LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagt krediet sns

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door CB »

Zolang als ik (ik ben 56 jaar) een privérekening heb, betaat er de mogelijkheid om debet (rood) te staan. Deze faciliteit zit standaard in het pakket en dat is niet alleen bij de SNS.

Als je een privérekening hebt waar met regelmaat een vast inkomen op binnenkomt, wordt een debet saldo toegestaan. Vroeger was dat standaard 1 netto maandsalaris. De eis was wel, dat na boeking van het salaris er een credit saldo moest staan. Zoniet dan had je een probleem.

Tegenwoordig wordt de kredietlimiet anders bepaald. Misschien staat in de algemene voorwaarden, die je bij het openen van een rekening overhandigd krijgt, dat je de kredietlimiet bij het openen van een privérekening standaard krijgt.

Onderstaand informatie op de SNS site:

Krediet op je rekening
https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... ening.html

Bepalen Limiet
https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... imiet.html

Wijzigen Limiet
https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... deren.html

Tarieven
https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... talen.html

Zoals je ziet doen ze er niet geheimzinnig over. Dus wens je geen krediet, dan heb je hierboven kunnen lezen hoe je dat kunt regelen. Altijd makkelijk als je jezelf niet vertrouwd.

Ten overvloede: "Nee ik werk niet bij de SNS en nee ik ben er ook geen klant."

jvgrunn
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2010 20:08

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door jvgrunn »

CB schreef:Zolang als ik (ik ben 56 jaar) een privérekening heb, betaat er de mogelijkheid om debet (rood) te staan. Deze faciliteit zit standaard in het pakket en dat is niet alleen bij de SNS.

Als je een privérekening hebt waar met regelmaat een vast inkomen op binnenkomt, wordt een debet saldo toegestaan. Vroeger was dat standaard 1 netto maandsalaris. De eis was wel, dat na boeking van het salaris er een credit saldo moest staan. Zoniet dan had je een probleem.

Tegenwoordig wordt de kredietlimiet anders bepaald. Misschien staat in de algemene voorwaarden, die je bij het openen van een rekening overhandigd krijgt, dat je de kredietlimiet bij het openen van een privérekening standaard krijgt.
Kijk dat is eindelijk een antwoord waar ik iets aan heb. want dat wist ik niet.
Maar ik kon elke maand ook wel rood staan, alleen kon ik dan niet meer pinnen(voor de automatische incasso's). Dan moest ik wel na een maand weer in de plus staan.
Maar toch is het wel vreemd dat het zomaar zonder aankondiging of welke vorm van contact dan ook gedaan is.
En het bedrag is dan ook veel te veel want ik verdien per maand ongeveer 2000.
In ieder geval bedankt.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door CB »

Heb je de algemene voorwaarden al bekeken?

Misschien kun je op onderstaande link wat vinden:

https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... talen.html

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door vakkiel »

Zoals eerder vermeld een zinloze disussie !
Als je mijn voorbeeld neemt met de telefoon dan zal de telefoonmaatschappij de schade vergoeden net als de bank !

Discussie van deze azijnzijker afsluiten !

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door ron1 »

Prima discussie, bank is fout, klant heeft volledig recht op klaagzang.

Bankenmonopolistische gedragingen moeten eens afgesloten worden.

SNS moet terugdraaien anders per direct overstappen naar een Triados bank bijvoorbeeld......

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

vakkiel schreef:Zoals eerder vermeld een zinloze disussie !
Als je mijn voorbeeld neemt met de telefoon dan zal de telefoonmaatschappij de schade vergoeden net als de bank !

Discussie van deze azijnzijker afsluiten !
Wie dwingt je hier mee te lezen en te reageren? Wil je niet blijf dan weg. Iedereen mag posten wat hij wil. Zolang er mensen zijn die reageren is de discussie voor deze mensen relevant. Laat dit zo

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door ron1 »

Precies !!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door witte angora »

vakkiel schreef:Zoals eerder vermeld een zinloze disussie !
Als je mijn voorbeeld neemt met de telefoon dan zal de telefoonmaatschappij de schade vergoeden net als de bank !

Discussie van deze azijnzijker afsluiten !
Vraag me af wie hier de werkelijke azijnzijker is...

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door testcase »

Nee dat denk ik niet

Dan zijn vooral de mensen die hun eigen verantwoordelijkheid op instanties afschuiven.

Alwin Offereins
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2010 18:17

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door Alwin Offereins »

Beste jvgrunn,

Ik ben het helemaal eens met je klacht. Ik heb ook dezelfde problemen met de bank. Als journalist heb ik een flexibel inkomen. Je wilt niet weten in wat voor problemen je dan bij de SNSbank terecht komt. Ik ben er al een aantal jaren mee bezig. Nu is het genoeg. De algemene voorwaarden en alle andere voorwaarden die de bank op hun website zetten geven geen enkele duidelijkheid over dit probleem. Ik ben voornemens er groots media-aandacht aan te besteden. Ik zal Tros Radar ook oproepen hier aandacht aan te besteden. Ik zou je willen vragen je bekend te maken bij mij via [email protected]. Hoe meer van dezelfde klachten ik krijg, des te meer impact de artikelen zullen hebben. Morgen 15 febr. 2010 begin ik aan mijn vooronderzoek naar dit probleem. Ik hoor graag van je.

Alwin Offereins.

flubber
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2010 19:44

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door flubber »

ja hoor hij is er weer voor de DERDE keer nou : het SNSkrediet :twisted:
Ik wil geen krediet op die rekening aangezien je zo in de schulden zit, waar je nauwelijks uitkomt en de bank lekker van profiteert met nog een verhoging van de schuld door de rente.

Naar aanleiding van die brief maar eens met de sns gebeld (0900), tig menu`s doorlopen maar nog steeds niets anders dan zo`n irritant bandje.
Dus maar naar de lokale bank gebeld ,die hebben dat krediet ook al 2x teruggedraait en me verzekert dat het er nou ook ECHT NIET meer op zou komen.
Echter als je dat probeert krijg je nou weer een bandje dat je het 0900 nummer moet bellen.
Na veel ellende zo`n meid aan de lijn gekregen ,die ook de volle laag kreeg, waarna ze me nog doorverbond naar de goede afdeling.
Daar weer geprobeert dit krediet terug te draaien : sorry mijnheer, dat is het systeem,dat werkt nu eenmaal zo.
Nee op de lokale bank kunnen ze dat ook niet terugdraaien in het verleden ging dat wel. Kan u wel de link toesturen waarmee u het ONLINE zelf kunt veranderen.
Bij het ONLINE veranderen van mijn krediet moet ik echter het formulier UITPRINTEN en mijn legitimatiebewijs meesturen
Dit te samen dat je bij de SNS nou ook geen geld meer kunt storten maar het aangetekend moet opsturen maakt voor mij dat ik ze het legitimatiebewijs(bankpasje) maar teruggeef. :twisted: :twisted:

flubber
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2010 19:44

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door flubber »

Op een SNS Privérekening mag je rood staan. De eerste 4 maanden wordt gekeken naar je gemiddelde inkomsten op deze rekening. Aan de hand daarvan wordt bepaald hoeveel je rood kunt staan. Wil je je limiet verhogen? Bijvoorbeeld omdat je meer bent gaan verdienen? Gebruik hiervoor het formulier Kredietlimiet wijzigen. Hier kun je je limiet ook verlagen.

Verantwoord rood staan

Op een SNS Privérekening van SNS Bank mag je rood staan. Hoeveel je rood mag staan, is afhankelijk van de gemiddelde inkomsten op je rekening. Komt er meer binnen op je rekening? Dan wordt je kredietlimiet automatisch aangepast. Vind je de limiet te hoog? Dan kun je deze aanpassen.


Maar waarom moet ik elke 5 maanden deze limiet weer gaan verlagen naar NUL
Als ik ÉÉN keer heb aangegeven dat die limiet op NUL moet staan moet die ook op NUL blijven.
Ik heb geen ruk te maken met het systeem dat zij menen te moeten gebruiken. :twisted:

Major
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2007 09:21

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door Major »

Kreeg ook ooit eens een ongevraagd krediet van SNS, ik vond het wel makkelijk!
Maar toen ik eenmaal gebruik maakte van die mogelijkheid moest ik op kantoor komen en werd mij verteld dat ik niet rood mag staan :shock: . Toen ik vroeg waarom het krediet dan verstrekt werd, konden ze mij geen zinnig antwoord geven. Wat een mafkezen!!!!!
Laatst gewijzigd door Major op 19 apr 2010 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: ongevraagt krediet sns

Ongelezen bericht door vakkiel »

@major
Vind je het erg dat ik gezien de spelling en de inhoud van je bericht jouw niet geloof ? :lol:

Gesloten