LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Bonus ProtestActie13

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

Beste lezer,

De financiele crisis, met al zijn gevolgen, is mede ontstaan door immorele en onverantwoordelijke practijken van banken.
Als ING-klant ben ik zeer verontwaardigd over de BONUS van maximaal 1300000 euro voor de nieuwe financiele topman. Het gaat hier niet alleen om geld van mij als particulier spaarder, maar ook om geld van mij als belastingbetaler. De ING beledigt zowel mij alsook de overheid welke mij vertegenwoordigt. Een nieuw aantredende directeur die dit soort dingen niet snapt of niet wil snappen kan geen goede directeur worden!

Ikzelf heb zojuist als protest 1300 euro van mijn ING-betaal/spaarrekening overgemaakt naar een andere (spaar)bank. Met vermelding van ProtestActie13.

Bij deze stel ik aan alle zich verontwaardigd voelende ING-klanten voor, om zsm een bedrag van minimaal 13 euro over te maken naar een rekening bij een andere bank. Als het kan met 1 of meer nullen erbij. Met vermelding van: ProtestActie13.

Wat blijft er in ons land nog aan moraliteit over als een "gerespecteerde" bank, welke zich tooit met een oranje leeuw, zich dergelijk "bewust onbeschaafd gedrag" denkt te kunnen permitteren?

Welk effect gaat dit gedrag hebben op mensen aan de onderkant van de samenleving, die elke dag opnieuw moeten vechten om op fatsoenlijke wijze rond te komen met hun schaarse euro-centen?
Een vuilnisman die zijn werk goed doet "verdient" in feite meer dan een ING-directeur die zijn werk slecht begint!

Het moment lijkt aangebroken om als bank-klant en als burger uit de passieve slachtoffer-rol te stappen en tot actie over te gaan.
Het is aan de de ING om in deze kwestie tijdig haar koers te veranderen!

Mocht u de ProtestActie13 goed vinden, geef dit dan zoveel mogelijk door aan anderen. Via sms, msn, mail, hyves, blogs enz.

Groet, HONDA
Laatst gewijzigd door honda op 31 mar 2009 19:21, 11 keer totaal gewijzigd.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door Mk »

Nee. Wat mij ergert is nitwits zoals jij. De betreffende topman verdient dat geld namelijk alleen als de ING het goed doet en de aandelen die hij heeft gekregen ook daadwerkelijk meer waard worden.

Overigens; wanneer hoor ik iets van je over het salaris van bijvoorbeeld Zalm bij de ABNAMRO? Een bank die (inmiddels) een kwart zo groot is als de ING en volledig in eigendom van de staat? Dhr. Zalm verdient qua basissalaris al meer dan die betreffende topman van de ING en krijgt een ton bonus voor elke miljard euro winst.

Misschien moet je ook nog even de salaris- en bonusregelingen van de andere Nederlandse banken napluizen anders blijf je aan de gang met dat overboeken.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door mmichel »

Nee maar Honda, dat zet zoden aan de dijk maar liefst 1300 euro. Nee de ING plant meteen een BAVA!

Tsjonge. Dat gezeur over die bonussen, deze "bonus" is meer dan ok, alleen bij een goede prestatie heb je er wat aan.

Waar ik wel moeite mee heb is TOP van de ABN-AMRO die wel alle bonussen behoudt. Terwijl de bank absoluut, indien ze aan één stuk was gebleven een tweede Fortis had kunnen zijn. Vele malen slechter dan het resultaat van de ING bank! Meneer Smittman die 16 miljoen meeneemt ........... en zo zijn er meer daar bij de ABN-AMRO.

En die andere 300 miljoen aan bonussen (wereldwijd) kun je zien als een 13e maand voor het personeel dat eigenlijk niet afgerekend kan worden op deze crisis. Jij levert je 13e maand bij een goede prestatie toch ook niet in? Er werken namelijk wereldwijd 120.000 man bij de ING. En die mogen ook weleens wat extra.

Groet
M

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

De ING-bonus vergelijken met andere uit de hand gelopen bank-bonussen lost het achterliggende probleem niet op.

Vroeger was de (Post)bank een klant-vriendelijke instelling voor betrouwbare stabiele dienstverlening; daarna gingen de banken met elkaar in concurrentie om de klant te veroveren met allerlei voor de consument veelbelovende doch vooral voor de bank lucratieve constructies. Steeds meer gingen de banken de winst-grenzen opzoeken of oprekken met ondoorzichtige onverantwoordelijke en/of gevaarlijke financiele strategieen.
De slimste financiele topmannen, die het meest vaardig waren in het spel van winstvergroting, waren blijkbaar dezelfden die het meest bedreven waren in het egoistische bonussen-spel. Bonussen werden aldus een beloning voor gevaarlijke bank-strategieen. Een Malus (straf-korting) voor foute of mislukte acties stond er niet tegenover, waardoor alle persoonlijke verantwoordelijkheid voor het algemene (bank) belang verdween.

Niet alleen nog niet begonnen topmannen krijgen tegenwoordig bonussen, maar ook falende topmannen worden nog rijkelijk "beloond".
Zodra een bonus los komt te staan van feitelijk geleverde extra prestaties, dan wordt het in wezen gewoon overeengekomen loon. Vooraf afgesproken bonussen met bv aandelen-constructies; dat is in wezen een "legale" manier geworden, om extra loon binnen te halen zonder daarover de hoogste Belastingen en Premie's te hoeven betalen.

Minder rijke en machtige mensen, die dit soort dingen juridisch net iets minder slim aanpakken, worden keihard aangepakt door Justitie en Fiod. Terecht, maar het is wel de taak van de overheid om te zorgen voor een wetgeving die ook de rijksten en machtigsten omvat, en om vervolgens de wetten voor iedereen gelijkelijk te handhaven.

Het gaat niet alleen over de bonus van de nieuwe Topman. Het gaat ook over al die andere ING-topmannen, die tot op heden weigeren om hun miljoenen-bonussen over een rampzalig-mislukt jaar in te leveren.
Ze zijn zelfs in staat om die bonussen bij de rechter af te dwingen.

De overheid heeft recentelijk de ING-bank moeten ondersteunen met vele miljarden euro's. Mede daardoor ontstond de noodzaak van een moeizaam crisis-akkoord, waarmee een jaarlijkse overheids-besparing van 3.2 miljard gerealiseerd moet worden. Veel burgers gaan hiervan de consequenties aan den lijve ondervinden.

En die ING-topmannen: zij menen nog steeds het volste recht te hebben op hun bonussen! Ongelooflijk. Wat een arrogantie, wat een brutaliteit, wat een egoisme, wat een domheid, wat een....!
Het is vooral dit, wat bij heel veel mensen grote verontwaardiging en boosheid oproept. Dat gevoel wordt nu door veel mensen nog lijdzaam ondergaan, maar gaat vroeg of laat gevolgen hebben en ook tot onvoorspelbaar gedrag leiden!

De tijd van genuanceerde en vergoeilijkende praat over bonussen raakt op.
Het wordt steeds duidelijker dat de ING-consumenten de enigen zijn die deze topmannen wakker kunnen maken:

Zoveel mogelijk afboeken van ING bank-tegoeden? Of gewoon uw eigen 13-bedrag af/overboeken: ProtestActie13 !

Ikzelf heb besloten mijn ING Top-spaarrekening (slechts 3.7% rente)structureel flink te laten zakken, zodanig dat ik een redelijke buffer overhoud voor mijn ING-betaalrekening. Ik ga er voortaan ook voor zorgen dat er zo weinig mogelijk renteloos geld op mijn betaalrekening staat. En ik ga zoveel mogelijk geld overboeken naar mijn internet-spaarrekening bij een andere bank. Ik gun de ING voorlopig geen cent!
Ik denk dat dit voor steeds meer mensen geldt.

Dus ING; let op uw zaak en wordt op tijd wakker! Anders gaan uw bonus-toppers (geldwolven ipv oranje leeuwen?) heel ons land meeslepen in uw val!
En dat is dan niet de schuld van de afboekende klanten maar van de ING-Bonus-Toppers!

Voor de ING-klant is er nu in ieder geval een mooie kans om een verantwoorde stem te geven aan boosheid en verontwaardiging: boek over/af m.v.v. "ProtestActie13"

Groet HONDA
Laatst gewijzigd door honda op 31 mar 2009 19:22, 11 keer totaal gewijzigd.

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door Dirko »

Ben benieuwd naar welke bank je het overboekt, want het zijn allemaal toppertjes!

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

Vrijdag 27 maart werd op het NOS-journaal gemeld dat ABN AMRO-topman Zalm de 2008-bonussen gaat terugvorderen. Kom op, ING-klanten, nog even extra afboeken en de ING gaat ook om. Met niet meer dan een muis-klik kunt u nu echt iets zinnigs doen met gevoelens van verontwaardiging! Als u geen rekening bij een andere bank hebt, dan kunt u ook een 13-bedrag overmaken naar familie of vrienden mvv ProtestActie13.

Ingaand op de vraag van "Dirko": het is in deze bonus-protest-actie in feite niet van belang naar welke andere bank(rekening) je overboekt. Ook maakt het iet hoeveel geld u overboekt; kan varieren van 13 eurocent (lukt dat?) tot bv 13000 euro.
Wel durf ik te beweren, dat er voor een spaarder erg weinig objectieve redenen zijn om vast te houden aan de ING als spaarbank.

Ikzelf heb een klein jaar geleden een internet-spaarrekening gekozen bij de in NL gevestige AKBANK (www.akbank.nl). Voor de volledige bankstatus-toekenning daarvan binnen het Deposito-garantiestelsel kun je de site van De Nederlandse Bank raadplegen:www.dnb.nl. Meer concreet: http://www.registers.dnb.nl/dnb/DNB_mt_ ... uageID=NLD . De AKbank maakt op mij een zeer goede indruk qua communicatie, overzichtelijke site enz. Deze bank heeft geen overheids-steun nodig en komt niet constant negatief in het nieuws.

Mocht deze AKbank ooit omvallen dan kan de NL-staat dit gemakkelijk opvangen. Wanneer de ING omvalt, dan heeft de NL-staat waarschijnlijk niet genoeg geld voorhanden om alle klanten (snel) schadeloos te stellen!

Verder is de ASN-bank heel interessant voor spaarders, ook omdat zij de in het regerings-akkoord opgenomen zeewind-parken gaat mede-financieren! Als je een Ideaalsparen-rekening opent met een maandelijks vast inleg-bedrag, dan krijg je 4.25%! Je krijgt er een gratis bankpas bij, als je wilt, en je kunt het spaargeld vrij opnemen. Ook kun je eenmalig 10.000 euro extra inleggen.Bovendien is het een bank die waarden en normen echt serieus neemt!

En dan de Rabo-bank: dat is op dit moment natuurlijk de best-georganiseerde en meest degelijke bank van Nederland. Hun toekomst-sparenrekening is perfekt. Een pluim voor deze bank! De NL-overheid heeft onlangs de Rabo als huisbankier vervangen voor de RBS; ongelooflijk fout!
Ik realiseer me nu ineens dat ik me diep schaam, dat ik nog steeds mijn betaalrekening heb bij de ING, de bank van het verleden.


Maar goed; ik wil hiermee geen eindeloze discussies openen over de voor en nadelen van allerlei banken. Wat mij betreft gaat het over de ProtestActie13! Weg met die INGbonussen!

Groet HONDA
Laatst gewijzigd door honda op 02 apr 2009 20:36, 4 keer totaal gewijzigd.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Honda,

Je gedachtengang is een beetje bekrompen.

Stel iedereen doet met jouw actie mee. De ING valt om en de nederlandse staat is failliet, net als Ijsland.

De AKbank is alleen naar Nederland gekomen om hier goedkoop geld te kunnen lenen.
Ze hebben ook vast en zeker een lening lopen bij de ING.

De ING valt om alle geldleningen die ING uit heeft staan moeten terug betaald worden. De AK bank heeft dat geld niet, weg AK bank en weg jouw spaargeld.

Een bank die hoge rentes vergoed over het spaargeld heeft moeite om kapitaal binen te krijgen. En staan dus zwak in de markt en zullen als eerste vallen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door Noble »

Wat jullie hier dus bijna allemaal zeggen is:
-banken kunnen gewoon doen wat ze willen....
-als er méér bonussen gaan naar te TOPPERS , helaas pindakaas
-jammer als wij "kleine mannen" bestolen worden, is nu eenmaal zo...
-ook de politiek is machteloos
- de regering weet alles beter..
-politiek EN banken hoeven zich NIETS aan te trekken van de gewone mensen..

Is dit het zo'n beetje??

kijk, ik ben het met jullie eens dat je er niet bent met gewoon AL het geld weghalen...

maar er zijn genoeg luie mensen die het TOCH niet doen, laat die gewoon de premies ophoesten voor die TOPPERS

en laat de andere welke een STATEMENT hebben gewoon GEHEEL naar een andere bank gaan, zelfregulering dus....

dan kijken die ándere banken wel uit met wat ze flikken..


persoonlijk??? IK zou kompleet weg gaan bij mijn Argenta als ik hoorde dat TOPPERS énorme bonussen krijgen, en ikzelf mag betalen voor iedere scheet die ik van ze nodig heb...

maar dat is míjn bescheiden mening :roll:

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

Beste "mvw1975" e.a.,

Ik heb in mijn actie-voorstel op een gegeven moment aangegeven dat ikzelf zoveel mogelijk geld afboek van mijn ING-rkening. Maar:

De essentie van ProtestActie13 is, dat iedereen naar eigen oordeel zelf kan kiezen welk bedrag hij/zij wil overboeken. Als je jezelf verantwoordelijk voelt voor de ING en voor allerlei mogelijke negatieve gevolgen van een consumenten-actie, dan boek je slechts 13 eurocent af (dat is echt mogelijk: 00 13). Als je denkt dat de ING alleen wil luisteren naar grotere afboek-cijfers, dan boek je indien mogelijk hogere bedragen af. Via de grotere bedragen wordt het mogelijk, dat het bedrag bereikt wordt, wat onlangs de nieuwe ING-topman vooraf heeft durven bedingen als maximale aandelen-bonus: 1300000 euro!

Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de ING, om tijdig in haar eigen wereldje in te grijpen; dat is mijn persoonlijke mening. Ze kunnen bij de ING niet blijven denken, dat de consument dom doof en blind is. De tijd, dat consumenten het zgn genuanceerde argument van "internationale onvermijdelijkheid" van bonus-practijken accepteren, die tijd gaat langzaam maar zeker voorbij. De banken werken met ons geld!

Zojuist (28/3) was er het nieuws, dat nu ook in Duitsland grote verontwaardiging is ontstaan over bekend geworden miljoenen-bonussen bij de staats-gesteunde Dresdner-Bank!
De bank-topmannen (zelden zijn het vrouwen!) kunnen blijkbaar nog steeds niet geloven dat hun financiele paradijs ten einde komt. Ze lijken nog steeds niet te begrijpen dat hun eigen leus "rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" ook op henzelf van toepassing is.

De consumenten zijn echt de enigen die de bank-topmannen met hun voeten op de grond kunnen krijgen; cijfer-taal is hoogstwaarschijnlijk het enige wat ze snappen en/of serieus nemen.
Voor de ING-klanten is er nu dus een kans om gericht en verantwoord in actie te komen: "ProtestActie13".

Behalve overboeking naar een andere spaarbank kun je trouwens ook overboeken naar de niet-ING-rekening van familie of vrienden. Die kunnen het later weer terugboeken. Ook op die manier is het een boodschap aan ING! Dus: "ProtestActie13" !

Groet HONDA
Laatst gewijzigd door honda op 31 mar 2009 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

Vandaag, 29 mrt, heeft de voormalige voorzitter van de Dresdner-Bank besloten af te zien van zijn bonus van 3.6 miljoen.

Voor ING-klanten geldt nu: je moet het ijzer smeden als het heet is.
Dus: ProtestActie13 Vanaf 13 eurocent!

Het is toch mooi, als je een heel klein steentje kunt bijdragen aan een meer eerlijke wereld. Het kost je slechts een muis-klik op de ING-site!

Groet HONDA
Laatst gewijzigd door honda op 31 mar 2009 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

Het NOS-teletekstnieuws van vandaag (30 mrt):

" Minister Bos heeft met de top van de financiele sector een herenakkoord over de bonussen gesloten. Alle Nederlandse financiele instellingen hebben beloofd dat ze hun beloningsbeleid matigen. De raden van bestuur van bedrijven die overheidssteun krijgen zien voor 2009 af van bonussen"

Ervan uitgaande dat ook de ING-bankheren hierbij betrokken waren, kan geconcludeerd worden dat deze INGers nog steeds ervan overtuigd zijn dat ze recht hebben op behoud van hun vooraf over 2008 afgesproken bonussen. Volgens sommige bronnen gaat het in totaal, voor het hele concern, om bijna 1 miljard euro.
En dit, terwijl hun bedrijf in 2008 een extreem slecht resultaat behaalde en zelfs miljarden aan overheids-steun nodig had om te overleven.

Ongetwijfeld hebben deze heren in 2008 hard gewerkt. Maar dat is geen argument voor een bonus, omdat zij gewoon hard behoren te werken. Talloze mensen werken harder voor heel wat minder geld. En onder hen zijn er velen die nu werkloos raken dankzij diezelfde bank-directeuren, die zeer risico-volle hypotheekpakketten uit de V.S. overnamen!

Als directeuren vooraf bonussen kunnen afspreken, en deze ongeacht hun bedrijfsresultaat achteraf ongehinderd blijken te kunnen opeisen, dan gaat het dus gewoon om loon en niet om een "bonus". Hoogstwaarschijnlijk hebben deze bank"heren" met hun slimme ingewikkelde bonus-constructies ook nog eens de overheid en de belasting-betalers benadeeld met miljoenen (loon-) belasting- en premie-euros!

Op dezelfde dag dat de beurskoers van ING 13% daalde hoopten de bank"heren" van ING met een vage kinderlijke belofte hun 2008-bonussen veilig te kunnen stellen.

Steeds duidelijker wordt het, dat alleen de bank-klanten nog de macht hebben om de bonus-bankheren te corrigeren.

Trouwens; ik ben zeer benieuwd of de nieuwe financiele topman van de ING (dhr P. Flynn) nu ook zijn zeer onlangs afgesproken welkomst-bonus a 1300000 euro gaat inleveren. Ik vrees dat hij door zijn klanten een handje geholpen moet gaan worden:

Geef stem aan uw verontwaardiging over de 2008-ING-bonussen en over de 2009-welkomstbonus van P.Flynn. Boek af of over, vanaf 13 eurocent:
P r o t e s t A c t i e 1 3

Groet HONDA
Laatst gewijzigd door honda op 01 apr 2009 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Ik laat mn geld lekker staan.

Helemaal geen zin om het over te boeken.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

Beste HSfanatic,
Ik begrijp dat u als fanatieke ING/Postbank-medewerker niet gaat afboeken.
Groet Honda


L.S.,

Bijgaand enkele ING Bonus-links. De bonus-storm lijkt enigszins geluwd, maar teveel mensen hebben inmiddels gesnapt hoe cynisch de cultuur van ING en van andere banken in elkaar zit. Deze bewustwording zal mijns inziens op de langere termijn zeker gevolgen gaan hebben voor de bank-keuze van mensen:.

Bonus van (waarschijnlijk) bijna 1 miljard is al uitbetaald.
http://www.dag.nl/binnenland/toch-bonus ... ing-236102

“Het gaat vooral om bonussen voor de 1200 topmanagers, de laag onder de raad van bestuur. Van hen werken er tweehonderd in Nederland. Bestuursvoorzitter Jan Hommen heeft hen inmiddels opgeroepen hun bonussen vrijwillig in te leveren. ...Wat de managers precies hebben moeten doen voor deze bonussen, is onduidelijk.”:
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1813958


TV-Filmpje “Bos is het spuugzat”:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml


Topman Jan Hommen van de ING-verzekeringspoot vraagt andere ING topmannen om bonus in te leveren. Dat hebben ze dus niet gedaan. Hommen werkt zonder salaris, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. De ING is gewoon een trage logge reus op lemen voeten, die bovendien verstrikt lijkt in bureacratie en graai-cultuur.:
http://www.fd.nl/artikel/11277082/ing-v ... ssen-terug

Klanten uit Friesland hebben hun ING-rekening opgezet. Een van hen spreekt van een verziekte cultuur. Dat lijkt helaas maar al te waar. Dat gaat vroeg of laat op grotere schaal afgestraft worden. De consument is niet gek.
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... se_klanten


Leuk. Ook Boomerang snapt het. Hopelijk komt ook hun boodschap bij ING terecht:
http://www.boomerang.nl/kaarten/tiemee/ ... favorites/

Groet HONDA ProtestActie13

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

Gisteren, 7 april, heeft de oud-bankiers-"Commissie-Maas" zijn best gedaan, om duidelijk te maken dat de banken voortaan meer betrouwbaar open en klant-vriendelijk te werk zullen gaan.

Toch ging het slechts om vrijblijvende aanbevelingen, waarvan het nog maar de vraag is of banken als de ING daar echt iets mee gaan doen. Gezien de enorme bureacratie en gezien de zelfgenoegzaamheid- en graaizucht-cultuur bij dit soort banken: vermoedelijk zullen nieuwe wetgeving en harde sancties nodig blijken te zijn om echte verandering te bewerkstelligen.
Uiteraard kan ook de macht van de consument een grote rol gaan spelen in werkelijke verandering van de banken, bv dmv ProtestActie13!

Een gedeelte uit de aanbevelingen van de Commissie:
++ Welkomst-bonussen en gouden handdrukken worden beperkt....
++ Van bonussen wordt maximaal een derde uitgekeerd, de rest staat minimaal drie jaar vast...
++ Klanttevredenheid, integriteit en duurzaamheid worden meegenomen in de bepaling van bonussen...
++ Opties worden niet meer uitgekeerd en bonussen kunnen worden terugedraaid.
++ Beloning in aandelen wordt aan een maximum gebonden....


Bonussen zijn voor de bankwereld blijkbaar niet meer heilig en onaantastbaar, ook al wil men er blijkbaar nog niet helemaal van af!
Het eerste wat ING, omwille van zijn geloofwaardigheid tegenover de buitenwereld, nu meteen zou moeten doen:
++ Alle bonussen over 2008 intrekken.
++ De 2009-welkomst-bonus a 1300000 euro van P.Flynn schrappen.
++ Nog beter: P.Flynn ziet zelf af van zijn welkomst-bonus en gaat hetzelfde aantal ING-aandelen aanschaffen uit zijn eigen portemonnee. In dat geval zouden anderen kunnen gaan geloven dat in ieder geval hijzelf nog vertrouwen heeft in de ING.
++ Een andere mogelijkheid: P. Flynn houdt na zijn enorme start-blunder helemaal de eer aan zichzelf en stapt gewoon op, uiteraard zonder bonus of vertrek-premie!


Indien de ING daarentegen argumenten heeft om vast te houden aan de bonussen, laten ze dit dan in een pagina-grote advertentie gewoon eens helder uitleggen. Uiteraard zonder smoezen. Toen de NL-staat miljarden investeerde in ING kwam deze bank ook met een grote advertentie, om een en ander uit te leggen (o.a.: de overgenomen hypotheek-pakketten uit de VS bleken helaas weinig of niets waard).

Groet HONDA

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

De ING is voortdurend in het nieuws. Gisteren, 9 april, is besloten dat de verzekerings-tak en de banken-tak apart verder gaan. Goed nieuws voor de belasting-betaler en voor de spaarders. De verzekeringstak kan nu failliet gaan, zonder dat de staat meteen ook de spaartegoeden hoeft te redden. Door dit besluit kan het nl-depositogarantiestelsel (tot 100.000 euro) gemakkelijker gehandhaafd blijven.
Verder wil de ING-bank nu weer terug naar de basis. Ik neem aan, dat ze nu ook de oude Postbank-rentepunten-winkel gaan opdoeken en in plaats daarvan de spaarders wat meer rente gaan uitbetalen!

Over de 2008-bonussen en over de 2009 welkomst-bonus voor P.Flynn wordt echter in alle talen gezwegen door de ING. Als ze denken, dat ze er zo mee weg komen; volgens mij niet, want de meeste mensen hebben een beter geheugen dan de ING denkt. Ook op dit punt zal de ING zijn klanten heel wat meer serieus moeten gaan nemen!

Vriendelijke Groet HONDA

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ Honda, ben je onderhand klaar?

Ps. ik hoop dat niet de verzekeringstak van ING failliet gaat, wel dat die NN arrogantie verdwijnt.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

De financiele crisis is ontstaan, doordat het onderlinge vertrouwen tussen de banken wegviel en daarna ook het vertrouwen bij alle andere partijen.

Vroeger golden banken als instellingen, die op een betrouwbare manier het geld van hun klanten beheerden en in ruil voor een redelijke rente (of ander rendement, bv aandelen) een redelijke winst konden incasseren.

Langzamerhand echter zijn banken zichzelf gaan beschouwen als instellingen die kost wat kost zoveel mogelijk winst moeten maken met het geld van de klanten. Die klanten werden intussen gereduceerd tot winst-opleverende consumenten (soort mest-varkens!). De banken bedachten allerlei ingewikkelde financiele producten, waarin sparen beleggen en verzekeren op uiterst gecompliceerde wijze met elkaar werden verweven. De consument werd verleid met belasting-vriendelijke en veelbelovende rendementen, bv in de vorm van woeker-polissen. Het complexe stelsel van allerlei financiele producten werd langzaam maar zeker door de banken zelf niet meer doorzien, laat staan door de consumenten. De overheid liet na de banken grondig te controleren en vond het niet nodig om de consumenten te beschermen.
Intussen werden de topmannen van de banken steeds meer opgezweept tot het nemen van onverantwoordelijke risico’s, omdat er op korte termijn voor henzelf persoonlijk gigantische Bonussen te verdienen waren. Twijfelachtige hypotheek-pakketten uit de V.S.(?); maakt niet uit, als de ING-winstcijfers maar lekker smoelen.

Toen heel dit complexe financiele systeem spaak liep kregen allereerst de consumenten de rekening gepresenteerd. En vervolgens kreeg de overheid (ookde belasting-betalende consument, nogmaals) de rekening gepresenteerd, in de vorm van hoogstnoodzakelijke miljarden euros kostende overheidssteun-operaties. De topmannen van de banken - in NL vooral de ING - worden als enigen niet afgerekend op hun enorme fouten. Zij mogen hun vooraf afgesproken – blijkbaar prestatie-onafhankelijke – bonussen over 2008 behouden. En zelfs de nieuwe ING-banktopman Flynn begint zijn job met een welkomst-aandelen-bonus-constructie! Alleen als de ING failliet gaat houdt hij er niets aan over!

In feite verraden deze ING-topmannen hun eigen principe van het vrije ondernemerschap. Dit principe houdt o.a. in: goed verdienen als het dankzij eigen inspanning goed gaat, slecht verdienen of zelfs verliezen als het dankzij eigen fouten slecht gaat. Het enige principe van de ING-bazen lijkt te zijn: hoe dan ook zorgen dat je gigantisch binnenloopt. Enige ING-uitzondering: verzekeringstopman dhr Jan Hommen!
Verder verraden deze topmannen ook nog eens de overheid (indirect ook de belastingbetalende burger), door wie zij in een dramatische crisis-situatie van de ondergang zijn gered. Waar elk redelijk-denkend mens zou verwachten dat deze topmannen hun 2008-bonussen opgeven vanwege een gigantisch mislukt ondernemings-jaar, daar steken de ING-topmannen hun middelvanger op naar hun redders en zeggen: ajuus, u bent hartelijk bedankt!

Dit topmannen-gedrag ondermijnt de waarden en normen-cultuur in ons land. Het is een soortgelijke minachting als die welke door veel energiebedrijven, internet-en telefonie-aanbieders, en andere (semi-) geprivatiseerde dienstverlenings-instanties ten toon wordt gespreid. Zodra men de consument eenmaal binnenboord heeft, dan kan die consument verder barsten; service, dat is 0900-nrs bellen tot je een ons weegt.

En dan vindt men het in ons land vreemd dat er veel korte lontjes rondlopen, dat er toenemend onbeschaafd gedrag en jazelfs geweld op straat plaatsvindt! Over het nog veel grotere en absoluut-trendsettende onfatsoen en “geweld” van ongrijpbare ondernemingen, zoals ING, daar hoor je nauwelijks over. Dat wordt niet aangepakt, dat heb je als burger maar normaal te vinden.

Voor het geval er ING-bonustopmannen zijn die zich christen noemen, en bv de Matteus-Passion in Naarden hebben bezocht: mannen, het is PASEN. Tijd voor OMMEKEER!
++ geef aan jezelf en aan anderen toe dat je flinke fouten hebt
gemaakt;
++ bied serieus excuses aan en geef die bonus-zilverlingen
terug ;
++ vraag om vergeving;
++ verlaat de graaizucht-cultuur en zet je talenten in voor een nieuwe
eerlijke rechtvaardige en financieel-betrouwbare toekomst!

Een dergelijke ommekeer is de enige manier waarop de ING en de financiele wereld er weer bovenop kan komen. Als z’on ommekeer in het hart van de financiele wereld uitblijft, dan komt het eind van de westerse welvaart en van de westerse beschaving in zicht!

PaasGroet HONDA
Laatst gewijzigd door honda op 14 apr 2009 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door Noble »

Mooi stukje Honda, maar er dient nog een ernstig stukje aan toegevoegd te worden.

Veel ellende had voorkomen kunnen worden als....
1)onze regering mensen had bevat die kénnis van zaken hadden
2) ballen hadden, om op de (aan)komende ondergang van ons financiële stelsel voorúit te lopen.

Kijk, dat geklooi van de banken MOEST spaaklopen alleen wanneer???
Zoals een paar hóge topbankiers zeiden:
Zolang de muziek blijft spelen, dansen de beren(banken) mee....

Maar waar in hemelsnaam hebben wij toch DNB voor ???
1) ze hebben nágelaten om ons te tijdig te waarschuwen voor het ijsland debacle
2) De financiele-crisis stond voor de deur, maar ze deden NIETS...

Wás er dan wel een mooi anti-crises cenario mogelijk???

Ik denk het we...... stel........ STÉL...... dat......


Dat Nederland (die willen toch altijd tegen-de-draad-in ??? :wink: ) nou eens een STAATS bank had opgericht
(Door de DNB, van wie zou je die actie namelijk ánders mogen... MOGEN verwachten..)
en dat die bank ALLES voorbereid op een ENORME klanten verschuiving... VERSCHUIVING....

Vervolgens meld de DNB aan alle banken in NL dat:
-indien zij doorblijven gaan met dansen op de slechte mooigekleurde pakketjes en het punt CRISIS aanbreekt, dat:
- zij dan ALLE klante en tegoeden OVERNEEMT waarbij de getroffen banken als lege melkpakken achterblijven....

dan zouden die bankTOPPERS wel hebben uitgekeken...

Nu wisten ze: pffff regering BLUFT... we zijn systeem banken, wij plukken de banken leeg met mooie bonussen en pietje BOS gaat/moet dat wel weer aanvullen... en ja de gewone "arbeider" gaat de rekening krijgen... niks mis me toch als bankTOPPER ????

Sterker nog , die bankTOPPERS krijgen nu óók nog eens mooie posities aangeboden om, jawel je zal het niet geloven...
mee te mogen denken hoe het probleem aangepakt dient te worden...

en nu mag iedereen met een IQ boven de, laten we zeggen 50?? , eens RADEN waar die bankTOPPERS zich voor zullen gaan inzetten..

1) het redden van de huidige benadeelde "klanten" (lees getroffen burgers in zowel geld als beroep)
of
2) het redden van hun eigen (voor-crisis) situatie waarbij ze dan straks als-het-even-kan gewoon doorgaan met waar ze gebleven waren.. (lees Honda epistel) en gewoon weer doorgaan bÓnus schuiven...

------- Prettige 2e paasdag, en ------
-----voorspoedige crisisvoortgang gewenst...

groetjes

Noble

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik ben van mening dat al die bankTOPPERS hun bonussen moeten inleveren (en dan niet alleen bij banken maar bij al die bedrijven waar het nu slecht mee gaat en waarvan het bestuur korte termijn bonussen hebben binnengehaald) maar ben geen voorstander van staatsbanken en ook niet om grote banken of verzekeraars failliet te laten gaan. Failliet laten gaan omwille van die bonussen/"TOPPERS" ten koste van de gewone werkende man/vrouw bij dit bedrijf....hebben zij dit ook verdiend?

Als je iemand zo graag wil "afstraffen" dan wel gericht op bepaalde "lagen" in de samenleving resp. organisatie. Je mag ze wat mij betreft ontslaan, hun bonussen resp. zeer luxe huizen afpakken maar... juridisch gewoon niet mogelijk.

Maar ja afstraffen? "Vergeef hen, die TOPPERS, hun zonden?"

Prettige tweede paasdag.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: ING Bonus ProtestActie13

Ongelezen bericht door honda »

L.S.

Het volgende bericht staat vandaag, 16 april 09, op NOS-teletekst:

" Bestuurders van beursgenoteerde nederlandse ondernemingen mogen alleen bij bovengemiddelde prestaties nog een bonus krijgen. Die aanbeveling doet de Vereniging van Effectenbezitters bij de presentatie van zijn jaarverslag.

De beleggersclub omschrijft 2008 als een rampjaar. De kredietcrisis is mede het gevolg van onverantwoorde risicos die bestuurders hebben genomen, omdat ze torenhoge bonussen konden krijgen.

Volgens de beleggers hebben bestuurders die gemiddeld of matig presteren geen bonus verdiend. Ook zouden falende bestuurders geen vertrekpremie mogen krijgen aldus de VEB
"

Het gaat hier natuurlijk vooral over de Bonus-toppers van ramp-bedrijven in de financiele sector. ING is in NL de grootste en bekendste bonus-zondaar, ook vanwege de miljarden-steun die de overheid in 2008 aan dit bedrijf moest geven.

Van allerlei kanten komen er dringende adviezen en aanbevelingen ivm de BONUS-kwestie. In het geval van de VEB gaat het natuurlijk vooral om eigenbelang. Soms ook lijken de adviezen en aanbevelingen vooral bedoeld, om mensen het gevoel tr geven dat er aan de kwestie gewerkt wordt en om de toenemende volkswoede te beteugelen. Die volkswoede is veel groter en zit veel dieper dan menigeen denkt, omdat hij tot op heden weinig rechtstreeks wordt geuit.

De beste manier om het probleem aan te pakken en enig vertrouwen in het financiele systeem terug te brengen zou zijn: ING-topmannen geven hun 2008-bonussen of welkomst-bonus (P.Flynn) terug, vrijwillig of daartoe van binnenuit gedwongen.

Als dat niet gebeurt, dan zou de NL-overheid de bonussen alsnog in mindering kunnen brengen op haar miljarden-steun aan de ING.
En vervolgens zou de overheid daadwerkelijk, via wettelijke en fiscale maatregelen, het probleen keihard moeten gaan aanpakken.

Wanneer al deze dingen niet gaan gebeuren, dan gaat er vast en zeker wat anders gebeuren: het consumentenvolk gaat zijn/haar woede massaal vormgeven door van bank te veranderen en/of door te "stemmen" met de bankieren-muisknop. Lekker makkelijk en duidelijk!
Dat gebeurt overigens ook nu al, met of zonder ProtestActie13 ING Bonus.
De ASN en de RABO, bijvoorbeeld, floreren. En terecht!

Groet HONDA

Gesloten