LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstapservice ABNAMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Fam.Balk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mei 2007 10:59

Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door Fam.Balk »

Wij hebben overstapservice aangevraagd bij ABNAmro en hebben daar en bevestiging van gekregen .
Nadat de overstapservice is ingegaan wilden wij de rekening op administratief zetten dit na advies .
Wij zijn naar het plaatselijk kantoor van de bank gegaan en daar kregen wij te horen dat er geen overstapservice is, nadat ik de brief van het hoofdkantoor liet zien dat het wel degelijk is ingegaan is ons duidelijk gemaakt nee dat is niet waar .
Ook nadat ik heb aangegeven dat er al verschillende betalingen via overstap geregeld is , bleven zij maar herhalen , nee niet mogelijk.
Ook contact met het hoofdkantoor van de bank hielp niet , het antwoord, wij kunnen in deze niets voor u doen .
Het enige wat wij dus wel kunnen is de rekening opheffen , aar dat betekend wel dat er geen overstapservice meer geregeld is .

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door VCampen »

ABN Amro heeft wel een overstapservice, staat op hun website zie onderstaande link:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... index.html

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Fam.Balk,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de Overstapservice. Ik snap het raar overkomt dat er wordt verteld dat de Overstapservice niet actief zou zijn, maar u hier wel een bevestiging van heeft.

Graag zoek ik voor u uit wat er precies is gebeurd en hoe we dit voor u kunnen oplossen. Ik wil u daarom vragen om uw telefoonnummer via een privébericht te sturen. U kunt dan ook aangegeven op welke tijdstippen u het beste bereikbaar bent.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

Fam.Balk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mei 2007 10:59

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door Fam.Balk »

Beste
Mw. E. Van der Molen
Ik heb met het hoofdkantoor gebeld en die bleven maar herhalen dat er geen overstapservice was .
Ik heb uitgelegd dat ik een brief had van de afdeling overstapservice , en dat reeds enige rekeningen waren betaald via deze service, maar het antwoord was , Menneer dat is niet mogelijk u heeft géén overstapservice.
Wel is er aangeboden op het plaatselijk kantoor op de hoogte te brengen en die zou mij terug bellen maar zoals verwacht heb ik niets vernomen , want ook het plaatselijk kantoor bleef ontkennen dat het mogelijk was dat ik overstapservice had.
Ik heb dus via een niet bestaande overstapservice toch overstapservice. Inmiddels heb ik mijn rekening laten vervallen .
Het hoofdkantoor is in bezit van mijn telefoonnummer die heb ik reeds gegeven .

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Fam.Balk,

Het lijkt mij erg frustrerend om telkens te horen dat ik geen gebruik maak van de Overstapservice, terwijl ik de bevestiging hiervan in mijn hand heb. Dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn. Zoals mijn collega al aangaf, zoeken we graag voor u uit waar en hoe dit mis heeft kunnen gaan.

Via dit forum kunnen we niet achterhalen wat uw telefoonnummer is, we hebben dit echter wel nodig om samen met u uw specifieke situatie te kunnen bespreken.

Mocht u dit op prijs stellen, dan kan u via een privébericht aangeven op welk nummer u te bereiken bent en wanneer u te bereiken bent.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
M. Bouwmeester

Fam.Balk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mei 2007 10:59

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door Fam.Balk »

Vandaag 04-06-2015 ben ik gebeld door de bank en zij gaan uitzoeken wat er mis is gegaan met de overstapservice. Eindelijk hebben zij door dat de service inderdaad actief was .
Ik ben benieuwd wat zij er aan gaan doen.

Fam.Balk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mei 2007 10:59

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door Fam.Balk »

Het probleem is opgelost , er was inderdaad overstapservice actief en ze hebben ons bij het plaatselijk kantoor en het hoofdkantoor verkeerd ingelicht .
De rekening is opnieuw actief gemaakt en daarna op administratief gezet zodat alles nu goed gaat .
Ik wil de dames van webcare bedanken voor hun inzet .

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Fam. Balk,

Hartelijk dank voor uw terugkoppeling dat het probleem is opgelost. Excuses voor de miscommunicatie die heeft plaatsgevonden. Mocht u nog aanvullende vragen hebben dan horen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
F.M. Pijnenburg

bbv8
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2015 20:48

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door bbv8 »

Na jaren van de meest vreemde onnodige en vervelende ervaring van en met de ABN AMRO mee gemaakt te hebben, ben ik na 40 jaar klant geweest te zijn, in eind 2013 overgestapt naar de ING, ook ik heb gebruik gemaakt van de aangeboden overstapregeling die de ABN AMRO me toen bij het opzeggen van mijn rekening aanbood.
Na een week kreeg ik de bevestiging van de opzegging en overstap regeling waar GEHEEL ANDERE ONBEKENDE REKENINGNUMMERS OP STONDEN!!! Meteen gebeld natuurlijk en heel verbaasd waren ze dat dit had kunnen gebeuren, affijn na weer enkele dagen kreeg ik wederom de bevestiging binnen en nu klopte alles wel, alleen vanaf dat moment ging echt alles verkeerd, bijna niks ging automatisch goed en heb tig keer allerlei dingen zelf moeten oplossen. Echt één grote ramp het leek wel een vervolg op de redenen waarom ik opgestapt ben bij die organisatie waar niks goed lijkt te gaan (lichtelijk overdreven maar als ze na 20 jaar nog steeds niet weten welke mensen ze aan de telefoon denken te krijgen als ze mij bellen (en een 10tal maal door gegeven juiste telefoonnummer) en bankpasjes die na 1 x gebruiken kapot gaan (binnen 14 dagen na ontvangst) en dat ik voor de vervanging ervan zou moeten betalen en nog 100 en tig vreemde voorvallen door de ABN AMRO veroorzaakt maar ik hou t ff bij de overstapservice :)

Affijn alles ging dus bij het verlaten fout bij de ABNAMRO (bij de nieuwe bank ging ook wel iets fout maar die hebben me ruimschoots daarvoor schadeloos gesteld) en na het maken van de tig fouten van ABNAMRO kon er nog niet eens een bloemetje voor de ellende vanaf maar na opzegging van mijn bankrekening kon ik gewoon blijven inloggen; ik dacht dit zal wel normaal zijn als er misschien nog op welke manier er nog per ongeluk geld naar mijn rekening overgemaakt zou worden, dus ik stoorde met er niet aan en heb ook nog een keer de rente van het jaar ervoor zelf over mogen maken naar mijn nieuwe rekening, dus ik dacht het zal wel zo horen.
Tot dat ik echter 2 nieuwe pasjes voor mij en mijn vrouw mocht ontvangen van mijn opgezegde ABNAMRO rekening (trouwens in de tijd van voor abnamro toen het nog alleen ABN was kan ik niet echt heel veel over klagen) Dus ik maar contact opgenomen met ABNAMRO via de mail en als antwoord kreeg ik dat ik er maar over moest bellen, heb ze vriendelijk geantwoord dat zij maar moesten bellen om dit alweer door hen veroorzaakte probleem op te lossen, ik had er uiteindelijk alles aan gedaan om geen zaken meer met hen te hoeven doen. Ook had ik mijn creditcard opgezegd die ik toch zelden of nooit gebruikte en ook daar ging de ABNAMRO de fout weer in, t is er echt administratief een gigapuinhoop. Maar nu na bijna 2 jaar hoop ik dan toch uiteindelijk ook niks meer met hen te maken te hoeven hebben en ik ben echt niet de enige, mijn broer heeft de ABNAMRO ook al 10 jaar geleden verlaten na een hoop ergernis, mijn oudste dochter is ook al een jaar of 5 naar een ander gegaan en mijn moeder heeft de afgelopen jaren ook meest onmogelijk dingen meegemaakt die erg ergerlijk waren, maar die is nu al bijna 85 dus als zij nu nog moet overstappen .....

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Overstapservice ABNAMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

bbv8 schreef:Na jaren van de meest vreemde onnodige en vervelende ervaring van en met de ABN AMRO mee gemaakt te hebben, ben ik na 40 jaar klant geweest te zijn, in eind 2013 overgestapt naar de ING, ook ik heb gebruik gemaakt van de aangeboden overstapregeling die de ABN AMRO me toen bij het opzeggen van mijn rekening aanbood.
Na een week kreeg ik de bevestiging van de opzegging en overstap regeling waar GEHEEL ANDERE ONBEKENDE REKENINGNUMMERS OP STONDEN!!! Meteen gebeld natuurlijk en heel verbaasd waren ze dat dit had kunnen gebeuren, affijn na weer enkele dagen kreeg ik wederom de bevestiging binnen en nu klopte alles wel, alleen vanaf dat moment ging echt alles verkeerd, bijna niks ging automatisch goed en heb tig keer allerlei dingen zelf moeten oplossen. Echt één grote ramp het leek wel een vervolg op de redenen waarom ik opgestapt ben bij die organisatie waar niks goed lijkt te gaan (lichtelijk overdreven maar als ze na 20 jaar nog steeds niet weten welke mensen ze aan de telefoon denken te krijgen als ze mij bellen (en een 10tal maal door gegeven juiste telefoonnummer) en bankpasjes die na 1 x gebruiken kapot gaan (binnen 14 dagen na ontvangst) en dat ik voor de vervanging ervan zou moeten betalen en nog 100 en tig vreemde voorvallen door de ABN AMRO veroorzaakt maar ik hou t ff bij de overstapservice :)

Affijn alles ging dus bij het verlaten fout bij de ABNAMRO (bij de nieuwe bank ging ook wel iets fout maar die hebben me ruimschoots daarvoor schadeloos gesteld) en na het maken van de tig fouten van ABNAMRO kon er nog niet eens een bloemetje voor de ellende vanaf maar na opzegging van mijn bankrekening kon ik gewoon blijven inloggen; ik dacht dit zal wel normaal zijn als er misschien nog op welke manier er nog per ongeluk geld naar mijn rekening overgemaakt zou worden, dus ik stoorde met er niet aan en heb ook nog een keer de rente van het jaar ervoor zelf over mogen maken naar mijn nieuwe rekening, dus ik dacht het zal wel zo horen.
Tot dat ik echter 2 nieuwe pasjes voor mij en mijn vrouw mocht ontvangen van mijn opgezegde ABNAMRO rekening (trouwens in de tijd van voor abnamro toen het nog alleen ABN was kan ik niet echt heel veel over klagen) Dus ik maar contact opgenomen met ABNAMRO via de mail en als antwoord kreeg ik dat ik er maar over moest bellen, heb ze vriendelijk geantwoord dat zij maar moesten bellen om dit alweer door hen veroorzaakte probleem op te lossen, ik had er uiteindelijk alles aan gedaan om geen zaken meer met hen te hoeven doen. Ook had ik mijn creditcard opgezegd die ik toch zelden of nooit gebruikte en ook daar ging de ABNAMRO de fout weer in, t is er echt administratief een gigapuinhoop. Maar nu na bijna 2 jaar hoop ik dan toch uiteindelijk ook niks meer met hen te maken te hoeven hebben en ik ben echt niet de enige, mijn broer heeft de ABNAMRO ook al 10 jaar geleden verlaten na een hoop ergernis, mijn oudste dochter is ook al een jaar of 5 naar een ander gegaan en mijn moeder heeft de afgelopen jaren ook meest onmogelijk dingen meegemaakt die erg ergerlijk waren, maar die is nu al bijna 85 dus als zij nu nog moet overstappen .....
Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Heel vervelend dat er bij u zo veel fout is gegaan. Het is mij duidelijk dat wij steken hebben laten vallen en dat er fouten zijn gemaakt. Spijtig dat u hierdoor heeft besloten om over te stappen naar een andere bank, zeker na 40 klant te zijn geweest. Wel wil ik u bedanken voor het feit dat u al die jaren klant bij ons bent geweest.

De Overstapservice is er om de overstap naar een andere bank makkelijk en soepel te laten verlopen. Mijn excuses dat dit bij u verre van makkelijk en soepel is gegaan. Uit uw bericht is het mij niet helemaal duidelijk of alle problemen nu zijn opgelost met bijvoorbeeld uw Creditcard. Ik hoor graag van u of ik nog ergens mee van dienst kan zijn. Ook als er nog zaken spelen met betrekking tot de rekening van uw moeder dan kijk ik graag wat ik hierin kan betekenen.

Als u bepaalde zaken liever telefonisch bespreekt dan kunt u ons uw telefoonnummer sturen via een privébericht. Geef hierbij aan wanneer u bereikbaar bent en wij zullen op het gewenste moment contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare
Dhr. R. Witjes

Gesloten