LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING betaalpakket

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door CB »

courier schreef: Toch wel makkelijk hoor een afschrift op papier als de bank omvalt en je je schade mag claimen bij De Nederlandse Bank op basis van de garantieregeling. Vraag maar na bij voormalige DSB-klanten hoeveel moeite die hebben moeten doen om hun dagelijkse centjes veilig te stellen.
Kijk dat is nou weer een voordeel als je bij zo'n grote bank (ING) zit. Die kunnen niet omvallen, daar zijn ze te groot voor.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door witte angora »

CB schreef:
courier schreef: Toch wel makkelijk hoor een afschrift op papier als de bank omvalt en je je schade mag claimen bij De Nederlandse Bank op basis van de garantieregeling. Vraag maar na bij voormalige DSB-klanten hoeveel moeite die hebben moeten doen om hun dagelijkse centjes veilig te stellen.
Kijk dat is nou weer een voordeel als je bij zo'n grote bank (ING) zit. Die kunnen niet omvallen, daar zijn ze te groot voor.
Klopt, dan grijpt de Staat wel in. Dat je alles boven de ton kwijt kunt raken, ach...

Maar stel dat de supercomputer van de ING volledig gekraakt wordt of dat er een grote bom op valt? Niet dat er dan nog wat te halen valt met je papieren afschrift, maar een bewijsje is dan toch wel fijn.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door jfortron »

Moneyman schreef:Je kunt die afschriften toch gewoon per gewenste periode downloaden en opslaan (en dan desgewenst nog printen)? Opslaan kan je lokaal of in de cloud doen, of mail ze naar één van je mailboxen. Al je gegevens heb je dan altijd en overal beschikbaar, en het kost je niets extra.
Hoe eenvoudig kan het zijn!

Trouwens zijn de papieren afschriften bij de ABN nog altijd gratis!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door witte angora »

MichielFRL schreef:Papieren afschriften kosten onnodig geld.
Ik snap je mening, en ik respecteer dat ook. Maar ik denk eigenlijk dat, zolang er mensen zijn voor wie een papieren afschrift belangrijk is, er geen onnodig geld wordt uitgegeven om die dingen te produceren. Voor die groep is het juist belangrijk dat banken nog steeds bereid zijn er geld in te stoppen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
MichielFRL schreef:Papieren afschriften kosten onnodig geld.
Ik snap je mening, en ik respecteer dat ook. Maar ik denk eigenlijk dat, zolang er mensen zijn voor wie een papieren afschrift belangrijk is, er geen onnodig geld wordt uitgegeven om die dingen te produceren. Voor die groep is het juist belangrijk dat banken nog steeds bereid zijn er geld in te stoppen.
Als die mensen er nog zijn, dan ben ik het met je eens dat de mogelijkheid er nog moet zijn.
De kosten daarvan hoeven echter wat mij betreft niet door alle mensen samen te worden opgebracht en moeten worden afgewikkeld op de (steeds kleiner wordende ) groep mensen die dit graag wil. Dat daardoor de kosten afschrift steeds hoger worden is dan maar zo.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door CB »

witte angora schreef:
CB schreef:
courier schreef: Toch wel makkelijk hoor een afschrift op papier als de bank omvalt en je je schade mag claimen bij De Nederlandse Bank op basis van de garantieregeling. Vraag maar na bij voormalige DSB-klanten hoeveel moeite die hebben moeten doen om hun dagelijkse centjes veilig te stellen.
Kijk dat is nou weer een voordeel als je bij zo'n grote bank (ING) zit. Die kunnen niet omvallen, daar zijn ze te groot voor.
Klopt, dan grijpt de Staat wel in. Dat je alles boven de ton kwijt kunt raken, ach...

Maar stel dat de supercomputer van de ING volledig gekraakt wordt of dat er een grote bom op valt? Niet dat er dan nog wat te halen valt met je papieren afschrift, maar een bewijsje is dan toch wel fijn.
Dat heb je wel hele erge domme pech, als dat gebeurd. Hoewel de kans daarop wel erg klein is, denk je niet?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door sjohie »

Ha, zo lees je nog es wat. We hebben de brief nog niet gekregen, maar ik heb gelijk de boel even aangepast. :D

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
MichielFRL schreef:Papieren afschriften kosten onnodig geld.
Ik snap je mening, en ik respecteer dat ook. Maar ik denk eigenlijk dat, zolang er mensen zijn voor wie een papieren afschrift belangrijk is, er geen onnodig geld wordt uitgegeven om die dingen te produceren. Voor die groep is het juist belangrijk dat banken nog steeds bereid zijn er geld in te stoppen.
Prima, maar dan wel op hun kosten. Ik zou het vreemd vinden dat ik daarvoor zou moeten betalen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jfortron schreef:
Moneyman schreef:Je kunt die afschriften toch gewoon per gewenste periode downloaden en opslaan (en dan desgewenst nog printen)? Opslaan kan je lokaal of in de cloud doen, of mail ze naar één van je mailboxen. Al je gegevens heb je dan altijd en overal beschikbaar, en het kost je niets extra.
Hoe eenvoudig kan het zijn!

Trouwens zijn de papieren afschriften bij de ABN nog altijd gratis!
Dan wordt het hoog tijd dat ze daar ook eens gaan innoveren voordat ze worden weggevaagd van de markt. Dinosaurussen overleven niet lang meer.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou het vreemd vinden als ik bij banken moet betalen voor computertechnologie waar ik toch geen gebruik van maak. Ik heb heel lang mee moeten betalen aan computers waarmee mensen konden internetbankieren, terwijl die ook nog eens in dure kantoren stonden en aangestuurd werden door duurbetaalde mensen die er meer verstand van hebben als ik, terwijl ik er zelf jarenlang niets van moest hebben.

En sommigen moeten er nog steeds niks van hebben, maar betalen dus net zo hard mee.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Ik zou het vreemd vinden als ik bij banken moet betalen voor computertechnologie waar ik toch geen gebruik van maak. Ik heb heel lang mee moeten betalen aan computers waarmee mensen konden internetbankieren, terwijl die ook nog eens in dure kantoren stonden en aangestuurd werden door duurbetaalde mensen die er meer verstand van hebben als ik, terwijl ik er zelf jarenlang niets van moest hebben.

En sommigen moeten er nog steeds niks van hebben, maar betalen dus net zo hard mee.
Iedere klant maakt gebruik van de computertechnologie. Niet iedere klant wil gebruik maken van ouderwetse, onhandige stukjes papier (hoe vind je in godsnaam iets terug als je honderden afschriften hebt???).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik ben best wel een digibeet hoor en bijna alles gaat nu digitaal.....en ook ik moe (s) t met mn tijd meegaan. Het kan niet anders nu in deze tijd.
( ook handig als je in het buitenland zit of " overwintert " :) , overal, wereldwijd kun je bij je " post " .)
En je kunt ik weet niet hoever " terugbladeren " w.b je transacties vd bank.
Heb je echt een papieren afschrift ergens voor nodig dan is het simpel te downloaden en uit te printen of ik stuur het door naar mijn gmail en print het uit.
Ik heb geen printer maar ga dan even nd bieb, of bij een buuf of vriend/ vriendin.
Alle echt belangrijke digitale " post " print ik eventueel nog wel uit en stop het dan in een ordner.
Voor diegene die echt nog papieren afschriften per post wil hebben zit er dan een prijskaartje aan vast. En dat vind ik ook niet meer dan billijk en logisch.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door jfortron »

Voor diegene die echt nog papieren afschriften per post wil hebben zit er dan een prijskaartje aan vast. En dat vind ik ook niet meer dan billijk en logisch.
Typisch in het eigen straatje denken.

Niet iedereen heeft een computer, dus deze mensen hebben alleen de mogelijkheid, voor papieren afschriften.
Of deze daarvoor gestraft moeten worden, dat ze geen gebruik maken van de digitale manier, gaat dan wel een beetje te ver.

Ouderen hebben jaren terug een rekening geopend met voorwaarden, dat ze wekelijks/maandelijks een papieren afschrift krijgen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door witte angora »

GJvdZ schreef:(hoe vind je in godsnaam iets terug als je honderden afschriften hebt???).
Gewoon bladeren, als je een datum of een datum bij benadering hebt?

Hoe vind je in godsnaam in een digitaal bestand met dezelfde inhoud van honderden afschriften datzelfde item terug?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door witte angora »

MichielFRL schreef:
witte angora schreef:Hoe vind je in godsnaam in een digitaal bestand met dezelfde inhoud van honderden afschriften datzelfde item terug?
Gebruik de zoekfunctie :wink:
Als je het als pdf hebt opgeslagen? :shock:
Dat is dan wel makkelijk ja.

Ik ga er heus allemaal wel zoveel mogelijk in mee, in mijn eigen tempo, maar hoe minder mogelijkheden hoe liever ik het heb eigenlijk, ik kan dat toch allemaal niet bij benen. En waarom zou ik ook. Het kost me meer tijd om nieuwe knopjes te leren kennen en gebruiken dan dat ik ze ooit nodig heb.

Net het wachtwoord van mijn mailadres gewijzigd, man o man wat een ellende... Geef mij dan maar gewoon een oude schoenendoos vol met brieven, wachtwoord is niet nodig, hoef je dus ook nooit te wijzigen, en ik hoef niet te onthouden in welke map alles zou kunnen zitten, gewoon alles achter elkaar in die doos, heerlijk, overzichtelijk en makkelijk.

Maar goed, daar heeft de ING geen boodschap aan. De andere banken ook niet trouwens, maar over die ging het ook niet.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

GJvdZ schreef:Als iedereen die altijd maar loopt te klagen een paar jaar geleden al was overgestapt op bijvoorbeeld ASN dan had je deze problemen niet gehad. Maar dan valt er niets meer te klagen natuurlijk.
Nee, bij ASN zijn de problemen nog erger. Daar moet je namelijk al alles via internet doen.
ING dwingt klanten nu om ook alleen digitaal te gaan en verliest daardoor zijn bestaansrecht. Bij het OranjePakket kan je namelijk geen overschrijfkaarten meer gebruiken. Wel nog papieren acceptgirokaarten, maar die gaan er uit in 2019. Nieuwe klanten mogen vanaf april 2016 alleen nog kiezen voor een OranjePakket. Hoezo KiesVrij?

Voor mij persoonlijk geen probleem, maar er zijn toch velen in Nederland, die digibeet zijn, te oud of te arm voor internet en een PC. En zo'n grote bank, die met staatssteun overeind is gebleven, mag zich best wel sociaal opstellen naar mensen, die digitaal minder mogelijkheden hebben dan wij.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom?
Als er maar één bank is, die dat nog doet, dat is toch meer dan genoeg.
Aangezien we één staats-gesteunde bank hebben, lijkt me die bank de aangewezen partij. De rest hoeft niets sociaals te doen wat mij betreft. Ze zijn een bank!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Papieren overschrijvingskaarten....??? Zijn die serieus nog te gebruiken...? :shock:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door bprosman »

Papieren overschrijvingskaarten kan bij Rabo ook nog. Mijn moeder heeft pas weer een "vers boekje" aangevraagd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ING betaalpakket

Ongelezen bericht door G7 »

bprosman schreef:Papieren overschrijvingskaarten kan bij Rabo ook nog. Mijn moeder heeft pas weer een "vers boekje" aangevraagd.
En zo hoort het ook nog !! Niet iedereen heeft een pc of beschikt over internet.

Gesloten