LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS participatie-certificaten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jacquot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2011 10:28

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door jacquot »

Heb het jaarverslag van SNS Reaal 2010 snel gelezen op info betreffende Participatie Certificaten op balans etc.(p.140,146,179,185,212,213,216,219,259)Wat mij opvalt is dat er in 2002 voor 241 miljoen participaties(1 en2) is uitgegeven en in 2003 voor 57 miljoen. Des te opmerkelijk vind ik dat het aantal klagers hier op het forum(lotgenoten) een schamele 30 bdraagt. Op basis van bovengenoemde bedragen zou je vewachten dat er meer mensen zich door de handelswijze van SNS gedupeerd voelen en dat ook hier melden.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Ja Jacquot, daarom moeten we misschien de publiciteit zoeken! Wij hier vormen maar een heel heel klein gedeelte van het totaal aan participatie-certificaathouders. En oudere mensen/certificaathouders? die vind je niet op het internet. Of mensen die gewoon niks in de gaten hebben en nog steeds denken dat er geld terugkomt in 2012? Elke keer hoop ik nieuwe namen te zien op het forum, maar tot nu toe zijn er dat "maar" zo'n 30 of zo, ik heb ook al zitten tellen. Al was ik al blij om dit forum te ontdekken. Maar er moet meer ruchtbaarheid aan gegeven worden! (Alleen moet ik er niet aan denken om bij Tros Radar op TV te komen maar er zijn er beslist onder ons die minder verlegen zijn). Of een ingezonden stuk in de krant misschien met een oproep aan certificatiehouders? Iemand nog meer (betere) ideeën? Het is verstandiger om eerst de reactie van SNS naar ons af te wachten. Stel dat ze bij nader inzien tóch aflossen, gezien al die klachten? Er is geen Bank die -en nu zeker niet- zit te wachten op negatieve publiciteit, de banken staan er toch niet al te goed op!!
Ondanks de malheur, allemaal een fijn weekend, Harmieke

Velox
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 nov 2011 16:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Velox »

Heb inmiddels ook een schriftelijke klacht ingediend bij SNS beleggen i.v.m. verkoop certificaten 2. Ben inmiddels een jaar bezig zonder resultaat. Heb mij ook aangesloten bij lotgenoten. Ik ben beniewd naar het antwoord ven de bank en wacht met spannin het positieve resultaat af van de geschillencommissie.

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Ik heb in een eerder bericht van ftl1998 begrepen dat SNS binnenkort met een standpunt komt mbt de participaties. Wellicht moeten we dit nog een paar weken een kans geven.
Wanneer er over een maand geen ontwikkelingen zijn dan ben ik ook geneigd om te kiezen voor meer actie. Mijn voorkeur zou zijn om een keer een bijeenkomst te organiseren ergens in den lande om een plan van aanpak te smeden waar we ons in grote lijnen in kunnen vinden.
In ieder geval zou ik het in eerste instantie toejuichen om met een afvaardiging naar SNS te stappen om met de hoofddirectie een gesprek te voeren. Op die manier doe je wat aan dossieropbouw. En zo zijn er nog wel een aantal mogelijkheden. Vervolgens kunnen we trachten bij Tros Radar in beeld te komen.
Wat denken jullie?

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Ik merk trouwens wel dat de problematiek mbt de participaties op dit forum meer begint te leven. Dat is goed. Ik zou zeggen maak mensen die ook participaties SNS bezitten en nog niets ondernomen hebben deelgenoot van dit
forum.

jacquot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2011 10:28

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door jacquot »

Prima idee van Hendrix.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Dat vinden wij ook. Eerst een maandje wachten dus..

Velox
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 nov 2011 16:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Velox »

Hoe meer gedupeerde zich melden hoe beter. Ben altijd bereid om mee te doen.
Een maandje wachten lijkt mij ook verstandig

ftl1998
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 apr 2011 20:26

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door ftl1998 »

Misschien kunnen we het KIFID benaderen, en vragen of er wel in beroep is gegaan bij deze uitspraak, en als dat het geval is of het hoger beroep wordt gepubliceerd op het internet.
Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen we nog altijd vragen of de uitspraak in hoger beroep aan een van ons wordt toegezonden.
Dan weten we meteen of de SNS Bank daadwerkelijk in hoger beroep is gegaan, en wanneer de zaak in hoger beroep dient.
Afhankelijk van de uitslag van het hoger beroep, kunnen we dan goed beoordelen welke maatregelen we het beste kunnen ondernemen.

Postadres:
Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag .Telefoon 070-333 8 999

ftl 1998

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door H&M2002 »

Het lijkt ons ook het meest verstandig om eerst de reactie van SNS op onze klachten/brieven af te wachten voordat we SNS op een andere manier onder druk gaan zetten.

Wij vinden het wel een heel goed idee om het KIFID te benaderen m.b.t. het beroep van SNS.

Als we nl. massaal (dus iedereen hier op het forum) het KIFID benaderen is dat ook voor het KIFID een teken aan de wand dat er iets goed fout zit.
Ik ga dat zeker al wel doen!
Bedankt voor het adres!

Fijn weekend verder, ondanks alles.....

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Als je zo stap 1, 2 en 3 van de klachtenprocedure van de SNS op de website bekijkt, kúnnen we nu nog niet naar het Kifid. We moeten eerst het antwoord van de SNS afwachten, ben je het daarmee oneens, dan moet je het Klachtenformulier Beroepszaak vullen, daarvan krijg je binnen 5 werkdagen schriftelijk een ontvangstbevestiging. Ze gaan dan de klacht opnieuw bekijken.
Hun antwoord krijg je binnen (weer) 4 weken, als het langer gaat duren krijg je daarvan bericht. Als je niet tevreden bent met de beslissing van de afdeling beroepszaken van de SNS, dán pas kun je naar het Kifid. Zie ook (voor zover je dat nog niet gedaan hebt): http://www.kifid.nl Leidt het oordeel van het Kifid niet tot een oplossing, dan kan het conflict naar de Geschillencommissie van het Kifid. Het advies van de Geschillencommissie van het Kifid is bindend.
Ik denk dat het van belang is om vooral de procedure zoals ze die kennen goed te volgen, ook al duurt het lang!
Nu wachten we dus eerst op het antwoord van de SNS op de klacht zoals wij die individueel hebben ingediend. En voor wie dat nog niet heeft gedaan, meteen doen. Brothers in Arms.
M.v.gr. harmieke

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Toen ik reageerde op H&M2002, had ik het bericht van ftl1998 niet gezien, ik dacht dat er maar één reactie was. ftl 1998, U weet zo goed de wegen te bewandelen om uitspraken van het Kifid te achterhalen, zou U willen natrekken of SNS al in hoger beroep is gegaan?? Ik ben wel bang dat ze geen mededeling doen over lopende zaken... en dat hun dienstbaarheid niet zover gaat dat ze ons ook nog eens gaan berichten of de uitslag straks op het internet komt.
Maar, als we weten of SNS in hoger beroep is gegaan -want dat zouden ze nu toch al moeten hebben laten weten- dan weten we weer meer.
Bedankt,
M.vr.gr. harmieke

ftl1998
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 apr 2011 20:26

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door ftl1998 »

Ik wil wel eens kijken of ik wat meer informatie kan krijgen?

ftl1998

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Dankjewel en succes ftl1998!
M.vr.gr. harmieke

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

We kunnen ons wel "alleen" voelen hier op dit protest-forum omdat er ongetwijfeld veel en veel meer certificaat-houders zijn, maar dat zegt eigenlijk niet veel. Mensen kunnen - buiten dit forum om- allang met de SNS in de slag zijn, daarvan weten we niets. En als we straks meer ruchtbaarheid aan de kwestie geven, dan zullen ongetwijfeld meer mensen zich bij ons aansluiten. Dat is dan de categorie die nu nog in de veronderstelling verkeert dat er in 2012 zal worden gelost..
Een fijne zondag nog!

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door H&M2002 »

Hi Harmieke,

Het is niet de bedoeling dat wij al een klacht in gaan dienen bij KIFID.
Wij wachten eerst de reactie van SNS op onze brief af.
De brief die wij aan KIFID willen sturen is puur om informatie te vergaren inzake het beroep van SNS, als die al wordt ingediend....

Het voorstel om dat evt. massaal te doen (dus alleen informatie inwinnen) zou voor het KIFID een teken aan de wand kunnen zijn dat er nog veel meer zaken zullen gaan dienen in het SNS participaties verhaal.....

Vr Gr H&M2002

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo H&M2002, ik schreef al dat ik op U reageerde en later pas het verhaal van ftl1998 las. Ik begreep U dus niet goed; U weet er alles van hoe het werkt in de te doorlopen klachtenprocedure.
"Massaal" een brief sturen aan het Kifid -nu al- en vragen om inlichtingen kan natuurlijk, da's niet verboden. Maar op de website van het Kifid staat ook van alles te lezen over de procedure die je bij hen ook in acht moet nemen. Ze zullen niet goed weten wat ze met de brief moeten doen want ze mogen geen informatie verstrekken over lopende zaken, daar ben ik bang voor om heel eerlijk te zijn.
We kunnen het altijd proberen. Wat vindt ftl1998 ervan en -uiteraard- de overige meepratende forumleden???
Vriendelijke groet,
harmieke

sape
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2011 18:06

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door sape »

Hallo Lotgenoten.....

Zie vandaag pas voor het eerst dit forum en ben in ieder geval blij dat er het een en ander speelt. Ik probeer ook al meerdere jaren de certificaten te verkopen en dit is, net zo als bij veruit de meerderheid onder ons, niet gelukt. Ik heb ook contact gehad met een medewerker van de SNS bank en hem duidelijk gemaakt dat het onmogelijk zo kan zijn dat je niet bij je geld kunt komen, met andere woorden dat
de SNS of af moet lossen per call-datum of moet zorgen dat er wel voldoende handel is, zodat je ze kunt verkopen. Hij vertelde mij dat hij pas tegen eind mei 2012 een uitspraak van de bank verwacht. Gelukkig lees ik hier andere berichten....
Indien de uitspraak negatief voor ons uitvalt vind ik inderdaad dat we ons moeten
verenigen, zodat we ons samen sterk kunnen maken en zorgen dat het geld ons
toekomt. Ik weet dat mijn vader, met de respectabele leeftijd van 81 jaar, ook deze participaties bezit en er blindelings vanuit gaat dat ze uitgekeerd gaan worden op de call-datum. Het kan toch niet zo zijn dat ze in zijn erfenis terecht komen...... waar hebben we het hier over??

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Welkom Sape op dit forum. Fijn dat er weer een nieuw iemand zich meldt op dit forum.

Ik wil reageren op het feit of het belangrijk is om te weten of de SNS in beroep gaat. Ik denk zelf dat het niet zo relevant is om dat nu al te weten. Indien SNS in beroep gaat dan verandert dat niets aan de te volgen strategie door ons. Volgorde die ik hanteer is:
1. Ik heb vorige week een klacht ingediend. Ik wacht het antwoord af.
2. Als het antwoord niet naar tevredenheid is ga ik in beroep.
3. Mocht dit ook niet bevredigend zijn dan ga ik voor een uitspraak naar KIFID.
Dit zijn de stappen die op dit moment alleen maar mogelijk zijn.
Tot zover lijkt mij dat het ieder voor zich is. Iedereen moet bovenstaande stappen volgen. Ondertussen zitten we dan denk ik in januari 2012.

Mocht de laatste stap ook niet naar tevredenheid zijn, dan moeten we er klaar voor zijn en gezamelijk alles uit de kast gaan halen. Wat mij betreft krijg je dan de volgende te nemen stappen.
1. Bijeenkomst organiseren met zoveel mogelijk gedupeerden.
2. Gesprek met top SNS
3. Media opzoeken

Verder heb ik nog wel een aantal ideeen en jullie vast ook. Die hebben we dan nodig om daar waar nodig in te kunnen zetten.
Wat mij betreft ga ik er alles aan doen om dit onrecht de wereld uit te krijgen.

Ps dit is een openbaar forum dus ik denk dat ook niet alle plannen via dit forum geopenbaard kunnen worden. Vandaar dat ik denk dat het goed is om een keer een bijeenkomst te organiseren.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo J.Hendrikx (en welkom Sape),
tóch zit ik te dubben of er nu al misschien een brief naar het Kifid gezonden moet worden -namens ons allemaal hier op dit forum- betreffende de uitspraak van de Geschillencommissie nr.2011-263 dd.7-10-2011. In zo'n brief kan simpelweg aangekondigd worden dat de Consument die toen voor het Kifid is verschenen bij lange na niet de enige is die dreigt gedupeerd te gaan worden door SNS Bank. De Geschillencommissie van het Kifid bestaat uit mensen, niet uit machines. Hiermee kan wellicht worden bereikt dat er met andere ogen gekeken wordt naar het hoger beroep dat, zo lees ik eerder op dit forum, ingesteld gaat worden tenminste dat zegt SNS Beleggen Utrecht. Hierin ben ik het eens met H&M2002 (zie 12-11-2011). Mocht de SNS Bank tóch niet in hoger beroep gaan, dan is er nog geen man overboord. SNS Beleggen Utrecht heeft ook gezegd dat wij geen rechten kunnen ontlenen aan voornoemde uitspraak van de Geschillencommissie van het Kifid. Dat mag dan juridisch zo zijn, maar inhoudelijk is dat natuurlijk wel zo. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje als de Consument die bij het Kifid was!!
M.vr.gr. harmieke
Sorry voor het lange verhaal.

Gesloten