LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank naar ING overschrijving.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank naar ING overschrijving.

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is al jaren zo dat er op 1 mei geen betalingsverkeer is. Volgens mij melden de meeste banken dat ook van tevoren nog even in hun app of bij de mededelingen. Maar als het meeste automatisch gaat, dan is het begrijpelijk dat je dat niet altijd opvalt.

Overigens, over het renteverlies, het kan natuurlijk ook net zo goed zijn dat je juist een dag (of een weekend) extra rente ontvangt. In plaats van misloopt. Of dat het geld een dag (of weekend) later wordt afgeschreven en je zo later rood komt te staan. Het is dus niet altijd een nadeel dat de betalingen later worden verwerkt.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank naar ING overschrijving.

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, het stond in de mededelingen, maar dan moet je er een apart menuutje voor openen. Maar aangezien de mededelingen doorgaans van het type zijn: 'wij verlagen uw spaarrente' heb ik daar verder niet naar gekeken. Tot afgelopen maandagmiddag, na de zoveelste keer controleren of alles naar behoren liep, en ik ergens anders al een 1 mei opmerking over gesloten banken tegen kwam.

Maar dat ik niet gekeken heb kan ik de banken niet verwijten.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Rabobank naar ING overschrijving.

Ongelezen bericht door CB »

Wat een drukte om niets. De banken zijn al een paar jaar verplicht om met valutadata te werken. Dat stelen van een paar dagen rente behoort al lang te het verleden. Mocht je een bank nog kunnen betrappen, dat ze de wettelijke valutadata aan hun laars lappen, dan dien je gewoon een klacht in bij de toezichthouder van de banken.

Gesloten