LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gvr49
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2018 13:53

Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door gvr49 »

Knipsel_anderzorg.PNG
Afbeelding in Email van AnderZorg
(21.84 KiB) 710 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Knipsel_anderzorg.PNG
Afbeelding in Email van AnderZorg
(21.84 KiB) 710 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Eind vorig jaar kreeg ik van zorg verzekeraar AnderZorg een email pet de tekst:

Nieuw! Een enkelvoudige Ace and Tate bril zonder bijbetaling.


Als je het leest denk je: Mooi, misschien is het wat voor me.
Maar er was veel meer aan de hand.
Allereerst stond er in de email niet bij dat als je varifocale glazen nodig hebt dat het je toch € 150.- kost.
Maar dat is niet alles.
De vergoedingen zoals deze in eerdere 10 jaar hebben plaats gevonden zijn vervallen.

Deze maand (maart 2018) is mijn declaratie van een gangbare brillenverkoper zonder meer afgewezen.
Zonder argumentatie.

Natuurlijk van de klantenservice een mooi verhaal ontvangen.

En Klachtenservice had weer een ander verhaal.

De email melding staat in de bijlage.

Ik vind echt dat Aderzorg bewust hun klanten misleidt!

Kortom wees op uw hoede!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een enkelvoudige bril is geen varifocale bril. In een advertentie staat zo weinig mogelijk informatie. Natuurlijk gaan ze niet alle opties met prijzen weergegeven.
Als u gewoon even naar de site van Ander zorg gaat staat er: De vergoeding voor brillen en lenzen wijzigt: per 2 jaar ontvang je bij Ace & Tate zonder bijbetaling een enkelvoudige bril op sterkte óf met € 150 bijbetaling een multifocale bril. Als u in het afgelopen jaar gedeclareerd heeft kunt u niets claimen dus.

Dat uw aanvraag bij een andere verkoper is afgewezen is te begrijpen, zij hebben immers geen contract meer met Ander zorg. Het is de bedoeling dat u voordat het nieuwe jaar in gaat de polissen doorleest om te zien waar u voor verzekerd is en hoe dat geregeld is. Dan kunt u een goede beslissing maken welke verzekering bij welke verzekeraar u wilt hebben.

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door juliomariner »

:| Ik zie geen enkele misleiding. ER staat duidelijk enkelvoudige glazen en bij Ace and Tate en dus geen Varifocus bij Pearle of zo

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij wel voorstellen dat u het niet begrepen hebt, want u kon het zonder die nieuwe bril natuurlijk niet goed lezen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus het is misleiding als ze zeggen dat je bij een specifieke winkel een enkelvoudige bril zonder bijbetaling kunt krijgen en als dan blijkt dat je een multifocale bril bij een andere winkel niet vergoed krijgt? In welk universum zijn die twee zaken aan elkaar gelijk?

Ja, de verzekering van Anderzorg werkt tegenwoordig alleen nog met Ace en Tate. Dat is iets wat je eis vorig jaar in de voorwaarden had kunnen zien. Juist bij de keuze voor een budget verzekering is het verstandig om jaarlijks te kijken wat er precies gedekt wordt. Kramer dat je daar pas achteraf naar kijkt, maar lijkt mij de verzekeraar niet echt te verwijten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door grun »

gvr49 schreef:Nieuw! Een enkelvoudige Ace and Tate bril zonder bijbetaling.
[...]
Deze maand (maart 2018) is mijn declaratie van een gangbare brillenverkoper zonder meer afgewezen.
U had niet naar een gangbare brillenverkoper mogen gaan, maar naar een vestiging van Ace and Tate. Daar heeft Anderzorg een contract mee afgesloten, alleen bij die keten krijgt u een vergoeding.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat wordt de volgende klacht over "misleiding" op dit forum? Dat het assortiment bij Action niet altijd hetzelfde is of zo? (enigszins vergelijkbaar met dit onderwerp: zowel Action als Anderzorg zijn bedrijven die zich op basis van lagere prijzen willen onderscheiden van de rest, en dat lukt niet als je exact hetzelfde levert als duurdere concurrenten).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door kweenie »

renewouters schreef:Wat wordt de volgende klacht over "misleiding" op dit forum?
Waarschijnlijk dat ze zeiden dat je bij de Albert Heijn bij 25 euro een moestuintje krijgt en dat iemand boos is dat hij geen moestuintje kreeg toen hij voor tien euro bij de Lidl kocht...?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding in advertenties van AnderZorg?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:
renewouters schreef:Wat wordt de volgende klacht over "misleiding" op dit forum?
Waarschijnlijk dat ze zeiden dat je bij de Albert Heijn bij 25 euro een moestuintje krijgt en dat iemand boos is dat hij geen moestuintje kreeg toen hij voor tien euro bij de Lidl kocht...?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten