LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING "klantenservice"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,

Vele jaren geleden opende ik een bescheiden beleggingsportefeuille bij mijn Postbank-girobetaalrekening, en later ook een kleine portefeuille bij de toenmalige ING.
Enkele jaren geleden ging de Postbank samen met de ING (samen: ING), maar bleven de oud-INGbeleggingsportefeilles voortbestaan in een apart systeem.
Afgelopen voorjaar kondigde de ING aan dat ze het oud-INGbeleggingssysteem wilde gaan omvormen en gelijktrekken met het ING (Postank)-systeem.

Ik ben al vanaf mei bezig, om de beleggingsportefeuille van mijn oud-INGbetaalrekening samen te laten voegen met de beleggings-portefeuille van mijn Postbank-INGbetaalrekening; om vervolgens tot opheffing te komen van de overbodig-wordende oud-INGbetaalrekening plus bijbehorende beleggingsrekening.

Het heeft me iniddels al talloze schrijvens, mails en telefoontjes (ik laat me inmiddels bellen via de gratis internet beleggings-site!) gekost. En met name de opheffing van de oud-INGbetaalrekening is nog steeds niet gerealiseerd. Lange tijd dacht ik, dat de ING het zelf niet snapte waarmee ze bezig was. Maar nu begin ik te vermoeden dat de ING kost wat kost (middels diverse trucs en taktieken) wil voorkomen dat ze oud-INGbetaalrekeningen kwijtraakt.

Ik ben benieuwd of ook anderen kennis hebben gemaakt met deze irritante tijdrovende en frustrerende gang van zaken. Dit is typisch het soort kwestie, waarmee Youp van 't Hek inmiddels actief is geworden ([email protected]). De ING is overigens al te vaak in het nieuws geweest met dit soort irritante hopeloze klanten-bejegening

Ik zit trouwens niet te wachten op reacties van het destijds door de ING zelf aangekondigde team, wat klaarstaat om adequaat deel te nemen in dit soort voor hen schadelijke forum-topics. Het enige wat ik van de ING zou willen zien is, dat ze gewoon redelijke wensen van de klant uitvoeren.

Vriendelijke Groet WillyWalter

MAXIEM

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door MAXIEM »

willywalter
Het enige wat ik van de ING zou willen zien is, dat ze gewoon redelijke wensen van de klant uitvoeren.
En dat is nu precies wat deze ******** bank niet wil!!!

Maxiem.

Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door Ed4508 »

Er is slechts één antwoord op. Overstappen naar een andere bank. Ik heb wat de ING betreft met hetzelfde bijltje gehakt en zit nu bij de Triodosbank. Had ik veel eerder moeten doen. Goede helpdesk, telefonisch goed bereikbaar. Internetbankieren geen probleem, duidelijke indentifier. Ook Ideal-betalen is er mogelijk.

Van de ING kreeg ik destijds een berichtje dat zij het jammer vonden dat ik overgestapt was en nog nooit waren ze zo snel. Over de SNS-bank hoor ik dezelfde klachten. Overstappen.

Overstappen is geheel gratis en alles wordt voor je geregeld. De enige die er wat moeite mee had was de huisbaas, die de automatische incasso niet de baas kon. Ik ontving een brief over huurachterstand. Hardleers was men ook daar, maar ik ben ook een taaie. Even een bezoekje aan het kantoor met wat stevige taal en de zaak was geregeld.

Ik kan het iedereen aanbevelen. Je moet je niet in je zak laten scheiten. Het is jouw geld.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door riddert »

Je moet je niet in je zak laten scheiten
scheiten schrijf je met een lange ij, dus schijten.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door willywalter »

Beste Riddert,

We zijn op dit forum niet bezig met dictee!

Ik begrijp heel goed de terminologie van Ed. Het is namelijk een perfecte bewoording van de structurele respectloosheid waarmee de ING zijn klanten bejegent.

En inderdaad, je moet je als klant niet laten degraderen tot een financieel mestvarken.

Het beste is het, om de ING af te straffen met een zo spoedig mogelijk afscheid.

Als er redenen zijn waarom je niet gemakkelijk kunt weggaan bij de ING, dan kun je altijd nog besluiten om van zo weinig mogelijk ING-producten gebruik te maken.

Laat zoiezo nooit teveel geld op je lopende rekening staan.

En ook de Toprekening moet je zo weinig mogelijk gebruiken, in ieder geval zo dicht mogelijk boven de onder-onderlimiet van 5000 euro. En let op, want de ING verandert die limiet regelmatig.

Voor je spaargeld kun je zoiezo beter een fatsoenlijk renderende bank zoeken, zoals bv de ASN met zijn ideaalsparen.

Doei, ING!

Groet WillyWalter
ps: Ik heb medelijden met het "klantenservice" - personeel. Je zou voor z'on bank moeten werken! Ik probeer altijd vriendelijk te blijven, maar op den duur wordt het gewwon lastig om rustig en netjes te blijven.
Het beste is het om de meest effectieve klachten-procedure te zoeken, en de bank zakelijk aan te pakken. Vertrekken of zo weinig mogelijk gebruik van maken.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door willywalter »

Beste,

Vanaf mei 2010 ben ik dus bezig om mijn overbodig geworden tweede betaalrekening ING , plus bijbehorende beleggingsrekening, te laten opheffen.
Regelmatig, met tussenpozen van 2 a 3 weken, heb ik mail-, schrijf- en/of telefoon-contact opgenomen met de ING.


De laatste stand van zaken:
a)
Op 21/10 ontving ik na het zoveelste telefoontje eindelijk een Formulier ter opheffing van een particuliere ING betaalrekening gestuurd.
Dit formulier heb ik dezelfde dag ingevuld, voor mezelf gekopieerd, en via de antwoord-envelloppe teruggestuurd. Voor de zekerheid gemeld, dat ook de bijbehorende lege belegginsrekening moest worden opgeheven.
b)
Op 26 oktober ont ving ik van de ING een brief: "met deze brief bevestigen wij dat uw Beleggingsrekening is beindigd..". Over de op te heffen betaalrekening wordt in deze brief niet gerept.
c)
Op 29 oktober bel ik via ING-beleggingen. De "servicedesk-medewerker" meldt dat zij kan zien dat er op 28 oktober opdracht is gegeven om de betreffende betaalrekening te doen opheffen. Ik vraag of men de opheffing zsm schriftelijk wil bevestigen.
d)
Tot op heden heb ik geen bevestiging gekregen. En......., inmiddels alweer 2 weken verder:
Op MijnING (internet) staat de tweede (op te heffen) betaalrekening nog steeds vermeld, met de toevoeging "op dit moment niet beschikbaar".

Dit is de feitelijke situatie na ongeveer 6 maanden.
Ongelooflijk toch! Ben benieuwd of het dit jaar nog gaat lukken.

Ik wil straks in ieder geval geen rekening krijgen voor het hebben van een ongebruikte en onnodige betaalrekening!

Groeten WillyWalter

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door Mk »

vwb D) Staat die rekening er niet nog als service? Voor klanten die geen papieren overzichten meer ontvangen lijkt het mij handig om ook na opheffen nog inzage te hebben in de rekening? Of kan je de mutaties er op niet inzien?

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door willywalter »

Beste MK,

Die ongebruikte rekening staat al maanden op MijN ING met de vermelding "op dit moment niet beschikbaar".
Als ik me via de beleggingssite door de ING laat bellen toets ik soms het betreffende (volgens Mijn ING "op dit moment niet beschikbare", ) bankrekeningnummer in, en dan word ik gewoon doorverbonden als zijnde de houder van deze rekening.
Ook volgens de ING "klantenservice" zelf bestaat deze betaalrekening nog steeds.
Ik heb trouwens ook een aantal papieren afrekeningen gekregen in de loop van de tijd, waaruit ik meen te kunnen opmaken, dat de betaalrekening op 0 staat.

Wat ik wil is dus, dat de betaalrekening gewoon wordt opgeheven, en dat ik daar een schriftelijke bevestiging van krijg. Pas dan kan ik er van uitgaan (?) dat ik er nooit meer mee lastig gevallen word, pas dan hoef ik er nooit meer naar om te kijken, pas dan kan ik dit domme ING-dossiertje sluiten.

Het bestaan van deze door mij ongewenste en ongebruikte rekening is voor mij dus op geen enkele manier van nut. Het kost me alleen ongelooflijk veel tijd, om er van af te komen.Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk, wat de oorzaak daarvan is:

++ of een gigantische chaos/bureacratie/onmacht bij de ING
++ of een vastbeslotenheid bij de ING om rekeningen zo lang mogelijk vast te
houden, bijvoorbeeld om negatieve productiecijfers te maskeren of om
klanten zo murw te maken dat ze het uiteindelijk opgeven om opheffing van
de rekening af te dwingen.
++ of een combinatie van de 2 bovengenoemde mogelijke oorzaken!


Vriendelijke Groet WillyWalter

MAXIEM

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door MAXIEM »

willywalter

Voor mij staat vast, dat jouw probleem samenhangt met een volstrekte minachting van de klant.

Maxiem.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,

Eind vorige week zag ik, dat de op te heffen oud-ING betaalrekening is verwijderd uit Mijn ING, waar hij maandenlang was geparkeerd als "op dit moment niet beschikbaar".

Op zich een positieve beweging in dit ING-dossiertje, maar.....ik heb nog steeds niet de door mij gevraagde schriftelijke bevestiging van definitieve opheffing van de betreffende rekening gekregen.

Zou het dit jaar nog gaan lukken?

Vriendelijke Groet WillyWalter

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,

Vanaf mei 2010 ben ik dus bezig om mijn overbodig geworden tweede betaalrekening ING , plus bijbehorende beleggingsrekening, te laten opheffen.
Regelmatig, met tussenpozen van 2 a 3 weken, heb ik mail-, schrijf- en/of telefoon-contact opgenomen met de ING.

En nu kan ik eindelijk melden, dat ik van de "ING Manager Verkoopondersteuning"
schriftelijk bericht heb gekregen, dat zij de betreffende betaalrekening hebben beeindigd.
Ik zal nog wel een rekening-afschrift krijgen, vermoed ik, maar dan kan ik dit dossiertje eindelijk echt afsluiten.

Ik vraag me trowuens af wat het betekent dat ik een brief krijg van verkoopondersteuning en niet van de klantenservice, waarmee ik tenslotte al die eindeloze correspondentie heb gevoerd.
Is het misschien zo dat verkoopondersteuning opdracht heeft om klanten, die (wegens ING-reorganisatie)overbodig geworden INGrekeningen willen afstoten, zo veel en zolang mogelijk binnenboord te houden?

Overigens: iemand in mijn familie is ook al vanaf mei bezig om eenzelfde overbodig geworden ING-betaal/beleggingsrekening te laten opheffen. Die persoon is nog steeds aan het wachten op opheffing en schriftelijke bevestiging daarvan.

Vriendelijke Groet WillyWalter

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door willywalter »

Beste Donna e.a.,

Inderdaad triest. Bij de Youp vh Hek-aktie werd duidelijk dat dit soort bedrijven zoveel mogelijk op klantenservice bezuinigt, omwille van een zo hoog mogelijke winst. Dit soort bedrijven bindt pas in bij teveel slechte publiciteit en als klanten het niet meer pikken en dreigen weg te lopen. Gewoon omdat het hen dan teveel geld gaat kosten.
Tegenwoordig ben je geen klant meer maar gewoon een consumptievarken wat zoveel mogelijk wordt uitgeperst.

Overigens: vorige week meldde ik dus dat ik een brief had gekregen van de ING, dat mijn betaalrekening was beeindigd. Ook meldde ik, dat ik dacht dat ik wellicht later nog wel een regulier afschrift van de betreffende rekening zou krijgen waarin de beeindiging zou worden bevestigd. Z'on afschrift heb ik nog steeds niet gekregen.

Het wonderlijke is nu, dat een familielid, die ook al vanaf mei bezig is om van eenzelfde overbodige ING-rekening af te komen, juist vandaag wel z'on regulier afschrift (met opheffingsbevestiging) heeft gekregen, tegelijkertijd met
eenzelfde brief van verkoopondersteuning als ikzelf vorige week ontving.

Grappig. je zou haast gaan denken dat ING soms haar acties concreet laat beinvloeden door dit soort forums.
Hoe meer klanten zich gaan weren (ook op dit soort fora), des te minder speelruimte houden bedrijven als de ING over, om hun "klanten" op een slimme/sluwe manier (en op een chaotische manier; vanwege de bezuiniging op de service en vanwege een slechte organisatie!!) uit te melken en te belazeren.

Vriendelijke Groet WillyWalter
Laatst gewijzigd door willywalter op 04 dec 2010 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door MAXIEM »

willywalter

Je slaat de spijker op zijn kop: klanten zijn tegenwoordig als koeien voor de banken, die naar mijn mening uitsluitend snel, efficiënt en zo goedkoop mogelijk worden uitgemolken.

Maxiem.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,

In de kwaliteitskrant Trouw, van vandaag 4/12, is te lezen dat ING-topman Jan (toffe naam!) Hommen welbewust de pas ingevoerde "Code Banken"overtreedt, door een verdienstelijk manager meer Bonus te kunnen geven dan toegestaan.

Dit zou wel eens kunnen gaan om een manager, die uitblinkt in de inmiddels welbekende besparende en winst-opleverende "ING klantenservice".

Zo word je als nederlands burger dus dubbel gepakt:
- Je bent goed genoeg om belasting te betalen (en bezuinigingen te ondergaan) vanwege staatsteun aan een zichzelf bonussen uitkerende bankorganisatie, die zijn zaakjes niet voor elkaar heeft en mede daardoor in de problemen komt.
- Als klant word je door diezelfde bank behandeld als een dom consumptie-mestvarken. Van het kastje naar de muur, enzovoorts.....

Vriendelijke Groet WillyWalter

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING "klantenservice"

Ongelezen bericht door CB »

Ik denk dat het personeel van de banken massaal deze vragenlijsten invult
Waarom denk je dat?

Het is misschien handig als je hier de link plaatst, waar de mensen zich kunnen opgeven voor deze enquete. Als mensen moeten gaan zoeken haken ze misschien af.

Gesloten