LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening courant Rabobank - Inloggen kost geld?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
enlaais
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2009 21:33

Rekening courant Rabobank - Inloggen kost geld?

Ongelezen bericht door enlaais »

Hallo allemaal,
Ik besloot vanavond het kostenoverzicht van mijn Rabobank rekening courant eens door te nemen en daar zag ik - tot mijn stomme verbazing moet ik bekennen - dat mij 10 cent in rekening wordt gebracht voor elke keer dat ik via internetbankieren inlog (de kostenpost heet 'Internetbankieren raadplegen').
Dit komt op mij over als klanten melken en volslagen waanzin, maar misschien is het wel iets wat alle banken doen. Ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen met rekeningen courant bij andere banken.
Groet
Gert

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Rekening courant Rabobank - Inloggen kost geld?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Dat zijn tarieven van een zakelijke rekening, niet voor consumenten. De rekening-courant hoort ook bij de zakelijke dienstverlening van de Rabo.

Dit is een consumentenforum, dus dit topic heeft hier niet veel nut lijkt mij.
Zakelijk worden al sinds jaar en dag bedragen in rekening gebracht. Nu gaat het per transactie, voorheen was het een verzamelbedrag eens per maand / kwartaal / jaar.

Dit "tarief" staat gewoon op het kostenoverzicht van de Rabobank.
Laatst gewijzigd door Sometimes op 08 dec 2009 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Rekening courant Rabobank - Inloggen kost geld?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Dan zijn het weer pakketprijzen dan weer transactieprijzen, geen peil op te trekken.

De banken zouden dit bij de consumenten ook wel willen doen, maar daar komen ze niet zo makkelijk mee weg. Een consument maakt andere afwegingen dan een bedrijf.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rekening courant Rabobank - Inloggen kost geld?

Ongelezen bericht door Noble »

hhehehh, droom verder....
het is gewoon even wachten en dan gaan consumenten óók betalen
per inlog,
per raadpleging,
per hoogte van de transactie,
per letter van je naam,

tja, alles kost geld hé....logisch toch?? jij werkt óók niet gratis...

hoeveel mensen riepen dat hier op het forum??

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Rekening courant Rabobank - Inloggen kost geld?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Noble schreef:tja, alles kost geld hé....logisch toch??
Off-topic:
Inderdaad. Moest laatst iemand aanmelden bij de verhuisservice van TNT. Kost tegenwoordig € 21.55 was vroeger nog gewoon gratis, want het kost maar heel weinig moeite als het binnen dezelfde woonplaats is.
En toen had de postbode ook nog tijd voor zijn klanten en werd de post elke dag bezorgd en kwam op tijd in de bus en waren er overal postkantoren waar je voor alle post- en geldzaken terecht kon. Allemaal weg en toch meer dokken.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Rekening courant Rabobank - Inloggen kost geld?

Ongelezen bericht door Janny »

Je betaald als particulier nu ook al voor diensten!
ik zie tenminste staan dat ik moet betalen voor: het aanhouden van een rekening.
Je kunt de kosten drukken door te combineren, maar je moet betalen.
alleen dit is de oplossing,
DEN HAAG - Bankbiljetten met een waarde van 100 en 500 euro blijven - met dank aan de kredietcrisis - ongekend populair. Dit fenomeen, dat eind vorig jaar voor het eerst aan het licht kwam, is dit jaar nog verder toegenomen.

In het derde kwartaal van 2009 waren er volgens cijfers van de Europese Centrale Bank 550 miljoen biljetten van 500 euro in omloop en 1406 miljoen biljetten van 100 euro. Eind 2008 waren dat respectievelijk 530 miljoen en 1381 miljoen.

Met name de onzekerheid over de banken heeft mensen ertoe gebracht hun geld cash in de oude sok, onder het matras of in een kluis te bewaren. Eerder dit jaar maakte de ECB al bekend dat ook veel spaarders buiten het eurogebied hun toevlucht tot de Europese eenheidsmunt hebben genomen. De zwakke dollar en lage rente die banken momenteel verstrekken, hebben het oppotten van eurobiljetten nog verder aangewakkerd.
Ook de Britten zoeken hun heil in het oppotten van baar geld, zei directeur Andrew Bailey van de Bank of England deze week. ,,De vraag naar bankbiljetten is duidelijk toegenomen door de recessie en in het bijzonder de vraag naar biljetten met een hoge waarde. Dit weerspiegelt het verlies aan vertrouwen in de banken en de erg lage rentestanden.''

Van de biljetten van 200 euro is, anders dan die van 100 en 500 euro, een redelijk stabiele omloop van rond de 170 miljoen.
.
Bron:ND
Alhoewel ik langzamerhand een hekel krijg aan banken is me dit te rigoureus.
Janny

Gesloten