LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Reisverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:Voor echte gevallen, maar niet voor deze smoes.
Als de verzekeringen ook nog voor dit soort zaken zouden betalen, was de premie nog hoger!

Als ik kort bij het vliegveld wil slapen, doe ik het aan de buitenrand van Düsseldorf, maar niet nog 1 uur rijden, en dat in de winter.
Dit lijken mij geen aannames, maar feiten.

Als een trein vertraging heeft, krijg je daarvoor een bewijs, waar je dan bij de verzekering mag aankloppen.

Weet niet of smoes is, zal ts dan toch moeten bevestigen als kerel / vrouw is.
Ben paar jaar geleden in DE van achter aangereden en moest ook naar vliegevel, gelukkig niet om te vliegen maar om mensen op te halen.....al met al duurde 6 uur en was ook in de winter.....dus wat die je dan als andersom is ?? Dan verwacht je toch dat je verzekering dit dekt.

Bewijs van vertraging van de trein ?? Nog nooit van gehoord en denk niet dat de verzekering zich daar ook maar iets van aantrekt.

Sorry beste verzekeraar maar das overmacht....of iets dergelijks.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik denk dat u toch echt de schuld bij u zelf moet zoeken.
wat al gezegd is,er is een tijd waar je vooraf aanwezig dient te zijn op de luchthaven,binnen europa meestal 2 uur en intercontinentaal(oftwel verweg)3 uur.
u heeft een hele korte marge gehad en vooral als u zover moet rijden...dan ga je toch echt wel ruim van tevoren weg,u zei al min 9?dus misschien was het de tijd dat het glad kon zijn?ik zeg misschien ik weet het niet,maar er kan file staan ja ook in de nacht,wegwerkzaamheden of een lekke band...en ja dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid...

nou en ik ga wel liever 2 uur te vroeg op schiphol zitten.

ik onthou me wel van de tijden die op dusseldorf gelden,want op rtm airport is het veel korter geloof een uur...
nou ik woon er niet ver vanaf...20 min,maar ik ga nog ruim op tijd weg...

u heeft in elk geval 1 ding geleerd....altijd op tijd weggaan..althans dat hoop ik voor u...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JtC schreef:@ Teun: Ja, en dat duurt 1 uur zeker? Ik weet niet waarom je nu TS staat te verdedigen maar het lijkt echt nergens op. Je kan natuurlijk ook allerlei *bs* argumenten gaan zoeken, maar dat is natuurlijk onzin.

En wat verandert jouw wielwissel deskundigheid nu aan het verhaal?

Bij sommige wel wel, dat jij het snel kan hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook snel kan.....beetje inleven in een ander :roll:

Tsja, jij neemt direct aan dat bs is, dat smoes is, loopt te tillen etc etc daar loopt dit forum al van over van vooringenomen aannames........wie weet is het een keer echt zo......ik ben althans niet vreemd met dit soort zaken.

Dank dat je mij zo deskundig vindt :mrgreen: Aan het originele verhaal veranderd het niets, wel aan jouw uitleg.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Verder moet je op de tast (als je geen zaklantaarn bij je hebt) op zoek naar je spullen, de plaats waar je de krik moet zetten, enzovoorts. Als je dat allemaal in het donker moet doen wordt je daar niet echt blij van, ik kan me op zich wel voorstellen dat er wat tijd in is gaan zitten, dat een kwartier, en misschien zelfs een half uur, niet toereikend was.
De band was lek / kapot. Als het goed is zit er ook nog zoiets als verlichting aan en ook in een auto.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door JtC »

Mijn uitleg diende slechts ter illustratie, dus kritisch over de exactheid ervan zijn is natuurlijk volledig nutteloos, Teun. Dat weet je zelf ook wel. Vooralsnog doet het niets af aan het feit dat een band snel te verwisselen is door een groentje, zelfs met veel bagage en ja, in de kou en binnen een half uur. En ik kan me goed inleven hoor: als ik het kan, waarom een ander dan ook niet?

:wink:
Teunbosseman schreef: Dank dat je mij zo deskundig vindt :mrgreen: Aan het originele verhaal veranderd het niets, wel aan jouw uitleg.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door nevermind »

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:Voor echte gevallen, maar niet voor deze smoes.
Als de verzekeringen ook nog voor dit soort zaken zouden betalen, was de premie nog hoger!

Als ik kort bij het vliegveld wil slapen, doe ik het aan de buitenrand van Düsseldorf, maar niet nog 1 uur rijden, en dat in de winter.
Dit lijken mij geen aannames, maar feiten.

Als een trein vertraging heeft, krijg je daarvoor een bewijs, waar je dan bij de verzekering mag aankloppen.

Weet niet of smoes is, zal ts dan toch moeten bevestigen als kerel / vrouw is.
Ben paar jaar geleden in DE van achter aangereden en moest ook naar vliegevel, gelukkig niet om te vliegen maar om mensen op te halen.....al met al duurde 6 uur en was ook in de winter.....dus wat die je dan als andersom is ?? Dan verwacht je toch dat je verzekering dit dekt.

Bewijs van vertraging van de trein ?? Nog nooit van gehoord en denk niet dat de verzekering zich daar ook maar iets van aantrekt.

Sorry beste verzekeraar maar das overmacht....of iets dergelijks.

Je moet hier geen appels met peren vergelijken, want een aanrijding is toch heel iets anders, dan een lekke band verwisselen.
Wat het bewijs van de trein betreft, kan het toch juist zijn, ook heb jij er nog nooit van gehoord.
Ts heeft hier een verhaal afgestoken, om zijn/haar gelijk hier op het forum te halen, niet meer en niet minder.
Het enigste wat ik nog mis is, dat hij/zij niet de goede schoenen in de koude nacht aangehad heeft, daarom heeft het zo lang geduurd.
Alles BS !

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JtC schreef:Mijn uitleg diende slechts ter illustratie, dus kritisch over de exactheid ervan zijn is natuurlijk volledig nutteloos, Teun. Dat weet je zelf ook wel. Vooralsnog doet het niets af aan het feit dat een band snel te verwisselen is door een groentje, zelfs met veel bagage en ja, in de kou en binnen een half uur. En ik kan me goed inleven hoor: als ik het kan, waarom een ander dan ook niet?

:wink:
Teunbosseman schreef: Dank dat je mij zo deskundig vindt :mrgreen: Aan het originele verhaal veranderd het niets, wel aan jouw uitleg.

Oh jaja, zo kun je je er zelf ook uitlullen.......slechts ter illustratie........ :roll:
Mijn reactie op jouw illustratie was slechts een verbetering van datgene wat andere zouden kunnen aannemen......maar als je niet tegen een verbetering kan en dit direct als nutteloos ziet.....wel, ach laat ook maar.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:Je moet hier geen appels met peren vergelijken, want een aanrijding is toch heel iets anders, dan een lekke band verwisselen.
Wat het bewijs van de trein betreft, kan het toch juist zijn, ook heb jij er nog nooit van gehoord.
Ts heeft hier een verhaal afgestoken, om zijn/haar gelijk hier op het forum te halen, niet meer en niet minder.
Het enigste wat ik nog mis is, dat hij/zij niet de goede schoenen in de koude nacht aangehad heeft, daarom heeft het zo lang geduurd.
Alles BS !

Is gewoon appels met appels hoor.....we hebben het toch over vertraging, nou dan....of de vertraging nu ontstaat door een lekke band waar iemand langer over doet dan 15 min of een kleine aanrijding waardoor 6 uur duurt.........in beide gevallen wordt een vliegtuig gemist ( alhoewel in mijn geval ik niet ging vliegen maar mensen ophalen, maar als ik wel zou vliegen had ik dus ook gemist )

Betreffende de trein, ik zeg nergens dat niet bestaat, ik zeg dat ik er nog nooit van heb gehoord, ik ontken het bestaan ervan niet.......appel en appels toch ?

bs of niet.......weekend kan weer beginnen en we zullen het waarschijnlijk niet meer vernemen van ts.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vlieg wel vaker vanuit Dusseldorf en daar heb je heel veel hotels bij
waar je ook je auto achter kan laten om te parkeren.
Begrijp dus al niet dat je dan nog zo ver van het vliegveld vandaan
gaat overnachten.

Zelf wil ik altijd graag minimaal een uur speling hebben en vertrekken
dus altijd veel en veel te vroeg maar liever een uur rondhangen op
het vliegveld als te laat daar.

Ben wel heel benieuwd hoelang jij erover gedaan hebt om een band
te verwisselen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door JtC »

Teun, wat wil je nu bewijzen en met welk doel? Waar *** ik me uit, leg eens uit dan? Waarom is dit voor jou zo'n heet hangijzer? Probeer je me ergens op te pakken of zo, ook al gaat het om iets wat verder geen waarde in het verhaal heeft? En overigens... de bouten krijg je ook wel los met de wielen omhoog hoor. Zowel achter als voor. :wink: Heb je dat zelf wel eens geprobeerd?

Je moet niet gaan pretenderen dat die zogenaamde verandering die jij aangeeft zodanig zoden aan de dijk zet, dat het hele verhaal daarmee verandert. Want er verandert alsnog helemaal niks.
Teunbosseman schreef: Oh jaja, zo kun je je er zelf ook uitlullen.......slechts ter illustratie........ :roll:
Laatst gewijzigd door JtC op 16 mar 2012 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:Oh jaja, zo kun je je er zelf ook uitlullen.......slechts ter illustratie........ :roll:
Mijn reactie op jouw illustratie was slechts een verbetering van datgene wat andere zouden kunnen aannemen......maar als je niet tegen een verbetering kan en dit direct als nutteloos ziet.....wel, ach laat ook maar.
Of het nu 15, 30 of 45 minuten duurt, dat maakt allemaal niet zo heel veel uit. Linksom of rechtsom is er met weinig marge vertrokken. Iemand die mikt op 3 uur van tevoren aanwezig die heeft ruim 2 uur te verliezen. In die tijd had er een oplossing kunnen zijn.

-9 komt ook niet zomaar van vandaag op morgen uit de lucht vallen en brengt extra risico's van gladheid, sneeuwval e.d. met zich mee. Vertrekken in februari betekent dat men hiermee rekening moet houden. Iemand die 's ochtends vroeg moet gaan vliegen kan ook dichterbij verblijven in plaats van nog eerst een uur moeten rijden onder de meest gunstige omstandigheden. Er mag best verwacht worden dat iemand moeite doet om het vliegtuig niet te missen.

Even rekenen:
Als iemand een uur moet rijden - onder ideale omstandigheden - en om 3:30u vertrekt om een vliegtuig te halen dat om 5:50u vertrekt (dus check-in balie sluit om 5:05) dan heeft die maar 35 minuten marge ingebouwd! In die tijd moet ook nog de auto geparkeerd, koffers uitgeladen en moet er gelopen worden naar de incheckbalie.

Punt is, er is gewoon veel te laat vertrokken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JtC schreef:Teun, wat wil je nu bewijzen en met welk doel? Waar *** ik me uit, leg eens uit dan? Waarom is dit voor jou zo'n heet hangijzer? Probeer je me ergens op te pakken of zo, ook al gaat het om iets wat verder geen waarde in het verhaal heeft? En overigens... de bouten krijg je ook wel los met de wielen omhoog hoor. Zowel achter als voor. :wink: Heb je dat zelf wel eens geprobeerd?

Je moet niet gaan pretenderen dat die zogenaamde verandering die jij aangeeft zodanig zoden aan de dijk zet, dat het hele verhaal daarmee verandert. Want er verandert alsnog helemaal niks.
Teunbosseman schreef: Oh jaja, zo kun je je er zelf ook uitlullen.......slechts ter illustratie........ :roll:

@jtc, datzelfde kan ik ook allemaal aan jou vragen. Wil je zo graag je gelijk krijgen ? Kick je daarop ? Wil je soms gepakt worden ?

Geen idee waarom jij je zo tegen mij keert ? Ik hoef helemaal niks nada te bewijzen en heb ook geen doel....geen idee waar je dit allemaal op baseert danwel uithaalt.
Bouten losdraaien met wielen omhoog jazekers geprobeerd.....lukte niet.

Ik pretendeer geheel niks nada. Reageer net als jij op wat een interessant topic leek maar op een of ander spelletje uitdraait.

Prima, jij je zin.....ppfff.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door JtC »

Teun, ik denk niet dat ik gelijk heb. Ik heb gelijk. En als jij de bouten met de wielen van de grond niet loskrijgt dan ligt dat eerder aan jouw onvermogen of onervarenheid en wil dat niet zeggen dat het onmogelijk is, integendeel. Maar daar heb je het weer, het maakt geen bal uit, het is niet van belang.

En je moet nu niet opeens de bal gaan terugkaatsen met vrijwel exact dezelfde woorden, die ik in eerste instantie al aan jou persoon richtte. Je weet drommelsgoed dat jij nu gewoon op de persoon aan het spelen bent, wederom: een wedstrijdje. Nogmaals, daar sta je dan helemaal alleen in.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:
Punt is, er is gewoon veel te laat vertrokken.
Daar kan inderdaad een dikke punt . achter.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ Teun,
Emmy75 schreef:Even rekenen:
Als iemand een uur moet rijden - onder ideale omstandigheden - en om 3:30u vertrekt om een vliegtuig te halen dat om 5:50u vertrekt (dus check-in balie sluit om 5:05) dan heeft die maar 35 minuten marge ingebouwd! In die tijd moet ook nog de auto geparkeerd, koffers uitgeladen en moet er gelopen worden naar de incheckbalie.
Vindt u 20 minuutjes (kwartiertje voor auto parkeren ed) marge ruim voldoende om in winterse omstandigheden een vliegtuig te halen ??

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:
Emmy75 schreef:
Punt is, er is gewoon veel te laat vertrokken.
Daar kan inderdaad een dikke punt . achter.
Punt is, er is gewoon veel te laat vertrokken.
Op speciaal verzoek :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door nevermind »

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:Je moet hier geen appels met peren vergelijken, want een aanrijding is toch heel iets anders, dan een lekke band verwisselen.
Wat het bewijs van de trein betreft, kan het toch juist zijn, ook heb jij er nog nooit van gehoord.
Ts heeft hier een verhaal afgestoken, om zijn/haar gelijk hier op het forum te halen, niet meer en niet minder.
Het enigste wat ik nog mis is, dat hij/zij niet de goede schoenen in de koude nacht aangehad heeft, daarom heeft het zo lang geduurd.
Alles BS !

Is gewoon appels met appels hoor.....we hebben het toch over vertraging, nou dan....of de vertraging nu ontstaat door een lekke band waar iemand langer over doet dan 15 min of een kleine aanrijding waardoor 6 uur duurt.........in beide gevallen wordt een vliegtuig gemist ( alhoewel in mijn geval ik niet ging vliegen maar mensen ophalen, maar als ik wel zou vliegen had ik dus ook gemist )

Betreffende de trein, ik zeg nergens dat niet bestaat, ik zeg dat ik er nog nooit van heb gehoord, ik ontken het bestaan ervan niet.......appel en appels toch ?

bs of niet.......weekend kan weer beginnen en we zullen het waarschijnlijk niet meer vernemen van ts.
Natuurlijk is het en verschil, of het een lekke band is, die in 15 minuten verwisselt is, dan krijg je nog steeds het vliegtuig, want je moet 45 minuten van tevoren inchecken.
Dan blijft nog een half uur over.
Een aanrijding, waar het oponthoud 6 uur duurt, is niet in te calculeren.
Dit is appels met peren vergelijken.
Betreffend de trein, heb ik alleen geschreven, als jij niets van gehoord hebt, kan het toch zo zijn.

Wil je met mij ook wedstrijdje doen?
Maar aan deze wens kan ik helaas niet voldoen. :wink:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door JtC »

Emmy, ik zal die vraag nog een keer herhalen. Dan weet ik zeker dat Teun weer met een leuk verzonnen argument komt, als is het om mij proberen onderuit te halen:

Teun, vind je 20 minuutjes (kwartiertje voor auto parkeren ed) marge ruim voldoende om in winterse omstandigheden een vliegtuig te halen ??

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JtC schreef:Teun, ik denk niet dat ik gelijk heb. Ik heb gelijk. En als jij de bouten met de wielen van de grond niet loskrijgt dan ligt dat eerder aan jouw onvermogen of onervarenheid en wil dat niet zeggen dat het onmogelijk is, integendeel. Maar daar heb je het weer, het maakt geen bal uit, het is niet van belang.

En je moet nu niet opeens de bal gaan terugkaatsen met vrijwel exact dezelfde woorden, die ik in eerste instantie al aan jou persoon richtte. Je weet drommelsgoed dat jij nu gewoon op de persoon aan het spelen bent, wederom: een wedstrijdje. Nogmaals, daar sta je dan helemaal alleen in.

Jij weet helemaal niet DAT je gelijk hebt.....dat neem je aan.....waarom trouwens, jarenlange ervaring ofzo ?
Jij begint een beetje boel vervelend te worden met je aannames, ik zeg nergens dat onmogelijk is om bouten los te draaien als de wielen omhoog staan....geen woorden in mijn mond leggen, doe ik bij jou ook niet.......nogal stijlloos.

Als het niet van belang is, waarom pen je het dan neer......ohja...illustratief.

Oh, nu mag ik ook al niet dezelfde woorden gebruiken.......jij speelt niewt op de man en maakt er een welles / nietes spelletje van........blijkbaar staan wij beiden niet alleen want wij blijven beiden happen......broodje toch ?

Maar prima.........laat de mod dit maar eindigen....ik spendeer geen tijd meer aan jouw insinuaties.....ga slapen ofzo.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ANWB Reisverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:Wil je met mij ook wedstrijdje doen?
Maar aan deze wens kan ik helaas niet voldoen. :wink:

Nah, daar is nr 2.......wel ja joh, waarom niet.

Gesloten