LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank zegt dat geld nooit gestort is

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Antera
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2017 20:16

Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door Antera »

Goede dag,

Ik wilde toch eens me verhaal bij jullie doen in de hoop dat jullie mij van een goed advies kunnen dienen of zelfs
Een stapje verder kunnen helpen omdat ik helemaal vast loop met de bank omtrent het onderstaande:

Ik heb zakelijk een rekening al jaren bij de Rabobank en daar stort ik een keer in +/- de 2 maanden mijn kasgeld via
Een storingsautomaat bij de Rabobank in Prinsenbeek. Deze keer is dit mis gegaan en is de bank niet thuis.

Ik ben op 16-2-2017 een laptop gaan kopen voor onze zoon Quinn bij Staples in Breda. Onze zoon heeft een spaarpot
Met allemaal klein geld wat hij daarvoor heeft in moeten leveren bij mij en heb ik de rest bij gelegd. Dit kleingeld zit
In een oud koffieblik en heb ik niet geteld maar weet dat er rond de 200 a 250 euro in heeft gezeten. Ik ben een deze
Dagen daarna naar de bank gegaan samen met een X-bedrag uit me kas. Helaas heb ik dit niet opgeschreven hoeveel ik
Mee had genomen omdat dit normaal gezien netjes door de automaat word geteld en verwerkt.

Dit ben ik op een dag na 15:30 uur maar voor 17:00 uur gaan brengen met mijn privé auto. Daar heb ik netjes zoals altijd
Alles gestort in de automaat en aan het eind word gevraagd of ik accoord ging met de storing waarop ik ja heb gedrukt.
Dit was als ik het goed had +/- 4500 euro. Met mijn stomme hoofd heb ik met de vraag of ik een storingsbewijs
Wilde op nee gedrukt. Daardoor geen bewijs achteraf.

Nu ben ik zo druk wegens vakantie privé omstandigheden dat ik pas 1.5 maand later erachter kom dat ik een hoop geld uit
De kas mis. Dit komt omdat ik normaal gezien bij het nakijken van alle in en uitgaven ook de stortingen tegen kom en dit dan
In me kasboekverwerk en dit wegens omstandigheden ook wat langer geduurd heeft.

Nu ik daarbij ontdek dat ik dus zon 4500 mis ben ik alles gaan terug beredenen waar dit is gebleven en kom ik al snel tot de
Ontdekking dat de storting nooit op mijn rekening verschenen is. Daarmee direct contact op gezocht met de bank die voor mij
Er toch even in gingen duiken of ze geen stortingsverschil hadden omstreeks de periode waar ik het geld gestort heb.

Hier kwame ze al zeer snel mee terug dat ze dat niet hadden en dat ze zelfs mijn rekeningen hadden bekeken en van me partner
En kids om te kijken of het geld daar niet op gestort was. Beetje vreemd zei ik al omdat ik het met mijn bankpas gestort heb en
Echt niet de rekeningnummers ken. Daarop heb ik meteen gevraagd of ze eens konden terug zien wanneer mijn pas gebruikt is.
Ze hebben tenslotte me pasnr en alles. Daarop werd direct gezegd dat dat niet mogelijk is en dat men niet kan zien wanneer een
Pas gebruikt is. Waarop ik vol verbazing roep dat me dat erg onzin lijkt omdat ze toch ook bij diefstal enz kunnen zien war de pas
Gebruikt is/word. Maar onder geen enkel beding wilde ze daar tijd in steken en was zeker niet mogelijk.

Daarna heb ik geprobeerd via mijn eigen camera beelden thuis n in de auto het precieze tijdstip terug te halen maar helaas waren
Die beelden al overschreven.

Daarom weer contact gezocht met de bank omdat ik weet dat er camera’s hangen en dat er aan de hand van die beelden duidelijk
Terug te halen moet zijn wanneer en welk tijdstip ik daar ben geweest. Sterker nog mijn privé auto is volgens mij zelfs nog zichtbaar
Geweest op die beelden omdat ik deze voor de deur heb gezet. Ook daar was geen spraken van dat dit terug gezien kon worden
Want die beelden zouden niet terug gezien kunnen worden buiten calamiteiten en dan door een speciale dienst. Ik heb behoorlijk
Lange gesprekken daarover gehad maar hoe we het ook wenden of keren dat is niet mogelijk.

Conclusie bank is simpel;

1. Je hebt geen bon dus geen bewijs van storting
2. Je kan geen datum en tijd aangevene
3. Een precies bedrag wat er gestort is

Dus mag ik naar me centen fluiten. Sterker nog dat waren alle centen zon beetje die ik nog in de zaak had zitten met daarin de
Kleine winstmarge. Ik kan dus nu amper tot niet me leveranciers betalen om de rekeningen te betalen en ben ik van ellende
Aan me spaarcenten privé begonnen om dit te kunnen laten doorlopen

Ik hoop dat jullie iets mijn mijn verhaal kunnen om ervoor te zorgen dat ik me centen terug ga krijgen. Ik ben ten einde raad op dit moment.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niet best... alles wat je fout kon doen, heb je ook fout gedaan. Je staat daardoor niet sterk. Ik zou juridische Hulp zoeken, misschien dat iets meer druk helpt. En gebruik Facebook en Twitter eens...

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Niet tevreden met de antwoorden bij Kassa uiteraard.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... gestort-is

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zombiemaster schreef:Niet tevreden met de antwoorden bij Kassa uiteraard.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... gestort-is
Niks mis met de vraag op nog een forum stellen toch?

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Moneyman schreef:Niks mis met de vraag op nog een forum stellen toch?
Helaas wordt er niet terug gereageerd door betrokkene op de antwoorden. Zou dat hier wel gebeuren? In ieder geval kan ze(?) haar vraag op Kassa nu terugvinden...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Antera schreef: Ik heb zakelijk een rekening al jaren bij de Rabobank en daar stort ik een keer in +/- de 2 maanden mijn kasgeld via
Een storingsautomaat bij de Rabobank in Prinsenbeek. Deze keer is dit mis gegaan en is de bank niet thuis.

Ik ben op 16-2-2017 een laptop gaan kopen voor onze zoon Quinn bij Staples in Breda. Onze zoon heeft een spaarpot
Met allemaal klein geld wat hij daarvoor heeft in moeten leveren bij mij en heb ik de rest bij gelegd. Dit kleingeld zit
In een oud koffieblik en heb ik niet geteld maar weet dat er rond de 200 a 250 euro in heeft gezeten. Ik ben een deze
Dagen daarna naar de bank gegaan samen met een X-bedrag uit me kas. Helaas heb ik dit niet opgeschreven hoeveel ik
Mee had genomen omdat dit normaal gezien netjes door de automaat word geteld en verwerkt.
Dus je hebt 2 stortingen gedaan, waarvan 1 privé en 1 zakelijk, zonder te weten hoeveel iedere storting was?
Antera schreef:Dit ben ik op een dag na 15:30 uur maar voor 17:00 uur gaan brengen met mijn privé auto. Daar heb ik netjes zoals altijd
Alles gestort in de automaat en aan het eind word gevraagd of ik accoord ging met de storing waarop ik ja heb gedrukt.
Dit was als ik het goed had +/- 4500 euro. Met mijn stomme hoofd heb ik met de vraag of ik een storingsbewijs
Wilde op nee gedrukt. Daardoor geen bewijs achteraf.
Huh? Maar hoe heb je je zakelijke administratie dan op orde? Dat kan toch niet?
Antera schreef:Nu ben ik zo druk wegens vakantie privé omstandigheden dat ik pas 1.5 maand later erachter kom dat ik een hoop geld uit
De kas mis. Dit komt omdat ik normaal gezien bij het nakijken van alle in en uitgaven ook de stortingen tegen kom en dit dan
In me kasboekverwerk en dit wegens omstandigheden ook wat langer geduurd heeft.
Tja, dat is echt heel erg onhandig. Je staat er zo helemaal niet sterk voor, integendeel.
Antera schreef:Nu ik daarbij ontdek dat ik dus zon 4500 mis ben ik alles gaan terug beredenen waar dit is gebleven en kom ik al snel tot de
Ontdekking dat de storting nooit op mijn rekening verschenen is. Daarmee direct contact op gezocht met de bank die voor mij
Er toch even in gingen duiken of ze geen stortingsverschil hadden omstreeks de periode waar ik het geld gestort heb.
Maar wat verwacht je zo lang na dato van de bank, als jij zonder enig bewijs aankomt?
Antera schreef:[...]Waarop ik vol verbazing roep dat me dat erg onzin lijkt omdat ze toch ook bij diefstal enz kunnen zien war de pas
Gebruikt is/word. Maar onder geen enkel beding wilde ze daar tijd in steken en was zeker niet mogelijk.
Je kunt toch inloggen met internetbankieren en zelf kijken?
Antera schreef:Daarna heb ik geprobeerd via mijn eigen camera beelden thuis n in de auto het precieze tijdstip terug te halen maar helaas waren
Die beelden al overschreven.
Tja, dat is vervelend.
Antera schreef:Daarom weer contact gezocht met de bank omdat ik weet dat er camera’s hangen en dat er aan de hand van die beelden duidelijk
Terug te halen moet zijn wanneer en welk tijdstip ik daar ben geweest. Sterker nog mijn privé auto is volgens mij zelfs nog zichtbaar
Geweest op die beelden omdat ik deze voor de deur heb gezet. Ook daar was geen spraken van dat dit terug gezien kon worden
Ja, wat bewijst dat dan überhaupt? Dat je aanwezig zou zijn geweest? Dat kost hen allemaal tijd, even er van uitgaande dat ze überhaupt beelden hebben.
Antera schreef:Want die beelden zouden niet terug gezien kunnen worden buiten calamiteiten en dan door een speciale dienst. Ik heb behoorlijk
Lange gesprekken daarover gehad maar hoe we het ook wenden of keren dat is niet mogelijk.
Natuurlijk is dat ook geen calamiteit. En nog bewijst het niets.
Antera schreef:Conclusie bank is simpel;

1. Je hebt geen bon dus geen bewijs van storting
2. Je kan geen datum en tijd aangevene
3. Een precies bedrag wat er gestort is
En dat is ook waarom jij kansloos staat in deze zaak. Het is een volledig begrijpelijke en logische conclusie van de bank.
Antera schreef:Dus mag ik naar me centen fluiten. Sterker nog dat waren alle centen zon beetje die ik nog in de zaak had zitten met daarin de
Kleine winstmarge. Ik kan dus nu amper tot niet me leveranciers betalen om de rekeningen te betalen en ben ik van ellende
Aan me spaarcenten privé begonnen om dit te kunnen laten doorlopen

Ik hoop dat jullie iets mijn mijn verhaal kunnen om ervoor te zorgen dat ik me centen terug ga krijgen. Ik ben ten einde raad op dit moment.
Nou, je maakt geen enkele kans, sorry.

Je kunt hier natuurlijk wel het een en ander van leren:
- Zorg dat je altijd bonnetjes vraagt en bewaart
- Zorg ervoor dat je je administratie op orde hebt
- Controleer regelmatig je rekeningen

stofzuigertje

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

ooit via zakelijke rekening geld bij andere bank gestort,
later bleek dat de klant voor mij dit niet afgerond had, dus maakte bank alles naar mijn over....

als je niet bon vraagt of verkeerd drukte kan het.
Deze ING automaat kan daarmee ook tussenstanden voor collecte bussen maken en totaal overmaken.....

Pas 3 jaren later kwam ik erachter dat de klant voor mij een snackbar was, mijn buren!
Helaas hadden we beide een onbekende inhoud gestort, gewoon zak legen en de machine telde wel.

U kunt daarom beter vragen of de klant na jou een verdacht hoog bedrag gestort heeft....
Maar bij eenmalige klanten word het moeilijk, vaste klanten maak je enige kans.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Hoe krijgt een serieuze ondernemer het voor elkaar om een onbekend bedrag uit z'n kas op de bank te storten en daarna nog een kloppend kasboek te hebben??? En dan ook nog geen stortingsbewijs?? En daar pas na 1,5 maand achter komen?? Nooit van kascontroles gehoord??
Ik werk niet bij een bank, maar als een klant (ondernemer) na 1,5 maand met zo'n verhaal voor mijn (en niet "me") balie zou staan, zou ik ook ernstige twijfels hebben en niet alle registers opentrekken om te kijken of de klant, zonder enige vorm van bewijs, misschien gelijk zou kunnen hebben.

v.d.Heyden

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als dit zou lukken, dan zou toch iedereen claimen een paar duizend euro te hebben gestort, terwijl ze dat niet deden. Daarmee wil ik niet zeggen dat TS de boel aan het flessen is en het verhaal niet waar is, alleen dat dan oplichting een stuk makkelijker zou zijn.

Spekkie99
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2008 19:54

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door Spekkie99 »

Hm, je hebt zelf wel alles nagelaten en meest onhandig nog geen bonnetje, papier is geduldig blijkt maar weer.
Maar bij de Rabobank moet je ook bij storten je PIN invoeren van de rekening waar het heen moet (neem aan ook een rabo rekening) en dus vind ik de weigering van de Rabobank om te kijken of dat gebeurt is op zijn minst vreemd, zeker als je vaste klant bent. Misschien aangifte doen van diefstal dat ze dan wakker worden. Ondanks dat je geen bonnetje hebt is het vreemd dat er geen enkel bedrag gestort is.

De optie dat het bij de storting na die van jou is opgeteld lijkt nog de meest waarschijnlijke omdat de bank ook geen storting "over"heeft gehouden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is de rest van de bedrijfsadministratie wel op orde?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bank zegt dat geld nooit gestort is

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Antera schreef: Daarom weer contact gezocht met de bank omdat ik weet dat er camera’s hangen en dat er aan de hand van die beelden duidelijk
Terug te halen moet zijn wanneer en welk tijdstip ik daar ben geweest. Sterker nog mijn privé auto is volgens mij zelfs nog zichtbaar
Geweest op die beelden omdat ik deze voor de deur heb gezet. Ook daar was geen spraken van dat dit terug gezien kon worden
Want die beelden zouden niet terug gezien kunnen worden buiten calamiteiten en dan door een speciale dienst. Ik heb behoorlijk
Lange gesprekken daarover gehad maar hoe we het ook wenden of keren dat is niet mogelijk.
De camera beelden mogen maximaal 4 weken bewaard worden door de bank, deze zijn dus al niet meer aanwezig los dat je als consument geen recht hebt om hier naar te kijken.

Je zou minimaal aangifte moeten doen, maar voor een aangifte moet je de datum/tijd weten waarop het "misdrijf" heeft plaats gevonden. Zoals vele hier al aangeven heb je eigenlijk alles fout gedaan wat maar kan.

Zonder dat je een datum/tijd hebt kun je alles verwachten van de bank maar het is compleet onredelijk. Al zou er een fout in de storting zijn gemaakt, zoals Stofzuigertje noemt, dan heb je zonder bewijs van storing geen enkele bewijs.

De bank heeft geen verschil in de kas storing waargenomen dus een klacht bij het KiFID verlies je ook. Het is een dure les maar als je je boekhouding niet bij houdt kun je nog wel voor grotere verrassingen komen te staan.

Gesloten