LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarievenverhoging Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Chrissy
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 20:32

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Chrissy »

Wij zijn weer terug naar de rabobank. Sinds de postbank de kleinere postkantoren ging sluiten moesten we steeds naar de stad. Een voordeel van de Rabobank vinden wij dat er nog steeds kantoren in kleinere plaatsen zijn. Ook niet onbelangrijk voor oudere mensen die niet meer makkelijk overal komen en niet alles telefonisch kunnen regelen. Dat is namelijk een nadeel van de banken waar je nog weinig of geen kosten betaald en misschien een iets hogere rente betalen. Ik zie de kantoren in de kleinere plaatsen en dorpen zoals waar wij wonen nog steeds als service. natuurlijk zou het prettig zijn als de kosten niet zo hard stijgen want alles bij elkaar belastingen etc stijgen de kosten harder als de meeste salarissen en aow etc. maar dat is een ander verhaal

RavenSpeaks
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2007 20:05

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door RavenSpeaks »

Ik vind het vreselijk dat ze dat doen, kreeg gisteren de brief, soms denk ik wel eens, heb ik ze wel nodig?? Als ik mijn rekening nou eens opzeg, en dan een andere manier zoek om alles te betalen? Aumatische incasso doe ik ook niet aan mee.
Alles wordt zo duur en de lonen woren daarop nie taangepast, dus heb je altijd vreselijk weinig te besteden, willen ze ons 'klein' houden??

RavenSpeaks

BlackStone
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 aug 2006 21:19

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door BlackStone »

Alle banken gaan met hun tarieven omhoog per 1 januari 2008. Bij de DSB bank is de rente nu 3,8% op een internetrekening en zonder poespas direct opvraagbaar en de pasjes zijn daar gratis. Een totaalpakket kan inderdaad goedkoper zijn vooral als je moet pinnen buiten Europa (bijv. bij de Postbank). Alleen proberen ze nog steeds hun chipkaart te slijten waar totaal geen behoefte aan is. Hier in Rotterdam loopt er nu een proef met betalen met je mobiele telefoon en dat schijnt een enorm succes te zijn, even afwachten dus.

rhijncg
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:03

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door rhijncg »

Ja, de kosten die de gevestigde banken in rekening brengen zijn inderdaad hoog, zeker als je alleen maar internet bankiert en geld pint.
Het kan ook anders: Ga over op de Argentabank en neem daar een betaalrekening. Gratis pasje, gratis internetbankieren en op hun internet spaarrekening krijg je ook nog een fatsoenlijke rente van 4% op elke euro die je spaart, dus zonder dat vreemde bonus systeem zoals de RABO hanteert.
Zo kan het ook zou ik zeggen!

f.devoigt
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2004 20:37

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door f.devoigt »

Wat vragen de andere banken voor hun europas / eurorekening ???? Het is niet echt kien van de de rabobank om de kosten te verhogen. zeker niet in deze mate . maar vergelijk deze kosten tegen vergelijkbare aanbiedingen. Dan kunnen wij als klant vergelijken. Daar is Radar toch voor in het leven geroepen ??? :idea:

xtraxx2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2007 17:57

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door xtraxx2000 »

Beste iedereen,

Het is echt schandalig hoe men allemaal oordeelt op basis van de verhoging van slechts 1 product.

De prijsstijgingen kloppen, maar zijn het nou zulke excessieve bedragen? Ga eens naar een willekeurige supermarkt (waar je vaker komt dan bij een bank) en reken dan eens uit wat je daar meer betaalt per week!

En uit ervaring weet ik dat de kosten voor het aanhouden van een rekening vele malen hoger zijn dan de kosten die wij als consumenten betalen. Dus winstgevend is het betalingsverkeer in NL nog zeer zeker niet.

En over het argument van de prijsstijging voor "secundaire" betaalrekeningen of pakketten zoals die geschetst worden zijn inderdaad procentueel hoog. Maar niemand verplicht je om een dergelijke rekening te nemen. Ga eens goed kijken hoe andere banken het doen (bijv. postbank, waar je voor elke pas die je aanvraagt, ook al is die 2 dagen oud, gewoon kosten betaalt). En daarbij zijn er zeker andere banken die goedkoper zijn, maar dat is toch gelijk aan de marktwerking.

Het gaat er om of je het product dat je kiest voldoet aan jouw verwachtingen en of je de prijs die je daarvoor betaalt goed vindt.
Wil je service? Dan kies je voor de Rabobank (meeste aantal kantoren in NL, meeste aantal geldautomaten, meeste maatschappelijke betrokkenheid van alle banken, de bank die je, als klant, het beste kent).

Dus bedenk goed wat de kostenstijging voor jou inhoudt en oordeel dan pas. Want het kan toch niet zo zijn dat je voor 4 euro op jaarbasis (!!!) je van bank gaat switchen?

Oh ja, voor alle critici... Ik ben medewerker van de Oranje-Blauwe bank

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Consumentt »

Tsjongejongejonge: de Rabo fans (waarom ???) tegen de niet-fans.

Tel mij maar mee bij de niet-fans
De AAA status van de Rabo is bij mij grandioos door het ijs gezakt met de OpMaat Hypotheek affaire. Dezelfde praktijken als al die ander banken die met listige onbegrijpbare producten klanten ongemerkt geld uit de zak kloppen.

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door alkamare »

Als je meent gedupeerd te zijn met je Hypotheek, zou het best wel eens kunnen zijn dat je destijds gekozen hebt voor een behoorlijk percentage beleggingsprodukten. Dat levert immers veel op (als het tenminste goed gaat op de beurs). Daar zijn vele voorbeelden van geweest. Gaat het echter niet goed, dan kun je er vergif op innemen dat de aasgieren beginnen te brullen.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Postbank €10,95 per jaar voor een basispas en voldoet prima.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door roerganger »

Sorry, maar als Belg in Hulst wonen is niet gemakkelijk
Als Nederlander in Hulst wonen wel dan? Man man, wat een gat daarzo.
Postbank €10,95 per jaar voor een basispas en voldoet prima.
Tot je pas halverwege versleten is, dan piep je wel anders. Geen geld meer op kunnen nemen, niet meer kunnen pinnen, en nog extra moeten betalen voor de nieuwe pas.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Postbank €10,95 per jaar voor een basispas en voldoet prima.

Per 1 januari 2008 € 12,50

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Mijn pas is nog nooit versleten geraakt, die van mijn man zat op het laatst een scheurtje in maar deed het nog steeds. Misschien omdat hij hem altijd in zijn achterzak draagt en erop zit? En als je het leuk vind en het ervoor over hebt, kan je ook nog je eigen foto aan laten brengen. Mijn man heeft dat gedaan dmv een aanbieding aan het einde van de levensduur van de pas, was 5 euro als aanbieding ipv 10 euro. Dus voor 1x betaalde hij €15,95 in het jaar.

En de Rabobank €21 per jaar.

Wipneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:58

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Wipneus »

Ik vind het belachelijk dat de prijzen elk jaar maar blijven stijgen.
Eerst sluiten ze een hoop kantoren ivm met kosten besparing en mensen worden ontslagen. Dan komen ze met het verhaal dat het goedkoper is als mensen internet bankieren. Dit is namelijk een kostenbesparing werd ons nog verteld en wat gebeurd er, alles wordt duurder. Ik heb nog steeds dezelfde services maar moet alleen steeds meer betalen.

Cyrill Zeguers
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Cyrill Zeguers »

:D Ja laat de directie maar profiteren van jullie , elk jaar wordt er twee miljard door de banken (iedere bank met filialen) verdiend en jullie zuinige hollanders geven hun ook nog vier , vijf of zes euro per drie maanden. En voor wat???? Die zogenaamde service laat me niet lachen en bedrieg je zelf toch niet zo. Deze LEGALE MAFIA bazen hebben nederland in hun greep , maar dat begrijpt de gewone burger toch niet. De romeinen zeiden al ''houd het volk stil met brood en spelen'' nou daar pas ik voor. Ben 40 jaar bij de ABN-AMRO geweest maar zit nu al twee jaar bij Argenta !!!!!!! en tevreden??? Jep ik ben zeer tevreden!!!! Wie geeft zoveel service ????? of rente ???? of een fatsoenlijk antwoord ???? GEEN RABO POSTBANK ING SNS ABN-AMRO die dit doen. Bij een probleem ben ik sneller bij en door mijn tussen persoon geholpen dan bij welke bank ook. SLAAP VERDER NEDERLAND. :cry:

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Consumentt »

Tot je pas halverwege versleten is, dan piep je wel anders. Geen geld meer op kunnen nemen, niet meer kunnen pinnen, en nog extra moeten betalen voor de nieuwe pas.
Waarom maar 1x per 5 jaar een nieuwe pas?
Dat is gewoon VEEL te lang als je de pas dagelijks gebruikt.
Een redelijke gebruikstermijn is die van een creditcard. Die wordt tenminste om de 2 jaar vernieuwd.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door roerganger »

Waarom maar 1x per 5 jaar een nieuwe pas?
Tsjonge jonge, weet jij wel wat het allemaal wel niet kost aan plastic om een nieuwe pas te maken en aan portokosten om dat ding te verzenden.

De banken moeten bezuinigen, weet je, om de aandeelhouders wat meer winst te kunnen geven, en daardoor de beurswaarde van het bedrijf wat hoger te kunnen zetten, hetgeen de directie een fiks hoger inkomen geeft door middel van bonussen en wat dies meer zij.

Snappelevoe? :wink:

Het verbaast me dat je dat ding niet eenmalig voor levenslang krijgt en bij onverhoopte eerdere slijtage nog vele malen meer moet betalen...

feestbeest43
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2007 19:09

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door feestbeest43 »

De verhoging van de kosten zijn normaal. Alles wordt duurder, dus waarom deze kosten ook niet?.
Men koopt toch ook geen groente minder als dat iets omhoog gaat in prijs.
Trouwens in Italie betaal je meer als 175 euro voor het aanhouden van een betaalrekening, dus we moeten niet zo zeuren in Nederland.

een trouwe klant van 1 van de banken.

(Het maakt helemaal niet uit waar je bankiert, als de service maar goed is!)

opgelucht!
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 nov 2007 11:21

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door opgelucht! »

Beste Jan1: ik citeer:

"Het beleidt is erop gericht dat de rekeninghouders overstappen naar het totaalpakket, een beetje duurder, maar ook meer service. Ik ben hier dik tevreden over, zoals gezegd, alles wordt duurder, NOU EN. Wij krijgen toch ook meer."

Dat is nou juist het probleem: we slikken hier in Nederland alles voor zoete koek! Ach ja, door de euro wordt alles ruim twee keer zo duur, wat maakt het uit? Ach, in de guldenstijd werd voor een nieuwe CD gewoon 45-50 gulden gevraagd, nou ja, dan betaal je dat toch gewoon? Ach ja, we waren van dat kloterige afronden af, nu is het er weer, dan slikken we het toch maar dat je elke keer één of twee cent extra betaalt voor je toch al veel te dure boodschappen?

Wie zegt er dat wij vragen om al die flauwekul en prietpraat die de banken ons aansmeren? De meesten van ons willen gewoon een pasje om mee op te nemen of te betalen en waarom moet dat steeds meer gaan kosten? Wanneer gaan wij eens op onze achterste benen staan net als de Italiaanse truckers? Het was kortgeleden nog in het nieuws dat we niet kritisch genoeg kijken naar wat de banken ons allemaal in de maag splitsen. Tijd voor de overstap naar een kleinere bank?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Tijd voor de overstap naar een kleinere bank?
Nou, dan doe je dat toch. ik stel wat extra service wel op prijs, en dat daar een prijkaartje aanhangt, het zij zo.

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Rabobank: Dieven.oplichters, ruïneren en misleiden een gezin.

Gesloten