LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WA Auto Allsecur -5 jaren maar nog niets bekend

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
deedees
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mar 2012 11:43

WA Auto Allsecur -5 jaren maar nog niets bekend

Ongelezen bericht door deedees »

Na het zien van uitzending 19-03-2012 hier mijn auto verz. verhaal:

Sinds 1 jaar rijd ik in mijn auto met als woonplaats Amsterdam.

Ik ben verzekerd bij Allsecur.

Onlangs was er tijdens de ochtendspits en man voor mij die plotseling remde omdat een paar auto's verderopp iemand rechtsaf sloeg.

Blijkbaar ben je dan altijd de schuldige (ik dus) omdat ik afstand had moeten houden.

Ik had alleen bij mij schade geconstateerd wat ik zelf heb laten opknappen.

Maar nu een dikke maand later heeft meneer mijn verzekering aansprakelijk gesteld.

Er is nog geen vordering. Dat wil zeggen dat de schade niet bekend is of ingediend.

Maar NU al heeft Allsecur mij -5 jaren teruggezet met een verdubbeling van de premie als gevolg!

Als er uiteindelijjk geen vordering is, vervallen die -5 jaren ook weer.

Stond in de ALgemene Voorwaarden blijkbaar.

Vind het wel apart.

jeeteecee 2
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40

Re: WA Auto Allsecur -5 jaren maar nog niets bekend

Ongelezen bericht door jeeteecee 2 »

Het is inderdaad wel raar: ik ben ook WA verzekerd bij Allsecur en heb onlangs nog ook een ongelukje gehad met de auto en vermoedelijk ook schuldig. Echter zelfs na de schademelding werd er bij mij niks veranderd in premie ...

Ik vermoed dat er iets meer aan de hand is dan dat u verteld. Ik zou verwachten dat je teruggezet wordt in premie als er daadwerkelijk schade wordt verhaald op uw verzekering en u daadwerkelijk fout bent. Niet zomaar...

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: WA Auto Allsecur -5 jaren maar nog niets bekend

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste Ts,

Dit "probleem " is hier al vaker voorbij gekomen, het is een verschijnsel wat veel verzekeraars hanteren, waarom omdat als er geen vordering komt (wat ZEER onwaarschijnlijk is) dan betalen ze liever wat terug aan u, dan dat wanneer er wel een vordering komt (kan soms echt maanden duren) u ineens een flink bedrag in een keer moet betalen, want de premie gevolgen gaan in vanaf de schadedatum.

En de vordering die komt er heus wel, anders zou hij (of zijn maatschappij) toch geen contact met uw verzekeraar hebben opgenomen. Bij veel maatschappijen krijgt u dan de mogelijkheid om het evtentueel terug te betalen zodat u die premieverhoging niet heeft, als het een laag schadebedrag is kan dan gunstig zijn.

jeeteecee 2
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40

Re: WA Auto Allsecur -5 jaren maar nog niets bekend

Ongelezen bericht door jeeteecee 2 »

Waarom gebeurt het in mijn geval dan niet? Mijn verhaal was trouwens nog niet af, want een paar maanden later liet Allsecur mij weten dat de tegenpartij verder geen claim had ingediend... zaak opgelost.

deedees
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mar 2012 11:43

Re: WA Auto Allsecur -5 jaren maar nog niets bekend

Ongelezen bericht door deedees »

Wat ik weet is dat hij geen Zichtbare schade aan de achterkant van de auto.

Wij hebben toen afsproken dat hij mijn kosten zou vergoeden. Ik heb dat laten zitten en zelf betaalt.

Wij hebben toen niets ingevuld maar hij heeft alsnog een aansprakelijkheid stelling ingediend.

Dus er zit echt niks anders achter.

En blijkbaar gebeurt dit echt en kan dit ook.

Maar ik hoop inderdaad dat er uiteindelijk niks van komt.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: WA Auto Allsecur -5 jaren maar nog niets bekend

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dat er geen zichtbare schade is, wil niet altijd zeggen dat ie er ook niet is...Eb waarom zou hij uw schade vergoeden u reed achterop, is inderdaad (99%) altijd fout zoals u zelf al zei

Gesloten