LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkloosheidsverzekering via TADAS / Cardif

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
doortjedee
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2005 14:10

Werkloosheidsverzekering via TADAS / Cardif

Ongelezen bericht door doortjedee »

Ik zoek lotgenoten welke WEL recht hebben op een werkloosheids uitkering via TADAS / Cardif maar door het beroepen op wat voor voorwaarden dan ook deze NIET uitgekeerd krijgen.

wrx
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jan 2005 23:11

Re: Werkloosheidsverzekering via TADAS / Cardif

Ongelezen bericht door wrx »

Dat zullen er zat zijn,want cardiff zijn de grootste oplichters die er zijn.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Werkloosheidsverzekering via TADAS / Cardif

Ongelezen bericht door justus »

Dat Cardiff helemaal niet uitkeert is niet helemaal correct, maar ze proberen wel op alle manieren er onderuit te komen.

Wanneer is de verzekering gesloten? Had je op dat moment een vaste betrekking, dus kontrakt voor onbepaalde tijd (obt)? Voor WW bestaat een wachttijd van één jaar na afsluiten van Cardiff gemeten vanuit een vaste baan (obt).

Er moet een vast dienstverband bestaan, als je dus in de periode van afsluiten met een vaste baan (obt) na een jaar van werkkring verandert en in je krijgt een kontrakt voor één jaar en wordt in de proeftijd ontslagen, keren ze niet uit.
Ook keren ze niet uit als, zoals in het vorige voorbeeld, je door je proeftijd komt, maar je jaarkontrakt niet verlengd wordt.

Eigenlijk kun je met een Cardiff dus alleen van baan veranderen als je een vast kontrakt (obt) wordt aangeboden. Veel mensen weten dat niet en vallen dan buiten de boot. Staat echter wél in de voorwaarden.

In feite keren ze alleen uit als je vanuit een vaste baan (obt) via CWV of kantonrechter wordt ontslagen.

Justus 4all

doortjedee
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2005 14:10

Re: Werkloosheidsverzekering via TADAS / Cardif

Ongelezen bericht door doortjedee »

Cardif hanteert geen jaar... inmiddels is dat 6 maanden, volgens de algemene voorwaarden op hun site... Netjes dat de aanpassingen ook doorgevoerd worden naar hun clienten... Niet dus.

Dat ze alles uit de kast trekken om er onder uit te komen is me inmiddels wel duidelijk.
De argumenten vliegen me om de oren en door de bomen is het bos niet meer te zien...

Helaas blijk ik zoals ik op het Forum kan lezen niet de enige die benadeeld is door deze maatschappij of een zusteronderneming dan wel tussenpersoon en wat voor mij van groot belang is, is het in contact komen met lotgenoten... samen sta je vaak net even sterker...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Werkloosheidsverzekering via TADAS / Cardif

Ongelezen bericht door SJZ »

Cardiff wordt op dit forum vaak Cardief genoemd. Ze keren niet vaak uit, maar meestal lijken ze wel in hun recht te staan. Ze hebben nu eenmaal zo ongeveer de slechtse polisvoorwaarden tegen zowat de hoogste prijzen.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Werkloosheidsverzekering via TADAS / Cardif

Ongelezen bericht door justus »

Doortjedee
Cardif hanteert geen jaar... inmiddels is dat 6 maanden
SJZ
Cardiff wordt op dit forum vaak Cardief genoemd
Jullie hebben allebei gelijk, ik haalde de 6 maanden wachttijd door elkaar met de 12 maanden maximum uitkering bij WW. De rest van mijn verhaal blijft overeind. Onder de huidige omstandigheden kom je dus praktisch nooit aan een uitkering bij WW om maar niet te spreken van uitkering in geval van ziekte, want die volgt gewoon de "poortwachtersformule". Komt neer op één jaar nada en daarna knokken voor wellicht 10 tot 60 % uitkering? Nou vergeet het maar! Niet afsluiten die Cardief in de praktijk betalen ze niet uit.

Justus 4all

Gesloten