LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN zeer klantonvriendelijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ieskorp
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2010 19:05

ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door ieskorp »

Mijn moeder van over de 80 is dermate aan het aftakelen dat ze het huis vrijwel niet meer uitkomt en ook geen bankzaken meer kan doen. Getekende AG's krijgt ze terug omdat haar handtekening niet meer lijkt. Mijn zusje is daarom gemachtigd om de bankzaken te doen. Die woont echter op Curacao, dus dat is niet altijd even handig. Daarom is er afgesproken dat ook ik zou worden gemachtigd. Kwestie van even naar de bank, wat formulieren invullen en ondertekenen en klaar, denk je dan.

Helaas, de praktijk is anders. Op internet gezocht of het mogelijk was om een afspraak te maken met iemand van filiaal de Loper te Vlaardingen. Is niet mogelijk, alleen voor het openen van een nieuwe rekening kan dat. Even bellen dan maar, helaas, nergens een telefoonnummer van het filiaal te vinden, evenmin een emailadres.

Dus met veel moeite m'n moeder meegesleept naar het filiaal. Even wachten en daarna werden we tewoord gestaan. Helaas was het niet mogelijk om binnen een uur geholpen te worden. We moesten maar een andere dag direct om 9.00 terug komen, dan waren we de eerste. Mijn vraag of het mogelijk was om een afspraak te maken werd negatief beantwoord. Helaas was dat niet mogelijk, gewoon een keer om 9.00 langs komen.

Dat het niet mogelijk is dat we direct geholpen worden kan ik begrijpen. Maar wat ik niet te tolereren vind is het feit dat het niet mogelijk is om voor dit soort zaken een afspraak te maken, niet via het internet en evenmin ter plaatse in het filiaal. Je wordt als een kleine jongen weggestuurd en een oude vrouw die haar hele leven klant geweest is, maar nu zeer beperkt is, laat men in de kou staan.

Blijkbaar zijn er nog steeds geen lessen getrokken uit het recente verleden en blijft ABN-AMRO op een klantonvriendelijke manier alleen maar gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten en het verder vullen van de toch al goed gevulde eigen zakken. Jammer, maar typerend.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door henk51 »

Helaas, de praktijk is anders. Op internet gezocht of het mogelijk was om een afspraak te maken met iemand van filiaal de Loper te Vlaardingen. Is niet mogelijk, alleen voor het openen van een nieuwe rekening kan dat. Even bellen dan maar, helaas, nergens een telefoonnummer van het filiaal te vinden, evenmin een emailadres.
ABN werkt met call centra's ook 's avonds bereikbaar en in het weekend.

Iemand machtigen voor uw betaalrekening


U wilt iemand als rekeninghouder of gemachtigde toevoegen aan uw betaalrekening. Of u wilt juist een rekeninghouder of gemachtigde verwijderen van deze rekening. U regelt dit op een bankkantoor.

Bekijk ook de informatie over machtigen staat gewoon op de website.


Hoe maakt u een afspraak op een bankkantoor?


•Bel 0900 - 00 24.
•Maak een afspraak met een van onze medewerkers.



Met wie komt u naar de afspraak?



•Rekeninghouder toevoegen of verwijderen: u komt met de rekeninghouder naar ons bankkantoor.
•Gemachtigde toevoegen: een van de rekeninghouders komt met de gemachtigde naar ons bankkantoor.
•Gemachtigde verwijderen: een van de rekeninghouders komt naar ons bankkantoor.





Wat neemt u mee naar de afspraak?



•Een geldig legitimatiebewijs.
•De passen die u van deze betaalrekening heeft.
•Wilt u een gemachtigde verwijderen? Neem dan ook de pas van deze gemachtigde mee.


Ik denk nu informatie genoeg?

gr Henk

ieskorp
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2010 19:05

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door ieskorp »

Helaas is de praktijk weerbastiger, zelfs toen we persoonlijk langs gingen kregen we als antwoord dat het maken van een afspraak niet mogelijk was! Dus op papier hebben ze het blijkbaar wel geregeld, maar in de praktijk niet.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door henk51 »

door ieskorp » 30 mei 2014 15:01

Helaas is de praktijk weerbastiger, zelfs toen we persoonlijk langs gingen kregen we als antwoord dat het maken van een afspraak niet mogelijk was! Dus op papier hebben ze het blijkbaar wel geregeld, maar in de praktijk niet.
helaas, nergens een telefoonnummer van het filiaal te vinden, evenmin een emailadres.
Dus u heeft niet eerst naar het 0900 0024 nummer gebeld wat gewoon op ABN site te vinden is? Die helpen u vriendelijk verder is mijn ervaring.
Dus gewoon even procedure volgen die ik hiervoor beschreven heb,en niet zelf maar wat gaan doen en moeder heen en weer slepen.

gr Henk

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door tenormin »


eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:Had u dit al gelezen @ieskorp? https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... geven.html
En wat is het verschil tegenover het uitstekende stappenplan van Henk? :shock:
ieskorp schreef:Helaas is de praktijk weerbastiger, zelfs toen we persoonlijk langs gingen kregen we als antwoord dat het maken van een afspraak niet mogelijk was! Dus op papier hebben ze het blijkbaar wel geregeld, maar in de praktijk niet.
Ja, ook hier geldt afspraak via telefoon maken, net zoals bij de belastingdienst, anders is er geen contact mogelijk.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door gilas »

Een ander filiaal proberen en dan even je moeder thuislaten in plaats van haar mee te slepen.
Het kan zomaar schelen,ik weet dat je hier gewoon in het filiaal een afspraak kan maken en dat dit ook gewoon telefonisch kan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door tenormin »

@gilas, ja, was het maar zo simpel. Vandaar mijn link. (Dan kan de TS dit hele verhaal eens rustig lezen en op allerlei links drukken, alvorens te bellen, want ook met bellen alleen krijg je diverse antwoorden). De bankpashouder moet lijfelijk verschijnen, hoe de lichamelijke conditie ook is. Niet alleen bij genoemde bank, maar veel banken. Prettig, zulke soepele, meedenkende en inlevende regels van dit soort instellingen.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door gilas »

tenormin schreef:@gilas, ja, was het maar zo simpel. Vandaar mijn link. (Dan kan de TS dit hele verhaal eens rustig lezen en op allerlei links drukken, alvorens te bellen, want ook met bellen alleen krijg je diverse antwoorden). De bankpashouder moet lijfelijk verschijnen, hoe de lichamelijke conditie ook is. Niet alleen bij genoemde bank, maar veel banken. Prettig, zulke soepele, meedenkende en inlevende regels van dit soort instellingen.
Ik heb het niet over het contract veranderen maar een afspraak maken omdat te doen want dat is iets wat je moet doen.(en dat is wat je bij de ABN in almere gewoon kan doen)
In sommige gevallen komt er ook een abn medewerker bij je thuis maar daarvoor moet je gewoon het nummer bellen wat al eerder is gegeven.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door henk51 »

gilas schreef:
In sommige gevallen komt er ook een abn medewerker bij je thuis maar daarvoor moet je gewoon het nummer bellen wat al eerder is gegeven.
.

Zo simpel is het maar in de praktijk willen de mensen het op hun manier doen,en ja zie resultaat.
Gewoon procedure volgen zoals deze op internet staat,dat makkelijk te vinden is als je de zoekterm op google intoetst.Ik heb het ook op die manier gevonden.

gr Henk

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:@gilas, ja, was het maar zo simpel. Vandaar mijn link. (Dan kan de TS dit hele verhaal eens rustig lezen en op allerlei links drukken, alvorens te bellen, want ook met bellen alleen krijg je diverse antwoorden). De bankpashouder moet lijfelijk verschijnen, hoe de lichamelijke conditie ook is. Niet alleen bij genoemde bank, maar veel banken. Prettig, zulke soepele, meedenkende en inlevende regels van dit soort instellingen.
Ja, het is simpel, lees nog een keer het stappenplan van henk, dan werkt het ook.
Geloof mij nu, hebben in hetzelfde bootje gezeten. :wink:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik ben het eigenlijk wel eens met TS dat ABN-Amro een klantonvriendelijke bank is geworden.

Dit vanwege het feit dat alle klantcontacten geforceerd afgehandeld worden via het nummer 0900-0024.
Normaal contact met kantoormedewerkers is bijna onmogelijk. Alles nummers en medewerkers zijn afgeschermd en verborgen achter een massief telefoonnummer.

Kies een 3 en dan een 4 en tenslotte een 7, en alle medewerkers zijn in gesprek. De verwachtte wachttijd is meer dan 10 minuten, probeer het later nog een keer.
Later, kies een 3 en een 4 en de 7, en de medewerker geeft aan dat ze een afspraak op het kantoor van uw keuze voor u inplant. Het kan echter alleen nog maar a.s. donderdagmorgen van 10.45-11.00, want de adviseur heft deze week 4 dagen training.
Wilt u daarna nog even aan de lijn blijven voor een klanttevredenheidsonderzoek dit duurt slechts 10 (door u betaalde) minuten.

Enfin, het zal wel efficienter zijn, en de medewerkers zullen wel meer productieve uren genereren, maar wat mij betreft kunnen ze dit beter terugdraaien. Dan maar iets minder dik marmer op de vloer, of niet van die kunstig geborduurde logo's op de pakken en overhemden van de medewerkers, of iets minder sponsoring, of iets minder rente op de betaalrekening, (oops dat was al eerder afgeschaft).

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Vervelend dat u niet tevreden bent over onze service. Dit is niet onze intentie. Ik kan me voorstellen dat u de machtiging graag snel geregeld wilt hebben. Vooral gezien de leeftijd van uw moeder zijn meerdere bezoeken aan het kantoor niet gewenst.

ABN AMRO Bank is bereikbaar via een algemeen telefoonnummer. Dit om de drukte op kantoren te verlichten. Wij kunnen voor u de afspraak inplannen of doorverbinden met het kantoor. Ik wil u graag meer uitleg geven over het regelen van een machtiging.

Ik wil u graag meer uitleg geven over het regelen van een machtiging:

Voor het regelen van een machtiging maken we graag een afspraak op een kantoor. U komt dan samen langs op het kantoor, om beiden te tekenen. Hiervoor neemt u beiden een geldig legitimatiebewijs mee.
Met een machtiging krijgt u toegang tot de rekening. U kunt met deze machtiging bijvoorbeeld betalingen doen of pinnen. Met deze machtiging kunt u zelf geen producten aanvragen of wijzigen. Dit kan alleen de rekeninghouder zelf. Ook hebt u de mogelijkheid om mederekeninghouder te worden op haar rekening. Houdt hiermee rekening met uw gezamenlijk vermogen en het heffingsvrije deel van uw vermogen.

Hoe kunt u ook toegang tot de rekening via Internet Bankieren krijgen?
Eerst wordt bij de rekening van uw moeder een Betaalpas aangevraagd op uw naam.
Daarna kan het contract van Internet Bankieren met uw gegevens worden uitgebreid. Op het contract van Internet Bankieren wordt u als ‘bevoegde’ toegevoegd.
U kunt dan de rekening bekijken via Internet Bankieren en u kunt ook overboekingen doen. Dit kan meteen in orde gemaakt worden op het bankkantoor.
Daarnaast kan dit ook binnen het Internet Bankieren. Uw moeder doet dit via:
‘Beheer’ > ‘Alle overige diensten op één plek’ > ‘iemand toegang geven tot uw rekeningen’

Is uw moeder lichamelijk of geestelijk niet meer in staat om de bankzaken te doen?
Dan is het verstandig om dingen te regelen. U kunt dan bijvoorbeeld bewindvoering of curatele aanvragen. Dit doet u via de rechter.

Meer informatie hierover vindt u op de site van de Rijksoverheid:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... entorschap

Hopelijk hebt u inmiddels de afspraak ingepland.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door ruud_a »

als u dat niet klantvriendelijk en behulpzaam vindt, weet ik het niet meer.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door tenormin »

ruud_a schreef:als u dat niet klantvriendelijk en behulpzaam vindt, weet ik het niet meer.
Mag ik me daar volledig bij aansluiten. De broek zakt er vanaf, ordinair gezegd. Komt er eigenlijk op neer dat, als men nog wel leeft, dus ademt, dan maar een ambulance moet nemen zodat men daar naar toe moet. Waar is de service dat de bank in uitzonderingsgevallen naar de klant toegaat. En ik weet (uiteraard van vroeger) dat zit ook zo gebeurde. Shame on the ABN-AMRO.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door gilas »

tenormin schreef:Mag ik me daar volledig bij aansluiten. De broek zakt er vanaf, ordinair gezegd. Komt er eigenlijk op neer dat, als men nog wel leeft, dus ademt, dan maar een ambulance moet nemen zodat men daar naar toe moet. Waar is de service dat de bank in uitzonderingsgevallen naar de klant toegaat. En ik weet (uiteraard van vroeger) dat zit ook zo gebeurde. Shame on the ABN-AMRO.
Ach,het zal wel per kantoor verschillen.
Vanuit het kantoor hier kwam er een medewerker naar mijn moeder in het ziekenhuis om de zaken te regelen en dat werd gewoon netjes gedaan inclusief fruitmand en bloemetje.
Zelfs toen mijn moeder overleden was hebben ze ons netjes geholpen met het afhandelen van de bankzaken en ontvingen wij een rouwkaart.
Het kan dus wel maar het is ook maar net hoe je de mensen zelf benaderd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door tenormin »

@gilas, ben dan toch 'nieuwsgierig' hoe kort het geleden is met jouw moeder. Lijkt niet relevant maar is het wel: de service van banken is danig omlaag gegaan: ik denk n.l. niet dat iemand gelijk een bankmedewerker of wie dan ook, gaat benaderen met een soort van agressief gedrag. Men heeft n.l. reële verwachtingen van service, pas als dit niet wordt gegeven kan men, soms, wat heftiger reageren.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door gilas »

tenormin schreef:@gilas, ben dan toch 'nieuwsgierig' hoe kort het geleden is met jouw moeder. Lijkt niet relevant maar is het wel: de service van banken is danig omlaag gegaan: ik denk n.l. niet dat iemand gelijk een bankmedewerker of wie dan ook, gaat benaderen met een soort van agressief gedrag. Men heeft n.l. reële verwachtingen van service, pas als dit niet wordt gegeven kan men, soms, wat heftiger reageren.
5 jaar geleden,dus dat is niet zolang geleden maar buitendat,ik heb zelf een rekening bij de ABN en als je gewoon het nummer belt wat is gegeven wordt je gewoon geholpen en kan je gewoon een afspraak maken,zelfs bij een kantoor.
Dus ik denk dat TS niet duidelijk is geweest of gewoon zaken verwacht die niet kunnen.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Wat een ondeskundig gebrabbel weer hier op dat banken forum.
Goed gedaan ABN. Het zou niet gekker moeten worden, heb je een dik vermogen komt er een verre neef die even op je rekening wil huishouden. Al lag ik met een slang in de neus, afblijven !

Groeten van B+

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ABN zeer klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op de site van ABNAMRO via 2 keer klikken:

•Bel 0900 - 00 24 (uitleg tarieven). Vanuit het buitenland: +31 10 241 17 20

Kortom gewoon bellen zou ik zeggen.
Een tip. Mocht je principieel niet willen bellen naar een 0900 nummer (ja die personen bestaan echt) doe dan net alsof je uit het buitenland belt.

Gesloten