LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Postbank kan beter de rentepunten afschaffen!

Ja
22
88%
Nee
3
12%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Rob.Beelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2007 16:08

Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Rob.Beelen »

Bij de postbank zijn rentepunten waardeloos voor rekeningen zonder (betaalde) giropas.

Leuk die al die acties voor gratis rentepunten. Heb ik eindelijk iets gevonden wat ik wil kopen, blijkt dat je op de website het pas nummer van de Giropas moet ingeven. Dat hebben ze er nooit bij verteld.

Navaag bij Postbank Sparen levert:
Sorrie zo zijn de regels. Eerst een Giropas aanschaffen, dan kun je rentepunten opnemen.

Radar, kunnen jullie wat doen hier tegen? Volgens mij ben ik door de postbank misleid.

Ik heb mijn spaargeld nu bij een andere bank ondergebracht, geen rentepunten maar wel meer rente:-)

mvg Rob

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door eatme »

Het is hier net als bij "gratis" mobiele telefoons bij een abonnent, gratis smurfen bij de AH en gratis zegels bij de pomp: Als je kan kiezen voor cash direct doen. Er is al langer bekend dat de postbank een schrikbarend lage rente geeft en dat dat vage puntensysteem dat niet goed praat.

Wat mij betreft heb je gelijk, niet lang over nadenken en naar de aanbieder gaan met de hoogste rente.

Daarmee hoeven ze trouwens dat puntensysteem nog niet af te schaffen. Als er genoeg mensen die leuke dame met de blauwe ogen blijft geloven dan de huidige Postbankrente samen met de punten het beste is wat je kan overkomen dan lacht de Postbank zich toch dood? Nee, de postbank moet niet stoppen met die punten, de mensen die de rente te laag vinden moeten stoppen, wat trouwens wat mij betreft geldt voor welke bank, winkel of verzekeraar.

covesto
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:46

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door covesto »

Je wil iets bestellen ligt de hele dag de site uit de lucht of is niet bereikbaar WAARDELOOS POSTBANK

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik denk dat ie overbelast was. Ze hadden vandaag eindelijk een aantrekkelijke aanbieding: tankcart met € 50 waarde die voor € 25 (+ gebruikelijke deel van die rentepunten + 1.95 adm kosten). Alleen vandaag en beperkt aantal, dus iedereen die het wist zal wel hebben proberen te bestellen.

bandolera
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 19:13

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door bandolera »

Ook ik heb geprobeerd een tankpas te bemachtigen , maar aangezien als je naar de rentepuntensite wil om te bestellen zijn ze aan onderhoud bezig, vreemd????ook via skype probeerde ik een telefonische bestelling te doen, en de wachttijd daarvoor was bijna 45 minuten en ook nog zonder resultaat, ze zeiden probeer het in de loop van de dag nog maar eens!!!!waardeloze acties van de postbank!!! normaal gebruik ik ze nooit , dit vond ik een mooie aanbieding niet dus

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door dees »

Ook ik heb een hele dag geprobeerd om een tankpas te bemachtigen.Was zelfs zo ver dat ik alles had ingevuld en bij het verzenden gebeurde er niks.Dit duurde 2 uur en toen kreeg ik een fout melding.Ondertussen de postbank gebeld en zelfs deze mensen konden niet op de site.Om 11 uur waren er pas 10 passen verkocht,zeiden ze.En dan zeggen ze: DIT IS DE KRACHT VAN DE POSTBANK.
Het ergste is nog dat tegen de avond op de site stond:De gevraagde actie kan helaas (tijdelijk) niet worden uitgevoerd.
Tijdelijk is bij hun dus een hele dag.
Mijn spaargeld :lol: is allang weg bij de postbank, maar ik had nog veel rentepunten en dat was de reden om eens gebruik te maken van de rentepunten.

Sandra Berendschot
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 19:41

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Sandra Berendschot »

Hallo,

Ook ik heb echt de hele dag online gezeten om gebruik te maken van de leuke actie van 6 mei 2008 multitankcard.

De site was de hele dag ofline. Kreeg de hele dag een foutmelding. Ik heb 3x gebeld met de postbank a 0,10 cent pm. Hier kwam een mededeling dat ik het later weer moest proberen. Tot op nu 19.30 uur kan ik niet online naar de rentepunten afdeling.

Vanmiddag online een klachtmelding verstuurd.

Heb vervolgens maar even de postbank gebeld en in de melding kwam al naar voren dat de multitankcard was uitverkocht?????

Hoe kan dat nou. Er kan toch niemand op wegens technische storing. Na toch maar weer eens telefonisch contact te hebben gehad is het enige excuus is, sorry ik kan er niets aandoen. Dat begrijp ik

Kortom: Ik ben nu BLAUW aangelopen en kan wel GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ROEPEN!

POSTBANK WAARDELOOS. Maak dit goed met je trouwe relaties.

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

De Postbank is vandaag gestart met een stunt met rentepunten.

Vandaag vanaf 9 uur vanmorgen kon je een bezinebon kopen t.w.v. 50 euro nu voor 25 plus 2500 rentepunten. Ik heb er genoeg dus vanmorgen om 9 uur log ik in bij mijn postbank.

Ik ben een kwartier bezig geweest om in te loggen dat lukte dus niet.

Dan maar bellen, een bandje verzocht mij even te wachten, dus ik wacht en wacht, na 17 minuten werd ik afgebroken.

De website weer geprobeerd, een foutmelding.

Nu met de postbank zelf gebeld, een ander nummer, de juffrouw zou me doorverbinden.

Na 10 minuten ben ik zelf maar gestopt want het kost toch 10 cent p.m.

"s Middags toch nog een keer geprobeerd en toen kreeg ik iemand aan de foon.

Er was een technische storing en de bonnen waren er nog en of ik 's avonds nog even wilde inloggen of bellen.

Om half 8 bel ik en krijg te horen via een bandje dat de bonnen uitverkocht zijn. Of ik op 1 wilde drukken om iets te bestellen.

Zo gezegd zo gedaan, de mevrouw aan de foon zegt niets te weten over het uitverkocht zijn van de bonnen maar helaas kan zij vanwege een storing mijn bestelling niet opnemen.

Boos, ik was zo boos, niet op die mevrouw maar op de Postbank.

Ik heb gezegd dat ik het geen stijl vind en dat de Postbank de gedupeerde op een ander manier alsnog zo'n bon kan laten kopen.

Bijvoorbeeld je naam noteren of een mail sturen. Maar nee dat kon niet.

Of ik morgen nog maar even wil bellen.

Ik vind het een schande. Laten we wel wezen, de benzine is duur en ze maken je al dagen van te voren lekker met een grote klok hoeveel uur, minuten en seconde het nog duurt alvorens je op een goedkope manier benzine kan tanken.

Dat zo'n groot bedrijf niet van te voren weet dat er problemen komen en als die zich dan voordoen niks voor je kunnen doen vind ik dieptriest.

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

Ik heb net gechat op de postbanksite en de bonnen zijn uitverkocht.
Sommige mensen konden wel op de site en ander niet onze excuses en dat was het dan.
Ik hoop dat Radar dit oppakt

ascholz
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:39

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door ascholz »

Het is een schande dat een groot bedrijf als postbank zo omgaat met zijn klanten. Dat kun je toch op je vingers uitrekenen dat een zo kwetsbare site als die van de postbank ( kijk naar de recente storingen) platgaat wanneer half Nederland eindelijk een interessante aanbieding krijgt voorgeschoteld en en masse gaat inloggen. Het is gewoon misleiding. Leuk om te vermelden op=op. Met bv slechts 500 beschikbare Ipods voor heel Nederland!!! Weg met die rentepunten! Geef gewoon een betere rente. Er zijn nu genoeg concurrenten die een fatsoenlijke rente bieden. Overstappen dus!

AVANO
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2005 22:03

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door AVANO »

Heb net als jullie de gehele dag geprobeerd in te loggen en meerdere malen gebeld.

Tegen 18.00 uur nog steeds het bericht dat er telefonisch totaal niets verkocht was en dat de telefoon centrale van rentepunten er uit lag.

Ook was er via internet niets te bestellen aangezien de server eruit lag.

mij werd verzekerd dat er nog niets verkocht was en dat dat wel weer kon zodra alles liep.

Als het niet zou lukken vandaag dan zouden ze morgen verkocht worden.

Even later kijk ik weer en zie ik op de postbank site staan dat alles is uitverkocht. Dit was dus 15 min later. Dit kan echt niet aangezien we het hier hebben over 5000 vouchers. En aangezien ik er steeds bovenop zat had ik er absoluut een moeten kunnen scoren.

Ik weer gebeld en de mevrouw snapte er ook niets van ze wist mij wederom te vertellen dat er telefonisch niets verkocht was, en dat men misschien uitverkocht had neergezet om van de telefonische vraag en internet drukte af te zijn.

Ben dus benieuwd waar de 5000 vouchers gebleven zijn.

Echt vervelend die postbank site.

Hoop dat radar er iets mee gaat doen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Noble »

@ de meeste hier....

Ja, dat er véél niet meer is zoals vroeger bij de postbank weten we nu.... :cry:

Maar waarvoor moet RADAR dit opknappen, en dan weer wachten tot het vólgende opstakel??


Jullie kunnen ook ZÉLF nu actie ondernemen...

doe als Rob.Beelen.... en :lol: je bent van véél klachten en stress af... :wink:

AVANO
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2005 22:03

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door AVANO »

Nu weer de PS3, gisteren vernomen van de klantenservice dat je vanaf 9 uur kunt bestellen.

Het is was nog geen 9 uur en ze zijn al weer uitverkocht.

Dit kan echt niet stelletje @#@#$#

stigter26
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2007 22:35

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door stigter26 »

Ook hier veel onbegrip over deze actie.
Gisteren met collega geprobeerd om een tankpas te bestellen, maar de site heeft de hele dag plat gelegen.
Vanmorgen geprobeerd een PS3 te bestellen, maar die blijken vanaf de start van de actie al uitverkocht.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik ga er vanuit dat de tankpassen en PS3's er gewoon nog zijn, dat men nu bezig is de problemen op te lossen en dat er over een paar dagen ofzo bericht komt dat ze alsnog te bestellen zijn.

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

Hoi Stigter,
Ik zou je adem niet inhouden. Die bonnen krijgen we niet meer.
Ik heb ook al geschreven naar de reclame code commissie en ik ben aan het onderzoeken of dit juridisch wel in de haak is.

Ik heb tot 4x toe tegenstrijdige berichten gekregen van de Postbank.
Er was wel een storing maar dat gold niet voor iedereen!!
De bonnen waren er nog, de bonnen waren al uitverkocht enz.
En kijk dat kan er bij mij niet in en daarom ben ik zo boos.

Of er is een technische storing en kan niemand iets bestellen of ze deden alsof en waren die bonnen voor een happy view.
Ik hoop dat er aandacht voor komt.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Consumentt »

De Postbank kan het een beetje goedmaken door de rentepunten nu uit te betalen. 1 rentepunt = € 0.01

Een soort generaal pardon dus.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door dees »

:lol: Ik wou even doorgeven dat het bij mij toch is gelukt.
Ik had de bestelling gedaan maar naar 2 uur was hij nog niet verzonden.Toen ik weer eens ging kijken zag ik een foutmelding.Nu kijk ik net op mijn e-mail en zie dat ik de tankpas toch heb.
Toch gelukt.

huize.R
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2008 12:37

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door huize.R »

Hier hetzelfde:

Rentepuntenwinkel onbereikbaar van 9.00 uur tot 22.30 uur (toen ben ik maar gaan slapen).

Om 10.30 mailtje gestuurd naar klantenservice, klacht ingediend en 2 passen (voor 2 girorekeningen geclaimd). Antwoord natuurlijk dat er allemaal niets aan te doen was en dat de passen helaas uitverkocht waten.

Inderdaad wie heeft er wel kunnen inloggen, rentepuntenwinkel was lange tijd ook bewust offline wegens 'werkzaamheden'.

Op de vraag wie de passen wel heeft: mensen die dicht bij het vuur zaten waarschijnlijk, niet ghehinderd door overbelastingsproblemen. ik vermoed dat er veel Postbankmedewerkers nu wel vrolijk met een pas rondrijden.

Slechte actie van de Postbank.

Ik heb niet om rentepunten gevraagd, ik had liever meer rente gehad. Inmiddels spaargeld in ieder geval ergans anders ondergebracht. Sowieso stellen die rentepunten weinig voor, zlefs na aftrek rentepunten moet je vaak meer bijbetalen dan in de winkel.

Als we nu alle rentepunten bundelen, kopen we met zijn allen die auto of sloep, verkopen we die daarna en delen de opbrengst. Daar rekenen ze vast niet op.

Of anders inderdaad afkopen saldi door Postbank tegen 1 cent per punt.

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

Hi Dees, hoe kan dat nou, die bonnen waren toch uitverkocht!!!
Vertel mij dan wat ik alsnog kan doen om zo'n bon te bemachtigen, ik zie het niet meer op de site staan.

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

Hoi Huize,
Op zich een goed idee, maar ik denk dat die punten niet overdraagbaar zijn.

Gesloten