LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:
Bob Schurkjens schreef:Inderdaad: Paypal deugt niet. Vara's Kassa heeft er minstens een kwartier aan besteed. Zie vanaf circa 5:40

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... g/speel/1/

Ik hoop van harte dat Tros Radar Paypal ook stevig op de korrel gaat nemen. Dat is hard nodig. Dit bedrijf (onderdeel van eBay) heeft namelijk maling aan consumentenrechten.

Tot nu toe heeft de journalistiek in Nederland Paypal en haar praktijken ongemoeid gelaten. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn waardering voor de redactie van Vara's Kassa en presentatrice Brecht van Hulten.
Bob, Of Paypal deugt kan ik niet zeggen, dat de journalistieke waarde en presentatie voor geen meter deugt kan ik wel zeggen.

Ik heb nog nooit zo'n trieste (tenenkrommende volgens sommigen) vertoning gezien.

Eenvoudig gezegd : Vara verwijt bedrijf X dat er mensen zijn die anderen proberen op te lichten met een brief met het logo van bedrijf X. Een totaal krankzinnige beschuldiging welke het bedrijf in kwestie niet eens kon weerleggen omdat de "kleuter" presentatrice helemaal verguld was met haar eigen mening en geen enkel weerwoord duldde.

Schaamteloos !

Gelukkig ben ik niet alleen met mijn mening.
Maar niet allen naar Kassa kijken, ook hier is een of ander mis:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=94708

Maar vanavond, wordt dan weer iemand anders aan de tand gevoeld.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

tennis schreef:
crazyme schreef:
Bob Schurkjens schreef:Inderdaad: Paypal deugt niet. Vara's Kassa heeft er minstens een kwartier aan besteed. Zie vanaf circa 5:40

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... g/speel/1/

Ik hoop van harte dat Tros Radar Paypal ook stevig op de korrel gaat nemen. Dat is hard nodig. Dit bedrijf (onderdeel van eBay) heeft namelijk maling aan consumentenrechten.

Tot nu toe heeft de journalistiek in Nederland Paypal en haar praktijken ongemoeid gelaten. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn waardering voor de redactie van Vara's Kassa en presentatrice Brecht van Hulten.
Bob, Of Paypal deugt kan ik niet zeggen, dat de journalistieke waarde en presentatie voor geen meter deugt kan ik wel zeggen.

Ik heb nog nooit zo'n trieste (tenenkrommende volgens sommigen) vertoning gezien.

Eenvoudig gezegd : Vara verwijt bedrijf X dat er mensen zijn die anderen proberen op te lichten met een brief met het logo van bedrijf X. Een totaal krankzinnige beschuldiging welke het bedrijf in kwestie niet eens kon weerleggen omdat de "kleuter" presentatrice helemaal verguld was met haar eigen mening en geen enkel weerwoord duldde.

Schaamteloos !

Gelukkig ben ik niet alleen met mijn mening.
Maar niet allen naar Kassa kijken, ook hier is een of ander mis:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=94708

Maar vanavond, wordt dan weer iemand anders aan de tand gevoeld.
LOL!

Karma is een bitch ! :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Paypal is een graaibedrijf en heeft al zo veel leed veroorzaakt dat ik weinig moeite heb met de wijze waarop Paypal bij Kassa in het nieuws is gekomen. Voor mij is dat bijzaak.

http://www.google.com/search?q=paypal+p ... mages&tbs=

68 miljoen hits. Mmmm, het lijkt me toch dat er iets niet goed zit.

"Sympathieke meneer van Paypal" directeur Derk Wagelaar, is afkomstig van Microsoft, zijn vorige werkgever. Ook al zo'n nietsontziend graaibedrijf.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

Bob Schurkjens schreef:Paypal is een graaibedrijf en heeft al zo veel leed veroorzaakt dat ik weinig moeite heb met de wijze waarop Paypal bij Kassa in het nieuws is gekomen. Voor mij is dat bijzaak.

http://www.google.com/search?q=paypal+p ... mages&tbs=

68 miljoen hits. Mmmm, het lijkt me toch dat er iets niet goed zit.

"Sympathieke meneer van Paypal" directeur Derk Wagelaar, is afkomstig van Microsoft, zijn vorige werkgever. Ook al zo'n nietsontziend graaibedrijf.
Ik krijg 192 miljoen hits.

U bent "onderzoeker" voor de Vara ? :mrgreen:

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door DJM »

crazyme schreef:
Bob Schurkjens schreef:Inderdaad: Paypal deugt niet. Vara's Kassa heeft er minstens een kwartier aan besteed. Zie vanaf circa 5:40

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... g/speel/1/

Ik hoop van harte dat Tros Radar Paypal ook stevig op de korrel gaat nemen. Dat is hard nodig. Dit bedrijf (onderdeel van eBay) heeft namelijk maling aan consumentenrechten.

Tot nu toe heeft de journalistiek in Nederland Paypal en haar praktijken ongemoeid gelaten. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn waardering voor de redactie van Vara's Kassa en presentatrice Brecht van Hulten.
Bob, Of Paypal deugt kan ik niet zeggen, dat de journalistieke waarde en presentatie voor geen meter deugt kan ik wel zeggen.

Ik heb nog nooit zo'n trieste (tenenkrommende volgens sommigen) vertoning gezien.

Eenvoudig gezegd : Vara verwijt bedrijf X dat er mensen zijn die anderen proberen op te lichten met een brief met het logo van bedrijf X. Een totaal krankzinnige beschuldiging welke het bedrijf in kwestie niet eens kon weerleggen omdat de "kleuter" presentatrice helemaal verguld was met haar eigen mening en geen enkel weerwoord duldde.

Schaamteloos !
Als je goed gekeken zou hebben dan zou je weten dat de man van Pay-Pal niet op de vragen inging.
Aangezien er weinig tijd is in zo'n uitzending moet de vragensteller dan wel ingrijpen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

DJM schreef:
crazyme schreef:
Bob Schurkjens schreef:Inderdaad: Paypal deugt niet. Vara's Kassa heeft er minstens een kwartier aan besteed. Zie vanaf circa 5:40

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... g/speel/1/

Ik hoop van harte dat Tros Radar Paypal ook stevig op de korrel gaat nemen. Dat is hard nodig. Dit bedrijf (onderdeel van eBay) heeft namelijk maling aan consumentenrechten.

Tot nu toe heeft de journalistiek in Nederland Paypal en haar praktijken ongemoeid gelaten. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn waardering voor de redactie van Vara's Kassa en presentatrice Brecht van Hulten.
Bob, Of Paypal deugt kan ik niet zeggen, dat de journalistieke waarde en presentatie voor geen meter deugt kan ik wel zeggen.

Ik heb nog nooit zo'n trieste (tenenkrommende volgens sommigen) vertoning gezien.

Eenvoudig gezegd : Vara verwijt bedrijf X dat er mensen zijn die anderen proberen op te lichten met een brief met het logo van bedrijf X. Een totaal krankzinnige beschuldiging welke het bedrijf in kwestie niet eens kon weerleggen omdat de "kleuter" presentatrice helemaal verguld was met haar eigen mening en geen enkel weerwoord duldde.

Schaamteloos !
Als je goed gekeken zou hebben dan zou je weten dat de man van Pay-Pal niet op de vragen inging.
Aangezien er weinig tijd is in zo'n uitzending moet de vragensteller dan wel ingrijpen.
Ik heb heel goed gekeken. Kennelijk wilde ze de stijl van "Heksenberg" imiteren. Een waterval aan verwijten, beschuldigingen waar geen mens tussen kon komen. Netjes uit het hoofd geleerd. Nogmaals : Schaamteloos.

Onder het motto van "weinig tijd" wordt het weerwoord maar gewoon overgeslagen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:
Ik heb heel goed gekeken. Kennelijk wilde ze de stijl van "Heksenberg" imiteren. Een waterval aan verwijten, beschuldigingen waar geen mens tussen kon komen. Netjes uit het hoofd geleerd. Nogmaals : Schaamteloos.
Ik kan mij alleen aan deze worden aansluiten, dit was geen dialoog, maar een afstraffing van de gesprekspartner.
Mensen, welke in de nepmail van PayPal trappen, doen het ook bij een andere bank.
Het helpt dus niets, om voor oplichters op de website te waarschuwen, want vele hebben oogkleppen op.
Directeur Derk Wagelaar heeft nog netjes gereageerd, want ik had de kletsmajoor geen antwoord meer gegeven, dan had zij nog tijd over gehad voor haar uitzending!

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door DJM »

crazyme schreef: Ik heb heel goed gekeken. Kennelijk wilde ze de stijl van "Heksenberg" imiteren. Een waterval aan verwijten, beschuldigingen waar geen mens tussen kon komen. Netjes uit het hoofd geleerd. Nogmaals : Schaamteloos.

Onder het motto van "weinig tijd" wordt het weerwoord maar gewoon overgeslagen.
Ze stelde een hele simpele vraag en daar gaf de man maar geen antwoord op.
Of weet jij nu waarom een bank wel een indentifier heeft en Pay-Pal niet?

Kortom, je hebt niet goed gekeken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben benieuwd wat het marktaandeel van Paypal in Nederland over 10 jaar is t.o.v. gewone bankbetalingen.

Tot nu toe was het betalingsverkeer goedkoop en efficiënt in Nederland: 10 à 20 euro per jaar voor een bankrekening met bankpas om ongelimiteerd en GRATIS betalingen te kunnen ontvangen.

Nu wurmt Paypal via Marktplaats en allerlei webwinkels zich in onze samenleving. De kosten worden doorberekend aan de kopers die "gratis" via Paypal betalen. En graait Paypal zo een paar procent aan kosten per transactie. Omdat ze ook nog eens circa 90% van de markt van online betaaldiensten in bezit hebben (wie heeft er ooit van Moneybookers gehoord?), zullen ze de tarieven stapsgewijs ook steeds verder opschroeven. Moederbedrijf eBay doet precies hetzelfde met haar online veilingen. Bedrijven die geen of weinig last hebben van concurrentie komen daar prima mee weg. Daarom is concurrentie (mededinging) ook zo belangrijk. Jammer dat veel mensen dat niet snappen.

Paypal is een parasitair bedrijf dat alleen maar schijnveiligheid biedt: Paypal draait zelf nooit op voor schade en risico's.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

DJM schreef: Ze stelde een hele simpele vraag en daar gaf de man maar geen antwoord op.
Klopt, omdat zij hem niet aan het word gelaten heeft.
DJM schreef: Of weet jij nu waarom een bank wel een indentifier heeft en Pay-Pal niet?
En weet je, dat er banken zijn, welke ook geen indentifier hebben, en alleen met een wachtwoord werken, zoals PayPal?

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door coinoperator »

Bob Schurkjens schreef:Ik ben benieuwd wat het marktaandeel van Paypal in Nederland over 10 jaar is t.o.v. gewone bankbetalingen.

Tot nu toe was het betalingsverkeer goedkoop en efficiënt in Nederland: 10 à 20 euro per jaar voor een bankrekening met bankpas om ongelimiteerd en GRATIS betalingen te kunnen ontvangen.

Nu wurmt Paypal via Marktplaats en allerlei webwinkels zich in onze samenleving. De kosten worden doorberekend aan de kopers die "gratis" via Paypal betalen. En graait Paypal zo een paar procent aan kosten per transactie. Omdat ze ook nog eens circa 90% van de markt van online betaaldiensten in bezit hebben (wie heeft er ooit van Moneybookers gehoord?), zullen ze de tarieven stapsgewijs ook steeds verder opschroeven. Moederbedrijf eBay doet precies hetzelfde met haar online veilingen. Bedrijven die geen of weinig last hebben van concurrentie komen daar prima mee weg. Daarom is concurrentie (mededinging) ook zo belangrijk. Jammer dat veel mensen dat niet snappen.

Paypal is een parasitair bedrijf dat alleen maar schijnveiligheid biedt: Paypal draait zelf nooit op voor schade en risico's.
Dat is inderdaad de juiste omschrijving.
Parasieten zijn het.

Dat ze 3,5% provisie rekenen als je geld van een creditcard naar je rekening overzet is nog te begrijpen.
Dat ze dat ook doen bij transfer vanaf een bankrekening is belachelijk of op zijn minst veel te duur.
Maar het wordt nog veel erger.
Ze rekenen die provisie ook als je betaalt met geld wat je al op je rekening hebt staan, geld wat je ontvangen hebt en waar ze dus al een keer aan hebben verdiend, daarover moet de ontvanger alweer betalen.
Bij al deze akties moet je ook nog eens 35 cent startarief betalen trouwens.

Wil je geld van je Gaypal rekening naar je bankrekening overmaken dan is dat zomaar gratis, maar.....
Er wordt gevraagd om je rekening te verifieren, daarbij laten ze je dan meteen toestemming geven om voortaan jouw bankrekening door hun te laten plunderen.

Je kunt trouwens prima geld naar je bank overmaken ZONDER die toestemming te geven, zorg gewoon dat je rekeningnummer met zekerheid goed is ingevuld bij een "withdrawal" en boek 't over.
Klik alle verifieerverzoeken van ze weg/weiger ze.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het lukraak blokkeren van je rekening als het ze in hun kop opkomt.

Dan de kopersbescherming, dit is ook totale onzin.
Als iemand je zijn huisvuil opstuurt dan heb je geleverd gekregen, ze weigeren iedere medewerking.
(dit is mij overkomen, ik kreeg letterlijk vuil opgestuurd uit de USA en ben voor 400 euro genaaid)

Verkopers zijn dubbel de ***.
Als iemand om wat voor onzinnige reden zijn geld terugvorderd (we gaan even ervan uit dat er prima en goed is geleverd) dan is de verkoper zijn geld en zijn spullen kwijt.

Paypal is overigens eigendom van ebay, marktplaats is ook eigendom van ebay.

Ze proberen je op alle mogelijke manieren een rad voor ogen te draaien.
Zelfs bij de verkiezing tot beste webwinkel, ze zwelgen in eigendunk en maken via marktplaats reclame voor zichzelf op een manier waar niet goed ingelichte mensen denken dat anderen ze aanprijzen.

Het wordt hoog tijd dat de overheid dit stel parasieten onder de Autoriteit Financieele Markten plaatst en de rechten en plichten welke banken hebben ook van toepassing laten worden op paypal.

Tot die tijd kun je ze het beste mijden als de pest.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

coinoperator schreef: Wil je geld van je Gaypal rekening naar je bankrekening overmaken dan is dat zomaar gratis, maar.....
Goh, grappige woordspeling.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Al die juichverhalen over dit graaiende Amerikaanse naaibedrijf komen in de wereld door mensen die spulletjes op Marktplaats hebben gekocht. Wat leuk, ze kregen gratis kopersbescherming van Paypal en Marktplaats toen ze de verkoper betaalden met Paypal. Toppie Joppie zeg! Of eBay: daar is betalen met PayPal verplicht . Voor de verkopers op eBay een vorm van gedwongen winkelnering. Zo betaal je als je op eBay.com iets verkoopt aan een Canadees 10% aan kosten aan Paypal. Maar voor de koper is het helemaal gratis.

Zo moeilijk is het niet om het klootjesvolk te paaien met holle frasen als "gratis" en "bescherming".

Allemaal gratis!

En nog een ander misverstand: Paypal is géén bank. Paypal omzeilt op die manier heel veel strenge wet- en regelgeving waar banken wél aan moeten voldoen. Inclusief regels ter bescherming van klanten.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

Bob Schurkjens schreef: Of eBay: daar is betalen met PayPal verplicht . Voor de verkopers op eBay een vorm van gedwongen winkelnering. [/b]

En nog een ander misverstand: Paypal is géén bank. Paypal omzeilt op die manier heel veel strenge wet- en regelgeving waar banken wél aan moeten voldoen. Inclusief regels ter bescherming van klanten.
Intussen weten wij, dat je anti PayPal bent, maar dan alsnog een juiste informatie verstrekken, was wel geloofwaardiger.
Bij Ebay betaal je gewoon met jouw rekening van de bank. Je kan, ook met PayPal betalen, maar is niet verplicht.

Op mijn opmerking heb ik van DJM en ook van jouw geen tegenargument gelezen, dus waar is daar dan de bescherming van de klanten, wat je hier aanhaalt?


DJM schreef: Of weet jij nu waarom een bank wel een indentifier heeft en Pay-Pal niet?
En weet je, dat er banken zijn, welke ook geen indentifier hebben, en alleen met een wachtwoord werken, zoals PayPal?
[/quote]

epay
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2011 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door epay »

Alles ging goed met paypal.


Tot voor kort betaling geweigerd. Dit kwam goed. Daarna moest ik een paypal klant te vredenheid lijst invullen, en nu begint het gezeik ze schrijven af van mjjn rekening maar betalen niet mijn verkoper!

Mij transactie word zo genaamd gecontroleerd wat wil je controleren als je mijn geld al hebt controleer de paypal organisatie.

Wat moet je doen met zo'n organisatie als paypal?

Mvrgr Epay

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door coinoperator »

Gewoon klachten blijven indienen bij de politiek zodat er maatregelen genomen gaan worden.
Paypal is een grote vieze dievenbende die dringend onder de regels die ook voor banken gelden moet worden geplaatst.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tsja, de heersende opinie in Nederland is bij de meeste gebruikers, dat PayPal "hardstikke tof" is. Dat op basis van onnozelheid en onwetendheid. Want: PayPal is "gratis", dús "hardstikke tof".

PayPal is hier nog relatief kort actief. En Paypal heeft het relatief moeilijk in Nederland door het efficiënte en goedkope girale betalingsverkeer (internetbankieren) in ons land.

In de VS zijn ze ietsje minder blij met Paypal, getuige o.a.: http://amplicate.com/hate/paypal

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door coinoperator »

Die kopersbescherming heeft mij 400 euro gekost
de verkoper heeft me moedwillig vuilnis gestuurd.....

maar...
volgens Gaypal moest ik niet klagen, ik had tenslotte geleverd gekregen.

yildizc
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2011 04:20

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door yildizc »

Ik zal PayPal meteen blokkeren :x In 2008 heeft Neteller 700 euro van mij gestolen.Dit bedrag had ik op Pokerstars gewonnen en via Neteller uitgecashed .Dit deed ik al 2 jaar. Gewoon via mijn ING betaalrekening deed ik de transacties.Ik kreeg een email dat ik de 10.000 dollar grens had bereikt en nu mijn account moest verifieren. Ik heb alle documenten opgestuurd en kreeg een email van Security Neteller dat ik fraude heb gepleegd. ???????????.Hoe bedoel je, vroeg ik`de adres die u opgeeft klopt niet met wat u hebt opgegeven toen u zich hebt aangemeld``. Ik ben verhuisd , mag dat niet? Nee, BLA BLA,kreeg ik telkens hetzelfde email op al mijn correspondentie. Ik heb na maanden protest opgegeven. Dus Neteller gebruikers, ik zou het niet doen. Oplichters zijn het! Kantoor was een beetje ver om mijn geld terug te stelen :lol: , (Canada)

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door coinoperator »

In tegendeel
Ze hebben een kantoor in Wageningen.

Nog even voor de nieuwe lezers:

Gaypal is van Ebay
Markplaats is ook van Ebay
Gaypal promoot zichzelf via marktplaats.
Gaypal houdt de schijn op onafhankelijk te zijn door ook zichzelf aan te bevelen via markplaats en je te laten stemmen op ze als beste webwinkel.
Diezelfde beste webwinkels zijn ijverig bezig zichzelf aan te prijzen via webwinkelwaarborg. Deze waarborgtent is echter hun eigendom, leden betalen gewoon om lid te worden.

Wie kent er nog het sprookje van de wolf in schaapskleren?

Gesloten