LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Ongelezen bericht door peewee »

In Nederland is er door de media nog niet veel aandacht geschonken aan de actie die in Frankrijk en Belgie al heel veel publiciteit kreeg: de actie om op dinsdag 7 december massaal geld van de eigen bankrekening af te halen. De actie schijnt een initiatief te zijn dat deze zomer is gelanceerd door de Franse ( ex-Manchester United) voetballer Eric Cantona. Zie de website: http://www.bankrun2010.com

7 december schijnt de dag te zijn waarop de banken traditioneel de bonussen bekend maken aan de medewerkers die de klant het best hebben opgelicht of daaraan leiding hebben gegeven.

Ik vermoed dat de actie te laat en/of te amateuristisch is opgezet om echt ''impact'' te krijgen in Europa. Maar een vingerwijzing richting de veroorzakers van economische schade door twee decennia (ongehinderd) ''wangedrag'' door de financiele sector wordt er natuurlijk wel mee afgegeven.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Hmmmm en dit komt van een man die uit een van de grootste graaier groepen uit de wereld komt, namelijk de voetballers. Hoeveel heeft graaier Cantona al aan de arme negers, zeehonden etc gegeven?
De pot verwijt de ketel :lol:

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Ongelezen bericht door witte angora »

En wat wil die Cantona hier mee bereiken?

Dat er in Nederland nog niet veel aandacht aan besteed is niet zo vreemd, er is al eerder iemand geweest die zo'n oproep heeft gedaan ten aanzien van de DSB, en ik denk toch niet dat er ook maar iemand is die op een herhaling zit te wachten.

Die Cantona kan zich beter alleen bemoeien met voetbal. Het enige waar hij verstand van heeft is van buiten spelen met zijn vriendjes, dat is wel duidelijk. :lol: :lol:

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Ongelezen bericht door marcel75 »

Goed dat ik het weet. Ga ik de hele posten bij de bank en 's nachts lekker die centjes ophalen als verlaat Sinterklaascadeautje!

Firestar
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:59

Re: Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Ongelezen bericht door Firestar »

Dat kun je wel proberen maar het zal je niet lukken.
Hoeveel kun jij maximaal per dag of per week bij jouw bank immers opnemen?

Bij de Rabobank is dat meen ik Maximaal 1250,- per week.

De banken hebben zichzelf dus al tegen dit mogelijk fenomeen beschermd ;)

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Firestar
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:59

Re: Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Ongelezen bericht door Firestar »

Is dat zo of moet je dat minimaal één dag van te voren aanmelden?
Er staat mij zoiets bij over de Rabo .. dat je dat dus moet melden.

Wat wel zo is dat je aan de balie éénmalig het bedrag kan verhogen wat je dan uit de geldautomaat kunt trekken. Dus als je meer nodig hebt dan die 1250 euro dan moet je wel naar binnen ... met paspoort en al! Ook al bankier je er sinds je kleutertijd!!!

Inderdaad dan zou het inderdaad mogelijk zijn om je rekening 'leeg' te trekken aan de automaat. Je loopt dan wel weer een groot risico om overvallen te worden ... veel mensen zullen dus niet aan zo'n oproep gehoor geven.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Bankrun 2010: haal één dag je geld weg bij je bank

Ongelezen bericht door peewee »

Persoonlijk denk ik ook dat er een betere methode is dan het voor één dag je geld van je bank- of spaarrekening afhalen.
Gewoon geen zaken meer doen met de top 5 van grootste financiele boevenbendes is Nederland. Sorry, top 4 nog maar, want de DSB is inmiddels al afgevallen. Geen zaken meer doen is uiteraard iets anders dan de oproep van Lakeman (zomer 2009) voor een bankrun op DSB. Wat ik bedoel is geen nieuwe zaken meer doen, geen nieuwe spaarrekeningen meer openen, geen nieuwe polissen meer afsluiten. Kortom, gewoon boycotten; droog laten koken.

Hier komt mijn top 4

1) AEGON. (veroorzaker van de aandelenlease-affaire; 6,5 miljard schade bij circa 600.000 klanten; grootste aanbieder van woekerpolissen circa 1,5 miljoen verkochte polissen; beleggingszwendelaar met het Sprintplan waarmee circa 120.000 klanten zijn gedupeerd)

2) AFAB (Een kloon/na-aper van Dirk Scheringa's DSB Bank; heeft zelfde truuks uitgehaald om de klanten te belazeren; o.a. koppelverkoop van leningen aan zinlose en peperdure verzekeringen; tijdelijke lage lokrenten etc etc.);

3) ASR/ Fortis (moedermaatschappij en voormalig eigenaar van aandelenleasebanken als Groeivermogen en Defam; één na grootste aanbieder van woekerpolissen in Nederland onder labels als Amev; Stad Rotterdam; Falcon Leven etc.)

4) BNP Paribas (is de moedemaatschappij van Cardif -in de vakkringen wel bekend onder de naam Kardief-; werkt(e) jarenlang nauw samen met Dirk Scheringa's DSB en Afab bij het koppelen van leningen aan dure koopsomverzekeringen die via koppelverkoop werder aangesmeerd)

Gesloten