LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door kazana »

Verkoperzoveel ben jij soms de geldschieter dat je zo uit je slof schiet dat ik zeur :?:
Vind dat je best iemand mag waarschuwen met zo`n grote lening van 6x hun jaarinkomen of hoop je dat ze het niet redden en dat het huis terug komt bij jou of jou organisatie :!: :!:

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door Pientjelien »

vind ik ook...

Met een 6 jaars rente een hypotheek rond krijgen betekent dat je niet alleen op basis van dekking een tophypotheek hebt, maar praktisch gezien ook inkomenstechnisch. Het is niet onmogelijk, maar wat als over 6 jaar de rente bv 2% hoger is....hoe sta je er dan voor? verwacht je de komende jaren (forse) inkomensstijgingen? Belangrijke zaken om rekening mee te houden, niet alleen de oogkleppen op om die financiering rond te krijgen....oftewel, ook zelf je gezonde verstand gebruiken !!
:wink:

succes :D

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door edmoor »

Robert,

1 dringend advies!
Laat alles narekenen door de notaris en vraag zijn/haar mening over de gekozen constructie. Financieel adviseurs die in de weekbladen adverteren en/of zich telefonisch aanbieden zijn per definitie niet te vertrouwen.
Of dat bij jou het geval is weet ik natuurlijk niet maar ik wil het wel even gezegd hebben.

Ik spreek uit ervaring, gelukkig had ik een zeer wakkere notaris.

robert36
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:53

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door robert36 »

bedankt voor de reacties,we komen er wel uit.
ik heb inmiddels het huis gekocht op basis van voorlopig.
ze vroegen 199000 en heb hem gekocht voor 195000,nog wat van afgekregen dus.
nou ik heb ik via kadaster opgevraagd wat de woningen waard zijn en dat is dus veel meer dan ik dacht.
er zijn nog twee huizen in de buurt die te koop staan en de vraagprijs ligt rond de 220 a 230.
ik heb dus een beste deal gedaan.
de mensen wilde snel weg ivm werk en rust.
het huis ziet er goed uit vanbinnen,dus er hoeft weinig te gebeuren.
nu heb ik een jongen gevonden(hypotheek adviseur) die ik kan vertrouwen en mij de mogelijkheden bespreekt.
het voordeel is gewoon dat het huis een waarde heeft van boven de twee ton en dat is voor de bank al een voordeel.
volgende week gaan we om de tafel om t in orde te maken,en dan laat ik jullie wel weten hoe en wat.groetjes.

robert36
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:53

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door robert36 »

@pientjelien,mijn inkomen is het laatste jaar in stijgende lijn en gaat zeker nog meer stijgen.
ik ben nu al bijna twee jaar freelancer en het gaat erug goed.
dus als na 6 jaar de rente met 2 procent stijgt heb ik daar geen probleen mee.groetjes.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door Pientjelien »

da's goed om te lezen Robert. :D

En fijn als een notaris iemand wijst op een dergelijke constructie, maar dan is het ook wel 2 voor 12 hoor.

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Als na 6 jaar de rente hoger is, doe je gewoon variabel. Sowieso is de variabel rente de laatste jaren het goedkoopst gebleken.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Sorry verkoperzoveel, op zich kan jouw opmerking technisch gezien wel, maar het getuigt niet van vakkennis. Wat nou als de variabele rente over een paar jaar ook ruim boven de 4% ligt en nog steeds stijgende?
Lijkt mij dat er nog steeds een probleem ligt. Variabele rente is inderdaad historisch gezien het goedkoopste, maar niet voor iedereen geschikt, zeker niet bij financiering van 6x het inkomen.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door kazana »

Tuurlijk heeft de bank daar voordeel bij als je het NIET meer kunt betalen hebben hun het terug.
Wil niet zwart praten maar hou voor ogen dat 30 jaar heeeeeeel lang is en laat je GOED/EERLIJK voorlichten.
In deze tijd is NIEMAND zeker van loonstijging ook een free-lancer niet `t zou toch vervelend zijn als je over zeg 10jaar je huis zou MOETEN verkopen. Doordat je niet een notaris heb ingeschakeld die een EERLIJK advies heeft gegeven.
Vind persoonlijk dat je wel snel een voorlopig heb gedaan (bestaat trouwens niet he)
Maar als je het toch besluit GEFELICITEERD hoor

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door kazana »

en toen bleef het stil :shock:

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door berna »

Ja, op een bepaald moment is alles gezegd, en volgens mij was dat allang aangebroken, want men viel in herhaling. Wel een leuke discussie trouwens.

robert36
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:53

Re: hypotheek ondanks lening van 10000 euro.

Ongelezen bericht door robert36 »

ja,het was eigenlijk wel klaar die discussie.
maar ik heb uiteindelijk mijn ouders in moeten schakelen voor het garant staan van 15000 euro.
alles ligt nu bij de bank en volgens mijn hypotheek adviseur gaat het wel lukken.
het is nu al een week verder,dus hoop deze week nog wat van ze te horen.
de groeten.

Gesloten