LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afab.nl

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gtp »

Tip; naast je maandelijkse rente betalingen extra bedrag storten (afhangkelijk wat je kunt missen) hierdoor wordt tevens het rente bedrag lager (niet het %).Anders DK omzetten naar PL vast maand bedrag vaste termijn (rente +aflossing ineen) Succes

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

anoniem42 schreef:wij zitten in hetzelfde schuitje in 2006 een doorlopend krediet genomen nu 3 jaar later is het geleende bedrag nog steeds hetzelfde we zitten al 3 jaar rente te betalen,wij komen hier zo nooit vanaf
Wat ik hier aan niet snap is dat je niet eerder actie hebt ondernomen. Dit had je bij het eerste saldo/betalings overzicht toch al kunnen constateren.

Als bij mij iets niet klopt dan hang ik meteen aan de telefoon, schrijf een brief of email of ik storneer een incasso, maar ik ga niet zitten wachten tot iets vanzelf goed komt, want dat gebeurt nooit.

GJ60
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:22

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door GJ60 »

Er wordt zoveel gewaarschuwd voor bedrijven als AFAB en NBG Finance...

Mensen blijf daar gewoon ver uit de buurt want je bent gewoon aan de beurt....

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gtp »

zo'n waarschuwing staat al sinds 2003 of langer geleden op de side,maar heeft niets geholpen.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door peewee »

Anoniem42,
Wat je moet doen is het volgende:
Pak alle documenten die je destijds hebt ontvangen erbij.
Pak vervolgens allereerst de credietovereenkomst. Lees die van voor naar achter door en controleer of er een clausule in is opgenomen waarin je expliciet de vrijheid/mogelijkheid werd geboden om de gekoppelder verzekeringen elders, d.w.z. bij een verzekeraar van je eigen keuze af te sluiten.
Ontbreekt zo'n clausule, dan is de kredietovereenkomst destijds niet rechtsgeldig tot stand gekomen. Deze is nietig en wel van rechtswege. Ook de gekoppelde verzekeringen zijn nietig. Dit vloeit voort uit artikel 33 lid 1 sub b juncto artikel 30 lid 1 Wet op het Consumentenkrediet.
Zelfs wanneer er wel zo'n clausule in je kredietcontract staat, maar er is door AFAB feitelijk geen vrijheid aan je geboden om de te koppelen verzekeringen elders af te sluiten is er toch sprake van nietigheid (in het laatste geval heb je wel een bewijsprobleem)
Nietigheid betekent dat alles dient te worden teruggedraaid. Je dient alle tot nu toe betaalde rentebetalingen terugbetaald te krijgen (verhoogd met de wettelijke rente daarover, te berekenen vanaf het moment van betaling door jou). Ook de betaalde koopsom of premie voor de gekoppelde verzekeringen dient door de verzekeraar aan je te worden terugbetaald. Van jouw kant dien je wel het nog openstaande deel van de lening terug te betalen, althans voor terugbetaling ter beschikking te houden (gelijk oversteken !) van de kredietverstrekker. Dit laatste kan lastig zijn als je de kredietsom hebt gebruikt om, bijvoorbeeld je keuken te verbouwen, maar hiervoor zul je een oplossing moeten bedenken.

Succes ermee !
Laatst gewijzigd door peewee op 17 nov 2009 08:06, 2 keer totaal gewijzigd.

AFAB
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 12:41
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door AFAB »

Geachte AFAB klant,

Voor vragen en/of klachten over AFAB kunt u contact opnemen via [email protected].

Alle klachten worden bekeken en afgehandeld, ook eerder afgehandelde dossiers. Wij streven ernaar om u binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging te sturen van uw vraag of klacht. Ook streven wij ernaar om u binnen vier weken een inhoudelijke reactie te geven.

Wij staan open voor gesprekken met iedereen en het uitgangspunt is dat wij elke klacht serieus nemen en in principe rechtstreeks met u oppakken.

Met vriendelijke groet,

AFAB Klantenservice

-----
AFAB, nummer 1 in lenen en hypotheken

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door peewee »

Dat AFAB ''elke klacht serieus neemt'', zoals ze aangeven, zal waarschijnlijk niet zo ver gaan dat ze de (eventuele) nietigheid van de kredietovereenkomsten voetstoots accepteren en alles gaan terugbetalen.

Ik ben benieuwd hoe zich deze Wckp-nietigheid zich de komende weken zal ontwikkelen. Naar mijn inschatting zit Afab op een glijbaan naar een faillissement.

Cornelia3
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 11:08

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Cornelia3 »

@peewee, bedankt voor de tip!
Ga nu eerst ook al mijn originele documenten bij elkaar zoeken.

Cornelia3
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 11:08

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Cornelia3 »

Wij zijn ook duidelijk niet de enige gedupeerden van de werkwijze van de AFAB. Na even Googlen kwam ik hier (http://www.lenen-nu.nl/financieel-nieuw ... rpolissen/) ook een groot aantal klachten van gedupeerden tegen

LOTC
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010 00:03

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door LOTC »

Hierbij een oproep voor gedupeerde franchisemers van Uveco/adviesplus om zich bij ons aan te sluiten. Wij zijn de criminele praktijken van AFAB in kaart aan het brengen. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via [email protected]

Simba1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2010 19:37

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Simba1963 »

Ik ben jaren klant geweest bij AFAB, diverse producten afgesloten waarover AFAB hele hoge provisie kreeg.
Bij Kassa zag ik iemand van AFAB vertellen dat ze alle contracten zouden nakijken op hoge provisies en dat klanten geld terug zouden krijgen als er producten waren afgesloten waarover hoge provisies waren opgestreken door AFAB.

Toen ik die uitzending gezien had dacht ik, ik ga ze zelf eens een mail sturen met de vraag of ze mijn dossier eens konden nakijken. Ik kreeg een mail terug dat ik binnen 2 weken bericht zou krijgen.

Na 3 weken belde ik met Afab, ik kreeg de medewerkster aan de telefoon, welke mijn dossier behandelde. Zij vertelde mij dat ze nog op 1 kopie van een contract zat te wachten, welke uit het archief moest komen en dit had tijd nodig.

Na weer 2 weken belde ik nog eens. Ik kreeg weer iemand aan de telefoon die met mijn dossier bezig was en die vertelde mij dat hij klaar was en dat zijn bevindingen bij de directie lagen ter goedkeuring. Ik vroeg hem of ik geld te goed had ? hij bevestigde dit maar hij kon mijn geen bedrag noemen maar ik kreeg zo spoedig mogelijk bericht van AFAB.

Na weer een week dacht ik, ik bel nog eens. Kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon welke het dossier erbij pakte. Er was een brief naar mij onderweg, zo melde zij mij. Maar terwijl ze die brief aan het lezen was zei ze letterlijk, ik kan er geen chocola van brouwen.

Nou dat klopte ook, want toen ik de brief kreeg en las, dacht ik, wat is dit voor onzin ? Afab stelde dat mijn klacht niet voldeed aan de procedures, en dat er alleen klachten behandeld werden welke binnen een bepaalde termijn, en dat het verhaal over alle dossiers nakijken z.g.n geen betrekking had op contracten van voor 2003.

Beetje toevallig, want al mijn contracten zijn van voor 2003. En dit terwijl die medewerker van hun (volgens mij een directielid) verklaarde dat zover terug gekeken zou worden als nodig was !

Ik ben nog steeds aan het bedenken hoe ik hiermee nu verder kan. Maar ik weet zeker dat ik een paar duizend euro te goed heb van hun als zij hun belofte na zouden komen.

Heb nog een mailtje gestuurd naar Kassa, maar nooit een reactie ontvangen. Zeker niet interessant genoeg ?

Ik heb zaken gedaan met Afab in de tijd dat Dhr Steen, nog zelf de aanvragen behandelde samen met Dhr Schouten.

Een van die twee, heeft pas geleden de voetbalclub Vitesse verkocht. Volgens mij Dhr Schouten, die voetbalclub had hij mede dankzij mij bij elkaar verdiend.

Misschien richt ik nog wel eens een site op, zoiets als stopafabnu. Ik zag dat zo'n site al bestaat maar volgens mij is dat niet voor consumenten zoals ik. Onoverzichtelijke site trouwens.

Ik hoop dat er nog eens een aantal juristen komen welke een onderzoek beginnen tegen Afab, ik meld me dan gelijk aan.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen zoals ik ?

Groetjes Simba

Simba1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2010 19:37

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Simba1963 »

marjon41 schreef:valt dat zogenaamde vliegwiel constructie daar ook onder ????
Die heb ik ook, er loopt nog steeds een rechtzaak tegen Aegon via leaseproces.

Simba1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2010 19:37

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Simba1963 »

AFAB schreef:Geachte AFAB klant,

Voor vragen en/of klachten over AFAB kunt u contact opnemen via [email protected].

Alle klachten worden bekeken en afgehandeld, ook eerder afgehandelde dossiers. Wij streven ernaar om u binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging te sturen van uw vraag of klacht. Ook streven wij ernaar om u binnen vier weken een inhoudelijke reactie te geven.

Wij staan open voor gesprekken met iedereen en het uitgangspunt is dat wij elke klacht serieus nemen en in principe rechtstreeks met u oppakken.

Met vriendelijke groet,

AFAB Klantenservice

-----
AFAB, nummer 1 in lenen en hypotheken
U moet er even bij vermelden dat klachten in behandeling genomen worden, maar dat als blijkt dat de consument een hoop geld te goed heeft van Afab, dat dan ineens de regels toegepast gaan worden, zoals dat je binnen een bepaalde termijn had moeten reageren toen je het product afsloot.

En het verhaal wat letterlijk gedaan is in een uitzeding van Kassa, dat U zover als nodig zou zijn contracten zou nakijken. Dat dit ook niet gebeurd. Althans ze worden door uw medewerkers wel nagekeken ( teminste in mijn geval ) alleen als blijkt dat u (te)veel geld moet terug betalen, dat dan ineens andere regels gelden.

Dan bent u eerlijk !

stofzuigertje

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een product neemt wat je niet volledig begreep en toch tekende niet klagen, net als DSB bank is deze gelijkwaardig maar ook de grote "Eerlijke" banken zijn niet altijd zuiver want de grote banken leverde wel de producten aan DSB en AFAB dus gaan ook niet vrijuit!

Geloof niet in sprookjes en vergelijk eens via Independer en de AFAB producten kom je dan meestal onderaan als slechtste aanbieding tegen!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door peewee »

@Simba 1963,

Kijk op de website www.koppelverkoopmetleningen.nl een je weet precies op welke wijze AFAB de wet overtrad.

Simba1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2010 19:37

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Simba1963 »

stofzuigertje schreef:Als je een product neemt wat je niet volledig begreep en toch tekende niet klagen, net als DSB bank is deze gelijkwaardig maar ook de grote "Eerlijke" banken zijn niet altijd zuiver want de grote banken leverde wel de producten aan DSB en AFAB dus gaan ook niet vrijuit!

Geloof niet in sprookjes en vergelijk eens via Independer en de AFAB producten kom je dan meestal onderaan als slechtste aanbieding tegen!
Beetje kortzichtig als je zegt "als je een product neemt wat je niet volledig begreep en toch tekende niet klagen" hoeveel mensen zijn er niet in legiolease gestapt ? en heb jij nooit een verkeerde beslissing genomen ? slimmert !

Gesloten