LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank Klachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
domuslucis
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2015 10:55

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door domuslucis »

In 2001 sloten wij een hypotheek af bij de RABO-bank.
Aan de annuïteitenhypotheek zat een levensverzekering gekoppeld: een zgn. Opmaatverzekering die was ondergebracht bij Interpolis in Tilburg, een volle dochter van RABO. Iedere maand werd premie betaald, waarover wij een zeker rentepercentage kregen.
Dit rentepercentage was gelijk aan het te betalen rentepercentage op de hypothecaire lening, die bij RABO was ondergebracht. Na afloop van de looptijd zou het gespaarde deel in de opmaatverzekering gebruikt worden om het hypothecaire deel in te lossen.
De einddatum was 1 november 2014.
Op 20 november werd door RABO alsnog 156 euro van onze rekening afgeboekt vanwege het feit dat de inlossing van de hypotheek pas op 16 november had plaatsgevonden en wij dus nog extra rente verschuldigd waren over de lening over de periode 1 november-16 november.
Over een rentevergoeding over het opmaatgedeelte van de hypotheek werd niet gesproken.
Uiteraard heb ik tegen deze gang van zaken geprotesteerd. Het excuus van de RABO-bank was dat "er nu eenmaal een bepaalde tijd zit tussen de transactie van de opbrengst van de opmaatverzekering naar het hypothecaire deel...
RABO heeft 13 jaar lang op exact dezelfde maanddatum premie en rentevergoeding van onze rekening afgeschreven. Aan het einde van de hypotheek is het op tijd verrekenen van spaardeel met leendeel dus blijkbaar niet mogelijk!! Terwijl Interpolis n.b. een volle dochteronderneming is.
RABO heeft na ons protest de rente teruggestort op onze rekening.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee??

Yusunoha
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2015 11:10

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Yusunoha »

Ik heb zojuist een account aangemaakt alleen om mij ernorme ongenoegen over de Rabobank en zijn handelswijze te uiten.

De situatie betreft mijn broer die een lening bij de Rabobank probeert te krijgen. Hij heeft een eigen bedrijf en hij wilt graag verhuizen naar een woning met meerdere schuren zodat hij zijn bedrijf bij huis heeft. Momenteel heeft hij een woning in één plaats, en zijn bedrijf in een andere plaats waarbij hij bij iemand een pand heeft gehuurd. Alleen is zijn bedrijf inmiddels zover gegroeid dat hij zich niet langer meer fatsoenlijk kan huisvesten in zijn bedrijfspand en hij heeft onlangs gezinsuitbreiding gehad.

Hij is nu dus al een aantal maanden aan het proberen om een geschikte huis te vinden met voldoende grond en schuren erbij, en na een lange tijd zoek heeft hij inmiddels iets gevonden wat in feite eigenlijk de enige fatsoenlijke optie was. Zijn eigen woning stond ook inmiddels al te koop en ze hebben na lang wachten een geïnteresseerde gevonden.

Hij was inmiddels in overleg met de bank voor een lening voor het nieuwe huis, alleen toen begonnen de problemen. Het geval is dat mijn broer zijn eigen huis met wat verlies moet verkopen, maar het huis die hij wilt kopen heeft meer waarde dan wat hij ervoor betaald. Als je de verlies met de meerwaarde vergelijkt, is de meerwaarde groten dan het verlies, dus hij gaat er eigenlijk op vooruit. Mijn vader was ook bereid om garant voor de lening te staan als het nodig was.

Maar het enige wat de bank wou zien was het verlies, maar na maanden van discussie was het tot een punt gekomen dat de rabobank bereid was om de lening te verstrekken, en mijn broer heeft door deze uitspraak alles op gang gezet, dus zowel het verkoop van zijn eigen huis en de koop van het nieuwe.

En toen ging de contactpersoon die mijn broer had bij de Rabobank met zwangerschapsverlof. De contactpersoon beloofde dat er niks zou veranderen, maar dat was verre van waar. Een nieuwe contactpersoon werd op de zaak gezet en deze contactpersoon begon weer helemaal van voor af aan.

De tijd begon te dringen omdat mijn broer een bankgarantie moest afgeven voor de koop van het huis, maar de bank beloofde dat het 98% zeker was dat mijn broer de lening zou krijgen, maar natuurlijk werd daarvan niks op papier gezet.

De datum van de bankgarantie was aangebroken maar mijn broer had nog niks van de bank gehoord, terwijl hij wel alle benodigde informatie had afgegeven. Mijn broer nam dus contact op de Rabobank die mededeelde dat het nog wel ongeveer een week van 4 tot 6 kon duren voordat ze de bankgarantie konden geven.

Hierdoor werd de datum voor bankgarantie gedwongen verschoven waardoor ook de datum van de overhandiging van de huizen werd verschoven. De enigste keren dat de Rabobank contact opneemde met mijn broer waren keren dat ze melde dat ze weer iets nieuws hadden gevonden waardoor de lening moeilijker werd met op een bepaald punt dat mijn broer tot wel €1000 extra per maand moest gaan betalen voor de lening.

Met elk excuse kwam het aan mij over dat de Rabobank mijn broer gewoon probeerde weg te pesten want de verschillende soorten excuses waarmee ze kwamen aanzetten werden absurder en absurder.

Yusunoha
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2015 11:10

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Yusunoha »

*deel 2 van het vorig bericht.

Mijn broer had al geprobeerd van bank te wisselen, maar dat had niet veel nut gehad, hij zat aan de Rabobank vast en de Rabobank was de enige optie.

Maar vandaag gebeurde het, hij had een telefoontje ontvangen van de Rabobank dat het zowel zeker was dat mijn broer de lening niet zou krijgen, een maand voor de oorspronkelijke datum van de overhandigingen van de huizen. Mijn broer heeft nu dus de optie om
* Of zo snel mogelijk een ander huis te vinden waarin hij tijdelijk met zijn vrouw en 2 weken pasgeboren baby kunnen intrekken, met de hoop dat ze het nog met de bank voor elkaar kunnen krijgen of een ander huis met grond en schuren kan vinden (wat zeer onwaarschijnlijk was aangezien dit de enige optie was die ze hadden voor huizen)
* Of de de koop en verkoop van de huizen stop te zetten en een boete moeten te betalen die tot in de tienduizenden euro's loopt.

De Rabobank weet dat mijn broer alleen bij de Rabobank een lening kan krijgen, mijn broer heeft nooit diep in het rood gestaan en betaald altijd alle rekeningen fatsoenlijk, er worden dingen beloofd aan mijn broer maar als het puntje bij paaltje komt trekken ze zich terug. Natuurlijk weten wij dat zolang er niks op papier staat er ook nog niks is afgesproken, maar dit is wel een hele streek van de Rabobank en pure machtspositie als je het mij vraagt.

Het hele erge aan dit hele gebeuren is, de makelaar van mijn broer zegt dat de Rabobank dit met al zijn klanten hetzelfde aan het doen zijn. De makelaar vind kopers voor zijn klanten en vind ook nieuwe woningen voor zijn klanten, maar zodra het op de Rabobank aankomt om een lening af te geven begint de Rabobank ineens zeer moeilijk te doen, en dat van een bank dat zich een "coöperatieve" bank noemt.
Terwijl de Rabobank met al die andere banken groot verantwoordelijke zijn voor het hele crisisgebeuren, en inmiddels voldoende geld beschikbaar hebben, maar er niet over peinzen om het geld uit te lenen.

Het ergste vind ik het natuurlijk nog voor mijn broer, die al deze maanden onzeker heeft moeten leven vanwege de lening met de Rabobank en de komst van zijn eerste kind. Gelukkig is het kind inmiddels gezond geboren, terwijl er wel wat complicaties zijn geweest, maar nu dit bericht van de Rabobank heeft ontvangen na al die moeite en tijd die hij erin heeft gestoken.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2015 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aanstootgevend woord verwijderd

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door CB »

Yusunoha schreef:Ik heb zojuist een account aangemaakt alleen om mij ernorme ongenoegen over de Rabobank en zijn handelswijze te uiten.
Moet je daarvoor de topic van een ander kapen? Kun je geen eigen topic starten?

Yusunoha
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2015 11:10

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Yusunoha »

CB schreef:
Yusunoha schreef:Ik heb zojuist een account aangemaakt alleen om mij ernorme ongenoegen over de Rabobank en zijn handelswijze te uiten.
Moet je daarvoor de topic van een ander kapen? Kun je geen eigen topic starten?
Misschien een idee om de opening bericht te lezen. de gebruiker vraagt om meer klachten over de Rabobank, en die heb ik gepost.
Willem2 schreef:Ik lees net verschillende klachten van klanten van de Rabobank. Het zijn er teveel om op te reageren. Ik werk zelf bij de Rabobank en schrik van deze reacties. Jammer dat zoveel mensen ontevreden zijn over 'mijn' bank!
Wel zie ik er veel klachten tussen staan die m.i. niet terecht zijn. Men denkt dat de bank alles maar moet pikken van klanten. En dat het betalingsverkeer gratis moet zijn terwijl het de bank zelf gigantisch veel geld kost.
Zijn er nog meer klachten? Dan wil ik daar graag op reageren!
Natuurlijk, het is een oude topic, maar het gaat nog steeds over dezelfde bank.

BjoDre
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2015 18:19

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door BjoDre »

Ik heb ook een klacht over de Rabobank.
Omdat wij bezig zijn om een huis te kopen heb ik op 10 januari dit jaar mijn laatste betaling gedaan aan mijn doorlopend krediet zodat dit gesloten kan worden en afgemeld bij het BKR in Tiel,heb altijd netjes betaald.
Nu ben ik al bijna 2 maanden aan het trachten om mijn rabobank zover te krijgen om dit krediet te sluiten en af te melden bij BKR,tot dusver is me dat nog niet gelukt.
Een lening afsluiten is schijnbaar een fluitje van een cent,maar ervan af komen is echt rampzalig,weet niet of dit bij andere banken ook het geval is,maar schijnbaar is dit bij de rabobank bijna onmogelijk,wat ik echt schandalig vind,service van niets dus.
Heb maar weer een email naar mijn vestiging gestuurd of ze het aub zo snel mogelijk in orde willen maken,maar ik heb er zo langzaam aan een hard hoofd in :x :evil:

James 415
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2015 15:49

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door James 415 »

Geld Storten bij de Rabobank.

Wij vinden het erg jammer dat we een reactie moet plaatsen over de Rabobank. Zeker 30 jaar klant bij de bank en dat gaat overal goed, helaas niet met geld storten in de buitenmuur. Wij hebben een winkel en storten geld bij de Rabobank af diverse keren per week. De retail wereld heeft het al slecht en natuurlijk is voor ons een bedrag van 1000 euro hard werken en veel geld!

Anderhalf jaar geleden kregen wij ook een mail van de bank dat ze 500 euro mistte. Nu enkele weken geleden kregen we wederom een bericht dat er te weinig geld in de storting zat. De storting zit natuurlijk vol met allerlei biljetten van 5, 10, 20 en 50 euro. In beide gevallen zat er 10 x 50 euro te weinig in de zak. Dat klopt niet. Niet de biljetten van 20 of 10 maar heel specifiek biljetten van 50 euro en het zelfde bedrag. Daar hebben wij echt onze vraagtekens bij.

De medewerker van de Rabobank doet echt weinig, hij zou het nakijken maar helaas niets. Terug bellen is zelfs een probleem en als ik uiteindelijk gebeld wordt heb ik nog steeds geen helder antwoord. Als wij zo met onze klanten omgaan blijft er weinig over en wij hebben ook de indruk dat ze dat niets uit maakt.

Het is natuurlijk geen consumenten bericht maar wij krijgen echt het gevoel om van het kastje naar het muurtje gestuurd te worden zonder een helder antwoord.

Wie ondervindt ook problemen met de stortingen en wat kunnen wij doen?

dalen100
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2015 18:18

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door dalen100 »

Ook ik ben erg geschrokken van de Rabobank na 40 jaar trouwe klant te zijn.
Ik verkocht mijn privé woning en werd een week ervoor gebeld door de Rabobank.
Zij melden even terwijl ik aan het werk was dat de woz van het zakelijk pand en de hypotheek en het doorlopende krediet niet genoeg dekking hadden en of ik maar even 90,000 euro wilde betalen, zo niet dan inbeslagname bij notaris?
Kreeg mail en daar stond in dat ik het zakelijke pand mocht laten taxeren(zij wisten dat mijn privéwoning al 5 jaar te koop stond) , heb taxatie laten doen ,kosten weer onnodig geld voor mijn bedrijf daar ze al 3 van die rapporten hadden.
Uiteindelijk hebben zij 40,000 euro in beslag genomen wat volgens mij NIET mag maar niemand geeft het antwoord daar uiteraard op!
Heb klacht ingediend en op gesprek geweest maar zij willen mij helpen en verder kom ik tot nu toe nergens.
Zij hebben mijn krediet afgenomen met het geld en afgelost op mijn zakelijke pand.
Ik heb nog nooit een achterstand gehad met rentebetalingen en hypotheek betalingen dus vreemd allemaal ?
Ik heb contact met een directeur gehad van een andere bank en die vertelde mij , DIT MAG NIET en je kan nog een schade vergoeding krijgen ook.
Wie weet heeft iemand informatie als hij dit leest, ik ga iedergeval een mail sturen om te vragen waar dit allemaal staat want geen mail verwijst naar artikelen?
Help als u ook zoiets is overkomen.
Van mij een dikke vette NUL voor de rabobank
Sander

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat weinig mensen op basis van een half verhaal zoals dit, een zinnige inhoudelijke reactie kunnen geven.

Even simpel gezegd, als je je woning verkoopt, dan moeten de leningen waarvoordie woning als onderpand diende worden afgelost. In de normale situatie betekent dat: hypotheek aflossen uit verkoopopbrengst, eventueel aangevuld met spaargeld en/of een vooraf afgesloten extra lening.

Omdat je jouw zakelijke pand er ook bij betrekt, heb ik het vermoeden dat hier meer speelt. Waarschijnlijk is in het verleden dit zakelijke pand gekocht, waarbij voor de financiering je privé woning ook (gedeeltelijk) als onderpand diende? Of speelt er iets anders? Als je woning ook als zekerheid voor andere leningen diende, dan zul je ook aan die leningen wat moeten doen. Bijvoorbeeld een nieuwe lening afsluiten waar de woning niet meer als zekerheid voor dient. En anders kan het inderdaad zo zijn dat die leningen simpelweg (volledig) worden ingetrokken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door snepke »

Ook ik heb een klacht over de Rabobank.
Niet over een hypotheek oid.
Maar over geld pinnen.

Ik betaal in een winkel altijd met pin, geen probleem.
Maar "vanmorgen voor de zoveelste keer" wilde ik wat contant geld pinnen, even naar de markt ,wat vers fruit en groente kopen.

Dus naar de Rabobank om geld te pinnen.
Pasje erin, aanwezige biljetten 200 euro.
Kan alleen maar 200 euro pinnen (3x in de week is dit zo)

Ik moet geen 200 euro biljet, dat nemen ze hier nergens aan.
Met 100 euro doen ze al moeilijk.

Volgens mij weet de Rabobank dat ook, maar waarom dan toch alleen maar 200 eurobiljetten.
Ik vind dit zo gruwelijk irritant.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan ook zijn dat het een hele drukke pin automaat is en de kleine coupures al weg zijn.
Ik betaal in een winkel altijd met pin, geen probleem.
Bij heel veel winkels kun je overigen "bijpinnen" scheelt je ook nog een loop naar de pinautomaat.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door snepke »

bprosman schreef:Kan ook zijn dat het een hele drukke pin automaat is en de kleine coupures al weg zijn.
Nee is geen drukke pin automaat.
Het is hier maar een dorp.

En die rabobank staat in het "winkelcentrum"

En het is altijd in het weekeinde (zaterdag en zondag)maandag is de pinautomaat meestal buiten werking en dinsdag zit er ook alleen maar 200 biljetten in.

Ben al weleens naar binnen gegaan om geld.
Ze hadden daar geen geld , moest maar pinnen.
Ja, maar daar zitten alleen maar 200 biljetten in.
Dan pak je die maar, dat is niet ons probleem

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door bprosman »

Daarom noemde ik ook bijpinnen in de winkel als optie.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door snepke »

Doe ik normaal ook wel.

Maar ik moest alleen maar naar de markt, hoefde niet in de winkel te zijn.

Maar goed , volgende keer, pin ik extra , dat ik contant geld heb voor het weekeinde.
Maar eigenlijk vind ik dit een belachelijke toestand.

raboervaring
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2015 19:06

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door raboervaring »

Schrijft Rabo met ons mee?
Ik krijg de indruk de Rabo PR afdeling hier reacties plaatst om klachten af te zwakken. Wat is uw indruk?

Asla
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2015 18:10

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Asla »

Ik heb ook een klacht
De rabobank stort geld op me bank correctie kosten
Wij dachten oke we hebben te veel betaald zeker
Geen brief gehad niks ,dacht zal er wel over bellen maar vergeten.
Nu hallen ze zonder brief dat geld er weer af
Kan dit allemaal zomaar ???

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door CB »

Asla schreef:Ik heb ook een klacht
De rabobank stort geld op me bank correctie kosten
Wij dachten oke we hebben te veel betaald zeker
Geen brief gehad niks ,dacht zal er wel over bellen maar vergeten.
Nu hallen ze zonder brief dat geld er weer af
Kan dit allemaal zomaar ???
Misschien is het handig, om even contact op te nemen met de Rabobank en te vragen wat ze gedaan hebben. Wellicht hebben ze een logische verklaring.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door snepke »

Als je internet bankiert ,heb je een bericht daarover gehad.
Kijk in je inbox.

KadriS
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:23

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door KadriS »

Een paar weken geleden heb ik een nieuwe hypotheek aangevraagd bij de Rabobank omdat ik mijn huis zo goed als heb verkocht.
Vorige week kreeg ik antwoord dat het niet mogelijk is omdat ze de inkomsten uit het buitenland niet meerekenen.
Nu is mijn vraag hoe kan je een inkomen niet als inkomen beschouwen en mag dat?
Heeft iemand hier ervaring mee?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door JozJan »

De bank kan zelf bepalen met welk inkomen ze wel en niet rekening wil houden. Door nieuwe wettelijke regels op gebied van hypotheken zullen banken steeds minder rekening willen houden met buitenlands inkomen. Een goede adviseur moet je kunnen vertellen of er nog banken of andere geldverstrekkers zijn die wel buitenlands inkomen accepteren.

Gesloten