LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dsb

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

dsb

Ongelezen bericht door nuhely70 »

Hoi miles79
Waarom we dat niet nagelezen hebben? simpel wij hebben er geen verstand van en je verwacht dat het allemaal eerlijk gaat (niet dus)
waar heb ik anders een adviseur voor??

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: dsb

Ongelezen bericht door Bailey »

Waarom voor ieder berichtje een nieuw topic openen?

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: dsb

Ongelezen bericht door nuhely70 »

wat maakt dat uit? volgens mij heb je niets beter te doen

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: dsb

Ongelezen bericht door Harderwijk »

nou, het leest nogal vervelend als je voor elk antwoord dat je hebt of elke reactie een apart onderwerp kiest.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: dsb

Ongelezen bericht door Bailey »

Inderdaad, het leest lastig en het vervuilt de boel!! En waarom meteen zo agressief over dat ik niets anders te doen heb? Dat slaat nergens op natuurlijk.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: dsb

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: dsb

Ongelezen bericht door Laurent »

DSB, hoe bestaat het dat de Scheringa club nog klanten trekt, iedereen wet dat je er geknipt en geschoren wordt.


Postbank en Rabobank zijn de grootste hypotheek verstrekkers , ook op gebied van leningen.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: dsb

Ongelezen bericht door Harderwijk »

doe der maar een slotje op

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: dsb

Ongelezen bericht door SJZ »

Postbank en Rabobank zijn de grootste hypotheek verstrekkers , ook op gebied van leningen.
Maar zijn zij ook de beste?

Zijn zij ook de voordeligste?

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: dsb

Ongelezen bericht door Lau10 »

Is de DSB bank met al zijn vertakkingen de beste ??, lijkt me van niet.

Zien jullie Dhr Scheringa voor goede doelen doneren of mensen uit de financiele nood helpen ??> lijkt me eveneens van niet.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: dsb

Ongelezen bericht door SJZ »

Zien jullie Dhr Scheringa voor goede doelen doneren of mensen uit de financiele nood helpen ??>
Jazeker, Dirk Scherminga besteed zijn eigen geld aan het opzetten van een mooi museum, het Frisia Museum in Spanbroek. Toegegeven, je moet er toegang voor betalen, maar hij stopt er ook veel eigen geld in.

Bij welke bank zie jij wel de topman geld geven aan goede doelen?

Pegassus
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2005 02:00

Re: dsb

Ongelezen bericht door Pegassus »

een museum....noem jij dat een goed doel?????

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: dsb

Ongelezen bericht door Lau10 »

Wanneer verkoopt hij het museum weer met winst ?.Treurig dat met woekerwinst die Heer zaken doet.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: dsb

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

schuldenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2006 18:30

Re: dsb

Ongelezen bericht door schuldenaar »

Ik ben het in principe eens met miles.
Het probleem is dat de meeste mensen vertrouwen op hun tussenpersoon.
Denk eraan dat een tussenpersoon ook geld wil verdienen, en als je een lage rente wilt voor je DK, tja dan moet dat ergens gecompenseerd worden.
En dat wordt meestal gedaan door een verzekering of toen der tijd een effectenlease.
Daar krijgt het tussenpersoon en de bank een leuke provisie voor.
Dus ze hebben al geld aan je verdient ondanks de rente, dus vandaar dat ie laag kan zijn.
Mijn advies is, teken niet te snel, lees eerst de contracten door, en hou in je achterhoofd dat je altijd in de eerste week schriftelijk kan opzeggen.
Ik zou niet de overwaarde van je huis erop zetten.
Als je dat allemaal niet wilt ga dan naar FBTO ofzo, dat is gewoon lenen en aflossen met een rente van rond de 7%.
Alle constucties van snel aflossen enzo zijn wel leuk maar vaak nog leuker voor deigene die ze aanbieden.
Nauurlijk is er iets als de zorgplicht, maar er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de lener zelf.
Het grote probleem wat ik vind is de manier waarop eenn tussenpersoon vaak te werk gaat.
Ze komen langs met alles voorbereid, je hoeft alleen maar te tekenen.
Laat zo iemand alles even achterlaten, kijk er een week naar, kijk even op de forums en neem dan je beslissing.
Dan kan je ook het risico inschatten wat je neemt.
Financieringsmaatschappijen moeten ook geld verdienen, het zijn niet je vrienden, maar zakenpartners.
En hoe leuk ze het ook vertellen, hou het zakelijk en zet niet al je bezittingen in.
Je kan niet alle verantwoordelijkheid bij een bank leggen, je hebt zelf ook een verantwoording.
Goed kijken wat er in de voorwaarden staat, deze begrijpen, en niet tekenen als iets je niet duidelijk is.
Dat wordt naar mijn mening te veel gedaan.
Ik heb zelf ook het nodige gehad, en heb alles nu wel leuk weggezet, maar zal nog ettelijke jaren moeten betalen.
Maar wel gewoon met aflossing en rente, snelle aflossing bestaat alleen als je de loterij wint.
En beleggen, ik doe het zelf ook, maar doe het alleen met je eigen geld, en met wat je kan missen.
Leaseconstructies gaan mank op het hefboomeffect.
En het hefboomeffect is iets als gemiddelde snelheid, als de snelheid daalt duurt het heel lang om weer op snelheid te komen.
En constucties als dit werken met gemiddelde waarden waarbij je geen dividend krijgt uitgekeerd.
Dus de bank verdient aan je dividend, hmm en je betaald ook nog rente.
Dus als je een DK wilt, ik kan FBTO aanraden met een paart tientallen procenten meer kan je ook een overlijdensrisico erbij nemen, heel duidelijk uitgelegd.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: dsb

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: dsb

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zolang er nog mensen zijn in dit land, die de mooie bedragen uitbetaald kunnen krijgen, waarop ze gefocust waren, zonder de voorwaarden goed door te nemen. Zolang zullen deze mensen blijven klagen dat de DSB en dochters niet eerlijk waren. Zolang zal het vermogen van de Heer Scheringa alleen maar toenemen. Gelijk heeft hij.

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: dsb

Ongelezen bericht door burning inside »

Mensen denk goed na voordat jullie in zee gaan met deze ''bank'' :evil:
Lees de diverse forems er op na :wink:

esjo
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 mar 2006 16:03

Re: dsb

Ongelezen bericht door esjo »

Miles 79 schreef: De constructies waren risicovol. Iedereen met gezond verstand had dat kunnen weten en had moeten nemen dat geen enkele winst gegarandeerd kon worden. Het is en blijft speculeren. Ik ben heus van mening dat gedupeerden steun moeten krijgen dus de talloze zaken van onder andere Stichting Leaseproces juich ik toe. Maar ook al ben je gedupeerde, blij één ding voor ogen houden; was de markt niet ingestort door oorzaken waar Sheringa, Dexia of wie vanuit het bankwezen dan ook iets aan kon doen, zaten alle speculanten nu op rozen met hun geld en was iedereen juichend geweest over de prachtige constructie dat je met weinig geld zulke rendementen kon halen. Iets wat met puur eigen inleg niet haalbaar was

Klopt wat je daar schrijft. Daarom heeft de rechtbank ook bepaald dat je niet volledig je inleg/schade terug krijgt maar een percentage daarvan.

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: dsb

Ongelezen bericht door burning inside »

Leenreclames op TV snel verbieden


12-01-2007 • SP Tweede-Kamerlid Ewout Irrgang wil dat de wens van de Tweede Kamer om TV-reclames voor persoonlijke leningen te verbieden wordt uitgevoerd. Dit zegt hij in reactie op uitkomsten van de flitsevaluatie van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) waaruit blijkt dat tweederde van reclames niet voldoet aan de huidige regels.

Zalm zegde de flitsevaluatie bij de algemene financiële beschouwingen toe aan SP-Kamerlid Irrgang. Kort daarna heeft de Tweede Kamer de motie Vietsch (CDA) aangenomen waarin wordt gevraagd om een verbod op reclames voor persoonlijke leningen op tv. Zalm wil nu eerst een "brede evaluatie" afwachten en stelt dat Europese verdragen en de vrijheid van meningsuiting zich mogelijk tegen een verbod verzetten.

Irrgang: "Zalm moet zich niet verschuilen achter de vrijheid van meningsuiting. We hebben reclame voor tabak ook verboden omdat we niet langer wilden dat daar reclame voor werd gemaakt. Deze leenreclames verspreiden het idee dat als je geen geld hebt voor een nieuwe auto of keuken je maar een lening moet afsluiten. Mede daardoor is de afgelopen vijf jaar het aantal mensen met schuldproblemen bijna verdubbeld. De wens van de Tweede Kamer om deze reclames te verbieden moet daarom nu snel worden uitgevoerd." Daarnaast wil Irrgang dat er scherp op de bestaande regels wordt toegezien in plaats van dat bedrijven slechts worden aangesproken bij overtreding.



http://www.sp.nl/nieuwsberichten/4371/0 ... ieden.html

Gesloten