LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door aardjee »

Yamoss tegenwoordig kan je toch ook overstappen van bank met behoud van je rekeningen, of is dat nog steeds niet geregeld

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Dat is nog steeds niet geregeld.Eea betekent gewoon het openen van nieuwe rekeningen (4 stuks) met nieuwe nummers !!!!En alle ellende daarn a van het doorgeven aan betrokkenen van de nieuwe nummers.Daar zitten we net op te wachten!! Yamoss

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door courier »

Beste Yamoss, ik denk oprecht dat er weinigen zijn op dit forum die GEEN begrip kunnen opbrengen voor de specifieke omstandigheden die je aan het geduldige papier toevertrouwt. Ook niet omdat het al 65 jaar geleden zou zijn: de pijn blijft, een mens bestaat nu eenmaal uit meer dan uitsluitend vlees en bloed.
Dit probleem is niet op te lossen en is te verwijten aan ene mw. Kroes, commissaris van de Europese Unie die aan haar goedkeuring van het conglomeraat ABN/Amro/Fortis de voorwaarde heeft verbonden dat ABN/Amro de voormalige HBU aan een derde moet doorverkopen met als verklaring dat het nieuwe ABN/Amro te machtig zou worden op de Nederlandse markt met het gevaar dat ze te monopolistisch zou gaan handelen. Alsof er al niet duizenden klanten zijn overgegaan naar RBS en Santander en alsof er niet een ING, Rabo en SNS zijn die best wel hun mannetje staan. Eigengereide de baas spelerij dus van tante Kroes die op deze wijze haar niet geringe eigendunk etaleerde.

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Waarde Courier,
dank voor uw reaktie met de achtergrondschets van de betreffende situatie.Wat boos maakt is dat ik en ook andere klanten geen enkele inspraak hebben gehad in deze overplaatsing.Reden:dat zou niet kunne met zoveel klanten.Heel andere zaken kunnen wel met zoveel klanten,maar een briefje met de vraag:wat wilt kan niet.Schitterende autimatiseringssystemen ten spijt.Ze pakken gewoon "MIJN" geld op en verplaatsen dat ,terwijl de keuze voor een bank in elk geval goed overwogen moet worden.Althans in zo'n wereld leef ik.Veel reakties hebben blijk gegeven daar heel gemakkelijk of onbewust over te denken.Nu pas,een half jaar na dato krijg ik reakties met inhoud,ook de uwe.Heb daarvoor bedacht dat ik me niet meer zo begeven op dit forum.Mijn dank voor uw reaktie.Yamoss

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door witte angora »

kan terug naar de ABNAMRO door het openen van nieuwe rekeningen.
Je kunt tegenwoordig toch je eigen rekeningnummer meenemen naar een andere bank? Of is dat nog niet rond/geldt dat niet voor zakelijke rekeningnummers? Maar als dat wel zo is kun je m.i. gewoon een nieuwe rekening openen, met het bestaande rekeningnummer.

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Helaas kan dat niet,gewoon nieuwe rekeningnummers !!!!!Yamoss

suriprof
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2012 12:02

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door suriprof »

Beste Yamoss,
Ik heb hetzelfde probleem, bovendien had ik ook nog een flexibel krediet bij de ABN, blijkt dat de DB dit 'product' niet kent, en ik nu meer rente moet betalen bij de DB.
Zijn er meer mensen die ditzelfde hebben?

Haan0099
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2012 11:03

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Haan0099 »

Ik vind de migratie ook belachelijk en in strijd met mijn vrije keus.

Belangrijker nog is dat de migratie ons als klant veel geld kost. Alle betaalinterfaces websites, automatische incasso's, credit card acceptatie en dergelijk moeten allemaal op eigen kosten worden aangepast! Dit loopt voor ons snel in duizenden euros!!!

Ook komen de automatische koppeling tussen Internet bankieren en je boekhoudpakket om bijv afschriften in te lezen te vervallen. Ook komt de net ingevoerde FINBox te vervallen.

Tevens moet alles opnieuw worden aangevraagd en zitten er veel fouten in de migratie van bijv tenaamstelling van bankpassen (met als gevolg..zelf weer handmatig nieuwe pas aanvragen).

Tenslotte worden eenzijdig alle contracten herzien of ingetrokken (bijv credit card en accepteren op afstand).

Dit moet toch niet kunnen? En of dat even binnen 2-3 maanden (in de vakantie periode) kan worden ingevoerd....

Het alternatief is om een nieuw account te openen bij de ABN en alle diensten en contracten opnieuw aan te vragen. Ook niet echt aantrekkelijk omdat dit bijna dezelfde kosten met zich meebrengt en een wijziging van het rekening nummers. Overstappen met je huidige rekening nummer kan nog steeds niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

courier schreef:Het is maar goed dat Wouter Bos in 2009 minister van financiën was anders was de hele Nederlandse ABN/Amro/Fortis in bezit gekomen van Deutsche Bank; verbijsterend dat dat vorige week pas bekend is geworden.
En zou dat erg zijn? Als je dit forum moet geloven is ABN-AMRO een waardeloze bank, dus slechter kan het nooit worden.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door courier »

Beste GJvdZ: Dat moge zo zijn maar TS wilde juist bij ABN/Amro blijven.

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

ben hoe dan ook blij met de berichten van mensen die dezelfde problemen hebben met deze ongewilde overgang naar de Deutsche Bank.Vorig jaar had ik het idee dat ik de enige was.Zoeken blijft of we er iets aan kunnen doen.Ben op niveau van de KIFI geweest met mijn klacht en ook die roept dat het de schuld van Brussel is en er niets aan te doen is.Gewoon aksepteren..Dus wie heeft een idee ??? De bank doet niets.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

courier schreef:Beste GJvdZ: Dat moge zo zijn maar TS wilde juist bij ABN/Amro blijven.
Dat staat los van jouw opmerking over dat het goed was dat Bos ABN-AMRO overnam omdat het anders Duits was geworden....

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de argumenten dat het maar goed is dat de Fortis/ABNAMRO Nederlands is gebleven.
Ik zie eigenlijk niet echt veel voordelen. Deze overstap heeft het Rijk inmiddels meer dan Euro 16.000.000.000 gekost. Voor dat bedrag moet nu interest betaald worden.
Ook vind ik het niet juist dat een bank in handen van het Rijk is. Dat geeft concurrentievervalsing, waardoor dit alles (ongezien ?) nog meer kost.
De Deutsche Bank is wèl in private handen. Hoogstwaarschijnlijk is de meerderheid van de aandeelhouders niet eens Duits !
Maar zoals eerder opgemerkt. Ben benieuwd naar de argumenten !

Arjenovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2012 22:26

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Arjenovic »


SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Deze overstap heeft het Rijk inmiddels meer dan Euro 16.000.000.000 gekost.
Eehm, nee, die € 16.000.000.000 was de oorspronkelijke aankoopprijs. Later is dat bedrag (na aanvullende steun en zo) opgelopen tot € 30.000.000.000.

anna51
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2012 15:55

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door anna51 »

Ik ben ook "slachtoffer" van de gedwongen verhuizing naar Deutsche Bank. Ik heb niet eens de keuze bij ABN te blijven met een nieuw nummer, wanneer ik dat zou willen moet ik eerst weer mijn jaarcijfers laten zien omdat ik een krediet heb. De kans is dus aanwezig dat ik ook niet bij ABN mag blijven vanwege dat krediet!!! Een andere bank is ook geen optie, kredieten voor kleine MKB-ers zijn nergens meer te krijgen. Dit terwijl ik de afgelopen 5 jaar keurig een lening van 50.000 heb afgelost. Het laatste gedeelte hiervan is betaald het afgelopen kwartaal. Nu zou ik dus mijn krediet kunnen gaan inlossen. Zijn er nog mensen bezig met dit gebeuren? De discussie loopt maar tot 28 juni 2012. Is Yamoss al verder gekomen? Ik heb dit forum pas ontdekt.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door thesaint »

anna51 schreef:Ik ben ook "slachtoffer" van de gedwongen verhuizing naar Deutsche Bank. Ik heb niet eens de keuze bij ABN te blijven met een nieuw nummer, wanneer ik dat zou willen moet ik eerst weer mijn jaarcijfers laten zien omdat ik een krediet heb. De kans is dus aanwezig dat ik ook niet bij ABN mag blijven vanwege dat krediet!!! Een andere bank is ook geen optie, kredieten voor kleine MKB-ers zijn nergens meer te krijgen. Dit terwijl ik de afgelopen 5 jaar keurig een lening van 50.000 heb afgelost. Het laatste gedeelte hiervan is betaald het afgelopen kwartaal. Nu zou ik dus mijn krediet kunnen gaan inlossen. Zijn er nog mensen bezig met dit gebeuren? De discussie loopt maar tot 28 juni 2012. Is Yamoss al verder gekomen? Ik heb dit forum pas ontdekt.
Mensen schijnen nog steeds niet te snappen hoe banken werken en denken.
Ze zijn teleurgesteld en verwachten een menselijke behandeling van banken.
Ze denken warempel dat banken geweldige diensten verlenen en in belang van de klant. De klant is koning?

Doe uw ogen open en lees en kijk eens verder dan uw neus lang is.
De klant is al jaren geen koning meer bij onze banken.
ING ABN hou toch eens op!
http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/a ... rstel.html

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Waarde Anna 51,
ben helaas niet verder gekomen.De Deutsche bank gaat er nu echt werk van maken,met wisseling van creditcards etc.In oktober as. moet alles omgezet zijn.Hun glossy magazine gaat bij mij rechtstreeks de afvalbak in.Daar gaat ons geld ook inzitten.Duidelijk is dat ze met een aantal producten duurder zijn.Ga een dezer dagen de rekeningen terug-veranderen naar de ABNAMRO.Met al het gedoe vandien.Dat is helaas de enige manier.Heb begrepen dat ik voor het openen van zg.deze nieuwe rekeningen wel moet betalen !!!!!!!!!!!!!!!Gelukkig heb ik jouw probleem van een krediet niet. Wens je wijsheid,Yamoss

anna51
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2012 15:55

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door anna51 »

Beste Yamoss, nadat ik vanmiddag na het zoveelste zinloze gesprek met een AA medewerker huilend de hoorn op de haak heb gegooid, heb ik daarna mijn hele verhaal verteld aan iemand van De Telegraaf. Alleen al het feit dat iemand naar je luistert en je begrijpt! Geweldig! Het hele gebeuren is nl. zo absurd, dat mensen aan wie je het vertelt het niet begrijpen. Ik voel me hoofdpersoon in een roman van Kafka. Niet dat het probleem nu is opgelost, het is niet eens zeker dat er iets wordt gepubliceerd maar mocht dat zo zijn dan komt het op een pagina met artikelen van gefrustreeerde ondernemers. Ik ben hier al de hele dag mee bezig terwijl ik veel werk had liggen voor mijn webshop. Wat denk jij, zou ik dit kunnen declareren bij de Deutsche Bank?

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Waarde Anna,
het zou fantastisch zijn als de Telegraaf het zou plaatsen.Komt het erin ???????Had gehoopt dat Radar er aandacht aan zou besteden,maar helaas hebben ze dat niet gedaan.Vind het ergens onvoorstelbaar dat blijkbaar zo weinig mensen hier moeite mee hebben.Je kunt eerdere reakties lezen,die zeggen dat ik niet zo ingewikkeld moet doen.Daar komt het op neer.Maar dat ze zomaar een bankrelatie van je confisceren,alsof die van hun is, zonder je toestemming is blijkbaar voor deze mensen "normaal".Het zijn mijn zuurverdiende centen die op die zakelijke rekeningen staan.Het mooiste is,dat mijn priverekening niet overgaat !!!! Ja,ja.Gtaag info als je wat weet van de Telegraaf. Yamoss

Gesloten