LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
LaPalmerieFashion
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2012 23:35

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door LaPalmerieFashion »

Ik zie dat ik een beetje laat ben. Maar ik heb nu pas de problemen met de Deutsche bank. Ben al meer dan 4 weken bezig om in mijn eigen account in te loggen om te online bankieren. Maar tevergeefs. De gehele internet ligt plat er kan dus niet met de digipas online betaald worden. Ik behoor tot de 10 % vd Deutsche bank klanten waar alles mis is gegaan. Maar ik geloof er niets van.

Ik wil terug naar de ABN maar moet zoals iedereen weer opnieuw een aanvraag doen met alle jaarcijfers etc etc. Je krijgt in deze crisis geen kredieten meer verleent die je 10 jaar geleden allemaal geregeld hebt.
Kortom 1 grote frustatie. Alle postpapier kan weggegooid worden omdat daar natuurlijk oude de bankrekening nummers etc opgedrukt staan.
Is er dan echt geen mogelijkheid voor een schadeclaim tegen de ABN of Deutsche bank? De ABN is tenslotte verantwoordlijk.Zij hebben hun klanten doorgepast naar de Deutsche bank.
Wie kan ons vertellen wat de oplossing zou kunnen zijn.

40jaar
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jun 2008 22:11

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door 40jaar »

Ik heb helaas geen goed nieuws voor u. Als u de bedrijfsfinanciering wenst onder te brengen bij ABNAMRO of welke andere bank dan ook, dan zult u inderdaad een nieuwe aanvraag moeten doen met alle gevolgen van dien zoals u zelf al aanstipt.

PvanderZande
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2012 13:11

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door PvanderZande »

Ook wij waren zakelijk ongevraagd overgegaan van de ABN-AMRO naar de DB. Wist natuurlijk dat het eraan zat te komen, maar alles zou even makkelijk en hetzelfde blijven....
Maar DB internet bankieren is een drama, veel minder gebruiksvriendelijk dan van de ABN-AMRO.
Om van slechte bereikbaarheid maar niet te spreken, speciale browserinstellingen, geen IDEAL, aparte PIN voor calculator, etc.
Direct op de dag van de overgang besloten dat dit niets is. En terug naar de ABN-AMRO. Moest bij de ABN-AMRO verklaring tekenen dat het op eigen initiatief was, maar toen was alles binnen 4 dagen geregeld (gelukkig liepen er geen kredieten/verzekeringen via DB).
Rekeningnummer is ander natuurlijk, maar BIC/IBAN zou toch al veranderen.
Sindsdien probeer ik de rekening van DB te sluiten. Zonder succes tot nu toe. Inmiddels zijn er wel ruim 50 euro aan diverse bankkosten (!) in rekening gebracht. Alhoewel ik maar 1 betaling heb gedaan en overboeking restant naar ABN-AMRO.

roadrats
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2011 21:00

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door roadrats »

Hallo PvanderZande , Hier exact dezelfde ervaringen. Wij hadden nog een ongebruikte rekening courant bij de ABN Amro welke indertijd (ook ongevraagd) van Fortis was overgekomen. Dit is nu onze werkrekening geworden, wel alle relaties (huurders) moeten berichten om voortaan een ander rekeningnummer te gebruiken en de belastingdienst geïnformeerd maar dat is allemaal vrij soepel verlopen. Helaas heeft het afsluiten van de rekening bij DB ook de nodige tijd en moeite gekost. Ik heb zowel schriftelijk als per mail opgezegd, een bevestiging krijg je niet maar na een tweede brief met de aankondiging dat wij niet langer kosten etc betalen is zowaar afgelopen week de rekening en de bijbehorende spaarrekening opgeheven. Elke maand betaalden we bijvoorbeeld 4,35 basistarief rekening en 4,50 voor een rekeningafschrift. Toezending van dat rekeningafschrift zorgde dan weer voor een nieuwe factuur van 4,50 en zo kon je het saldo zien afnemen zonder dat je zelf ook maar iets met de rekening deed. Nog even volhouden, kost wat ergernis en de feitelijke ongevraagde overgang naar DB blijft natuurlijk schandalig ! Helaas kennen banken het woord "klant" nog steeds niet, wellicht helpt het wetsvoorstel van minister de Jager waarin banken verplicht worden het belang van klanten voorop te stellen, een beetje maar wel tekenend voor de verziekte branche dat dit nodig is!

lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door lanaceet »

Mensen, laten we de positieve kant van deze zaak inzien.
Deze overname is namelijk erg goed voor de economie.
Tja, ook wij zijn gedupeerd door die Domme Duitsers. Dus ook wij hebben een nieuwe rekening bij een Nederlansde bank.
Het zit in de Duitse genen dat alles niets mag kosten en erg eenzijdig egoïstisch gericht is.
Dus ook hun service en internet programmaatje.
Gevolg: ze hebben een stevige som geld betaald aan Nederland voor een klantenbestand.
En die klanten gaan stuk voor stuk terug naar een Nederlandse bank.
Kortom: Een duidelijke win-win situatie voor de Nederlandse economie.

Ruijtertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2012 10:51

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Ruijtertje »

Continue problemen met het internetbankieren bij Deutsche bank. Het is mij nog maar 1 keer gelukt in te loggen m.b.v. de helpdesk sinds de migratie. Erg storend, betalingen gaan erg moeilijk. En dan de kosten voor een afschrift. € 4,50. dat is lekker verdienden zo voor de DB. Erg slecht dat je als klant geen keuze hierin hebt gehad. Ik dacht dat de klant koning was, maar in de bankenwereld werkt dat blijkbaar niet zo. Ik ben nu op een punt beland om over te stappen naar andere bank. Liefst weer terug naar ABNAMRO. Nooit klachten gehad bij deze bank. Snelle service en altijd goed en snel geholpen. Ik heb ook begrepen dat niet alle klanten overgeheveld zijn naar DB. Lange wachttijden bij de helpdesk. het platform is ook niet echt gebruikersvriendelijk. Er moeten behoorlijk wat omslachtige handelingen verricht worden voor een eenvoudige betaling. Beslist geen vooruitgang dus.

Harry Verbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2012 13:45

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door Harry Verbeek »

Hallo Yamuss,


Ik ben bezig met een klachtenprocedure bij de AFM tegen Deutsche Bank, heb jij die brief nog?

Ik probeer zo veel mogelijk mensen te bereiken, als ik kan aantonen dat klanten geen keus hebben gehad dan wil de AFM een procedure opstarten.

Harry Verbeek

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Denk dat je met Yamuss mij bedoelt,maar weet dat niet zeker: yamoss
Heb alle klachten-stappen genomen bij de ABNAMRO en bij de KIFID :overal dezelfde reaktie;Is Brussel die daar over gaat en de beslissing heeft genomen.Kan zoeken in mijn dossier of ik die brieven nog heb.Ik heb voor de twee betreffende zakelijke rekeningen nieuwe rekeningen geopend bij de ABNAMRO met veel gedoe.Mijn 2 rekeningen bij de Deutsche Bank kan ik gelukkig binnenkort opzeggen.Ben benieuwd hoe dat gaat.Yamoss

venem
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2013 23:55

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door venem »

Na bijna 35 jaar gingen mijn zakelijke rekeningen "automatisch" over van AbnAmro naar Deutsche Bank en alle beschreven problemen herken ik. Het zegt bovenal veel dat personeel van DB met hun privérekeningen terug gingen naar AA. Verder bereiken mij de laatste tijd geluiden vanuit DB, vanuit andere banken en van makelaars dat veel ondernemers DB de rug toekeren, ook ik maar helaas gaat dat niet van de een op de andere dag.

Laatste negatieve nieuws waarvan ik melding kan maken zijn de hoge kosten die DB doorberekent bij reeds jarenlang lopende huurgaranties:
van € 80 bij AA naar € 300 bij DB
van € 405 bij AA naar € 1.575 bij DB

anna51
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2012 15:55

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door anna51 »

Mijn laatste bezoek was 6 augustus zag ik. Na maanden van irritatie met o.a. een draak van een bankieren programma en hogere kosten, merkte ik plotseling dat ik zo weinig bestellingen kreeg. Ik heb een kleine webshop en zag dat mensen wel 6 of 7 x probeerden een bestelling te plaatsen, maar dit lukte niet. Geinformeerd bij de beheerder van de webwinkel: ABN AMRO had iDEAL verwijderd. Geen waarschuwing vooraf, gewoon weg. DB gebeld, aardige mevrouw, "O wat erg!" Ja, dat klopt, want een enkeling neemt de moeite om geld over te schrijven, maar de meeste mensen denken alleen "die site werkt niet meer", haken af en gaan naar de concurent. Uiteraard heb ik direct een waarschuwing op de site gezet enz. Maar ik wil iDEAL terug op mijn shop! Mijn accountbeheerder belde en zou het direct uitzoeken. Dat was gisterochtend, nog niets gehoord. Geen bestellingen meer binnen gekregen. En die bestellingen heb ik juist zo hard nodig om mijn krediet af te kunnen lossen zodat ik weer terug kan naar een nederlandse bank!!
Vraag: Zijn er nog meer webshophouders met dit probleem? Zo ja, wat hebben jullie gedaan?

anna51
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2012 15:55

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door anna51 »

Ik las vandaag (31/08/13) op RTL Noord een artikel met de kop: honderden boeren in moeilijkheden door Deutsche Bank. Wat blijkt: de boeren krijgen geen kredietverhoging van de DB. Alleen boeren met een omzet van 1 miljoen of meer komen hiervoor in aanmerking. De anderen laat DB letterlijk in de stront zakken.

yamoss
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2011 13:17

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door yamoss »

Voor Anna bericht 31 januari 2013:snap je bericht niet.Wie heeft Ideal nu verwijderd ,zoals je schrijft de ABNAMRO .En wat heeft de DB daarmee te maken ? Yamoss

ptvdgraaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2013 11:24

Re: overgang ABNAMRO bank naar Deutsche Bank

Ongelezen bericht door ptvdgraaf »

Ook ik ben vorig jaar (na 17 jaar klant )gedwongen overgegaan van ABN Amro naar Deutsche Bank. Inmiddels diverse problemen achter de rug. Bij de overstap alles in drievoud ontvangen. Moeilijke website en inmiddels bankafschriften die niet kloppen.
Vorige week een "top" brief. Onze stichting valt niet meer in het profiel van de Deutsche Bank en eind november wordt onze rekening opgeheven!!
Terug gaan naar de ABN Amro gaat niet met nummerbehoud want inmiddels is het rekeningnummer van Deutsche Bank.
DB ondersteunt in niets. Dus je moet zelf een nieuw bankrekening nummer aanvragen en zelf alle klanten informeren over een nieuw bankrekening nummer.
ABN Amro gebeld, willen natuurlijk wel een nieuw zakelijk rekening openen, maar niet met hetzelfde nummer. Dus voor mij geen ABN Amro.

Gesloten