LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] primeline en anwb visa oversluiten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jantine44
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2006 08:49

primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door jantine44 »

Heeft iemand ervaring met lenen bij het Kruidvat? :?:
Wij hebben 2 leningen (5500) lopen bij primeline en anwb visa en willen deze oversluiten.Het rentepercentage is nogal hoog,waardoor je eeuwen bezig bent met aflossen. Het kruidvat schijnt momenteel een actie te hebben van 5,5% effectieve rente op jaarbasis(t/m 5 december).
Wij overwegen namelijk van deze actie gebruik te maken.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door wallybally »

Is er niet wat mogelijk met een hypotheek?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door roro25 »

lenen bij een drogisterijketen. Ik dacht dat we daar banken e.d. voor hebben. Kruidvat brengt de leningen onder bij Royal bank o f Scotland. RBS is nog neit echt bekend in NL en dus proberen ze het met stuntrentes. Maar variabel. Dus na een half jaar kan je best 10 % gaan betalen.
Ik zou gewoon naar een bank stappen en vragen of zij nog een gunstig tarief hebben.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door Dutchie »

Kruidvat.nl:

"Géén tussentijdse rentewijzigingen, geen onaangename verrassingen"

Dus niks variabels aan die aktierente van 5,5%.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door Byob »

Maar dan moet je wel een persoonlijke lening nemen denk ik,

een doorlopend krediet zal de rente denk ik niet van vast staan...

brood
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:22

Re: primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door brood »

Ja het gaar hier dan over een persoonlijke lening en dat dan de rente tussentijds niet wijzigt da tis dan niet zo spannend, dat is nl. het kenmerk van een PL. Betekent dus wel dat je niet tussentijds kan opnemen. Die 5,5% van het Kruidvat is zeker een concurrerend tarief, maar ook weer niet heel spectaculair hoor....op http://www.independer.nl kan je snel vergelijken wie er goedkoper zijn. In ons geval was dat finansbank met 5,3% inclusief een overlijdensverzekering.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door Dutchie »

5,3 is niet altijd van toepassing:

"Tijdens de kredietbeoordeling wordt gekeken naar uw persoonlijke situatie zoals inkomen, dienstverband, woonsituatie en BKR-verleden. Afhankelijk van uw klantprofiel kan het aangeboden rentepercentage veranderen. In dit geval zal de Bank u een passend aanbod doen"

Finansbank heeft dus schijnbaar criteria aangelegd waardoor de rente tussen 5,3 en 10,95% kan liggen.
Mag jij zeggen hoeveel mensen er voor die 5,3% in aanmerking gaan komen.

brood
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:22

Re: primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door brood »

Hallo Dutchy,
Ja inderdaad die 5,3 % is op basis van eigen woning, vast dienstverband en geen negatieve BKR.
Op de site van Kruidvat en die van RBS kon ik geen algemene voorwaarden vinden -die kon je per post aanvragen :shock: maar de rente is VANAF 5,5% dus zal ook wel van dergelijke voorwaarden afhankelijk zijn.

Maar ik maak geen reclame voor Finans of welke bank dan ook hoor. Mijn punt was gewoon: Orienteer je goed, omdat die 5,5 % wel concurrerend is maar niet per definitie het goedkoopste aanbod is.

paienne
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:59

Re: primeline en anwb visa oversluiten

Ongelezen bericht door paienne »

Hallo mensen, lees aub mijn verhaal hieronder.
Wees voorzichtig met lenen bij lenen.nl frisia DSB etc!
Lees en huiver!

--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag weer een leuke offerte gehad.
Aanvraag lening 26000 euro, aanbieding volgens lenen.nl:
rente 5.2 % aflossing per maand 260 Euro!
Worden doorgestuurd naar..... DSB in Echt hoeven alleen nog papieren te tekenen
Uitkomst:
Lening rente 6.7 % kredietlimiet 34900 euro. maandlast 349 euro.
Ze vragen dus zonder blikken of blozen doodleuk 8900 euro voor de overlijdensrisico, die wordt meegenomen in de lening!!
Denk na dus je betaalt in feite 8900 euro voor de overlijdensrisico die zit t in je lening erbij en dan mag je nog eens 12 jaar 6.7 % over die meer opgenomen lening gaan betalen. Daartoe voelden ze zich verplicht ivm de zorgplicht die iedere financiele instelling sinds kort heeft.
Dit grapje zou gaan kosten:
12 jaar rente van 6.7 % (over 8900 euro) = 7155.60 euro + 8900 Euro.
Dit is TOTAAL 16055.60 EURO !!!!!
Dit is pure oplichterij eenzelfde overlijdens risicoverzekering (10 jaar)met dezelfde voorwaarden kost 20, 16 euro per maand bij een andere verzekeringsmaatschappij. Kosten totaal zijn daar 2419 Euro.
VERSCHIL MET DSB 13636 EURO.Als je opgelicht en arm wil worden: GA VOORAL IN ZEE MET DSB!!!
Graag zou ik eens deze praktijken aan RADAR willen voorleggen want als ik zo naar dit forum kijkt worden heel veel mensen opgelicht door deze sociale meevoelende en verzorgende bank!!
Paienne.

Gesloten