wel, ons loon gaat niet omhoog,
De gemiddelde CAO stijging is dit jaar bijna 2%.
En hoe hoog is de inflatie?
Dat maakt niet uit. Renske99 zegt dat het loon niet omhoog gaat. Ik weerleg dat alleen met de gemiddelde CAO stijging. En omdat bijna alle lonen omhoog gaan, gaan de kosten nog verder omhoog, waardoor volgend jaar alle lonen weer omhoog moeten....

Gesloten